UX ការណែនាំអ្នកប្រើប្រាស់ចល័ត៖ ការអនុវត្តល្អបំផុត ១១ សម្រាប់ការរក្សាទុក (២០២៥)
ស្ទូឌីយ៉ូ រចនា
បោះពុម្ព៖ ៣១ កក្កដា ២០២៥
តើកម្មវិធីកំពូលទាំងនេះប្រើប្រាស់ការរចនា ការណែនាំអ្នកប្រើប្រាស់ចល័ត យុទ្ធសាស្ត្រដើម្បីរក្សាការរក្សាទុកខ្ពស់យ៉ាងដូចម្តេច? យើងវិភាគលំនាំ UX ការណែនាំដែលសម្តែងល្អដើម្បីឆ្លើយសំណួរនេះយ៉ាងច្បាស់លាស់។
ចំណុចចាប់អារម្មណ៍ដំបូងសម្រេចចិត្តការរក្សាទុកក្នុងកម្មវិធី។ កម្មវិធីជាមធ្យមបាត់បង់អ្នកប្រើប្រាស់ ៧៧% ក្នុងរយៈពេល ៣ ថ្ងៃនៃការដំឡើង។ «យើងមិនសមនឹងការលុបចេញ» – ពេលវេលាដំបូងជាមួយអ្នកប្រើប្រាស់ភាគច្រើនបរាជ័យក្នុងការបង្កើតចំណុចចាប់អារម្មណ៍សំខាន់នេះ។ ការប៉ះទង្គិចដំបូង អេក្រង់ពីរបីដំបូង ការរំកិលដំបូង – បទពិសោធនេះជាមួយអ្នកប្រើប្រាស់ដំបូង (FTUE) គឺជាអ្វីដែលទាំងភ្លាមៗ ឬបាត់បង់អ្នកប្រើប្រាស់ភាគច្រើន។ នេះហើយជាមូលហេតុដែលការរចនា UX ការណែនាំអ្នកប្រើប្រាស់ជាប្រធានបទសំខាន់សម្រាប់អ្នកធ្វើកម្មវិធី។
ដើម្បី «ណែនាំ» អ្នកប្រើប្រាស់គឺដើម្បីបំប្លែងពួកគេជោគជ័យពីអ្នកទាញយកដែលចង់ដឹង ទៅជាអ្នកប្រើប្រាស់ដែលចាប់អារម្មណ៍។ វាគឺជាការអប់រំអ្នកប្រើប្រាស់អំពីមូលហេតុដែលកម្មវិធីសមនឹងទីតាំងអចិន្ត្រៃយ៍នៅលើទូរស័ព្ទរបស់ពួកគេដោយមិនធ្វើឱ្យពួកគេហត់នឿយ។
TL;DR – ការអនុវត្តល្អបំផុតសម្រាប់ UX ការណែនាំអ្នកប្រើប្រាស់ចល័ត
- ការណែនាំល្អកែលម្អការរក្សាទុក – កម្មវិធីបាត់បង់អ្នកប្រើប្រាស់ ៧៧% ក្នុង ៣ ថ្ងៃដោយគ្មាន FTUE។
- តាមដានការអនុវត្តល្អ៖ ជំហានតិចតួច តម្លៃដំបូង ការផ្ទាល់ខ្លួន ការចុះឈ្មោះជាជម្រើស។
- Duolingo, Blinkist & Headspace បង្ហាញឧទាហរណ៍ការណែនាំដ៏ល្អ។
- តាមដានការរក្សាទុកថ្ងៃទី ១ & ថ្ងៃទី ៧ ដើម្បីវាស់ជោគជ័យ។
- ប្រើយុទ្ធសាស្ត្រទាំងនេះដើម្បីលើកកម្ពស់ការរក្សាទុកកម្មវិធី & បង្កើតលំហរការណែនាំដែលទាក់ទាញ។
តើ UX ការណែនាំអ្នកប្រើប្រាស់កម្មវិធីចល័តគឺជាអ្វី?
ការរចនា UX ការណែនាំអ្នកប្រើប្រាស់ចល័តគឺជាការរចនាយុទ្ធសាស្ត្រនៃដំណើរដំបូងរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ថ្មីក្នុងកម្មវិធី។ វាមានគោលដៅ៖
- អប់រំអ្នកប្រើប្រាស់អំពីតម្លៃរបស់កម្មវិធី។
- ធ្វើឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់សកម្មដោយលើកទឹកចិត្តឱ្យមានអន្តរកម្មសំខាន់។
- រក្សាអ្នកប្រើប្រាស់ដោយផ្តល់បទពិសោធនៅពេលដំបូងរលូន (FTUE)។
គោលបំណងនៃការរចនានេះគឺដើម្បីណែនាំពួកគេពីការចាប់ផ្តើមកម្មវិធីទៅកាន់ចំណុចដែលពួកគេយល់ និងគោរពតម្លៃកូររបស់កម្មវិធី។
វាគឺដើម្បីផ្តល់បទពិសោធនៅពេលដំបូង (FTUE) ដ៏ខ្លាំង និងកំណត់សំឡេងសម្រាប់ទំនាក់ទំនងរវាងអ្នកប្រើប្រាស់ និងកម្មវិធី។
ប្រភេទនៃការណែនាំអ្នកប្រើប្រាស់ចល័ត
- ការណែនាំមូលដ្ឋាន៖ អេក្រង់សាមញ្ញពីរបីដែលបង្ហាញសារសំខាន់នៃតម្លៃកម្មវិធីដោយមិនធ្វើឱ្យហត់នឿយ។
- ការណែនាំបន្តិចម្តងៗ៖ នៅទីនេះ ការណែនាំ UX បង្ហាញលក្ខណៈពិសេស និងព័ត៌មានបន្តិចម្តងៗ ខណៈពេលដែលអ្នកប្រើប្រាស់ធ្វើដំណើរកាត់កម្មវិធី – វាជាវិធីមានប្រសិទ្ធភាពក្នុងការកាត់បន្ថយបន្ទុកគំនិតក្នុងការណែនាំ និងលើកទឹកចិត្តអ្នកប្រើប្រាស់ឱ្យរៀនតាមអត្រាផ្ទាល់ខ្លួនតាមរយៈការរកឃើញធម្មជាតិ។
