មុខងារថ្មីសំខាន់ៗក្នុង Cinema 4D 2026
Cinema 4D 2026 គឺជាកំណែធំថ្មីដែលបានចេញផ្សាយនៅថ្ងៃទី ១០ ខែកញ្ញា ឆ្នាំ២០២៥។ កំណែនេះផ្តោតលើការកែលម្អស្ថេរភាព និងការដោះស្រាយបញ្ហាមួយចំនួន ជាជាងការបន្ថែមមុខងារធំៗថ្មី។ ខាងក្រោមនេះជាមុខងារសំខាន់ៗ៖
- ការកែលម្អក្នុងការស៊ីសង់រាងរង្វាល់ស្គីសង់ (Liquid Simulations)៖ ការប៉ះទង្គិចជាមួយវត្ថុ Rigid Body បានកាន់តែប្រសើរឡើង ដែលជួយឱ្យការស៊ីសង់រាងរង្វាល់កាន់តែត្រឹមត្រូវ។
- ឧបករណ៍ចម្លងវត្ថុអន្តរកម្មក្នុង Viewport៖ មានជម្រើសថ្មីសម្រាប់ចម្លងវត្ថុដោយផ្ទាល់ក្នុង Viewport ដែលធ្វើឱ្យការងារលឿនជាងមុន។
- ការគ្រប់គ្រងពណ៌ថ្មី (Color Management)៖ គម្រោងថ្មីប្រើ OpenColorIO (OCIO) ជាលំនាំដើម ដែលផ្តល់នូវការគ្រប់គ្រងពណ៌កាន់តែធំទូលាយ និងត្រូវនឹងស្តង់ដារឧស្សាហកម្ម VFX។
កំណែនេះត្រូវបានរចនាសម្បត្តិសម្រាប់ Windows 10+ និង macOS 14.0+ ហើយត្រូវបានធ្វើជាសេវាជួលតែប៉ុណ្ណោះ (១០៩ ដុល្លារក្នុងមួយខែ ឬ ៨៣៩ ដុល្លារក្នុងមួយឆ្នាំ)។ វាមានការកែតម្រូវច្រើនលើ modeling, MoGraph, simulation និងផ្នែកផ្សេងទៀត។
ការប្រើប្រាស់និងគុណសម្បត្តិ
កំណែនេះផ្តោតលើការធ្វើឱ្យការងារកាន់តែរលូន ជាពិសេសសម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់ដែលធ្វើការលើការស៊ីសង់រាងរង្វាល់ និងការចម្លងវត្ថុ។ ទោះបីជាមិនមានមុខងារធំថ្មីដូចកំណែមុនៗក៏ដោយ វាក៏ជាជំហានក្នុងការអភិវឌ្ឍបន្ត។ សម្រាប់អ្នកប្រើ Redshift វានឹងរួមបញ្ចូលកំណែ ២០២៦.០.០ ដែលមានមុខងារថ្មីច្រើនជាង។
ការពន្យល់លម្អិតអំពី Cinema 4D 2026
Cinema 4D 2026 តំណាងឱ្យការអភិវឌ្ឍបន្តនៃកម្មវិធី 3D ដ៏ពេញនិយមរបស់ Maxon ដែលត្រូវបានប្រើយ៉ាងទូលំទូលាយក្នុងវិស័យ motion graphics, VFX, និង visualization។ កំណែនេះ ដែលត្រូវបានប្រកាសជាផ្លូវការនៅថ្ងៃទី ១០ ខែកញ្ញា ឆ្នាំ២០២៥ គឺជាការធ្វើបច្ចុប្បន្នភាពតូចមួយ ដែលផ្តោតលើការកែលម្អស្ថេរភាព និងការដោះស្រាយបញ្ហាច្រើន ជាជាងការបញ្ចូលមុខងារធំៗថ្មី។ នេះគឺជាផ្នែកមួយនៃយុទ្ធសាស្ត្ររបស់ Maxon ដែលបញ្ចេញកំណែតូចៗច្រើនក្នុងមួយឆ្នាំ ដើម្បីរក្សាការអភិវឌ្ឍបន្ត។ ក្នុងកំណែមុនដូចជា 2025.3 មានមុខងារធំដូចជា liquid simulation និង UDIM workflows ដែលបានធ្វើឱ្យកម្មវិធីនេះកាន់តែមានឥទ្ធិពល។
មុខងារថ្មីសំខាន់ៗនិងការកែលម្អ
ខាងក្រោមនេះជាបញ្ជីលម្អិតនៃការផ្លាស់ប្តូរសំខាន់ៗ ដែលត្រូវបានរាយការណ៍នៅក្នុង release notes ផ្លូវការរបស់ Maxon៖
