១. តើ MetaHuman គឺជាអ្វី?
MetaHuman (ឬ MetaHuman Creator) គឺជាកម្មវិធីដែលដំណើរការលើ Cloud (Cloud-streamed app) បង្កើតឡើងដោយក្រុមហ៊ុន Epic Games។ វាអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកបង្កើតតួអង្គមនុស្សឌីជីថល (Digital Humans) ដែលមានគុណភាពខ្ពស់ ដូចមនុស្សពិត (Photorealistic) ក្នុងរយៈពេលដ៏ខ្លី (ត្រឹមតែប៉ុន្មាននាទី) ដែលកាលពីមុនគេត្រូវចំណាយពេលរាប់ខែដើម្បីបង្កើតតួអង្គកម្រិតនេះ។
វាត្រូវបានរចនាឡើងដើម្បីប្រើប្រាស់ជាពិសេសជាមួយ Unreal Engine។
២. លក្ខណៈពិសេសរបស់ MetaHuman
- ភាពងាយស្រួល និងរហ័ស (Accessibility & Speed): អ្នកមិនចាំបាច់ចេះជំនាញសូនរូប 3D (3D Sculpting) កម្រិតខ្ពស់នោះទេ។ អ្នកអាចជ្រើសរើសទម្រង់មុខដែលគេមានស្រាប់ រួចកែសម្រួលតាមចិត្ត។
- ភាពប្រាកដនិយម (Realism): កម្រិតលម្អិតនៃស្បែក (Skin texture), សរសៃសក់, ភ្នែក និងធ្មេញ គឺមានភាពរស់រវើកដូចមនុស្សពិតៗ ដោយប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាស្កេនពីមនុស្សពិត។
- មានប្រព័ន្ធឆ្អឹងរួចជាស្រេច (Fully Rigged): តួអង្គដែលបង្កើតចេញមក គឺមានជាប់មកជាមួយប្រព័ន្ធឆ្អឹង (Rigging) ទាំងផ្ទៃមុខ និងដងខ្លួន ដែលអាចយកទៅធ្វើចលនា (Animation) បានភ្លាមៗ។
- ដំណើរការលើ Web Browser: ដោយសារវាជា Cloud-based អ្នកមិនចាំបាច់មានកុំព្យូទ័រខ្លាំងដើម្បី បង្កើត តួអង្គនោះទេ (ប៉ុន្តែត្រូវការកុំព្យូទ័រខ្លាំងពេលយកទៅប្រើក្នុង Unreal Engine)។
៣. មុខងារសំខាន់ៗក្នុង MetaHuman Creator
ពេលអ្នកចូលទៅក្នុងកម្មវិធី អ្នកនឹងឃើញមុខងារសំខាន់ៗដូចជា៖
- Blend: អ្នកអាចយកមុខតួអង្គ ៣ ទៅ ៤ នាក់មកបញ្ចូលគ្នា (Blend) ដើម្បីបង្កើតជាទម្រង់មុខថ្មីមួយដាច់ដោយឡែក។
- Sculpting Tools: អ្នកអាចទាញពង្រីក ឬបង្រួមផ្នែកនានានៃមុខ ដូចជា ច្រមុះ ថ្ពាល់ ភ្នែក ឬចង្កា ដោយគ្រាន់តែប្រើ Mouse។
- Skin & Make-up: មានជម្រើសពណ៌ស្បែក ស្នាមជ្រីវជ្រួញ ស្នាមអាចម៍រុយ និងការតុបតែងមុខជាច្រើន។
- Hair (Grooming): ប្រព័ន្ធសក់របស់ MetaHuman ប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យា Strand-based hair ដែលធ្វើឱ្យសរសៃសក់មានចលនា និងពន្លឺដូចពិត។
- Body Types: មានជម្រើសរាងកាយជាច្រើន (ស្គម, ធាត់, កម្ពស់, សាច់ដុំ) និងសម្លៀកបំពាក់មូលដ្ឋានមួយចំនួន។
៤. បច្ចេកវិទ្យា Mesh to MetaHuman