- ការណែនាំអន្តរកម្ម៖ រៀនដោយធ្វើ មិនមែនអាន៖ វិធីសាស្ត្រនេះគ្រាន់តែធ្វើឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់ឈានទៅជំហានបន្ទាប់ក្នុងលំហរការណែនាំបន្ទាប់ពីពួកគេបញ្ចប់សកម្មភាពជាក់លាក់។
- ការណែនាំផ្តោតលើតម្លៃ៖ នៅទីនេះ អេក្រង់ការណែនាំបង្ហាញច្បាស់ថាតើអត្ថប្រយោជន៍ភ្លាមៗដែលកម្មវិធីនឹងផ្តល់ សូម្បីតែមុនពេលពន្យល់ពីលក្ខណៈពិសេសរបស់កម្មវិធី ឬស្នើសុំអន្តរកម្មច្រើនពេក។
ប្រភេទទាំងបួននៃការណែនាំទាំងនេះអាចបរាជ័យ។ លំនាំចុះកម្រិតក្នុងកម្មវិធីដែលមានការបាត់បង់ខ្ពស់បង្ហាញថា បរាជ័យទាំងនេះជាធម្មតាកើតឡើងដោយសារការរចនា UX ការណែនាំរបស់ពួកគេធ្វើឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់៖
- មានអារម្មណ៍ច្របូកច្របល់អំពីគោលបំណងរបស់កម្មវិធី។
- មានអារម្មណ៍ខឹងសម្បធរដោយដំណើរការចុះឈ្មោះស្មុគស្មាញ។
- មានអារម្មណ៍ហត់នឿយដោយការពន្យល់លក្ខណៈពិសេសច្រើនពេកក្នុងពេលតែមួយ។
- មិនឃើញតម្លៃភ្លាមៗ។
អ្នកធ្វើកម្មវិធីដែលមានគោលបំណងខ្ពស់ចង់ជៀសវាងលទ្ធផលទាំងនេះដោយគ្រប់មធ្យោបាយ។ នេះហើយជាមូលហេតុដែលពួកគេតាមដាន និងរៀនពីការអនុវត្តល្អបំផុត UX ការណែនាំចល័ត & ឧទាហរណ៍។
ហេតុអ្វីការណែនាំ UX មានប្រសិទ្ធភាពសំខាន់?
ការណែនាំគឺជា «កាលវិភាគដំបូង» របស់កម្មវិធីរបស់អ្នកជាមួយអ្នកប្រើប្រាស់។ ធ្វើបានល្អ វានាំពួកគេពី «នេះជាអ្វី?» ទៅ «ខ្ញុំយល់ហើយ!» ក្នុងរយៈពេលតិចជាង ៦០ វិនាទី។ ធ្វើអន់ ហើយពួកគេនឹងចោះចិត្តកម្មវិធីរបស់អ្នកកាន់តែលឿន។
ការសិក្សាទស្សនៈអាកប្បកិត្រខាងអ្នកប្រើប្រាស់ចល័តថ្មីៗនឹងធ្វើឱ្យនេះច្បាស់។ រយៈពេលការយកចិត្តទុកដាក់ជាមធ្យមរបស់ពួកគេគ្រាន់តែ ៤៧ វិនាទី។ អ្នកប្រើប្រាស់កម្មវិធីចល័តទំនើបគឺជាសត្វទឹកសាបរួមជាមួយសញ្ញាសម្គាល់ចង្កៀង។ បើកម្មវិធីដែលទាញយកថ្មីមិនទាក់ទាញចំណាប់អារម្មណ៍ពួកគេ និងបង្ហាញតម្លៃខ្លះក្នុងរយៈពេលនោះ វានឹងត្រូវលុបជាទំនាក់ទំនងខ្ពស់។
ការរចនា FTUE ដ៏ល្អបំផុតកំពុងក្លាយជាសំខាន់ជាងមុន។ បន្ទាប់ពីកម្មវិធីរបស់អ្នកបង្កើតចំណុចចាប់អារម្មណ៍ដំបូងត្រឹមត្រូវ និងកែលម្អអត្រាបំប្លែងការណែនាំ វានឹងមានផលប៉ះពាល់លើតម្រុយផ្សេងទៀតដូចជា៖
- អត្រាការរក្សាទុកប្រចាំខែ
- ការបំប្លែងពីការសាកល្បងទៅសមាជិក
- អត្រាការកាត់បន្ថយការបាត់បង់ប្រចាំឆ្នាំ
អ្នកប្រើប្រាស់ដែលបញ្ចប់សកម្មភាពកូរមួយ (ឧទាហរណ៍ ការជិះដំបូងនៅលើ Uber) ត្រឹមពេលការណែនាំមានលទ្ធភាពខ្ពស់ជាងក្នុងការក្លាយជាអ្នកប្រើប្រាស់រយៈពេលវែង។ ប៉ុន្តែការបង្កើតលំនាំ UX ការណែនាំដែលជំរុញសកម្មភាពត្រូវការការជ្រើសរើសរចនាយុទ្ធសាស្ត្រជាច្រើន។
អ្នកត្រូវចែករំលែកព័ត៌មានត្រឹមត្រូវនៅពេលត្រឹមត្រូវដោយរៀនអំពីការបង្កើត microcopy មានប្រសិទ្ធភាពក្នុងការណែនាំ។ អ្នកត្រូវចែករំលែកសញ្ញាទុកចិត្តត្រឹមត្រូវរួមជាមួយព័ត៌មាន។ ក៏ អ្នកត្រូវធានាថាធាតុរចនាទាំងអស់ផ្ទុកលឿន។ នេះគឺជា ១១ ការអនុវត្តល្អបំផុត UX ការណែនាំចល័ត។ តាមដានការអនុវត្តទាំងនេះដើម្បីទទួលបានរូបមន្តការណែនាំត្រឹមត្រូវ។
១១ ការអនុវត្តល្អបំផុត UX ការណែនាំចល័ត
- រក្សាការណែនាំតិចតួច និងមានគោលបំណង
- បង្ហាញតម្លៃកូរដំបូង
- ប្រើសញ្ញាបែបភាព និងអានីម៉េស៊ីយ៉ុង
- ការជ្រើសរើសផ្ទាល់ខ្លួន & ជម្រើសការកែច្នៃ
- រក្សាការចុះឈ្មោះជាជម្រើស ឬរលូន
- ការបង្ហាញបន្តិចម្តងៗជំនួសការផ្ទុកច្រើន
- បង្ហាញវឌ្ឍនភាព និងស្ថានភាពជោគជ័យ
- ធ្វើឱ្យសិទ្ធិច្បាស់លាស់ & ក្នុងពេលសមរៀង