| ផ្នែក | ការកែលម្អ/មុខងារថ្មី | ពិពណ៌នា |
|---|---|---|
| Liquid Simulations | ការប៉ះទង្គិចជាមួយ Rigid Body កាន់តែប្រសើរ | ធ្វើឱ្យការស៊ីសង់រាងរង្វាល់ត្រឹមត្រូវជាងមុន ជាពិសេសនៅពេលវត្ថុរាងរឹងទំនាក់ទំនងជាមួយរាងរង្វាល់។ នេះជួយក្នុងការបង្កើតផ្លាស់ប្តូរធម្មជាតិកាន់តែល្អ។ |
| Object Duplication | ឧបករណ៍ចម្លងអន្តរកម្មក្នុង Viewport | ជម្រើសថ្មីសម្រាប់ចម្លងវត្ថុដោយផ្ទាល់ក្នុង viewport ដោយមិនចាំបាច់ប្រើម៉ឺនុយ ដែលបង្កើនល្បឿនការងារ។ |
| Color Management | ប្តូរទៅ OCIO ជាលំនាំដើម | គម្រោងថ្មីប្រើ OpenColorIO (OCIO) សម្រាប់ Redshift និង Standard/Physical renderer។ វាប្រើ color space ACEScg ដែលធំទូលាយជាងមុន និងត្រូវនឹងស្តង់ដារ VFX/compositing។ អ្នកប្រើអាចប្តូរទៅ "Legacy" សម្រាប់ការងារចាស់។ មាន templates នៅក្នុង Asset Browser សម្រាប់ការប្រើប្រាស់ផ្សេងៗ។ |
| Redshift Integration | រួមបញ្ចូល Redshift 2026.0.0 | មានមុខងារថ្មីច្រើនក្នុង Redshift ដូចជា Physical Sun & Sky ថ្មី ការគ្រប់គ្រងព័ត៌មាន VFX សម្រាប់ពពក procedural និង Distorter shader។ កំណែចាស់នៃ Redshift នៅតែដំណើរការ ប៉ុន្តែមិនមានមុខងារថ្មីទេ។ |
| Bug Fixes | កែតម្រូវច្រើនលើផ្នែកផ្សេងៗ |
|
ការផ្លាស់ប្តូរទាំងនេះធ្វើឱ្យ Cinema 4D 2026 កាន់តែស្ថេរភាព ជាពិសេសសម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់ដែលធ្វើការលើ simulations និង rendering។ ទោះបីជាមិនមានមុខងារធំថ្មីដូចកំណែ 2025 (ដែលបញ្ចូល liquids, particles, UDIMs, Booleans ថ្មី, Spline Modifiers និង OpenPBR materials) ក៏ដោយ វាក៏ជាជំហានដ៏សំខាន់ក្នុងការធ្វើឱ្យកម្មវិធីនេះត្រូវនឹងស្តង់ដារឧស្សាហកម្ម។
ប្រព័ន្ធនិងតម្លៃ
- តម្រូវការ៖ ដំណើរការលើ Windows 10 ឬខ្ពស់ជាង និង macOS 14.0 ឬខ្ពស់ជាង។ សម្រាប់ព័ត៌មានលម្អិត សូមមើល ទំព័រ System Requirements របស់ Maxon។
- តម្លៃ៖ ជាសេវាជួលតែប៉ុណ្ណោះ តម្លៃ ១០៩ ដុល្លារក្នុងមួយខែ ឬ ៨៣៩ ដុល្លារក្នុងមួយឆ្នាំ។ មិនមានជម្រើសទិញជារៀងរហូតទេ។
- ការទាញយក៖ អាចទាញយកពីគេហទំព័រ Maxon ដោយប្រើ Maxon App។ មានការណែនាំសម្រាប់ការដំឡើងក្នុង command line សម្រាប់ Windows, macOS, និង Linux (សម្រាប់ commandline render)។
ការប្រើប្រាស់ក្នុងវិស័យផ្សេងៗ