នេះគឺជាមុខងារដ៏អស្ចារ្យមួយដែលអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកនាំយក (Import) គំរូ 3D (3D Mesh) ដែលបានពីការស្កេនមុខមនុស្សពិត ឬការសូនរូបពីកម្មវិធីផ្សេង (ដូចជា ZBrush, Maya) ចូលទៅក្នុង Unreal Engine រួចបំប្លែងវាទៅជា MetaHuman។
អត្ថប្រយោជន៍: អ្នកអាចបង្កើតតួអង្គដែលដូចតារាល្បី ឬខ្លួនអ្នកផ្ទាល់ ហើយទទួលបានប្រព័ន្ធ Rigging របស់ MetaHuman ដោយស្វ័យប្រវត្តិ។
៥. របៀបប្រើប្រាស់ (Workflow)
- ចូលទៅកាន់វេបសាយ: ចូលទៅកាន់ metahuman.unrealengine.com ហើយ Login ដោយប្រើគណនី Epic Games។
- បង្កើតតួអង្គ: ជ្រើសរើសគំរូដើម (Preset) ហើយធ្វើការកែសម្រួលតាមចិត្ត។
- Quixel Bridge: បន្ទាប់ពីបង្កើតរួច អ្នកត្រូវប្រើកម្មវិធី Quixel Bridge (ដែលមាននៅក្នុង Unreal Engine 5) ដើម្បីទាញយក (Download) តួអង្គនោះ។
- Export ទៅ Unreal Engine: ទាញតួអង្គនោះចូលក្នុងគម្រោងហ្គេម ឬភាពយន្តរបស់អ្នក។
- Animation: អ្នកអាចប្រើប្រាស់ iPhone (ជាមួយកម្មវិធី Live Link Face) ដើម្បីចាប់យកចលនាមុខរបស់អ្នក ហើយបញ្ជាទៅតួអង្គ MetaHuman ឱ្យធ្វើតាមភ្លាមៗ (Real-time)។
៦. ការប្រើប្រាស់ជាក់ស្តែង (Use Cases)
- ការបង្កើតហ្គេម (Game Development): បង្កើតតួអង្គ NPC ឬតួឯកដែលមានគុណភាពខ្ពស់។
- ផលិតកម្មភាពយន្ត (Virtual Production): ប្រើសម្រាប់បង្កើតតួអង្គជំនួស ឬតួអង្គក្នុងពិភពនិម្មិត។
- Metaverse: បង្កើត Avatar តំណាងខ្លួនដែលមានភាពច្បាស់លាស់។
- AI Assistants: បង្កើតមុខមាត់សម្រាប់បញ្ញាសិប្បនិម្មិត (AI) ឱ្យនិយាយឆ្លើយឆ្លងជាមួយមនុស្ស។
៧. តម្លៃ និងអាជ្ញាប័ណ្ណ (Licensing)
- ឥតគិតថ្លៃ: សម្រាប់ការបង្កើត និងសាកល្បង។
- លក្ខខណ្ឌ: MetaHuman ត្រូវបានអនុញ្ញាតឱ្យប្រើប្រាស់ដោយឥតគិតថ្លៃក្នុងគម្រោងនានា ដរាបណាគម្រោងចុងក្រោយ (Final Product) ត្រូវបាន Render ដោយប្រើ Unreal Engine។ ប្រសិនបើអ្នកចង់ប្រើវាជាមួយកម្មវិធីផ្សេង (ដូចជា Unity ឬ Maya សម្រាប់ការ Render) អ្នកត្រូវទាក់ទងទិញអាជ្ញាប័ណ្ណពិសេស។
សរុប
MetaHuman គឺជាបដិវត្តន៍នៃការបង្កើតតួអង្គ 3D ដែលជួយសន្សំសំចៃពេលវេលា
និងថវិកាសម្រាប់អ្នកបង្កើតហ្គេម និងអ្នកផលិតភាពយន្ត។
វាជាឧបករណ៍ដែលធ្វើឱ្យកិច្ចការដែលធ្លាប់តែស្មុគស្មាញបំផុត
ក្លាយជារឿងងាយស្រួលសម្រាប់អ្នកបង្កើត (Creator) គ្រប់រូប។
បន្ថែម
ដើម្បីឱ្យអ្នកយល់កាន់តែច្បាស់ពីប្រព័ន្ធអេកូឡូស៊ី (Ecosystem) របស់ MetaHuman យើងត្រូវបែងចែកវាជាពីរផ្នែកធំៗ និងសំខាន់បំផុតគឺ MetaHuman Creator (កន្លែងបង្កើត) និង MetaHuman Animator (កន្លែងធ្វើចលនា)។
ខាងក្រោមនេះជាព័ត៌មានលម្អិតស៊ីជម្រៅបន្ថែមអំពីឧបករណ៍ទាំងពីរនេះ៖