- ផ្តល់ជម្រើសលេចផុត ឬចាកចេញ
- ពង្រឹងជាមួយ Microcopy និងមតិយោបល់
- ផ្ទាល់ខ្លួនលំហរការណែនាំ
ការអនុវត្តល្អបំផុត UX ការណែនាំចល័តដែលបានផ្ទៀងផ្ទាត់ខាងក្រោមអាចជួយអ្នករចនា FTUE ដែលធានាការយកចិត្តទុកដាក់។ ការអនុវត្តនីមួយៗមកជាមួយឧទាហរណ៍ពិភពពិត និងដំបូន្មាន UX កម្មវិធីជាក់ស្តែង៖
១. រក្សាការណែនាំតិចតួច និងមានគោលបំណង

ជៀសវាងការបង្ហាញអ្វីៗទាំងអស់ទៅអ្នកប្រើប្រាស់ក្នុងពេលតែមួយ។ ណែនាំអ្នកប្រើប្រាស់ទៅកាន់ «ជ័យ» ដំបូងរបស់ពួកគេឱ្យបានលឿនបំផុត ដោយគ្មានការចែករំលែកព័ត៌មានច្រើនពេក ដូចជាការណែនាំរហ័សរបស់ Duolingo។
កម្មវិធីប្រើការណែនាំអេក្រង់តែមួយរហ័ស ដើម្បីបង្កើតគោលដៅអ្នកប្រើប្រាស់យ៉ាងលឿន។ វាបង្ហាញតម្លៃកូររបស់វា – ការរៀនភាសាដែលសប្បាយ និងលេងល្បែង – មុនពេលស្នើសុំគណនី។ អ្នកប្រើប្រាស់មានអារម្មណ៍ចូលរួម និងចាប់ផ្តើមរៀនក្នុងវិនាទី។
ប្រើអេក្រង់ការណែនាំមិនច្រើនជាង ៣។ អេក្រង់នីមួយៗគួរមានគោលបំណងច្បាស់តែមួយ។ វាគួរធ្វើឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់ខិតជិតកាន់តែចាំបាច់ទៅនឹងការពិសោធនូវតម្លៃកូររបស់កម្មវិធី។ ការបង្កើតតម្លៃភ្លាមៗសំខាន់ជាពិសេសសម្រាប់កម្មវិធីតូចៗដោយសត្វហ្វាប៉។ កម្មវិធីទាំងនេះជាធម្មតាមិនមានថវិកាទីផ្សារធំ ឬការផ្តាំងអ្នកប្រើប្រាស់។ UX គុណភាពខ្ពស់សម្រាប់សត្វហ្វាប៉គឺជាឧបករណ៍សំខាន់នៃការទាញយក និងរក្សាអ្នកប្រើប្រាស់។
អ្នករចនាកម្មវិធីសត្វហ្វាប៉តូចៗទាំងនេះត្រូវរៀនពីលំនាំការរចនាការណែនាំរបស់ Duolingo (កម្មវិធីសត្វហ្វាប៉តូចមួយទៀត)។ នៅកម្មវិធីនោះ យើងឃើញការចែករំលែកព័ត៌មានតិចតួច និងការបង្ហាញតម្លៃលឿន៖ អេក្រង់ទីមួយសម្រាប់កំណត់គោលដៅ (១៥ វិនាទី) → អេក្រង់ទីពីរ សម្រាប់សាកល្បងជំនាញ (៣០ វិនាទី) → អេក្រង់ទីបីសម្រាប់ឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់បញ្ចប់មេរៀនដំបូង (និងចែករំលែក XP ជាពានរង្វាន់)។
២. បង្ហាញតម្លៃស្នូលដំបូង

អ្នកត្រូវទាក់ទាញសារតម្លៃពិសេសរបស់អ្នកមុនពេលស្នើសុំការប្តេជ្ញាចិត្តណាមួយ ជាពិសេសការចុះឈ្មោះ។ អ្នកប្រើប្រាស់ត្រូវការមូលហេតុទាក់ទាញដើម្បីប្រគល់ព័ត៌មានរបស់ពួកគេ។ បង្ហាញពួកគេថាតើមានអ្វីសម្រាប់ពួកគេមុន។ ឧទាហរណ៍ Blinkist បង្ហាញតម្លៃរបស់វាដ៏អស្ចារ្យ៖
- វាបង្ហាញគម្របសៀវភៅដែលស្គាល់។
- វាទាក់ទាញសារកម្មសន្យាកូររបស់វាច្បាស់៖ ទទួលបានចំណុចសំខាន់ៗក្នុងនាទី។
- អ្នកប្រើប្រាស់អាចរុករកបណ្តាញសៀវភៅ និងឃើញតម្លៃមុនពេលត្រូវស្នើសុំសមាជិក។
បន្ថែមជំហានធ្វើឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់សកម្មដែលផ្តោតលើតម្លៃខ្លីៗស្រដៀងគ្នាទៅក្នុង UX ការណែនាំកម្មវិធីរបស់អ្នក។ ក៏ បន្ថែមការមើលទៅមុនវឌ្ឍនភាព ឬការមើលទៅមុនជោគជ័យ។ កុំប្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់ថាតើពួកគេអាចធ្វើអ្វី។ បង្ហាញពួកគេថាតើពួកគេនឹងសម្រេច។ នេះជាគោលការណ៍ UX សំខាន់មួយ។
៣. ប្រើសញ្ញាបែបភាព និងអានីម៉េស៊ីយ៉ុង

ការណែនាំអន្តរកម្ម > អត្ថបទស្ថិតិ។ អានីម៉េស៊ីយ៉ុងដែលដាក់បានល្អអាចណែនាំភ្នែកអ្នកប្រើប្រាស់។ ពួកវាអាចពន្យល់អន្តរកម្មស្មុគស្មាញដោយសាមញ្ញ។ ពួកវាអាចផ្តល់មតិយោបល់ដ៏រីករាយ។
