Blog Archive

Contact Me

Name

Email

Message

Credits

កើត​ចាស់​ឈឺ​ស្លាប់​ជា​ទៀងទាត់
🌱🌳⛈️🏡🛌💤⛈️🌧️🌳

Hover Setting

slideup

កម្មវិធីសំខាន់ៗ ↘︎↘︎↘︎

១០ ជំហាន បញ្ជីត្រួតពិនិត្យ UX Audit ដើម្បីស្វែងរកការឈ្នះរហ័សមុនការរចនាឡើងវិញ

១០ ជំហាន បញ្ជីត្រួតពិនិត្យ UX Audit ដើម្បីស្វែងរកការឈ្នះរហ័សមុនការរចនាឡើងវិញ
Design Studio
បានធ្វើបច្ចុប្បន្នភាព៖ ២៧ សីហា ២០២៥

ប្រសិនបើអ្នកមានផលិតផលឌីជីថលដែលអាចចូលប្រើដោយឥតគិតថ្លៃ ការយកចិត្តទុកដាក់របស់អ្នកប្រើប្រាស់គឺជារូបិយប័ណ្ណចុងក្រោយរបស់អ្នក។ គុណភាពនៃការរចនាបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ (UX) របស់ផលិតផលរបស់អ្នកកំណត់ថាតើផលិតផលរបស់អ្នកអាចបង្កើតរូបិយប័ណ្ណនេះបានប៉ុណ្ណា។ ការរុករកភូមិសាស្ត្រឌីជីថលដោយគ្មានវិធីសាស្ត្រដ៏តឹងរ៉ឹង និងជាប្រព័ន្ធដើម្បីវាយតម្លៃ និងកែលម្អបទពិសោធន៍ “បង្កើតរូបិយប័ណ្ណ” នោះគឺជាអាជីវកម្មមិនល្អ។

បញ្ជីត្រួតពិនិត្យ UX audit ដ៏ទូលំទូលាយ ដែលជាឯកសារយុទ្ធសាស្ត្រដែលត្រូវបានរចនាឡើងដើម្បីវិភាគ វិភាគ និងនៅទីបំផុតលើកកម្ពស់អន្តរកម្មរបស់ផលិតផលរបស់អ្នកជាមួយអ្នកប្រើប្រាស់របស់វា គឺជាឧបករណ៍សំខាន់សម្រាប់ការអនុវត្តកិច្ចការសំខាន់នេះ។

ការត្រួតពិនិត្យបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ ឬ UX Audit គឺជាការពិនិត្យស៊ីជម្រៅ ផ្អែកលើភស្តុតាងនៃផលិតផលឌីជីថល មិនថាជាគេហទំព័រ ឬកម្មវិធីនោះទេ។ បញ្ជីត្រួតពិនិត្យ UX audit សម្រាប់កម្មវិធី ឬគេហទំព័រ បម្រើជាមូលដ្ឋាននៃការពិនិត្យនេះ។ វារក្សាការត្រួតពិនិត្យឱ្យនៅលើផ្លូវត្រូវ និងធានាថាវាកំណត់បញ្ហាប្រើប្រាស់ទាំងអស់ ចំណុចកកិត និងតំបន់សម្រាប់កែលម្អយុទ្ធសាស្ត្រនៅក្នុង UX របស់ផលិតផលឌីជីថល។

សូមរៀនពីរបៀបបង្កើតបញ្ជីត្រួតពិនិត្យ UX audit ដែលមានប្រសិទ្ធភាពបែបនេះ។

គំរូបញ្ជីត្រួតពិនិត្យ UX Audit ឥតគិតថ្លៃសម្រាប់ឆ្នាំ ២០២៥

គំរូខាងក្រោមនេះគឺជាស៊ុមការពិនិត្យយុទ្ធសាស្ត្រសម្រាប់ការត្រួតពិនិត្យ UX ដែលមានប្រសិទ្ធភាពនៅឆ្នាំ ២០២៥។ ចំណុចនីមួយៗនៅទីនេះតំណាងឱ្យកែវភ្នែកសំខាន់ដែលត្រូវពិនិត្យផលិតផលរបស់អ្នក។

១. ការផ្ទៀងផ្ទាត់ការស្រាវជ្រាវអ្នកប្រើប្រាស់

ចាប់ផ្តើមដោយការផ្ទៀងផ្ទាត់ការយល់ដឹងរបស់អ្នកអំពីអ្នកប្រើប្រាស់។ តើតួអង្គដែលមានស្រាប់របស់អ្នកឆ្លុះបញ្ចាំងពីឥរិយាបថ តម្រូវការ និងការពិតទីផ្សាររបស់អ្នកប្រើប្រាស់បច្ចុប្បន្នដែរឬទេ?

ធ្វើការផ្ទៀងផ្ទាត់វិធីសាស្ត្រវិភាគទាំងអស់ជាមួយលក្ខណៈតួអង្គ។ តើផ្នែកអ្នកប្រើប្រាស់ថ្មីបានលេចឡើងដែរឬទេ? តើបរិបទនៃការប្រើប្រាស់ផលិតផលបានផ្លាស់ប្តូរដែរឬទេ?

ប្រសិនបើជំហាននេះត្រូវបានរំលង អ្នកប្រថុយនឹងការបង្កើនប្រសិទ្ធភាពសម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់កាលពីម្សិលមិញ។ គោលដៅនៅទីនេះគឺដើម្បីបញ្ជាក់ថាផលិតផលរបស់អ្នកនៅតែបម្រើដល់មនុស្សត្រឹមត្រូវ ដោយដោះស្រាយបញ្ហាប្រឈមបច្ចុប្បន្នរបស់ពួកគេប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព។

២. ការវាយតម្លៃ Heuristic

បន្ទាប់មក វាស់ស្ទង់ចំណុចប្រទាក់របស់អ្នកប្រឆាំងនឹងគោលការណ៍ប្រើប្រាស់ដែលបានបង្កើតឡើងដូចជា Nielsen’s 10 Heuristics។ ការអនុវត្តគោលការណ៍ទាំងនេះនៅឆ្នាំ ២០២៥ ទាមទារទស្សនៈស្រស់។ ខណៈពេលដែលវាយតម្លៃចំណុចប្រទាក់របស់ផលិតផលរបស់អ្នកប្រឆាំងនឹងពួកវា អ្នកត្រូវតែពិចារណាលើព័ត៌មានលម្អិតតូចៗដូចជា៖

  • តើស្ថានភាពប្រព័ន្ធច្បាស់លាស់នៅគ្រប់អន្តរកម្មទាំងអស់ (ការប៉ះ សំឡេង កាយវិការ) ដែរឬទេ?
  • តើផលិតផលនិយាយភាសារបស់អ្នកប្រើប្រាស់ មិនមែនពាក្យជំនាញខាងក្នុងទេដែរឬទេ?
  • តើអ្នកប្រើប្រាស់អាចលុបចោលសកម្មភាព និងរុករកដោយសេរីបានយ៉ាងងាយស្រួលដែរឬទេ?
  • តើមានភាពស្ថិតស្ថេរមិនផ្លាស់ប្តូរ ទាំងខាងក្នុង និងជាមួយបទដ្ឋានវេទិកាដែរឬទេ?
  • តើការរចនាការពារកំហុសយ៉ាងសកម្មដែរឬទេ?
  • តើការទទួលស្គាល់ត្រូវបានពេញចិត្តជាងការរំលឹកឡើងវិញ ដោយកាត់បន្ថយភាពតានតឹងផ្នែកសតិញ្ញាណដែរឬទេ?
  • តើវាផ្តល់នូវភាពបត់បែនសម្រាប់អ្នកចាប់ផ្តើមថ្មី និងប្រសិទ្ធភាពសម្រាប់អ្នកជំនាញដែរឬទេ?
  • តើសោភ័ណភាពស្អាត ផ្តោតលើធាតុសំខាន់ដែរឬទេ?
  • តើសារកំហុសពិតជាមានប្រយោជន៍ ដឹកនាំការសង្គ្រោះដែរឬទេ?
  • តើជំនួយអាចចូលប្រើបាន និងពាក់ព័ន្ធនឹងបរិបទដែរឬទេ?

