គោលការណ៍ទាំង១២ចលនានៃ Dysney animation
គោលការណ៍ទាំង១២នៃចលនា Disney គឺជាអាវុធដ៏សំខាន់បំផុតសម្រាប់អ្នករចនាចលនា។ យើងបានរៀបរាប់លម្អិតអំពីគោលការណ៍ទាំងនេះនៅក្នុងវគ្គសិក្សា "Kick Ass Logo Animations"។
វាមានសារៈសំខាន់ណាស់ក្នុងការចងចាំគោលការណ៍ទាំងនេះ និងដឹងពីរបៀបប្រើប្រាស់ឱ្យបានត្រឹមត្រូវ ព្រោះវាជាមូលដ្ឋានគ្រឹះនៃចលនាដែលមានគុណភាព និងរឹងមាំ។
០១. ការបង្ហាប់និងការពន្លាត (Squash and Stretch)
ស្ទើរតែគ្រប់វត្ថុអាចផ្លាស់ប្តូររូបរាងរបស់វាអាស្រ័យលើដង់ស៊ីតេរបស់វា។ ប្រសិនបើប្រវែងនៃវត្ថុមួយត្រូវបានពន្លាតតាមបញ្ឈរ ទទឹងរបស់វាត្រូវតែថយចុះសមាមាត្រ បើមិនដូច្នេះទេ បច្ចេកទេសនេះនឹងមិនដំណើរការទេ។
០២. ការរៀបចំជាមុន (Anticipation)
អ្នកទស្សនាត្រូវតែត្រូវបានរៀបចំមុនពេលសកម្មភាពរបស់វត្ថុ ឬតួអង្គ មិនថាវត្ថុនោះធ្លាក់ ត្រូវបានគប់ ឬផ្លាស់ប្តូររូបរាង។ ប្រសិនបើមិនប្រើគោលការណ៍នេះទេ សកម្មភាពអាចនឹងរញ៉េរញ៉ៃ និងគ្មានតក្កវិជ្ជា ហើយចលនានឹងកាន់តែក្រិន អ្នកទស្សនាអាចនឹងខកខានពេលនៃការផ្លាស់ប្តូរ។
គោលការណ៍នេះអាចត្រូវបានរំលោភ ដើម្បីបង្កើតភាពភ្ញាក់ផ្អើលសម្រាប់សកម្មភាព។
០៣. ការដាក់ឆាក (Staging)
រក្សាស៊ុមឱ្យស្អាត និងរូបភាពឱ្យច្បាស់លាស់ ដោយផ្តល់ការសង្កត់ធ្ងន់ពិសេសលើវត្ថុសំខាន់ៗ។ បង្ហាញរូបភាពដែលសំខាន់នៅពេលជាក់លាក់មួយឱ្យកាន់តែច្បាស់ និងរស់រវើក។
នេះជាច្បាប់ទូទៅ ហើយភាគច្រើនត្រូវការបទពិសោធន៍។
០៤. ចលនាត្រង់ និងចលនាតាមឥរិយាបថ (Straight Ahead and Pose-to-Pose Action)
នៅក្នុងចលនាស៊ុមបន្តស៊ុមបែបបុរាណ គោលការណ៍នេះដំណើរការដូច្នេះ៖ នៅពេលប្រើប្លង់ អ្នកធ្វើចលនាគូរស៊ុមសំខាន់ៗនៃចលនាអនាគត ហើយបន្ទាប់មកគូរស៊ុមកណ្តាល។ ក្នុងករណីចលនា 2D ទាំងនេះគឺជាស៊ុមសំខាន់ៗដែលយើងដាក់នៅក្នុង After Effects។
Pose-to-Pose អាចបម្រើជា Storyboard ដើម្បីជួយក្នុងការកំណត់ទីតាំងត្រឹមត្រូវនៃវត្ថុទាំងអស់នៃសមាសភាព ដើម្បីយល់ច្បាស់ថាវត្ថុនឹងនៅទីណាក្នុងស៊ុម និងធ្វើសកម្មភាពអ្វី។