ឧទាហរណ៍ លំហរការណែនាំអានីម៉េស៊ីយ៉ុងរបស់ Notion ប្រើអានីម៉េស៊ីយ៉ុងស្រាល និងស្អាតដើម្បីណែនាំអ្នកប្រើប្រាស់តាមរយៈការកំណត់កន្លែងការងារកម្មវិធី។ លំហរមានអារម្មណ៍រលូន ផ្ទុកលឿន និងឆ្លើយតប។ អន្តរកម្មតូចៗបញ្ជាក់សកម្មភាពអ្នកប្រើប្រាស់រាល់មួយ និងបង្កើតអារម្មណ៍នៃការរីកចម្រើនទៅមុខ។
នេះជាឧទាហរណ៍រចនាកម្មវិធីចល័តល្អបំផុតមួយនៃការណែនាំតាមសភាវៈ។ ចង់ចម្លងវា? ជ្រើសរើសចលនាស្រាល។ ប្រើអានីម៉េស៊ីយ៉ុងតែដើម្បីពន្យល់លក្ខណៈពិសេសកម្មវិធីរបស់អ្នក។ កុំធ្វើឱ្យពួកវាជាចំណុចកណ្តាលនៃការយកចិត្តទុកដាក់។
៤. ការជ្រើសរើសផ្ទាល់ខ្លួន & ជម្រើសការកែច្នៃ

អនុញ្ញាតឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់កែតម្រូវ FTUE របស់ពួកគេ។ អនុញ្ញាតឱ្យពួកគេជ្រើសរើសគោលដៅ តម្រូវការ ឬចំណាប់អារម្មណ៍ជាក់លាក់ចាប់ពីដំបូង។ ដំណើរការណែនាំផ្ទាល់ខ្លួន = អ្នកប្រើប្រាស់មានអារម្មណ៍វិនិយោគក្នុងលទ្ធផល។
ឧទាហរណ៍ នៅក្នុងការណែនាំរបស់ Headspace កម្មវិធីស្នើសុំអ្នកប្រើប្រាស់ជ្រើសរើសគោលដៅរបស់ពួកគេ (ដូចជាកាត់បន្ថយស្ត្រេស គេងប្រសើរជាង) ភ្លាមៗ។ ការជ្រើសរើសផ្ទាល់ខ្លួនធ្វើឱ្យការណែនាំមាតិកាបន្តមានអារម្មណ៍ផ្ទាល់ខ្លួនខ្លាំង។ វាបង្កើនលទ្ធភាពនៃការចូលរួមបន្ត។
អត្ថប្រយោជន៍ជាច្រើននៃការរចនា UX ល្អមួយគឺថាវាលើកទឹកចិត្តអ្នកប្រើប្រាស់ឱ្យសកម្ម។ អ្នកមិនត្រូវការឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់របស់អ្នកញ៉ាំទេ បន្ទាប់ពី UX សភាវៈរបស់កម្មវិធីមានពួកគេធ្វើទៅ។ ប៉ុន្តែវាក៏គួរអនុញ្ញាតឱ្យពួកគេឈប់នៅពេលដែលពួកគេចង់។ តែងតែរួមបញ្ចូលជម្រើសលេចផុត/ការត្រលប់មកវិញក្នុងអេក្រង់ការណែនាំ។ នេះការពារអ្នកប្រើប្រាស់ពីអារម្មណ៍ជាប់នៅលើដំណើរជាក់លាក់។ វាអនុញ្ញាតឱ្យពួកគេចាប់ផ្តើមដំណើររបស់ពួកគេឡើងវិញ។
៥. រក្សាការចុះឈ្មោះជាជម្រើស ឬរលូន

ការលំអៀងក្នុងការចុះឈ្មោះជាមូលហេតុកំពូលនៃការចុះកម្រិតអ្នកប្រើប្រាស់។ គ្រប់ពេលដែលអាច ពន្យារដំណើរការចុះឈ្មោះ។ ពន្យាររហូតដល់វាចាំបាច់ពិតប្រាកដ។ ឬ ធ្វើឱ្យវារលូនបំផុត ដូចជា Instagram ធ្វើ ដោយផ្តល់ការមើលទៅមុនមុនពេលចូលគណនី។
Instagram និងកម្មវិធីសង្គមផ្សេងទៀតអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់រុករកមាតិកាជាក់លាក់មុនពេលបង្ខំចូលគណនី។ វិធីសាស្ត្រ «សាកល្បងមុនទិញ» នេះបង្ហាញតម្លៃវេទិកា។ វាបង្កើតចំណាប់អារម្មណ៍អ្នកប្រើប្រាស់ និងធ្វើឱ្យការចុះឈ្មោះចុងក្រោយមានអារម្មណ៍ជាជំហានបន្តធម្មជាតិ។
ធ្វើឱ្យការចុះឈ្មោះកាន់តែរលូនដោយអនុញ្ញាតចូលសង្គម (តាម Google, Apple, Facebook)។ ក៏ ផ្តល់ពេលវេលាមិត្តភក្តិ។
៦. ការបង្ហាញបន្តិចម្តងៗជំនួសការផ្ទុកច្រើន

អេក្រង់ចល័តតូច។ អ្នកប្រើប្រាស់ចល័តដែលមានកង្វះការយកចិត្តទុកដាក់ងាយនឹងមានព័ត៌មានច្រើនពេក។ ដូច្នេះការអនុវត្តនេះជាការអនុវត្តរចនាចល័តសំខាន់ មិនអាចចរចាបាន។ តែងតែបង្ហាញលក្ខណៈពិសេសតាមបរិបទ តាមពេលវេលា។ ធ្វើឱ្យលក្ខណៈពិសេសទាំងនេះអប់រំអ្នកប្រើប្រាស់ដោយធ្វើ ឧបករណ៍កែសម្រួលជំហានៗរបស់ Canva៖
- ជំនួសការបង្រៀនយូរ វាផ្តល់ tooltip តូចៗ តាមបរិបទ។
- Tooltip ទាំងនេះលេចឡើងយ៉ាងពិតប្រាកដនៅពេលដែលអ្នកប្រើប្រាស់អាចត្រូវការលក្ខណៈពិសេសជាក់លាក់។
- នេះជួយពួកគេរៀនចំហៀងអន្តរកម្មធម្មជាតិខណៈពេលដែលពួកគេបង្កើតការរចនាដំបូង។
ចម្លងឧទាហរណ៍ការណែនាំនេះ។ បង្ហាញលក្ខណៈពិសេសតែនៅពេលដែលពួកវាទាក់ទងនឹងកិច្ចការបច្ចុប្បន្នរបស់អ្នកប្រើប្រាស់។