ការត្រួតពិនិត្យលម្អិតប្រឆាំងនឹងទាំងនេះ ដែលត្រូវបានកែសម្រួលសម្រាប់ចំណុចប្រទាក់ទំនើប រកឃើញកំហុសប្រព័ន្ធជាប្រព័ន្ធ។

៣. ការវាយតម្លៃការសាកល្បងប្រើប្រាស់

ការពិនិត្យពីអ្នកជំនាញគឺមានការយល់ដឹង ប៉ុន្តែការសង្កេតអ្នកប្រើប្រាស់ពិតប្រាកដផ្តល់នូវការពិតដែលមិនអាចបដិសេធបាន។ ដូច្នេះ បញ្ជីត្រួតពិនិត្យ UX audit របស់អ្នកត្រូវតែរួមបញ្ចូលសមាសធាតុសម្រាប់វាយតម្លៃការអនុវត្ត និងការរកឃើញការសាកល្បងប្រើប្រាស់បច្ចុប្បន្នរបស់អ្នក ឬសម្រាប់ការរៀបចំការសាកល្បងថ្មីប្រសិនបើមានចន្លោះ។ នេះមិនមែនគ្រាន់តែដំណើរការវគ្គមួយចំនួនប៉ុណ្ណោះទេ។ វាគឺអំពីការវាយតម្លៃគុណភាព និងភាពពាក់ព័ន្ធនៃការសាកល្បងនោះ៖

  • តើក្រុមអ្នកចូលរួមរបស់អ្នកតំណាងឱ្យផ្នែកអ្នកប្រើប្រាស់សំខាន់របស់អ្នក និងបរិបទចម្រុះរបស់ពួកគេដែរឬទេ?
  • តើអ្នកកំពុងប្រើវិធីសាស្ត្រចម្រុះ៖ មានការគ្រប់គ្រង គ្មានការគ្រប់គ្រង ពីចម្ងាយ ផ្ទាល់ខ្លួនដែរឬទេ?
  • តើភារកិច្ចដែលអ្នកប្រើប្រាស់អនុវត្តនៅក្នុងការសាកល្បងឆ្លុះបញ្ចាំងពីគោលដៅពិតប្រាកដរបស់ពួកគេ និងគោលបំណងអាជីវកម្មរបស់អ្នកដែរឬទេ?
  • តើការសាកល្បងត្រូវបានធ្វើឡើងញឹកញាប់ប៉ុណ្ណា និងសំខាន់បំផុតគឺការយល់ដឹងទាំងនោះត្រូវបានអនុវត្តយ៉ាងដូចម្តេច?

នៅឆ្នាំ ២០២៥ បញ្ជីត្រួតពិនិត្យរបស់អ្នកក៏គួរតែជំរុញឱ្យវាយតម្លៃការពិចារណាកម្រិតខ្ពស់ផងដែរ៖

  • តើអ្នកកំពុងសាកល្បងសម្រាប់ប្រើប្រាស់ពហុរូបភាព (ការប្តូររវាងការប៉ះ សំឡេង ក្តារចុចដោយគ្មានថ្នេរ) ដែរឬទេ?
  • ចុះការធ្វើដំណើរឆ្លងកាត់ឧបករណ៍វិញ? តើអ្នកកំពុងចាប់យកការឆ្លើយតបផ្នែកអារម្មណ៍នៅគ្រប់កំណែនៃផលិតផលរបស់អ្នកដែរឬទេ?

ប្រសិនបើបញ្ជីត្រួតពិនិត្យ UX audit របស់អ្នកអនុញ្ញាតឱ្យជំហានទាំងនេះត្រូវបានរំលង អ្នកកំពុងលេងល្បែងស៊ីសងថាការសន្មត់ខាងក្នុងរបស់អ្នកផ្គូផ្គងនឹងការពិតខាងក្រៅដោយល្អឥតខ្ចោះ – ការភ្នាល់ដែលមានហានិភ័យដែលជារឿយៗនាំទៅដល់ផលិតផលដែលមើលទៅល្អនៅលើក្រដាស ប៉ុន្តែជំពប់ដួលនៅក្នុងព្រៃ។

៤. ការវាយតម្លៃការអនុលោមតាមភាពអាចចូលប្រើបាន

ភាពអាចចូលប្រើបានឥឡូវនេះគឺជាតម្រូវការស្នូលនៃការត្រួតពិនិត្យ UX។ ការត្រួតពិនិត្យរបស់អ្នកត្រូវតែវាយតម្លៃថាតើការរចនារបស់ផលិតផលរក្សាការប្រកាន់ខ្ជាប់យ៉ាងតឹងរ៉ឹងទៅនឹងគោលការណ៍ណែនាំអំពីភាពអាចចូលប្រើបាននៃមាតិកាគេហទំព័រចុងក្រោយបំផុត (WCAG) និងបទបញ្ជាក្នុងតំបន់ពាក់ព័ន្ធផ្សេងទៀត។ នេះមានន័យថាបញ្ជីត្រួតពិនិត្យរបស់អ្នកត្រូវតែរាប់បញ្ចូលការត្រួតពិនិត្យដូចជា៖

  • វាយតម្លៃភាពអាចចូលប្រើបាននៃរចនាសម្ព័ន្ធសេម៉ង់ទិកនៃមាតិកា។
  • ថាតើការរចនាផ្តល់នូវការរុករកតែក្តារចុច និងភាពឆបគ្នានឹងអ្នកអានអេក្រង់ដែរឬទេ។
  • ថាតើកម្រិតពណ៌នៃចំណុចប្រទាក់គឺរីករាយដល់ភ្នែករបស់អ្នកប្រើប្រាស់ទាំងអស់ រួមទាំងអ្នកដែលមានពិការភាពភ្នែកដែរឬទេ។
  • ថាតើប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយទាំងអស់នៅក្នុងផលិតផលអាចចូលប្រើបាននៅលើឧបករណ៍ទាំងអស់ដែរឬទេ។
  • ថាតើទម្រង់ទាំងអស់នៅក្នុងផលិតផលងាយស្រួលបំពេញដែរឬទេ។

ការមិនអើពើនេះ = បើកផលិតផលរបស់អ្នកទៅនឹងហានិភ័យផ្លូវច្បាប់ និងប្រថុយនឹងឱកាសក្នុងការបម្រើអ្នកប្រើប្រាស់ទាំងអស់។