១. MetaHuman Creator (ឧបករណ៍បង្កើតតួអង្គ)
នេះគឺជា "រោងចក្រ" ផលិតតួអង្គដែលដំណើរការលើវេបសាយ (Cloud-based)។
ចំណុចលម្អិតបន្ថែមដែលអ្នកគួរដឹង៖
- បច្ចេកវិទ្យា DNA: MetaHuman Creator មិនមែនគ្រាន់តែជាការទាញរូបរាងមុខចុះឡើងទេ។ វាប្រើប្រាស់ទិន្នន័យដែលហៅថា "MetaHuman DNA"។ រាល់ពេលដែលអ្នកលាយមុខបញ្ចូលគ្នា (Blend) ប្រព័ន្ធនឹងធានាថា លទ្ធផលដែលចេញមកគឺត្រឹមត្រូវតាមកាយវិភាគសាស្ត្រ (Anatomically correct)។ អ្នកមិនអាចបង្កើតមុខដែល "ខុសទម្រង់ឆ្អឹងមនុស្ស" បានទេ។
- LODs (Level of Detail): សម្រាប់អ្នកបង្កើតហ្គេម នេះសំខាន់ណាស់។ MetaHuman បង្កើតកម្រិតលម្អិត (LODs) ចំនួន ៨ កម្រិត (ពី LOD 0 ដល់ LOD 7) ដោយស្វ័យប្រវត្តិ។
- LOD 0: ច្បាស់បំផុត សម្រាប់ថតលម្អិតជិតៗ (Close-up)។
- LOD 7: ស្រាលបំផុត សម្រាប់តួអង្គនៅឆ្ងាយ ដើម្បីកុំឱ្យកុំព្យូទ័រដើរយឺត។
- Mesh to MetaHuman (កម្រិតខ្ពស់):
- អ្នកអាច Scan មុខខ្លួនឯងដោយប្រើកម្មវិធីក្នុងទូរស័ព្ទ (ដូចជា RealityScan ឬ Polycam) ហើយ Import ចូល Unreal Engine។
- បន្ទាប់មកប្រើមុខងារនេះដើម្បីបំប្លែងរូប Scan នោះទៅជា MetaHuman DNA។ វាធ្វើឱ្យតួអង្គមានមុខដូចអ្នក ប៉ុន្តែមានស្បែក និងចលនារបស់ MetaHuman ពេញលេញ។
២. MetaHuman Animator (ឧបករណ៍ធ្វើចលនា)
នេះគឺជាបច្ចេកវិទ្យាថ្មីជាង (ចេញក្រោយ Creator) ហើយវាជាមុខងារ (Plugin) នៅក្នុង Unreal Engine ផ្ទាល់។ វាបង្កើតឡើងដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហា "ចលនាមុខរឹង ឬមិនសមជារបស់មនុស្ស"។
ចំណុចពិសេស និងរបៀបដំណើរការ៖
- ការចាប់យកចលនា (Performance Capture):
- អ្នកត្រូវការតែ iPhone (ស៊េរី ១២ ឡើងទៅ ដែលមាន Face ID) និងជើងទម្រ (Tripod) ឬមួកកាមេរ៉ា (Head-mounted Camera) ប៉ុណ្ណោះ។
- វាប្រើប្រាស់វីដេអូ និងជម្រៅ (Depth data) ពីកាមេរ៉ា ដើម្បីវិភាគចលនាមុខរបស់អ្នកសម្តែង។
- ភាពខុសគ្នាពី Live Link Face (ចាស់):
- Live Link Face (ចាស់): គ្រាន់តែបញ្ជូនទិន្នន័យ ARKit (Blendshapes) ទៅតួអង្គ។ វាលឿន ប៉ុន្តែមិនសូវច្បាស់ល្អឥតខ្ចោះទេ។
- MetaHuman Animator (ថ្មី): វាវិភាគសាច់ដុំមុខ និងទម្រង់មុខរបស់អ្នកសម្តែងជាក់ស្តែង រួចបង្កើតជាចលនា (Animation Curves) ថ្មីដែលត្រូវនឹងតួអង្គ MetaHuman នោះ។ វាអាចចាប់យកចលនាតូចៗដូចជា ការខាំមាត់, ការលិទ្ធមាត់ ឬចលនាអណ្តាត បានយ៉ាងល្អ។
- ល្បឿននៃការបង្កើត (Processing Speed):