៧. តែងតែបង្ហាញវឌ្ឍនភាព និងស្ថានភាពជោគជ័យ

អ្នកប្រើប្រាស់ត្រូវការអារម្មណ៍នៃទិសដៅ។ ពួកគេត្រូវការអារម្មណ៍នៃសមិទ្ធផល។ របារវឌ្ឍនភាព។ បញ្ជីត្រួតពិនិត្យ។ សារជោគជ័យ។ ធាតុ UX ការណែនាំសាមញ្ញទាំងនេះធ្វើរឿងទាំងនេះបានល្អ។ ពួកវាផ្តល់មតិយោបល់ដែលលើកទឹកចិត្តអ្នកប្រើប្រាស់ឱ្យបញ្ចប់ការណែនាំ។
របារ XP របស់ Duolingo ជាឧទាហរណ៍ល្អមួយនៃរឿងនេះ។ របារ XP បែបភាពបង្ហាញវឌ្ឍនភាពការរៀនរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ចាប់ពីដំបូង។ ការបញ្ចប់មេរៀនត្រូវបានទទួលដោយសំឡេងពានរង្វា និងអានីម៉េស៊ីយ៉ុង។ រង្វិលជាលទ្ធផលមតិយោបល់វិជ្ជមាននេះលើកទឹកចិត្តអ្នកប្រើប្រាស់ឱ្យបន្តរៀន។
៨. ធ្វើឱ្យសិទ្ធិច្បាស់លាស់ & ក្នុងពេលសមរៀង

ទីតាំងអ្នកប្រើប្រាស់។ ទំនាក់ទំនងរបស់ពួកគេ។ កាមេរ៉ារបស់ពួកគេ។ តើកម្មវិធីថ្មីគួរស្នើសុំចូលប្រើលក្ខណៈពិសេសទាំងនេះក្នុងពេលការណែនាំទេ? តែបើវាចង់មានអារម្មណ៍ឈ្លានពាន មិនគួរទុកចិត្ត ឬមិនសមនឹងការរក្សាទុក។ កម្មវិធីមិនគួរស្នើសុំចូលប្រើលក្ខណៈពិសេសទាំងនេះក្នុងពេលការណែនាំទេ។
ពួកវាគួរតាមដាន Google Maps។ កម្មវិធីនេះរង់ចាំស្នើសុំចូលប្រើទីតាំងរហូតដល់អ្នកប្រើប្រាស់ព្យាយាមរកទីតាំង ឬទទួលបានការណែនាំ។ សំណើត្រូវបានគូរជាមួយការពន្យល់ច្បាស់ថាហេតុអ្វីសិទ្ធិត្រូវការ។ សំណើត្រូវបានធ្វើយូរបន្ទាប់ពីការណែនាំ។
កុំចែករំលែកសំណើសិទ្ធិដោយគ្មានការពន្យល់ថាវានឹងផ្តល់អត្ថប្រយោជន៍ដូចម្តេចដល់អ្នកប្រើប្រាស់។ រក្សាការពន្យល់នេះខ្លី និងច្បាស់។
៩. ផ្តល់ជម្រើសលេចផុត ឬចាកចេញ

បង្ខំអ្នកប្រើប្រាស់តាមលំហរការណែនាំតឹងរ៉ឹង = ការបាត់បង់ភ្លាមៗ។ តែងតែផ្តល់វិធីងាយស្រួលចេញសម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់ដែលមិនចាំបាច់។ អនុញ្ញាតឱ្យពួកគេរុករកកម្មវិធីតាមលក្ខខណ្ឌផ្ទាល់ខ្លួន ដូចជា Spotify ធ្វើ។
Spotify អនុញ្ញាតឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់ថ្មីលេចផុតការជ្រើសរើសចំណូលចិត្តតន្ត្រីដំបូង និងការកំណត់ណែនាំ។ វាអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់ថ្មីលោតចូលទៅក្នុងលក្ខណៈពិសេសកូររបស់កម្មវិធី។ កម្មវិធីគោរពស្វ័យភាពរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ដែលចង់ស្វែងរកសិល្បករចូលចិត្តរបស់ពួកគេដោយផ្ទាល់។
ប៊ូតុង «លេចផុត» ដែលមើលឃើញជានិច្ចជាសំខាន់នៅលើអេក្រង់ការណែនាំទាំងអស់។
១០. ពង្រឹងជាមួយ Microcopy និងមតិយោបល់

ការប៉ះ។ ការសម៊ីល។ ការបញ្ចូល។ ពួកវាមានអត្ថន័យតែក្នុងពេលការណែនាំនៅពេលកម្មវិធីឆ្លើយតបយ៉ាងគួរឱ្យកត់សម្គាល់។ នេះហើយជាមូលហេតុដែលការសរសេរ UX សម្រាប់អេក្រង់ការណែនាំសំខាន់ខ្លាំង។ ដោយគ្មានវា ការធ្វើឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់សកម្មជាងគ្មានទទួលបាន។ ជាមួយវា លំនាំការរចនាការណែនាំរបស់អ្នកអាចមានអារម្មណ៍រស់ដូចជាយើងឃើញនៅ Tinder។
Tinder ផ្តល់មតិយោបល់ភ្លាមៗ និងច្បាស់សម្រាប់កាយវិញ្ញាបនបត្រ swipe កូរ។ ស្លាក «Nope» ឬ «Like» លេចឡើង បញ្ជាក់សកម្មភាព។ នៅពេលកើតឡើងការផ្គូផ្គង អេក្រង់អបអរសាទ្រ និងសារ «It’s a Match!» បង្កើតពេលវេលាវិជ្ជមានដ៏ខ្លាំងនៃការពង្រឹង។
«ល្អណាស់! អ្នកចូលហើយ!» «ព្យាយាមបញ្ចូល ***» «ទៅកាន់ការកំណត់ និងស្វែងរក ****» «ត្រៀមរៀបរៀងទាំងអស់!»