៥. ការវាយតម្លៃស្ថាបត្យកម្មព័ត៌មាន

ស្ថាបត្យកម្មព័ត៌មាន (IA) របស់ផលិតផលរបស់អ្នកកំណត់ថាតើអ្នកប្រើប្រាស់រកឃើញអ្វីដែលពួកគេត្រូវការបានយ៉ាងងាយស្រួលប៉ុណ្ណា។ ក្នុងអំឡុងពេលត្រួតពិនិត្យ អ្នកត្រូវតែវាយតម្លៃតក្កវិជ្ជារបស់វា។

តើវិធីសាស្ត្រសម្គាល់ស្របនឹងគំរូផ្លូវចិត្តរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ដែរឬទេ? តើប្រព័ន្ធរុករក (សកល ក្នុងតំបន់ ឧបករណ៍ប្រើប្រាស់) វិចារណញាណដែរឬទេ? តើការស្វែងរកមានប្រសិទ្ធភាពដែរឬទេ? តើទំនាក់ទំនងមាតិកាច្បាស់លាស់ដែរឬទេ? បញ្ជីត្រួតពិនិត្យរបស់អ្នកត្រូវតែមានសំណួរសំខាន់ទាំងនេះ។

ការសាកល្បងដើមឈើជាមួយឧបករណ៍ដូចជា Optimal Workshop អាចបង្ហាញការយល់ដឹងស៊ីជម្រៅអំពី IA របស់ផលិតផលរបស់អ្នក ដោយឯករាជ្យពីការរចនាដែលមើលឃើញ។ វាត្រូវតែជាផ្នែកមួយនៃបញ្ជីត្រួតពិនិត្យផងដែរ។

IA ដែលច្របូកច្របល់មានន័យថាលក្ខណៈពិសេស និងមាតិកាដ៏មានតម្លៃនៅតែមិនត្រូវបានរកឃើញ។ IA ដែលត្រូវបានត្រួតពិនិត្យ និងកែលម្អបានល្អមានន័យផ្ទុយ។

៦. ការវិភាគភាពស្ថិតស្ថេរនៃការរចនាដែលមើលឃើញ៖ ច្រើនជាងគ្រាន់តែរូបរាង

ការរចនាដែលមើលឃើញទំនាក់ទំនងម៉ាក ឋានានុក្រម និងណែនាំការយកចិត្តទុកដាក់។ ការត្រួតពិនិត្យត្រូវតែពិនិត្យភាពស្ថិតស្ថេរ និងប្រសិទ្ធភាពរបស់វា។

ដូច្នេះ បញ្ជីត្រួតពិនិត្យត្រូវតែគូសបញ្ជាក់សំណួរដូចជា៖

តើប្រព័ន្ធរចនារបស់អ្នកត្រូវបានអនុវត្តដោយឯកសណ្ឋានដែរឬទេ? តើអក្សរសាស្ត្រច្បាស់លាស់ និងមានគោលបំណងដែរឬទេ? តើពណ៌ត្រូវបានប្រើប្រាស់ដោយមានន័យ និងអាចចូលប្រើបានដែរឬទេ? តើចន្លោះ និងប្លង់បង្កើតលំដាប់ដែលមើលឃើញដែរឬទេ? តើការរចនាឆ្លើយតបដំណើរការដោយគ្មានកំហុសដែរឬទេ? តើចលនាមានគោលបំណង មិនរំខានដែរឬទេ?

ការរចនាដែលមើលឃើញត្រូវតែគ្រប់គ្រងលក្ខណៈពិសេសផ្ទាល់ខ្លួនទាំងអស់នៅក្នុងផលិតផលដោយមិនបាត់បង់ភាពស្ថិតស្ថេរ។ បញ្ជីត្រួតពិនិត្យត្រូវតែរាប់បញ្ចូលសម្រាប់នោះផងដែរ។

៧. ការវាយតម្លៃភាពច្បាស់លាស់ និងភាពពាក់ព័ន្ធនៃមាតិកា

មាតិកាគឺជាស្នូលនៃអន្តរកម្មឌីជីថលភាគច្រើន ប៉ុន្តែសារៈសំខាន់យុទ្ធសាស្ត្ររបស់វាជារឿយៗត្រូវបានគេប៉ាន់ស្មានទាបនៅក្នុងការវាយតម្លៃ UX។ បញ្ជីត្រួតពិនិត្យ UX audit សម្រាប់កម្មវិធី ឬគេហទំព័រទំនើបត្រូវតែដោះស្រាយរឿងនេះដោយការទាមទារការវាយតម្លៃដែលមានរចនាសម្ព័ន្ធនៃគុណភាពមាតិកា ភាពច្បាស់លាស់ សម្លេង និងភាពពាក់ព័ន្ធ។ នេះពាក់ព័ន្ធនឹងការវាយតម្លៃ៖

  • ភាពច្បាស់លាស់នៃសារនិងការជៀសវាងពាក្យជំនាញ។
  • ភាពស្ថិតស្ថេរនៃសំឡេង និងសម្លេងជាមួយគោលការណ៍ណែនាំម៉ាក និងភាពសមស្របនឹងបរិបទ។
  • ការតម្រឹមនៃឋានានុក្រមមាតិកាជាមួយអាទិភាពអ្នកប្រើប្រាស់ និងឥរិយាបថស្វែងរកព័ត៌មាន។
  • ភាពអាចស្កែនបាននៃអត្ថបទតាមរយៈការប្រើប្រាស់ចំណងជើង បញ្ជី និងរចនាសម្ព័ន្ធដែលមើលឃើញប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព។
  • គុណភាព និងភាពសមស្របនឹងវប្បធម៌នៃមាតិកាដែលបានធ្វើមូលដ្ឋានីយកម្មសម្រាប់ទស្សនិកជនអន្តរជាតិ។
  • ការរួមបញ្ចូលដោយគោលបំណងនៃធាតុពហុព័ត៌មានទៅក្នុងមាតិកា។
  • ភាពត្រឹមត្រូវ និងពេលវេលានៃព័ត៌មាន។

បញ្ជីត្រួតពិនិត្យទំនើបក៏ស៊ើបអង្កេតភាពសម្របខ្លួននៃយុទ្ធសាស្ត្រមាតិកាទៅនឹងបរិបទអ្នកប្រើប្រាស់ រួមទាំងការផ្តល់មាតិកាផ្ទាល់ខ្លួន និងការធានាគុណភាពនៃអត្ថបទដែលបង្កើតដោយ AI។

ការមើលរំលងការវាយតម្លៃមាតិកានៅក្នុងបញ្ជីត្រួតពិនិត្យអាចធ្វើឱ្យចំណុចប្រទាក់ដែលត្រូវបានរចនាបានល្អផ្សេងទៀតមិនមានប្រសិទ្ធភាព ប្រសិនបើអ្នកប្រើប្រាស់ជួបប្រទះព័ត៌មានដែលច្របូកច្របល់ មិនពាក់ព័ន្ធ ឬលើសលប់។

៨. ការវិភាគលំហូរអន្តរកម្ម និងរុករក

បទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់រស់នៅក្នុងលំហូររវាងអេក្រង់។ បញ្ជីត្រួតពិនិត្យរបស់អ្នកត្រូវតែណែនាំការវិភាគដ៏ទូលំទូលាយនៃលំហូរទាំងនេះ។ នេះរួមបញ្ចូល៖

