អត្ថបទបកប្រែ 10 Principles of Good Website Design (2025)
ដោយ Design Studio
រយៈពេលអាន៖ 8 នាទី
ធ្វើបច្ចុប្បន្នភាព៖ 23 ធ្នូ 2024
បោះពុម្ពផ្សាយ៖ 17 មីនា 2023
ពិភពនៃការរចនាគេហទំព័រកំពុងវិវត្តឥតឈប់ឈរ។ នៅពេលដែលបច្ចេកវិទ្យាថ្មីៗកើតឡើង គោលការណ៍រចនាគេហទំព័រថ្មីៗក៏ចាប់កំណើតដែរ។ អ្វីមួយដែលជាការអនុវត្តស្តង់ដារកាលពីពីរឆ្នាំមុន ប្រហែលជាលែងមានប្រសិទ្ធភាពទៀតហើយនៅថ្ងៃនេះ។
ឧទាហរណ៍ កាលពីពីរទសវត្សរ៍មុន វាជារឿងសមហេតុផលក្នុងការបង្កើតគេហទំព័រដែលមានទទឹង និងប្លង់ថេរ។ មនុស្សប្រើតែ PC ហើយមិនមានលទ្ធភាពប្រើប្រាស់ឧបករណ៍ប្រភេទផ្សេងៗនោះទេ។ ដូច្នេះ អ្នកជំនាញផ្នែករចនាគេហទំព័របានបង្កើតការរចនាសម្រាប់តែគេហទំព័រដែលមានទទឹងថេរ (ប្រហែល 960 ភីកសែល) ដោយរំពឹងថាវានឹងផ្តល់នូវបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ដែលស៊ីសង្វាក់គ្នាដល់អ្នកប្រើប្រាស់ចុងក្រោយ។
មួយទសវត្សរ៍ក្រោយមក ការប្រើប្រាស់អ៊ីនធឺណិតនៅលើស្មាតហ្វូនបានក្លាយជារឿងធម្មតា។ របៀបដែលមនុស្សធ្វើអន្តរកម្មជាមួយគេហទំព័របានផ្លាស់ប្តូរជារៀងរហូត។ គេហទំព័រដែលមានទទឹង និងប្លង់ថេរត្រូវបានបដិសេធដោយអ្នកប្រើប្រាស់ស្មាតហ្វូន។ ដូច្នេះ នៅឆ្នាំ 2010 គោលគំនិតថ្មីមួយហៅថា “ការរចនាគេហទំព័របែបឆ្លើយតប (responsive web design)” ត្រូវបានបង្កើតឡើងដោយអ្នករចនាគេហទំព័រ Ethan Marcotte។
គាត់បានបង្រួបបង្រួមបច្ចេកទេសរចនាគេហទំព័រដែលមានស្រាប់ចំនួនបី...
- ប្លង់ក្រឡាចត្រង្គដែលអាចបត់បែនបាន (Flexible grid layouts)
- រូបភាពដែលអាចបត់បែនបាន (Flexible images)
- មេឌៀដែលអាចបត់បែនបាន និង Media Queries (Flexible media and media queries)
...ទៅជាវិធីសាស្រ្តរួមបញ្ចូលគ្នាតែមួយ ហើយហៅវាថា ការរចនាគេហទំព័របែបឆ្លើយតប។ អ្នករចនាគេហទំព័រទាំងនោះដែលឈានមុខគេនៅឆ្នាំ 2010 បានកែប្រែគោលការណ៍រចនារបស់ពួកគេយ៉ាងឆាប់រហ័ស ដើម្បីទាញយកអត្ថប្រយោជន៍ជាអតិបរមាពីនិន្នាការដែលកំពុងកើនឡើងនេះ។ ជាងមួយទសវត្សរ៍ក្រោយមក បច្ចុប្បន្ននេះ ចរាចរណ៍គេហទំព័រទូទាំងពិភពលោកជាង 60% គឺមកពីទូរស័ព្ទដៃ។