microcopy ខ្លីៗដូចជានេះបន្ថែមលក្ខណៈផ្ទាល់ខ្លួន និងសន្ទុះច្រើនទៅក្នុងដំណើរការការណែនាំ។
១១. ផ្ទាល់ខ្លួនលំហរការណែនាំដោយផ្អែកលើការបញ្ចូលរបស់អ្នកប្រើប្រាស់

ចង់នាំការកែច្នៃទៅជំហានបន្ថែមទៀត? ប្រើតក្កវិជ្ជាលក្ខខណ្ឌដើម្បីបង្កើត UX ការណែនាំកែតម្រូវពិតប្រាកដ។ ដោយនេះ យើងមានន័យថាលំហរការណែនាំគួរផ្លាស់ប្តូរដោយផ្អែកលើគោលដៅ ចំណូលចិត្ត ឬតួនាទីដែលបាននិយាយរបស់អ្នកប្រើប្រាស់។
Fitbit ធ្វើរឿងនេះបានល្អ។ វាស្នើសុំអ្នកប្រើប្រាស់អំពីគោលដៅ健身 សំខាន់ (តាមដានជំហាន កែលម្អការគេង បាត់បង់ទម្ងន់) ក្នុងពេលកំណត់។ បន្ទាប់មក វាកែតម្រូវ dashboard ការណែនាំ និងការបង្ហាញលក្ខណៈពិសេសដំបូងដោយផ្អែកលើការបញ្ចូលនោះ។ អ្នកប្រើប្រាស់ដែលផ្តោតលើការគេងនឹងឃើញលក្ខណៈពិសេសតាមដានការគេងត្រូវផ្តល់អាទិភាព។
ការទាក់ទងភ្លាមៗ – នេះគឺជាអ្វីដែលការផ្ទាល់ខ្លួនកម្រិតខ្ពស់នេះបង្កើត។ និង ការទាក់ទងច្រើនជាង = ការរក្សាទុកច្រើនជាង។ ការអនុវត្តនេះស្មុគស្មាញបន្តិច។ ដូច្នេះ ធ្វើឱ្យវាជាធាតុចុងក្រោយនៅលើបញ្ជីត្រួតពិនិត្យ UX ការណែនាំរបស់អ្នក។ ដំបូង ប្រើតក្កវិជ្ជាលក្ខខណ្ឌក្នុងអេក្រង់ការណែនាំរបស់អ្នកដើម្បីបង្កើតផ្លូវផ្សេងពីរ សម្រាប់ក្រុមអ្នកប្រើប្រាស់ផ្សេងពីរ។ បន្តិចម្តងៗបន្ថែមលក្ខខណ្ឌ និងផ្លូវច្រើនជាង។
ឧទាហរណ៍ពិតនៃ UX ការណែនាំចល័តដ៏ល្អ
នេះជាការប្រៀបធៀបរហ័សនៃរបៀបដែលកម្មវិធីកំពូលខ្លះអនុវត្តការអនុវត្តល្អទាំងនេះ៖
ឈ្មោះកម្មវិធី | លំនាំ UX ការណែនាំដែលប្រើ | អ្វីដែលដំណើរការ | ការកែលម្អដែលស្នើ |
---|---|---|---|
Duolingo | ជំហានបន្តិចម្តងៗ, ការលេងល្បែង | លើកទឹកចិត្តខ្ពស់ | ការលេងល្បែងធ្វើឱ្យការណែនាំកាន់តែទាក់ទាញ |
Calm | ការនិទានភាព | រូបភាពស្ងប់ និងសំឡេងស្ងប់បង្កើតការចូលរួមអារម្មណ៍ខ្លាំង | មិនផ្ទាល់ខ្លួនគ្រប់គ្រាន់ |
Slack | តម្លៃដំបូង បន្ទាប់មកចុះឈ្មោះ | CTA ច្បាស់ | ត្រូវការអានីម៉េស៊ីយ៉ុងច្រើនជាងដើម្បីណែនាំអ្នកប្រើប្រាស់តាមរយៈការបង្កើតប៉ាន់លេខដំបូង |
តម្រុយដើម្បីវាស់ជោគជ័យការណែនាំ
អ្នកទើបតែរចនាឡើងវិញលំហរការណែនាំកម្មវិធីរបស់អ្នកដោយប្រើការអនុវត្តល្អបំផុតឧស្សាហកម្មទាំងនេះ។ វាមើលទៅស្អាត។ អេក្រង់តិចតួច។ អានីម៉េស៊ីយ៉ុងស្រាល។ ការចុះឈ្មោះគ្មានលំអៀង។ ប៉ុន្តែដោយគ្មានការតាមដានតម្រុយត្រឹមត្រូវ អ្នកនៅតែហោះកង្វល់។
អ្នកនឹងមិនដឹងថាតើអ្នកប្រើប្រាស់ពិតជាយល់កម្មវិធីរបស់អ្នក ឬពួកគេកំពុងលុបវាដោយស្ងាត់ៗ ខណៈពីរៀបចំអបអរសាទ្រចំពោះ UI ថ្មី។ នេះជាតម្រុយដែលអ្នកត្រូវតាមដានដើម្បីដឹងថាតើកំពុងកើតឡើងជាក់ស្តែង៖