  • ការគូសផែនទីដំណើរអ្នកប្រើប្រាស់សំខាន់ដើម្បីកំណត់ភាពមិនមានប្រសិទ្ធភាព ឬចំណុចកកិត
  • ធានាភាពស្ថិតស្ថេរនៅក្នុងលំនាំអន្តរកម្មសម្រាប់មុខងារស្រដៀងគ្នា
  • វាយតម្លៃភាពច្បាស់លាស់ និងពេលវេលានៃយន្តការមតិកែលម្អសម្រាប់សកម្មភាពអ្នកប្រើប្រាស់ និងការផ្លាស់ប្តូរស្ថានភាពប្រព័ន្ធ
  • វាយតម្លៃការរចនានៃការផ្លាស់ប្តូររវាងស្ថានភាព និងអេក្រង់សម្រាប់ភាពស្ថិតស្ថេរ
  • វិភាគលំនាំរុករកសម្រាប់ការតំរង់ទិសវិចារណញាណ និងការស្វែងរកផ្លូវ
  • ធានាភាពសមស្របនៃវិធីសាស្ត្របញ្ចូលសម្រាប់បរិបទ និងភារកិច្ចផ្សេងៗ
  • ពិនិត្យការបង្ហាញជាបន្តបន្ទាប់នៃមុខងារស្មុគស្មាញដើម្បីជៀសវាងការលើសលប់របស់អ្នកប្រើប្រាស់

បញ្ជីត្រួតពិនិត្យគួរតែពិនិត្យយ៉ាងយកចិត្តទុកដាក់នូវភាពបន្តនៃលំហូរអន្តរកម្មឆ្លងកាត់ឧបករណ៍ និងចំណុចប៉ះច្រើន។ វាគួរតែផ្ទៀងផ្ទាត់ថាតើការរចនា UX របស់គេហទំព័រ និងកម្មវិធីទូរសព្ទរបស់ផលិតផលមានភាពស្ថិតស្ថេរដែរឬទេ។

ការខកខានក្នុងការវិភាគលំហូរអន្តរកម្ម ដែលជាចន្លោះដែលបញ្ជីត្រួតពិនិត្យល្អការពារ អាចនាំទៅដល់ស្ថានភាពដែលអេក្រង់បុគ្គលអាចប្រើប្រាស់ដាច់ដោយឡែក ប៉ុន្តែដំណើររួមទាំងមូលគឺច្របូកច្របល់។

៩. ការវិភាគរង្វាស់ប្រតិបត្តិការ

ផលិតផលដែលយឺត ឬមិនឆ្លើយតប = ធានាការខកចិត្តរបស់អ្នកប្រើប្រាស់។

ដូច្នេះ បញ្ជីត្រួតពិនិត្យរបស់អ្នកត្រូវតែរួមបញ្ចូលការវាយតម្លៃរង្វាស់ប្រតិបត្តិការសំខាន់។ ការវិភាគនេះគួរតែវាយតម្លៃ៖

  • ពេលវេលាផ្ទុកទំព័រ (Time-to-First-Byte, Time-to-Interactive ជាដើម)។
  • ពេលវេលាឆ្លើយតបប្រព័ន្ធទៅនឹងការបញ្ចូលរបស់អ្នកប្រើប្រាស់។
  • ភាពរលូន និងអត្រាស៊ុមនៃចលនា និងការផ្លាស់ប្តូរ។
  • ភាពអាចរកបាន និងប្រសិទ្ធភាពនៃមុខងារក្រៅបណ្តាញ ឬការរិចរុះដោយសមរម្យ។
  • ប្រសិទ្ធភាពធនធាន (ការប្រើប្រាស់ថ្ម ការប្រើប្រាស់ទិន្នន័យ)។
  • ប្រតិបត្តិការនៃប្រព័ន្ធខាងក្រោយ (សំណួរមូលដ្ឋានទិន្នន័យ ពេលវេលាឆ្លើយតប API)។
  • ភាពស្ថិតស្ថេរនៃប្រតិបត្តិការឆ្លងកាត់ឧបករណ៍ កម្មវិធីរុករក និងលក្ខខណ្ឌបណ្តាញផ្សេងៗ។

បញ្ជីត្រួតពិនិត្យទំនើបក៏លើកទឹកចិត្តឱ្យវាយតម្លៃប្រតិបត្តិការដែលត្រូវបានយល់ឃើញផងដែរ។ នោះមានន័យថាវាយតម្លៃថាតើការរចនាប្រើសញ្ញាសម្គាល់ការផ្ទុក អេក្រង់គ្រោងឆ្អឹង និងការធ្វើបច្ចុប្បន្នភាព UI ដែលសុទិដ្ឋិនិយមដើម្បីគ្រប់គ្រងការយល់ឃើញរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ក្នុងអំឡុងពេលពន្យារពេល/កំហុសដែលមិនអាចជៀសវាងបាន។

ការមិនអើពើការវិភាគប្រតិបត្តិការនៅក្នុងបញ្ជីត្រួតពិនិត្យអាចនាំទៅដល់ផលិតផលដែល ទោះបីជាមានភាពខ្លាំងផ្សេងទៀតក៏ដោយ ត្រូវបានយល់ឃើញថាមានគុណភាពទាប។

១០. ការពិនិត្យយន្តការមតិកែលម្អ និងការគ្រប់គ្រងកំហុស

របៀបដែលផលិតផលរបស់អ្នកទំនាក់ទំនងក្នុងអំឡុងពេលមានកំហុសរាងកាយវិញ្ញាណរបស់អ្នកប្រើប្រាស់។ បញ្ជីត្រួតពិនិត្យត្រួតពិនិត្យត្រូវសួរអ្នកឱ្យពិនិត្យប្រព័ន្ធមតិកែលម្អទាំងអស់

តើពួកវាការពារកំហុសប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពដែរឬទេ? តើសារកំហុសច្បាស់លាស់ មានការស្ថាបនា និងគ្មានពាក្យជំនាញដែរឬទេ? តើផ្លូវសង្គ្រោះច្បាស់លាស់ដែរឬទេ? តើការផ្ទៀងផ្ទាត់ទាន់ពេលវេលាដែរឬទេ? តើវាបញ្ជាក់ជោគជ័យ និងបង្ហាញវឌ្ឍនភាពច្បាស់លាស់ដែរឬទេ?

ការយកចិត្តទុកដាក់មិនគ្រប់គ្រាន់ចំពោះមតិកែលម្អ និងការគ្រប់គ្រងកំហុស ដែលជាការមើលរំលងដែលបញ្ជីត្រួតពិនិត្យដ៏ហ្មត់ចត់ការពារ អាចធ្វើឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់មានអារម្មណ៍មិនប្រាកដប្រជា ថប់បារម្ភ ឬមិនត្រូវបានគាំទ្រ។

ការយល់ដឹងអំពី UX Audits

ការត្រួតពិនិត្យ UX គឺជាការវាយតម្លៃជាប្រព័ន្ធនៃប្រើប្រាស់ផលិតផលឌីជីថលរបស់អ្នក និងប្រសិទ្ធភាព UX រួម។ អ្នកត្រួតពិនិត្យ UX ប្រើប្រាស់ការរួមបញ្ចូលគ្នានៃបច្ចេកទេសវាយតម្លៃ ឧបករណ៍វិភាគ រង្វាស់ប្រតិបត្តិការសំខាន់ និងការវិភាគប្រៀបធៀបប្រឆាំងនឹងការអនុវត្តល្អបំផុតដែលបានបង្កើតឡើង និងការផ្តល់ជូនរបស់ដៃគូប្រកួតប្រជែងដើម្បីធ្វើការវាយតម្លៃនេះ។