ក្នុងវិស័យ motion graphics ការចម្លងវត្ថុថ្មីនឹងជួយឱ្យអ្នករចនាការចលនាលឿនជាងមុន សម្រាប់ VFX ការគ្រប់គ្រងពណ៌ OCIO នឹងធ្វើឱ្យការរួមបញ្ចូលជាមួយកម្មវិធី compositing ដូចជា After Effects កាន់តែងាយស្រួល។ សម្រាប់ visualization ការកែលម្អ liquid simulations នឹងជួយក្នុងការបង្កើតផលិតផលធម្មជាតិដូចជាទឹក ឬរាងរង្វាល់ផ្សេងៗ។
ក្នុងសហគមន៍ (ដូចជានៅ Reddit) អ្នកប្រើប្រាស់បានសរសើរការអភិវឌ្ឍបន្តនៃ simulations និង integration ជាមួយ Unreal Engine ពីកំណែមុន។ ទោះបីជាកំណែនេះតូចក៏ដោយ វាក៏បានទទួលការស្វាគមន៍ជាវិជ្ជមាន ព្រោះវាដោះស្រាយបញ្ហាដែលអ្នកប្រើប្រាស់ជួបប្រទះ។ សម្រាប់អ្នកប្រើ third-party renderer ដូចជា OctaneRender មានកំណែ alpha ថ្មីដែលគាំទ្រ splats និង meshlets សម្រាប់ radiance fields ក្នុង C4D 2026
សរុបមក Cinema 4D 2026 គឺជាកំណែដែលធ្វើឱ្យកម្មវិធីកាន់តែរឹងមាំ និងត្រៀមខ្លួនសម្រាប់ការអភិវឌ្ឍនាពេលខាងមុខ ដូចជា unified particle system ដែលអ្នកប្រើប្រាស់សង្កេតឃើញនៅក្នុងការពិភាក្សា។ បើអ្នកជាអ្នកប្រើចាស់ វាគួរតែជាការធ្វើបច្ចុប្បន្នភាពដែលសំខាន់។
ឯកសារយោងសំខាន់ៗ
- Maxon Knowledge Base: Cinema 4D 2026.0 Release Notes
- CG Channel: Maxon Releases Cinema 4D 2026.0
- 80.lv: ZBrush, Redshift & Cinema 4D Get Updated to Version 2026
- Maxon Knowledge Base: Cinema 4D R2026 Color Management
- 3S Cloud Blog: C4D and Redshift 2026
- Reddit r/Cinema4D: Maxon Announces Cinema4D 2026
កម្មវិធី Redshift 2026.0 (ការអាប់ដេតធំ)
នេះគឺជាផ្នែកដែលមានមុខងារថ្មីៗគួរឲ្យរំភើបបំផុត ដែលអ្នកប្រើប្រាស់ C4D ទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍ដោយផ្ទាល់៖
-
Redshift Physical Sun & Sky (ប្រព័ន្ធមេឃ និងព្រះអាទិត្យថ្មី):
នេះគឺជាប្រព័ន្ធថ្មីទាំងស្រុង! ជំនួសឲ្យការប្រើ Sun Light និង Sky Environment ដាច់ដោយឡែក ឥឡូវនេះមាន Object តែមួយដែលរួមបញ្ចូលទាំងពីរ។ វាផ្តល់នូវលទ្ធផលពន្លឺដែលត្រឹមត្រូវតាមលក្ខណៈរូបវន្ត (physically accurate) ជាងមុន និងងាយស្រួលគ្រប់គ្រងជាងមុនឆ្ងាយ។
-
Redshift Cloud Object (វត្ថុសម្រាប់បង្កើតពពក):
ជាមុខងារដ៏អស្ចារ្យមួយ! អ្នកអាចបង្កើត ពពកបែបនីតិវិធី (procedural clouds) ដែលអាច Render បានដោយផ្ទាល់នៅក្នុង Redshift។ អ្នកមិនចាំបាច់ពឹងផ្អែកលើឯកសារ VDB ខាងក្រៅទៀតទេ ហើយអាចកែប្រែរូបរាង ដង់ស៊ីតេ និងចលនារបស់ពពកដោយប្រើ Shaders។