០៥. ការបន្តនិងការត្រួតស៊ីគ្នា (Follow Through and Overlapping Action)
គោលការណ៍នេះមានគោលបំណងផ្តល់លក្ខណៈរូបវន្តដល់វត្ថុដោយផ្អែកលើម៉ាស ល្បឿន និងភាពបត់បែន។ វាជួយ "ធ្វើឱ្យវត្ថុមានជីវិត" ដើម្បីឱ្យអ្នកទស្សនាជឿជាក់លើវា។
និយាយឱ្យសាមញ្ញ ទាំងនេះគឺជាសកម្មភាពដែលមកជាមួយនឹងការពន្យាពេលជាក់លាក់ពីសកម្មភាពមុន។ គោលការណ៍នេះក៏រួមបញ្ចូលបច្ចេកទេស "ការអូស" ដែលវត្ថុសំខាន់ផ្លាស់ទី ហើយវត្ថុបន្ថែមត្រូវបានអូសនៅពីក្រោយ។
០៦. ការចាប់ផ្តើមនិងបញ្ចប់យឺត (Slow In and Slow Out)
ស្ទើរតែគ្រប់វត្ថុក្នុងពិភពពិតត្រូវការពេលវេលាដើម្បីបង្កើនល្បឿន និងបន្ថយល្បឿន មិនថាជាបាល់ដែលត្រូវបានគប់ ឬសកម្មភាពរបស់តួអង្គ។ ករណីលើកលែងគឺចលនាវដ្ត ចលនាមេកានិច និងចលនាមនុស្សយន្ត។
ដើម្បីបំផ្លើស គោលការណ៍នេះស្រដៀងនឹង EasyEase។ នេះជាច្បាប់សំខាន់ និងតម្រូវឱ្យមានការអនុវត្តច្រើនដើម្បីយល់ថាកន្លែងណាត្រូវបន្ថយល្បឿនច្រើន និងកន្លែងណាត្រូវបង្កើនល្បឿន។
០៧. ធ្នូចលនា (Arcs)
ចលនារបស់វត្ថុដែលត្រូវបានគប់គឺស្ថិតនៅក្រោមទំនាញផែនដី ហើយចលនានៃអវយវៈរបស់តួអង្គក៏មានលក្ខណៈជាធ្នូ។ ករណីលើកលែងគឺចលនាមេកានិច ប៉ុន្តែក៏មានវត្ថុដែលផ្លាស់ទីដោយល្បឿនខ្លាំង ដូចជាគ្រាប់កាំភ្លើង ឬអាចម៍ផ្កាយ។
០៨. ចលនាបន្ទាប់បន្សំ (Secondary Action)
ព័ត៌មានលម្អិតបន្ថែមតែងតែបម្រើវត្ថុសំខាន់ និងជួយបង្ហាញចរិត និងអត្ថន័យត្រឹមត្រូវ។ ពួកវាមិនត្រូវប៉ះទង្គិចជាមួយវត្ថុសំខាន់ឡើយ ហើយប្រសិនបើវត្ថុបន្ថែមចាប់ផ្តើមរំខាន គួរតែដកចេញ។
០៩. ពេលវេលា (Timing)
វាត្រូវការពេលវេលាជាក់លាក់មួយដើម្បីបង្កើតចលនាដែលគួរឱ្យជឿជាក់សម្រាប់សកម្មភាពនីមួយៗរបស់វត្ថុ អាស្រ័យលើម៉ាស បរិមាណ និងល្បឿនរបស់វត្ថុ។
វាក៏អនុវត្តចំពោះពេលវេលានៃការបង្ហាញផ្នែកនៃឡូហ្គោ ឬតួអង្គនៅលើអេក្រង់ ដើម្បីឱ្យអ្នកទស្សនាមានពេលយល់ និងពិចារណាអ្វីៗគ្រប់យ៉ាង។ ប្រសិនបើពេលវេលាតិចពេក យើងអាចនឹងខកខានព័ត៌មានលម្អិតសំខាន់ ហើយប្រសិនបើច្រើនពេក វាអាចនឹងធុញទ្រាន់។
១០. ការបំផ្លើស (Exaggeration)