នោះហើយជាមូលហេតុដែលវាចាំបាច់សម្រាប់អ្នកជំនាញផ្នែករចនាគេហទំព័រ និង UI/UX ត្រូវតែរក្សាភាពទាន់សម័យជានិច្ចជាមួយនឹងការរីកចម្រើន និងនិន្នាការបច្ចេកវិទ្យាចុងក្រោយបំផុត។ ប្រសិនបើពួកគេមិនធ្វើទេ ពួកគេនឹងមិនអាចធានាផលិតផល និងការរចនារបស់ពួកគេសម្រាប់ពេលអនាគតបានឡើយ។
គោលការណ៍ថ្មីនៃការរចនាគេហទំព័រ
គោលការណ៍ 10 យ៉ាងនៃការរចនាគេហទំព័រល្អ
នៅពេលដែលបច្ចេកវិទ្យាវិវត្ត ជម្រើស និងការរំពឹងទុករបស់មនុស្សក៏វិវត្តទៅតាមពេលវេលាដែរ។ ខណៈពេលដែលគោលបំណងចម្បងរបស់អ្នករចនា UI/UX នឹងតែងតែជាការដោះស្រាយបញ្ហារបស់អ្នកប្រើប្រាស់របស់ពួកគេ និងផ្តល់ឱ្យពួកគេនូវបទពិសោធន៍ដែលមិនអាចបំភ្លេចបាន វិធីសាស្រ្តដើម្បីធ្វើដូច្នេះគឺនៅតែបន្តកែលម្អ។ ដូច្នេះ ដោយឈរនៅឆ្នាំ 2023 តើគោលការណ៍ណែនាំអ្វីខ្លះដែលអាចនាំទៅរកបទពិសោធន៍ដ៏ល្អឥតខ្ចោះ?
នេះគឺជាគោលការណ៍ថ្មី និងធ្វើបច្ចុប្បន្នភាពនៃការរចនាគេហទំព័រល្អ ដែលអាចអនុវត្តបាននៅឆ្នាំ 2023 និងទសវត្សរ៍ខាងមុខនេះ។
1. ការរចនាបែបឆ្លើយតប (Responsive Design)
បង្កើនប្រសិទ្ធភាពធាតុរចនានីមួយៗសម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់ទូរស័ព្ទ
ប្រសិនបើគោលដៅនៃគេហទំព័ររបស់អ្នកគឺដើម្បីបង្កើតឱ្យមានការចូលមើលឡើងវិញ នោះភាពងាយស្រួលក្នុងការរុករកតាមទូរស័ព្ទ និងប្លង់ដែលឆ្លើយតប គួរតែជាអាទិភាពចម្បងពីរនៃការរចនារបស់អ្នក។ នៅក្នុងការស្ទង់មតិថ្មីៗមួយដែលធ្វើឡើងដោយ Google អ្នកចូលរួម 80% បានអះអាងថា ពួកគេទំនងជាត្រឡប់ទៅគេហទំព័រ និងកម្មវិធីគេហទំព័រ (web apps) ដែលងាយស្រួលប្រើនៅលើទូរស័ព្ទ។ ដើម្បីធ្វើឱ្យបទពិសោធន៍តាមទូរស័ព្ទមានភាពរលូន អ្នកជំនាញផ្នែករចនាកម្មវិធីទូរស័ព្ទ និងគេហទំព័រ៖
- រួមបញ្ចូលតែសញ្ញាណសំគាល់ដែលមើលឃើញ (visual cues) និងធាតុរចនាចាំបាច់នៅលើកំណែទូរស័ព្ទនៃគេហទំព័រ ដើម្បីធានាថាវាមិនមើលទៅរញ៉េរញ៉ៃ។ ឡូហ្គោ ម៉ឺនុយ ប៊ូតុងអំពាវនាវឱ្យធ្វើសកម្មភាព (call-to-action buttons) និងរូបតំណាងបណ្តាញសង្គម គឺជាធាតុរចនាចាំបាច់ទាំងបួននៃសម័យនេះ។
- ប្រើពុម្ពអក្សរដែលទាក់ទាញភ្នែក ដើម្បីធ្វើឱ្យទំព័រអត្ថបទទាំងអស់ (អំពីយើង ទំព័រសេវាកម្ម ។ល។) ងាយស្រួលក្នុងការអានត្រួសៗ (scan)។
- ផ្លាស់ប្តូរទំហំធាតុទំព័រទាំងអស់ រួមទាំងប្លុកអត្ថបទ និងឯកសារមេឌៀទាំងអស់ ដើម្បីងាយស្រួលដល់អន្តរកម្មរបស់អ្នកប្រើប្រាស់នៅលើទូរស័ព្ទ។