នេះពាក់ព័ន្ធនឹងការសំយោគទិន្នន័យបរិមាណ ដូចជាផ្លូវបំលែង និងអត្រាធ្លាក់ចុះ ជាមួយការយល់ដឹងគុណភាពសម្បូរបែបដែលបានមកពីឧបករណ៍វិភាគវគ្គអ្នកប្រើប្រាស់ដូចជា Hotjar និងមតិកែលម្អអ្នកប្រើប្រាស់ដោយផ្ទាល់។

ការវាយតម្លៃដែលជំរុញដោយទិន្នន័យនេះសម្រាប់ការពិតជាក់ស្តែងអំពី UX របស់ផលិតផលរបស់អ្នកផ្តល់ឱ្យអ្នកនូវរូបភាពច្បាស់លាស់នៃការសម្រេចចិត្តរចនា/អភិវឌ្ឍន៍អ្វីដែលអ្នកត្រូវធ្វើដើម្បីធ្វើឱ្យផលិតផលរបស់អ្នកកាន់តែមានភាពទាក់ទាញ និងស្របតាមគោលបំណងអាជីវកម្ម។

តើអ្នកគួរចុចប៊ូតុងត្រួតពិនិត្យ UX នៅពេលណា?

តាមឧត្ដមគតិ វាមិនមែនជាប៊ូតុងភ័យស្លន់ស្លោទេ។

ក្រុមឆ្លាតវៃធ្វើវាដោយសកម្ម៖ មុនការរចនាឡើងវិញដ៏សំខាន់ នៅពេលបើកដំណើរការលក្ខណៈពិសេសថ្មីសំខាន់ ប្រសិនបើរង្វាស់ប្រតិបត្តិការសំខាន់ចាប់ផ្តើមធ្លាក់ចុះ ឬគ្រាន់តែជាអនាម័យហិរញ្ញវត្ថុជាទៀងទាត់ និយាយរៀងរាល់ ១២-១៨ ខែ។

បញ្ជីត្រួតពិនិត្យ UX audit ផ្តល់ស៊ុមសម្រាប់ការត្រួតពិនិត្យដើម្បីរក្សាភាពទូលំទូលាយ និងភាពជាក់ស្តែងរបស់វា។ វាធានាថាការត្រួតពិនិត្យពិនិត្យអ្វីគ្រប់យ៉ាងអំពី UX របស់ផលិតផល – ចាប់ពីគោលការណ៍ប្រើប្រាស់មូលដ្ឋានរបស់វា រហូតដល់សមត្ថភាពក្នុងការផ្តល់ដំណើរអ្នកប្រើប្រាស់ឆ្លងកាត់ឧបករណ៍។ ដោយគ្មានវា ការត្រួតពិនិត្យរបស់អ្នកប្រថុយនឹងការខកខានបញ្ហាប្រព័ន្ធ។ ជាមួយវា អ្នកទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍ទាំងអស់នៃការត្រួតពិនិត្យ UX។

ការរៀបចំសម្រាប់ការត្រួតពិនិត្យ UX

តើការត្រួតពិនិត្យ UX របស់អ្នកអាចបង្កើតការយល់ដឹងដែលមានន័យ និងអាចអនុវត្តបានដែរឬទេ? នោះគឺជាអ្វីដែលកំណត់ភាពជោគជ័យរបស់វា។ ហើយភាពជោគជ័យនេះគឺមិនអាចទៅរួចដោយគ្មានការរៀបចំហ្មត់ចត់។

បញ្ជីត្រួតពិនិត្យ UX audit របស់អ្នកដើរតួនាទីសំខាន់ក្នុងការរៀបចំនេះដោយចាប់យក និងតាមដានដំណាក់កាលរៀបចំនីមួយៗ។ នេះគឺជាដំណាក់កាលរៀបចំផ្សេងៗដែលនាំមុខការត្រួតពិនិត្យ UX៖

១. កំណត់គោលដៅ SMART និងកំណត់វិសាលភាព

បង្កើតគោលបំណងជាក់លាក់ អាចវាស់វែងបាន សម្រេចបាន ពាក់ព័ន្ធ និងមានពេលវេលាកំណត់ ដូចជា៖

  • កាត់បន្ថយការបាត់បង់ដោយ ១២.៥% នៅក្នុង Q3
  • បង្កើនអត្រាបញ្ចប់ភារកិច្ចទូរសព្ទចល័តដោយ ១៥% ក្នុងរយៈពេលប្រាំមួយខែ

បន្ទាប់មក គូសបញ្ជាក់វិសាលភាពនៃការត្រួតពិនិត្យនៅក្នុងបញ្ជីត្រួតពិនិត្យ៖

  • លក្ខណៈពិសេស ឬលំហូរអ្នកប្រើប្រាស់ណាមួយដែលអ្នកនឹងវិភាគ?
  • តួអង្គអ្នកប្រើប្រាស់ ឬផ្នែកណាមួយដែលជាអាទិភាព?
  • ឧបករណ៍ វេទិកា ឬកំណែ OS ណាដែលត្រូវបានរួមបញ្ចូល?

កំណត់រង្វាស់មូលដ្ឋានសម្រាប់ភាពជោគជ័យ។ ឯកសារអត្រាបំលែងបច្ចុប្បន្ន កម្រិតការចូលរួម បរិមាណសំបុត្រគាំទ្រ ពិន្ទុការពេញចិត្ត ជាដើម។ សញ្ញាសម្គាល់ទាំងនេះអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកវាស់ភាពជោគជ័យក្រោយការត្រួតពិនិត្យ។

២. ប្រមូលទិន្នន័យដ៏ទូលំទូលាយ

ការត្រួតពិនិត្យដែលខ្វះទិន្នន័យនាំទៅដល់ការស្មាន។ បញ្ជីត្រួតពិនិត្យរបស់អ្នកត្រូវតែគូសបញ្ជាក់ប្រភពទិន្នន័យចម្រុះ៖

  • វិធីសាស្ត្រវិភាគបរិមាណលើឥរិយាបថអ្នកប្រើប្រាស់ ចំណុចធ្លាក់ចុះ ផ្លូវបំលែង
  • ទិន្នន័យគុណភាព ពោលគឺការថតវគ្គ ការស្ទង់មតិ ការពិនិត្យកម្មវិធី ការវិភាគអារម្មណ៍សង្គម
  • ទិន្នន័យបច្ចេកទេស/ទីផ្សារ ការវិភាគដៃគូប្រកួតប្រជែង ការយល់ដឹងព្យាករណ៍ដែលជំរុញដោយ AI លើឧស្សាហកម្ម ជាដើម។

ការលាយបញ្ចូលគ្នានៃទិន្នន័យនេះបង្កើតមូលដ្ឋានសមតុល្យសម្រាប់កំណត់ចំណុចឈឺចាប់ និងឱកាស។

៣. បង្កើតក្រុម និងឧបករណ៍របស់អ្នក

ការប្រមូលផ្តុំក្រុមដែលមានជំនាញ ពហុវិន័យ និងឧបករណ៍វិភាគសមស្របគឺជាជំហានរៀបចំសំខាន់មួយទៀតដែលគួរតែត្រូវបានលម្អិតនៅក្នុងបញ្ជីត្រួតពិនិត្យ UX audit របស់អ្នក។ បញ្ជីត្រួតពិនិត្យគួរតែជំរុញសម្រាប់ការបង្កើតក្រុមដែលមាន៖