-
Scene-Unit-Awareness (ការយល់ដឹងពីខ្នាតក្នុង Scene):
Materials ដែលមានលក្ខណៈរូបវន្ត ដូចជា Subsurface Scattering (SSS) (សម្រាប់ស្បែក, ក្រមួន, ផ្លែឈើ) ឥឡូវនេះនឹងគោរពតាមខ្នាតពិតប្រាកដនៃ Scene របស់អ្នក (ឧទាហរណ៍: សង់ទីម៉ែត្រ)។ នេះធ្វើឲ្យការបង្កើត Material កាន់តែងាយស្រួល និងត្រឹមត្រូវ។
-
Distorter Shader (Shader សម្រាប់បង្ខូចរូបរាង):
Shader ថ្មីនេះអនុញ្ញាតឲ្យអ្នកប្រើ Shader ផ្សេងទៀតដើម្បីបង្ខូច (distort) ឬផ្លាស់ប្ដូរ (warp) UVs ឬលទ្ធផលរបស់ Shader ផ្សេងទៀត។ វាមានប្រយោជន៍ខ្លាំងសម្រាប់ការបង្កើតបែបផែន (effects) ដូចជាកម្ដៅខ្យល់ (heat haze) ឬការឆ្លុះក្នុងទឹក (refraction)។
-
ការគាំទ្រ ACES 2.0:
គាំទ្រប្រព័ន្ធគ្រប់គ្រងពណ៌ ACES ជំនាន់ចុងក្រោយបង្អស់ សម្រាប់លំហូរការងារក្នុងឧស្សាហកម្មភាពយន្ត និង VFX។
កម្មវិធី ZBrush 2026.0
សម្រាប់អ្នកដែលប្រើ ZBrush ក្នុងលំហូរការងាររបស់ពួកគេ ជំនាន់ 2026.0 ក៏មានការអាប់ដេតសំខាន់ៗផងដែរ៖
- Python Scripting: បន្ថែមការគាំទ្រភាសា Python សម្រាប់ការសរសេរ Script បន្ថែមពីលើ ZScript ដែលមានស្រាប់។
- ZModeler Improvements: កែលម្អឧបករណ៍ ZModeler សម្រាប់ការធ្វើគំរូ Hard-surface ដូចជាជម្រើស Creasing ថ្មីៗ។
- Noisemaker 2.0: អនុញ្ញាតឲ្យមានការបង្វិល (rotate), ពង្រីក/បង្រួម (scale), និងផ្លាស់ទី (offset) រូបភាព Alpha ដែលប្រើសម្រាប់បង្កើត Noise។



No comments
Post a Comment
៙ គោលការណ៍ក្នុងការផ្តល់យោបល់ ៖
1. យោបល់ត្រូវតែសរសេរជាភាសាខ្មែរ ពាក្យបច្ចេកទេសអាចសរសេរជាភាសាអង់គ្លេស។
2. យោបល់មិនត្រូវលើសពី 1000 តួអក្សរឡើយ។ ការបំបែកយោបល់មិនត្រូវបានអនុញ្ញាតទេ។
3. យោបល់ដែលចាត់ទុកថាជា Spam ឬមានគោលបំណងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មតែមួយមុខ នឹងត្រូវលុប។
4. ការពិភាក្សាអំពីនយោបាយមិនត្រូវបានអនុញ្ញាតនៅលើគេហទំព័រនេះទេ។
5. ការចែករំលែកតំណភ្ជាប់ដែលពាក់ព័ន្ធត្រូវបានអនុញ្ញាត។ តំណភ្ជាប់និងតម្រងពាក្យខ្លះត្រូវបានហាមឃាត់។
6. យោបល់ដែលរអ៊ូរទាំអំពីប្រធានបទនៃការបង្ហោះ ឬប្រភពរបស់វានឹងត្រូវលុប។
7. ការប្រើភាសាប្រមាថក្នុងយោបល់ ឬឈ្មោះអ្នកប្រើប្រាស់នឹងបណ្តាលឱ្យមានការហាមឃាត់។
8. ការវាយប្រហារ/ការបៀតបៀនដោយផ្ទាល់ នឹងបណ្តាលឱ្យមានការហាមឃាត់ភ្លាមៗ។
9. អ្នកសម្របសម្រួលអាចកែប្រែ/លុបយោបល់ដោយមិនចាំបាច់ជូនដំណឹង។