គេហទំព័រដែលខ្វះលក្ខណៈពិសេសនៃការរចនាទាំងនេះ មិនអាចផ្ទុកបានត្រឹមត្រូវនៅលើឧបករណ៍ប្រភេទផ្សេងៗ ដែលបង្កបញ្ហាដល់ការប្រើប្រាស់ និងរារាំងអ្នកប្រើប្រាស់។ ការជ្រើសរើសសេវាកម្មរចនាគេហទំព័របែបឆ្លើយតបអាចលុបបំបាត់បញ្ហាទាំងនេះ ដោយធានាថាគេហទំព័ររបស់អ្នកផ្តល់នូវបទពិសោធន៍រលូននៅលើឧបករណ៍ណាមួយ រក្សាអ្នកប្រើប្រាស់ឱ្យនៅជាប់ពាក់ព័ន្ធ និងត្រឡប់មកវិញដើម្បីស្វែងរកបន្ថែម។
2. ការដំណើរការរលូន និងរយៈពេលផ្ទុក (Smooth Performance & Load Time)
បន្តកែលម្អមាត្រដ្ឋានរយៈពេលផ្ទុករបស់គេហទំព័រ
រយៈពេលផ្ទុកយឺតមានផលប៉ះពាល់ដែលមិនអាចលុបបានចំពោះបទពិសោធន៍អ្នកទស្សនា ជាពិសេសសម្រាប់អ្នកទស្សនាលើកដំបូង។ ក្នុងរយៈពេលវែង វាធ្វើឱ្យថយចុះយ៉ាងខ្លាំងនូវសមត្ថភាពរបស់គេហទំព័រក្នុងការបំប្លែង (convert) អ្នកទស្សនា។ ការយល់ដឹងអំពីល្បឿនផ្ទុកទំព័រគេហទំព័ររបស់អ្នក និងការកែលម្អឥតឈប់ឈរលើពេលវេលានោះ គឺជាផ្នែកសំខាន់នៃការងាររបស់អ្នករចនាគេហទំព័រ។
អ្នករចនាគេហទំព័រដែលមានបទពិសោធន៍ បង្កើនល្បឿនផ្ទុក និងដំណើរការបានល្អជាងគេហទំព័ររបស់ដៃគូប្រកួតប្រជែង ដោយចាត់វិធានការផ្សេងៗដូចជា៖
- ធ្វើឱ្យគេហទំព័រឆ្លើយតប 100% ជាមួយទូរស័ព្ទ
- ផ្លាស់ប្តូរទំហំ និងបង្កើនប្រសិទ្ធភាពឯកសារមេឌៀ
- បង្ហាប់រូបភាពទាំងអស់នៅលើគេហទំព័រ
- បង្រួមឯកសារ CSS/JS (Minify CSS/JS Files)
- កំណត់ការបញ្ជូនបន្ត 301 (Limit 301 Redirects)
- ដំណើរការ JavaScript នៅចុងក្រោយ
3. ការធ្វើតុល្យភាពរវាងភាពស៊ីសង្វាក់គ្នា និងការច្នៃប្រឌិត (Balancing Consistency and Innovation)
ប្រើប្រាស់គោលការណ៍រចនាគេហទំព័រដែលគេស្គាល់ទូទៅ
ភាពស៊ីសង្វាក់គ្នាគឺជាគោលការណ៍ដ៏អស់កល្បនៃការរចនាគេហទំព័រ។ នៅពេលដែលឥរិយាបថនៃធាតុរចនាអន្តរកម្មទាំងអស់នៅលើគេហទំព័រមានភាពស៊ីសង្វាក់គ្នាជាមួយនឹងការរំពឹងទុករបស់អ្នកប្រើប្រាស់ចុងក្រោយ បទពិសោធន៍គឺរលូន និងងាយយល់ (intuitive)។ ប៉ុន្តែ ចុះបើអ្នកចង់ច្នៃប្រឌិតជាមួយនឹងការរចនារបស់អ្នក? តើអ្នកគួរតែប្រកាន់ខ្ជាប់នូវគោលការណ៍ចាស់ៗនៃស្ថាបត្យកម្មព័ត៌មាន (information architecture) ការរចនាអន្តរកម្ម (interaction design) និងការរចនាទស្សនីយភាព (visual design) ដែរឬទេ?