- កាលពីមុន ដើម្បីបានចលនាមុខកម្រិតភាពយន្តហូលីវូដ គេត្រូវចំណាយពេលរាប់សប្តាហ៍ និងក្រុមការងារធំ។
- ជាមួយ MetaHuman Animator អ្នកថតវីដេអូមុខរបស់អ្នក រួចចុច Process ក្នុង Unreal Engine ក្នុងរយៈពេលតែប៉ុន្មាននាទី អ្នកនឹងបាន Animation ដែលអាចប្រើការបានភ្លាមៗ។
៣. តើវាដំណើរការជាមួយគ្នាយ៉ាងដូចម្តេច? (The Workflow)
នេះជាឧទាហរណ៍នៃដំណើរការការងារពេញលេញ៖
- ជំហានទី ១ (Creator): អ្នកចូលទៅវេបសាយ MetaHuman Creator បង្កើតតួអង្គឈ្មោះ "តារា"។ អ្នកកំណត់មុខ សក់ និងស្បែក រួច Download ចូល Unreal Engine។
- ជំហានទី ២ (Capture): អ្នកយក iPhone មកថតវីដេអូមុខរបស់អ្នកខ្លួនឯង កំពុងនិយាយ ឬសម្តែងទឹកមុខ ដោយប្រើកម្មវិធី Live Link Face app (Mode: MetaHuman Animator)។
- ជំហានទី ៣ (Animator): នៅក្នុង Unreal Engine អ្នកយកវីដេអូដែលថតបាននោះ មកដំណើរការតាមរយៈ MetaHuman Animator។ វានឹងបង្កើតទិន្នន័យចលនា (Animation Data)។
- ជំហានទី ៤ (Apply): យកទិន្នន័យចលនានោះ ទៅដាក់លើតួអង្គ "តារា" ដែលអ្នកបានបង្កើតពីជំហានទី ១។
- លទ្ធផល: តួអង្គ "តារា" នឹងនិយាយ និងធ្វើទឹកមុខដូចអ្នកបេះបិទ ដោយមានគុណភាពកម្រិតខ្ពស់។
សេចក្តីសន្និដ្ឋាន
- MetaHuman Creator = សម្រាប់បង្កើតរូបរាង (The Look)។
- MetaHuman Animator = សម្រាប់បង្កើតជីវិត/ចលនា (The Life/Motion)។
បច្ចេកវិទ្យាទាំងពីរនេះរួមគ្នា អនុញ្ញាតឱ្យអ្នកបង្កើតភាពយន្តខ្លី ឬហ្គេមតែម្នាក់ឯង ដោយមិនចាំបាច់មានក្រុមការងារជំនាញខាង 3D Modeling ឬ Animation ធំដុំដូចមុនឡើយ។
_____________
ដោយ AI: Gemini



No comments
Post a Comment
៙ គោលការណ៍ក្នុងការផ្តល់យោបល់ ៖
1. យោបល់ត្រូវតែសរសេរជាភាសាខ្មែរ ពាក្យបច្ចេកទេសអាចសរសេរជាភាសាអង់គ្លេស។
2. យោបល់មិនត្រូវលើសពី 1000 តួអក្សរឡើយ។ ការបំបែកយោបល់មិនត្រូវបានអនុញ្ញាតទេ។
3. យោបល់ដែលចាត់ទុកថាជា Spam ឬមានគោលបំណងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មតែមួយមុខ នឹងត្រូវលុប។
4. ការពិភាក្សាអំពីនយោបាយមិនត្រូវបានអនុញ្ញាតនៅលើគេហទំព័រនេះទេ។
5. ការចែករំលែកតំណភ្ជាប់ដែលពាក់ព័ន្ធត្រូវបានអនុញ្ញាត។ តំណភ្ជាប់និងតម្រងពាក្យខ្លះត្រូវបានហាមឃាត់។
6. យោបល់ដែលរអ៊ូរទាំអំពីប្រធានបទនៃការបង្ហោះ ឬប្រភពរបស់វានឹងត្រូវលុប។
7. ការប្រើភាសាប្រមាថក្នុងយោបល់ ឬឈ្មោះអ្នកប្រើប្រាស់នឹងបណ្តាលឱ្យមានការហាមឃាត់។
8. ការវាយប្រហារ/ការបៀតបៀនដោយផ្ទាល់ នឹងបណ្តាលឱ្យមានការហាមឃាត់ភ្លាមៗ។
9. អ្នកសម្របសម្រួលអាចកែប្រែ/លុបយោបល់ដោយមិនចាំបាច់ជូនដំណឹង។