និយាយឱ្យសាមញ្ញ គោលការណ៍នេះមានគោលបំណងឈានទៅរកការបំផ្លើស ដោយផ្តល់ឱ្យវត្ថុនូវលក្ខណៈមិនធម្មជាតិ និងផ្លាស់ប្តូរទម្រង់អាស្រ័យលើគោលបំណង ដើម្បីផ្តល់ភាពបញ្ចេញអារម្មណ៍អតិបរមា។
១១. ភាពរឹងមាំ (Solid Drawing)
ច្បាប់នេះសំដៅលើចំណេះដឹងអំពីការគូរបែបសិក្សា ការយល់ដឹងអំពីលំហ 3D ការគូរ និងតុល្យភាពនៃស្រមោល និងពន្លឺ។ វាចាំបាច់ត្រូវបង្ហាញម៉ាស និងបរិមាណរបស់វត្ថុឱ្យបានត្រឹមត្រូវ ក៏ដូចជាបង្កើតទស្សនវិស័យ។
វាអនុវត្តភាគច្រើនសម្រាប់ចលនាស៊ុមបន្តស៊ុមបែបបុរាណ។ នៅក្នុងពិភពសម័យទំនើប ការប្រើកញ្ចប់ 3D អាចជួយយើងក្នុងរឿងនេះ។
១២. ភាពទាក់ទាញ (Appeal)
ចលនារបស់អ្នកគួរតែទាក់ទាញអ្នកទស្សនា មិនមែនជំរុញឱ្យពួកគេឃ្លាតឆ្ងាយឡើយ។ ធ្វើការលើការកែលម្អការរចនារបស់អ្នក ធ្វើឱ្យវាស្រស់ស្អាត។ វាគួរតែទាក់ទាញ និងគួរឱ្យចាប់អារម្មណ៍។
សិក្សាគោលការណ៍ទាំង១២នៃចលនា ហាត់ជំនាញរបស់អ្នកតាមរយៈការអនុវត្ត និងហ្វឹកហាត់ភ្នែករបស់អ្នក។ សូមជូនពរឱ្យជោគជ័យ និងអរគុណសម្រាប់ការអាន!
____________ប្រភពពី Roman Dexty
No comments
Post a Comment
៙ គោលការណ៍ក្នុងការផ្តល់យោបល់ ៖
1. យោបល់ត្រូវតែសរសេរជាភាសាខ្មែរ ពាក្យបច្ចេកទេសអាចសរសេរជាភាសាអង់គ្លេស។
2. យោបល់មិនត្រូវលើសពី 1000 តួអក្សរឡើយ។ ការបំបែកយោបល់មិនត្រូវបានអនុញ្ញាតទេ។
3. យោបល់ដែលចាត់ទុកថាជា Spam ឬមានគោលបំណងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មតែមួយមុខ នឹងត្រូវលុប។
4. ការពិភាក្សាអំពីនយោបាយមិនត្រូវបានអនុញ្ញាតនៅលើគេហទំព័រនេះទេ។
5. ការចែករំលែកតំណភ្ជាប់ដែលពាក់ព័ន្ធត្រូវបានអនុញ្ញាត។ តំណភ្ជាប់និងតម្រងពាក្យខ្លះត្រូវបានហាមឃាត់។
6. យោបល់ដែលរអ៊ូរទាំអំពីប្រធានបទនៃការបង្ហោះ ឬប្រភពរបស់វានឹងត្រូវលុប។
7. ការប្រើភាសាប្រមាថក្នុងយោបល់ ឬឈ្មោះអ្នកប្រើប្រាស់នឹងបណ្តាលឱ្យមានការហាមឃាត់។
8. ការវាយប្រហារ/ការបៀតបៀនដោយផ្ទាល់ នឹងបណ្តាលឱ្យមានការហាមឃាត់ភ្លាមៗ។
9. អ្នកសម្របសម្រួលអាចកែប្រែ/លុបយោបល់ដោយមិនចាំបាច់ជូនដំណឹង។