តម្រុយ | វាវាស់អ្វី | ហេតុអ្វីសំខាន់ |
---|---|---|
ការរក្សាទុកថ្ងៃទី ១ | % នៃអ្នកប្រើប្រាស់ត្រលប់មកក្នុង ២៤ ម៉ោង | បង្ហាញចំណុចចាប់អារម្មណ៍ដំបូងខ្លាំង |
ការរក្សាទុកថ្ងៃទី ៧ | % នៃអ្នកប្រើប្រាស់ត្រលប់មកក្នុង ៧ ថ្ងៃ | បង្ហាញការស្មោះត្រង់ដំបូង |
ពេលវេលាទៅកាន់ការធ្វើសកម្ម (TTA) | ពេលវេលាទៅសកម្មភាពក្នុងកម្មវិធីដំបូង | TTA ទាប → ការរក្សាទុកខ្ពស់ជាង |
ចំណុចចុះកម្រិត | ទីកន្លែងដែលអ្នកប្រើប្រាស់ចាកចេញការណែនាំ | កំណត់ចំណុចលំអៀង UX |
ការរក្សាទុកថ្ងៃទី ១ និងថ្ងៃទី ៧
តើចំណុចចាប់អារម្មណ៍ដំបូងរបស់អ្នកជាប់ឬ? ការរក្សាទុកថ្ងៃទី ១ បង្ហាញថាតើអ្នកប្រើប្រាស់ត្រលប់មកក្នុង ២៤ ម៉ោងនៃការណែនាំ។ ថ្ងៃទី ៧? នោះជាដែនកំណត់ការស្មោះត្រង់។ វាបញ្ជាក់ថាកម្មវិធីរបស់អ្នកបានរកបានទីតាំងអេក្រង់ផ្ទះអចិន្ត្រៃយ៍។ បើថ្ងៃទី ១ ខ្លាំង ប៉ុន្តែថ្ងៃទី ៧ ដួល អ្នកប្រើប្រាស់ចូលចិត្តការណែនាំ ប៉ុន្តែមិនរកឃើញតម្លៃបន្តក្នុងកម្មវិធី។
ពេលវេលាទៅកាន់ការធ្វើសកម្ម (TTA)
នេះវាស់វិនាទីរវាងការចាប់ផ្តើមកម្មវិធី និងសកម្មភាពក្នុងកម្មវិធីដំបូងដែលមានន័យ។ និងដោយសកម្មភាពក្នុងកម្មវិធីដែលមានន័យ យើងមិនមែនមានន័យតែប៉ះ «បន្ទាប់»។ យើងកំពុងនិយាយពីសកម្មភាពដូចជា៖
- ផ្ញើសារសំបុត្រ (Slack)
- កក់ជិះ (Uber)
- បញ្ចប់មេរៀន (Duolingo)
បើ TTA > ១ នាទី ការចុះកម្រិតកើនឡើង។ អ្នកប្រើប្រាស់គិតថា «នេះយូរពេក» និងចាកចេញ។ កម្មវិធីដែលមាន TTA < ៣០ វិនាទីឃើញការរក្សាទុកថ្ងៃទី ៣០ ខ្ពស់ជាង។ ហេតុអ្វី? កម្មវិធីបានបញ្ជាក់តម្លៃរបស់វាមុនពេលការធុញទ្រាន់វាយបក។
ចំណុចចុះកម្រិតក្នុងលំហរការណែនាំ
ការវិភាគទីកន្លែងដែលអ្នកប្រើប្រាស់ចោះចិត្តលំហរការណែនាំសំខាន់៖
- បើ ៦០% ចាកចេញនៅពេលស្នើសុំចូលប្រើទីតាំង អ្នកស្នើសុំពេលព្រមានពេក (ឬមិនពន្យល់ហេតុអ្វី)។
- បើ ៨០% លេចផុតការបង្រៀនរបស់អ្នក វាជាយូរ ឬពេលវេលាមិនល្អ។
- ការចុះ ១៥% នៅអេក្រង់ «ការបង្រៀន swipe»? ប្រហែលជាអ្នកប្រើប្រាស់មិនមានអារម្មណ៍ថាការសម៊ីលដំណើរការ (អ្នកត្រូវបន្ថែមមតិយោបល់ haptic)
ទិន្នន័យនឹងបង្ហាញការផ្លាស់ប្តូររចនា UX ដែលអ្នកត្រូវធ្វើ។
មូលដ្ឋាន A/B សាកល្បងសម្រាប់ការណែនាំ
សាកល្បង ២,៣,៤ ឬច្រើនជាងនៃធាតុការណែនាំដូចគ្នាទល់នឹងគ្នា។ ឃើញថាតើណាមួយដំណើរការល្អជាង៖
- សាកល្បង ១: លំហរ ៣ អេក្រង់ vs. ៥ អេក្រង់ → ណាមួយមានការបញ្ចប់ខ្ពស់?