  • អ្នកស្រាវជ្រាវ UX ដែលមានជំនាញក្នុងភាពតឹងរ៉ឹងនៃវិធីសាស្ត្រ និងការយល់ដឹងអំពីនិន្នាការស្រាវជ្រាវ UX ចុងក្រោយបំផុត។
  • អ្នករចនា UX/UI ដែលមានសមត្ថភាពវាយតម្លៃសោភ័ណភាព និងភាពត្រឹមត្រូវនៃអន្តរកម្ម។
  • អ្នកយុទ្ធសាស្ត្រមាតិកា ដើម្បីវាយតម្លៃប្រសិទ្ធភាពសារ។
  • អ្នកជំនាញខាងភាពអាចចូលប្រើបាន ដើម្បីធានាភាពរួមបញ្ចូល។
  • អ្នកដឹកនាំបច្ចេកទេស ឬអ្នកអភិវឌ្ឍន៍ ដើម្បីផ្តល់ការយល់ដឹងអំពីលទ្ធភាពអនុវត្ត។
  • អ្នកពាក់ព័ន្ធអាជីវកម្មសំខាន់ដើម្បីផ្តល់បរិបទយុទ្ធសាស្ត្រ និងធានាការតម្រឹមជាមួយគោលបំណងពាណិជ្ជកម្មទូលំទូលាយ។

ការបញ្ជាក់តួនាទីទាំងនេះនៅក្នុងបញ្ជីត្រួតពិនិត្យកាត់បន្ថយហានិភ័យនៃការបន្តដោយគ្មានជំនាញសំខាន់។ បញ្ជីត្រួតពិនិត្យត្រូវតែរាយការណ៍ឧបករណ៍ដែលត្រូវការសម្រាប់ការត្រួតពិនិត្យ ចាប់ពីវេទិកាវិភាគរហូតដល់កម្មវិធីសាកល្បងប្រើប្រាស់រហូតដល់ឧបករណ៍ផ្ទៀងផ្ទាត់ភាពអាចចូលប្រើបាន។

៤. ពេលវេលា និងទំនាក់ទំនង

ជាចុងក្រោយ បញ្ជីត្រួតពិនិត្យ UX audit សម្រាប់កម្មវិធី ឬគេហទំព័ររបស់អ្នកត្រូវតែមានពេលវេលាគម្រោងជាក់ស្តែង និងផែនការទំនាក់ទំនងសកម្ម។ ការត្រួតពិនិត្យភាគច្រើនចំណាយពេល ២-៦ សប្តាហ៍ អាស្រ័យលើភាពស្មុគស្មាញ។ បំបែកពេលវេលានេះទៅជាដំណាក់កាលដូចជា៖

  • ការចាប់ផ្តើម
  • ការប្រមូលទិន្នន័យ
  • ការវិភាគ
  • ការរាយការណ៍
  • ការណែនាំ

បន្ថែមផែនការទំនាក់ទំនងដើម្បី៖

  • ចែករំលែកការធ្វើបច្ចុប្បន្នភាពវឌ្ឍនភាព
  • ផ្ទៀងផ្ទាត់ការរកឃើញជាមួយអ្នកពាក់ព័ន្ធ
  • ចែករំលែកកំណែផ្សេងៗនៃរបាយការណ៍ត្រួតពិនិត្យនៅដំណាក់កាលផ្សេងៗ (សេចក្តីសង្ខេបប្រតិបត្តិនៅដើមធៀបនឹងការជ្រមុជជ្រៅបច្ចេកទេសនៅចុងបញ្ចប់)

ដោយគ្មានពេលវេលា និងទំនាក់ទំនងច្បាស់លាស់ សូម្បីតែការយល់ដឹងល្អបំផុតក៏ប្រថុយនឹងការបាត់បង់ដែរ។

ឧបករណ៍ និងធនធាន៖ បំពាក់ការត្រួតពិនិត្យរបស់អ្នក

ការត្រួតពិនិត្យដែលជោគជ័យពឹងផ្អែកលើឧបករណ៍ត្រឹមត្រូវ និងធនធានដែលមានរចនាសម្ព័ន្ធ។ បញ្ជីត្រួតពិនិត្យរបស់អ្នកគួរតែណែនាំការជ្រើសរើសរបស់ពួកគេ ដោយធានាថាពួកគេផ្គូផ្គងនឹងតម្រូវការជាក់លាក់នៃការត្រួតពិនិត្យរបស់អ្នក។ អ្នកត្រូវការការលាយបញ្ចូលគ្នានៃវេទិកាវិភាគ ដំណោះស្រាយសាកល្បងអ្នកប្រើប្រាស់ និងអ្នកវាយតម្លៃឯកទេស។ ចំណុចចាប់ផ្តើមល្អគឺត្រូវស្វែងយល់ពីបញ្ជីឧបករណ៍ដ៏ទូលំទូលាយសម្រាប់ការត្រួតពិនិត្យ UX ដើម្បីយល់ពីជម្រើសដែលមាន។

  • វេទិកាវិភាគដូចជា Google Analytics 4 បង្ហាញឥរិយាបថអ្នកប្រើប្រាស់បរិមាណ។
  • ឧបករណ៍ថតវគ្គដូចជា Hotjar ឬ Fullstory ផ្តល់នូវគុណភាព ‘ហេតុអ្វី’ នៅពីក្រោយលេខ។
  • វេទិកាដូចជា UserTesting ឬ Maze បង្ហាញថាល្អសម្រាប់មតិកែលម្អអ្នកប្រើប្រាស់ដោយផ្ទាល់ និងការសាកល្បងដែលផ្អែកលើភារកិច្ច។
  • ការត្រួតពិនិត្យភាពអាចចូលប្រើបានទាមទារឧបករណ៍ស្វ័យប្រវត្តិដូចជា Axe ដោយ Deque ផ្នែកបន្ថែមកម្មវិធីរុករកដូចជា WAVE និងការសាកល្បងដោយដៃជាមួយអ្នកអានអេក្រង់។
  • ការយល់ដឹងអំពីស្ថាបត្យកម្មព័ត៌មានអាចត្រូវបានទទួលពីឧបករណ៍ដោយ Optimal Workshop។

លើសពីកម្មវិធី ឯកសារស្តង់ដារគឺសំខាន់។ គំរូបញ្ជីត្រួតពិនិត្យ UX audit ដែលត្រូវបានបង្កើតបានល្អគឺជាតម្រូវការសម្រាប់រក្សាភាពស្ថិតស្ថេរ និងហ្មត់ចត់នៃឯកសារ។

ឧបករណ៍សហការជាច្រើនដូចជា Notion, Miro ឬ Figma ផ្តល់ស៊ុម ឬអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកបង្កើតគំរូបញ្ជីត្រួតពិនិត្យ UX audit ដែលអាចប្រើឡើងវិញបានផ្ទាល់ខ្លួនរបស់អ្នក។ ប្រើគំរូទាំងនេះដើម្បីសម្រួលដំណើរការកត់ត្រាការរកឃើញរបស់អ្នក និងសម្រាប់ការផ្តល់អាទិភាពដល់បញ្ហា UX បន្ទាន់។