ឬតើអ្នកគួរជ្រើសរើសភាពស៊ីសង្វាក់គ្នា? សូមពិចារណាឧទាហរណ៍ខាងក្រោមដើម្បីស្វែងរកចម្លើយចំពោះសំណួរទាំងនេះ៖
- អ្នកចង់បង្ហាញរបារស្វែងរក (search bar) នៃគេហទំព័ររបស់អ្នកក្នុងលក្ខណៈច្នៃប្រឌិត។
- ប៉ុន្តែ អ្នកប្រើប្រាស់ចុងក្រោយរបស់អ្នកប្រហែលជាចង់ឱ្យរបារស្វែងរកស្ថិតនៅកន្លែងដដែលដូចនៅលើគេហទំព័រភាគច្រើន។
- ការផ្លាស់ទីរបារស្វែងរកទៅបាតទំព័រអាចជាការច្នៃប្រឌិត។ ប៉ុន្តែ វាមិនមែនជាអ្វីដែលអ្នកប្រើប្រាស់គេហទំព័រជាមធ្យមបានដឹង និងរំពឹងទុកនោះទេ។
- ល្បិចរចនាប្រកបដោយភាពច្នៃប្រឌិតរបស់អ្នកអាចបង្កបញ្ហាដល់ការប្រើប្រាស់សម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់គោលដៅរបស់អ្នក។
នៅក្នុងការរចនាគេហទំព័រ វាតែងតែមានភាពតានតឹងរវាងភាពស៊ីសង្វាក់គ្នា និងការច្នៃប្រឌិត។ នៅពេលណាដែលអ្នករចនាគេហទំព័រមានអារម្មណ៍ច្របូកច្របល់រវាងទាំងពីរ ពួកគេគួរតែប្រកាន់ខ្ជាប់នូវគោលការណ៍រចនាគេហទំព័រដែលគេស្គាល់ទូទៅ។ ការធ្វើឱ្យអ្នកទស្សនាអាចស្វែងរកព័ត៌មាននៅលើគេហទំព័របានយ៉ាងឆាប់រហ័ស និងដោយទំនុកចិត្ត គួរតែជាគោលដៅរបស់អ្នករចនាគេហទំព័រគ្រប់រូប។
ដើម្បីសម្រេចបាននូវគោលដៅនេះ ពួកគេត្រូវតែប្រកាន់ខ្ជាប់នូវគោលការណ៍ចាស់ៗនៃស្ថាបត្យកម្មព័ត៌មាន ការរចនាអន្តរកម្ម និងការរចនាទស្សនីយភាព។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ អ្នករចនាគេហទំព័រមានសេរីភាពពេញលេញក្នុងការច្នៃប្រឌិត នៅពេលនិយាយអំពីការធ្វើឱ្យសកម្មភាព ឬមុខងារមួយចំនួននៅលើគេហទំព័ររបស់ពួកគេកាន់តែងាយស្រួល និងលឿនជាងមុនសម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់របស់ពួកគេ។ ពួកគេក៏មានសេរីភាពក្នុងការច្នៃប្រឌិតជាមួយនឹងភាសាទស្សនីយភាព (visual language) នៃគេហទំព័ររបស់ពួកគេផងដែរ។
4. ភាសាទស្សនីយភាពប្រកបដោយភាពច្នៃប្រឌិត ប៉ុន្តែមានប្រសិទ្ធភាព (Innovative, Yet Effective Visual Language)
គ្រប់ម៉ាកយីហោ និងគ្រប់គេហទំព័រនីមួយៗសុទ្ធតែមានរឿងរ៉ាវផ្ទាល់ខ្លួន។ ធាតុទស្សនីយភាពទាំងអស់នៃគេហទំព័រគួរតែត្រូវបានរចនាឡើងដើម្បីតំណាងឱ្យរឿងរ៉ាវតែមួយគត់នេះ។ ដូច្នេះ អ្នករចនាគេហទំព័រត្រូវតែប្រើប្រាស់ការលាយបញ្ចូលគ្នាដ៏ច្បាស់លាស់ និងប្លែកពីគ្នានៃរូបភាព ពណ៌ រូបតំណាង ការរចនាអក្សរ (typography) និងធាតុទស្សនីយភាពផ្សេងទៀត ដើម្បីបង្កើតអត្តសញ្ញាណម៉ាកយីហោ (brand identity) តែមួយគត់សម្រាប់គេហទំព័រ។
ការប្រើប្រាស់ភាសាទស្សនីយភាពដ៏មានអានុភាព និងប្លែកពីគេ គឺជាគន្លឹះក្នុងការបង្កើត UI ដែលអាចសម្គាល់បាន។ រួមផ្សំវាជាមួយនឹងមាតិកាដែលសរសេរបានល្អ ហើយអ្នកអាចបង្កើតគេហទំព័រមួយដែលពិបាកនឹងបំភ្លេច ហើយមិនអាចមិនរីករាយជាមួយបានឡើយ។
5. រចនាសម្ព័ន្ធមាតិកាតាមឋានានុក្រម (Hierarchical Content Structure)
រចនាឡើងដើម្បីសម្រួលសកម្មភាពរបស់អ្នកទស្សនា
នៅពេលដែលអ្នករចនាគេហទំព័រជំនាញ រចនាគេហទំព័រថ្មីស្រឡាង ឬធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងនូវគេហទំព័រដែលមានស្រាប់ ពួកគេសួរសំណួរសំខាន់ពីរ៖
តើអ្វីជាគោលបំណងអាជីវកម្មចម្បងនៃគេហទំព័រនេះ?