- សាកល្បង ២: ជញ្ជាំង «ចុះឈ្មោះ» នៅដំបូង vs. បន្ទាប់ពីការបង្ហាញតម្លៃ → ណាមួយបំប្លែងច្រើន?
- សាកល្បង ៣: អានីម៉េស៊ីយ៉ុង tooltip vs. ការណែនាំស្ថិតិ → ណាមួយកាត់បន្ថយសំបុត្រគាំទ្រ?
បន្តសាកល្បង។ បន្តកែសម្រួលធាតុការណែនាំនីមួយៗ។
កំហុស UX ការណែនាំទូទៅដែលត្រូវជៀសវាង
អ្នករចនាភាគច្រើនដឹងអំពីកំហុស UX ទូទៅដែលរំខានការរចនាល្អរបស់ពួកគេ។ នៅតែ ពួកគេធ្វើកំហុសទាំងនោះ។ រឿងដូចគ្នាកើតឡើងក្នុងការរចនា UX ការណែនាំ។ នេះជាកំហុសដែលអ្នកត្រូវប្រុងប្រយ័ត្ន៖
- ការដើរតួយូរ និងហត់នឿយ
- ស្នើសុំសិទ្ធិច្រើនពេកដំបូង
- បង្ខំចុះឈ្មោះមុនបង្ហាញតម្លៃ
- UX ឬ UI មិនស៊ីសង្វាក់គ្នារវាងអេក្រង់ការណែនាំ
- កង្វះមតិយោបល់បែបភាព (UI ស្លូតបត់បន្ទាប់ពីអ្នកប្រើប្រាស់ប៉ះ/សម៊ីល)
បញ្ជីត្រួតពិនិត្យ UX ការណែនាំចល័ត
កំពុងគ្រោងធ្វើការសូចនាករណ៍ UX សម្រាប់ការណែនាំចល័តមុនពេលអនុវត្តការអនុវត្តទាំងនេះ? ប្រើបញ្ជីត្រួតពិនិត្យនេះជាមគ្គុទ្ទេសក៍៖
- លំហរតិចតួចផ្តោតលើគោលបំណងតែមួយ
- បង្ហាញតម្លៃមុនស្នើសុំព័ត៌មាន
- បន្ថែមរបារវឌ្ឍនភាព ឬបញ្ជីត្រួតពិនិត្យ
- ផ្ទាល់ខ្លួនការណែនាំ
- ផ្តល់ជម្រើសលេចផុត/ចាកចេញ
- ស្នើសុំសិទ្ធិតែនៅពេលចាំបាច់
- បន្ថែម microcopy & មតិយោបល់
សម្រាប់បញ្ជីត្រួតពិនិត្យស្រដៀងគ្នាស្តីពីការសូចនាករណ៍/រចនាផ្នែកផ្សេងទៀតនៃកម្មវិធីរបស់អ្នក អានមគ្គុទ្ទេសក៍ការរចនា UX កម្មវិធីចល័តរបស់យើង។
សេចក្តីសន្និដ្ឋាន
ចង់កែលម្អការរក្សាទុកកម្មវិធី? បន្ទាប់ពីនេះ ការមិនតាមការអនុវត្តល្អបំផុតការណែនាំមិនមែនជាជម្រើសទេ។ ធ្វើបានល្អ FTUE របស់អ្នក និងរកបានទីតាំងអចិន្ត្រៃយ៍នៅលើអេក្រង់អ្នកប្រើប្រាស់។ កុំធ្វើឱ្យស្រួល។ បន្តកែសម្រួល UX ការណែនាំកម្មវិធីរបស់អ្នកដោយផ្អែកលើទិន្នន័យអ្នកប្រើប្រាស់។
ត្រៀមរៀបរៀងដើម្បីកែតម្រូវ? ទាញយកបញ្ជីត្រួតពិនិត្យការណែនាំរបស់យើងឥឡូវ! សម្រាប់ជំនួយផ្ទាល់ខ្លួនច្រើនជាង ចុះឈ្មោះសេវាកម្មសូចនាករណ៍ UX វិជ្ជាជីវៈរបស់យើង។ ឬ ទាក់ទងយើងសម្រាប់ការពិគ្រោះយោបល់ UX!
______________
បកប្រែដោយ AI: Grok
No comments
Post a Comment
៙ គោលការណ៍ក្នុងការផ្តល់យោបល់ ៖
1. យោបល់ត្រូវតែសរសេរជាភាសាខ្មែរ ពាក្យបច្ចេកទេសអាចសរសេរជាភាសាអង់គ្លេស។
2. យោបល់មិនត្រូវលើសពី 1000 តួអក្សរឡើយ។ ការបំបែកយោបល់មិនត្រូវបានអនុញ្ញាតទេ។
3. យោបល់ដែលចាត់ទុកថាជា Spam ឬមានគោលបំណងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មតែមួយមុខ នឹងត្រូវលុប។
4. ការពិភាក្សាអំពីនយោបាយមិនត្រូវបានអនុញ្ញាតនៅលើគេហទំព័រនេះទេ។
5. ការចែករំលែកតំណភ្ជាប់ដែលពាក់ព័ន្ធត្រូវបានអនុញ្ញាត។ តំណភ្ជាប់និងតម្រងពាក្យខ្លះត្រូវបានហាមឃាត់។
6. យោបល់ដែលរអ៊ូរទាំអំពីប្រធានបទនៃការបង្ហោះ ឬប្រភពរបស់វានឹងត្រូវលុប។
7. ការប្រើភាសាប្រមាថក្នុងយោបល់ ឬឈ្មោះអ្នកប្រើប្រាស់នឹងបណ្តាលឱ្យមានការហាមឃាត់។
8. ការវាយប្រហារ/ការបៀតបៀនដោយផ្ទាល់ នឹងបណ្តាលឱ្យមានការហាមឃាត់ភ្លាមៗ។
9. អ្នកសម្របសម្រួលអាចកែប្រែ/លុបយោបល់ដោយមិនចាំបាច់ជូនដំណឹង។