ការអនុវត្តការរកឃើញត្រួតពិនិត្យ

តម្លៃពិតប្រាកដនៃការត្រួតពិនិត្យលេចឡើងនៅពេលដែលការរកឃើញរបស់វាជំរុញការផ្លាស់ប្តូរពិតប្រាកដ។ បញ្ជីត្រួតពិនិត្យត្រួតពិនិត្យដំបូងរបស់អ្នកនៅតែជាចំណុចកណ្តាលនៅទីនេះ។ វាផ្តល់ស៊ុមសម្រាប់ប្រែក្លាយការយល់ដឹងទៅជាផែនទីបង្ហាញផ្លូវដែលអាចអនុវត្តបាន។ នេះគឺជារបៀបដែលអ្នកឆ្លងកាត់ដំណាក់កាលនេះ។

ដំបូង រៀបចំ និងផ្តល់អាទិភាព។ ប្រើប្រភេទបញ្ជីត្រួតពិនិត្យដើម្បីដាក់ក្រុមបញ្ហាតាមរយៈកែវអាទិភាព៖

  • ផលប៉ះពាល់អ្នកប្រើប្រាស់៖ ភាពធ្ងន់ធ្ងរនៃឥទ្ធិពលរបស់បញ្ហាលើបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់
  • ផលប៉ះពាល់អាជីវកម្ម៖ កម្រិតដែលបញ្ហាប៉ះពាល់ដល់រង្វាស់អាជីវកម្មសំខាន់
  • កិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែង៖ ធនធានដែលប៉ាន់ស្មាន (ពេលវេលា ថ្លៃដើម ភាពស្មុគស្មាញបច្ចេកទេស ភាពអាស្រ័យឆ្លងក្រុម) ដែលត្រូវការដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហា
  • ការសមនឹងយុទ្ធសាស្ត្រ៖ កម្រិតដែលការដោះស្រាយបញ្ហាស្របតាមគោលបំណងផលិតផល/អាជីវកម្មយុទ្ធសាស្ត្ររបស់អ្នក

ការគ្រោងបញ្ហានៅក្នុងម៉ាទ្រីសនេះជួយអ្នកសម្គាល់រវាង៖

  • អាទិភាពភ្លាមៗ (ផលប៉ះពាល់ខ្ពស់ កិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងទាប)
  • គំនិតផ្តួចផ្តើមយុទ្ធសាស្ត្រ (ផលប៉ះពាល់ខ្ពស់ កិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងខ្ពស់)
  • ធាតុ/សកម្មភាពសមស្របសម្រាប់ការពន្យាពេល (ផលប៉ះពាល់ទាប)

បន្ទាប់ពីផ្តល់អាទិភាពដល់បញ្ហា បញ្ជីត្រួតពិនិត្យត្រូវតែដាក់ចេញផែនការសកម្មភាពលម្អិត។ ផែនការនេះត្រូវតែបកប្រែការណែនាំទាំងអស់ទៅជាភារកិច្ចជាក់លាក់ដែលអាចចាត់ចែងបាន។ វាត្រូវតែរួមបញ្ចូល៖

  • ម្ចាស់កម្មសិទ្ធិ៖ ចាត់ចែងទំនួលខុសត្រូវសម្រាប់ធាតុដែលអាចអនុវត្តបាននីមួយៗទៅឱ្យបុគ្គល ឬក្រុមជាក់លាក់
  • លទ្ធផល៖ បញ្ជាក់ពីលទ្ធផល ឬការផ្លាស់ប្តូរដែលរំពឹងទុកសម្រាប់ភារកិច្ចនីមួយៗ
  • ពេលវេលា៖ បង្កើតកាលបរិច្ឆេទកំណត់ដែលអាចសម្រេចបានសម្រាប់ការបញ្ចប់ ដោយពិចារណាលើភាពអាស្រ័យ និងធនធានដែលមាន
  • រង្វាស់ជោគជ័យ៖ កំណត់ពីរបៀបដែលផលប៉ះពាល់នៃការផ្លាស់ប្តូរដែលបានអនុវត្តនីមួយៗនឹងត្រូវបានវាស់ ផ្អែកលើរង្វាស់មូលដ្ឋានដែលបានបង្កើតក្នុងអំឡុងដំណាក់កាលរៀបចំត្រួតពិនិត្យ
  • ការដាក់ចេញជាដំណាក់កាល៖ ដាក់ក្រុមកែលម្អដែលពាក់ព័ន្ធទៅជាការចេញផ្សាយតក្កវិជ្ជាដើម្បីគ្រប់គ្រងភាពស្មុគស្មាញ និងអនុញ្ញាតឱ្យមានការរៀនសូត្រ និងការកែតម្រូវជាបន្តបន្ទាប់

វិធីសាស្ត្រដែលមានរចនាសម្ព័ន្ធនេះរក្សាឱ្យគ្រប់គ្នាមានទំនួលខុសត្រូវ។ វាក៏ជួយសម្រួលដល់ការតាមដានវឌ្ឍនភាពប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពនៅពេលដែលការអនុវត្តត្រូវបានធ្វើឡើងជាដំណាក់កាល។

ជំហានបន្ទាប់គឺការចូលរួមជាមួយអ្នកពាក់ព័ន្ធ និងទំនាក់ទំនងការផ្លាស់ប្តូរដែលស្នើឡើងដើម្បីទទួលបានការទិញរបស់ពួកគេ និងធនធានចាំបាច់សម្រាប់ការអនុវត្ត។

បញ្ជីត្រួតពិនិត្យត្រូវតែរាប់បញ្ចូលការបង្កើត៖

  • សេចក្តីសង្ខេបប្រតិបត្តិ៖ បញ្ជាក់ពីការរកឃើញសំខាន់ ផលប៉ះពាល់អាជីវកម្ម និងការណែនាំយុទ្ធសាស្ត្រសម្រាប់ថ្នាក់ដឹកនាំជាន់ខ្ពស់
  • របាយការណ៍លម្អិត៖ ផ្តល់ការវិភាគស៊ីជម្រៅ ភស្តុតាង និងលក្ខណៈបច្ចេកទេសសម្រាប់ក្រុមរចនា អភិវឌ្ឍន៍ និងផលិតផល
  • ការនិទានរឿងដែលមើលឃើញ៖ គំនូសតាង ក្រាហ្វិក រូបថតអេក្រង់ និងសូម្បីតែវីដេអូឃ្លីបនៃការតស៊ូរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ដើម្បីធ្វើឱ្យការរកឃើញកាន់តែគួរឱ្យទាក់ទាញ និងងាយយល់

ទំនាក់ទំនងទាំងនេះត្រួសត្រាយផ្លូវសម្រាប់ការអនុវត្តការស្នើសុំត្រួតពិនិត្យទាំងអស់។ ពួកគេក៏បង្កើតអំណះអំណាងខ្លាំងក្លាសម្រាប់ការវិនិយោគលើសេវាកម្មប្រឹក្សាការរចនា UX ប្រសិនបើធនធានខាងក្នុងមានកម្រិត។

ករណីសិក្សា៖ របៀបដែល UX Audits បានផ្លាស់ប្តូរម៉ាកយីហោ

នៅតែគិតថាការត្រួតពិនិត្យ UX គ្រាន់តែជាទ្រឹស្តីប៉ុណ្ណោះមែនទេ? សូមពិនិត្យមើលពីរបៀបដែលមេដឹកនាំឧស្សាហកម្មទាំងនេះបានប្រែក្លាយការយល់ដឹងត្រួតពិនិត្យទៅជាកំណើនផ្ទុះ៖

Amazon

Amazon ចង់បង្កើតប្លង់ដែលស្អាតជាងមុន និងទាក់ទាញជាងមុនដើម្បីជួយអ្នកប្រើប្រាស់របស់ខ្លួនរកឃើញផលិតផលបានយ៉ាងងាយស្រួល។ បញ្ជីត្រួតពិនិត្យត្រួតពិនិត្យរបស់ពួកគេបានដាក់ចេញតម្រូវការទាំងនេះ៖

  • វគ្គសាកល្បងអ្នកប្រើប្រាស់តឹងរ៉ឹង
  • ការវិភាគស៊ីជម្រៅនៃទិន្នន័យរុករក និងការទិញ
  • ការពិសោធន៍រចនាជាបន្តបន្ទាប់

ការណែនាំសំខាន់នៃការត្រួតពិនិត្យនេះ? ការរចនាចំណុចប្រទាក់ដែលផ្អែកលើកាតជាមួយ៖

ឋានានុក្រមដែលមើលឃើញស្អាតជាងមុនសម្រាប់ការស្កែនដោយមិនពិបាក

លក្ខណៈពិសេសប្រៀបធៀបផលិតផលដោយគ្មានថ្នេរ

ការណែនាំផ្ទាល់ខ្លួនខ្ពស់ (ផ្អែកលើប្រវត្តិរុករក)

បន្ទាប់ពីការត្រួតពិនិត្យដែលផ្អែកលើបញ្ជីត្រួតពិនិត្យនេះ ការចូលរួម និងអត្រាបំលែងរបស់ Amazon បានកើនឡើងយ៉ាងខ្លាំង។

Microsoft

Microsoft ថ្មីៗនេះចង់ពង្រឹងភាពអាចចូលប្រើបាន និងភាពរួមបញ្ចូលនៃ Xbox Adaptive Controller របស់ខ្លួន។ បញ្ជីត្រួតពិនិត្យ UX audit របស់ពួកគេបានទាមទារ៖

  • ការសហការដោយផ្ទាល់ជាមួយអ្នកលេងហ្គេមដែលមានពិការភាព។
  • ការសាកល្បងសេណារីយ៉ូប្ដូរតាមបំណងខ្លាំង។
  • ការគូសផែនទីតម្រូវការអន្តរកម្មរាងកាយចម្រុះ។

កិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងទាំងនេះបាននាំទៅដល់ការបង្កើតឧបករណ៍បញ្ជាដែលសម្របខ្លួនបានល្អឥតខ្ចោះជាមួយ៖

  • ច្រក plug-and-play សម្រាប់ប៊ូតុង/កុងតាក់ខាងក្រៅ។
  • ការកំណត់រចនាសម្ព័ន្ធដែលអាចប្ដូរតាមបំណងពេញលេញ។
  • ចំណុចប្រទាក់ Xbox ដែលត្រូវបានរចនាជាមួយអ្នកប្រើប្រាស់ មិនមែនគ្រាន់តែសម្រាប់ពួកគេទេ។

ផលប៉ះពាល់? ការសរសើរពីឧស្សាហកម្មទាំងមូល ភាពជាអ្នកដឹកនាំក្នុងការរចនាដែលរួមបញ្ចូល និងបទពិសោធន៍ល្អជាងសម្រាប់អ្នកលេងហ្គេមគ្រប់រូប។

នេះគឺជាមូលហេតុដែលបញ្ជីត្រួតពិនិត្យនៅពីក្រោយការត្រួតពិនិត្យទាំងនេះគឺជាកម្មវិធីផ្លាស់ប្តូរហ្គេម៖

  • ពួកគេមានគោលបំណងច្បាស់លាស់ដូចជា “ប្លង់ស្អាតជាងមុន” របស់ Amazon និង “ហ្គេមរួមបញ្ចូល” របស់ Microsoft។
  • ពួកគេបានផ្តល់អាទិភាពដល់ការវិភាគទិន្នន័យ និងការសាកល្បងតឹងរ៉ឹង (វគ្គអ្នកប្រើប្រាស់ និងវិធីសាស្ត្រវិភាគសម្រាប់ Amazon ការបង្កើតរួមគ្នាជាមួយអ្នកប្រើប្រាស់ពិតប្រាកដសម្រាប់ Microsoft)
  • ពួកគេបាននាំទៅដល់ការផ្តល់លទ្ធផលដែលអាចអនុវត្តបាន (ការរចនាឡើងវិញដែលផ្អែកលើកាត ផ្នែករឹងដែលសម្របខ្លួន)

សេចក្តីសន្និដ្ឋាន

ការត្រួតពិនិត្យ UX ដ៏ហ្មត់ចត់គឺជាការវិនិយោគលើអនាគតផលិតផលរបស់អ្នក។ បញ្ជីត្រួតពិនិត្យត្រួតពិនិត្យលម្អិតគឺជាគំនូសព្រាងសម្រាប់ការធានា ROI ដែលមានសុខភាពល្អលើការវិនិយោគនេះ។ ប្រសិនបើអ្នកត្រៀមខ្លួនរួចរាល់ដើម្បីធ្វើការវិនិយោគបែបនេះ សូមចូលរួមជាមួយ Design Studio។

សេវាកម្មត្រួតពិនិត្យ UX សម្រាប់គេហទំព័រ និងកម្មវិធីដ៏ទូលំទូលាយរបស់យើងបង្ហាញអ្វីគ្រប់យ៉ាងដែលខុស/ត្រូវជាមួយផលិតផលឌីជីថលរបស់អ្នក និងនាំវត្តមានលើអ៊ីនធឺណិតរបស់ម៉ាកយីហោរបស់អ្នកទៅកម្រិតបន្ទាប់។

_________________
បកប្រែដោយ AI: Grok

No comments

Post a Comment

៙ គោលការណ៍ក្នុងការផ្តល់យោបល់ ៖
1. យោបល់ត្រូវតែសរសេរជាភាសាខ្មែរ ពាក្យបច្ចេកទេសអាច​សរសេរជាភាសាអង់គ្លេស។
2. យោបល់មិនត្រូវលើសពី 1000 តួអក្សរឡើយ។ ការបំបែកយោបល់មិនត្រូវបានអនុញ្ញាតទេ។
3. យោបល់ដែលចាត់ទុកថាជា Spam ឬមានគោលបំណងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មតែមួយមុខ នឹងត្រូវលុប។
4. ការពិភាក្សាអំពីនយោបាយមិនត្រូវបានអនុញ្ញាតនៅលើគេហទំព័រនេះទេ។
5. ការចែករំលែកតំណភ្ជាប់ដែលពាក់ព័ន្ធត្រូវបានអនុញ្ញាត។ តំណភ្ជាប់និងតម្រងពាក្យ​ខ្លះ​ត្រូវ​បាន​ហាមឃាត់។
6. យោបល់ដែលរអ៊ូរទាំអំពីប្រធានបទនៃការបង្ហោះ ឬប្រភពរបស់វានឹងត្រូវលុប។
7. ការប្រើភាសាប្រមាថក្នុងយោបល់ ឬឈ្មោះអ្នកប្រើប្រាស់នឹងបណ្តាលឱ្យមានការហាមឃាត់។
8. ការវាយប្រហារ/ការបៀតបៀនដោយផ្ទាល់ នឹងបណ្តាលឱ្យមានការហាមឃាត់ភ្លាមៗ។
9. អ្នកសម្របសម្រួលអាចកែប្រែ/លុបយោបល់ដោយមិនចាំបាច់ជូនដំណឹង។