តើទំព័រផ្សេងៗនៃគេហទំព័រគួរត្រូវបានរចនាឡើងយ៉ាងដូចម្តេច ដើម្បីសម្រេចបាននូវគោលបំណងទាំងនោះ?
ពីចំណុចនោះ ពួកគេគូសផែនទីឋានានុក្រមទស្សនីយភាព (visual hierarchy) មូលដ្ឋានសម្រាប់គេហទំព័រ។ ពួកគេរៀបចំរចនាសម្ព័ន្ធមាតិកានៅលើគេហទំព័រប្រកបដោយអត្ថន័យ និងឡូស៊ិក ដើម្បីធ្វើឱ្យវារៀបចំបានល្អ និងងាយស្រួលយល់។ ពួកគេប្រើបច្ចេកទេសរចនាទស្សនីយភាព ដើម្បីធានាថាធាតុរចនាសំខាន់បំផុតនៅលើទំព័រនីមួយៗទទួលបានការសង្កត់ធ្ងន់បំផុត។ បច្ចេកទេសរចនាទស្សនីយភាពទាំងនេះរួមមាន ការប្រើប្រាស់រូបភាពកម្រិតពណ៌ (contrasting imagery) ការប្រើប្រាស់ចន្លោះទំនេរ (white space) ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព និងការតម្រឹមមាតិកាដែលផ្ដោតលើអ្នកប្រើប្រាស់ (user-centric content alignment)។ តាមរយៈការបង្កើតរចនាសម្ព័ន្ធទស្សនីយភាព និងមាតិកាតាមឋានានុក្រមបែបនេះ អ្នករចនាគេហទំព័រណែនាំអ្នកប្រើប្រាស់គោលដៅរបស់ពួកគេដោយមិនដឹងខ្លួន។ ពួកគេជំរុញដំណើររបស់អ្នកប្រើប្រាស់នៅលើគេហទំព័រពី "ការយល់ដឹង (aware)" ទៅ "ការចាប់អារម្មណ៍ (interested)" ទៅ "ការចូលរួម (engaged)"។
6. តម្រឹមការរចនា និងមាតិកា (Align Design and Content)
ការរចនា និងមាតិការបស់គេហទំព័រ ប្រៀបដូចជាទំនុកច្រៀង និងអង្កត់ធ្នូសម្រាប់បទចម្រៀងមួយ។ ពួកវាគួរតែត្រូវបានបង្កើតឡើងជាមួយគ្នាជានិច្ច។ នៅពេលដែលមាតិការបស់គេហទំព័រមិនត្រូវគ្នានឹងការរចនារបស់វា អ្នកទស្សនាមានអារម្មណ៍ថាបទពិសោធន៍របស់ពួកគេរអាក់រអួល និងមិនស៊ីគ្នា។ នៅពេលដែលវាត្រូវគ្នា បទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់មានអារម្មណ៍ធម្មជាតិ និងចុះសម្រុងគ្នា។
មាតិកាជាលាយលក្ខណ៍អក្សរ សមាសធាតុអន្តរកម្ម និងធាតុទស្សនីយភាពនៃគេហទំព័រគួរតែស៊ីចង្វាក់គ្នាទាំងអស់។ ពួកវាគួរតែធ្វើការរួមគ្នាដើម្បីទំនាក់ទំនងសារម៉ាកយីហោ (brand message) យ៉ាងច្បាស់លាស់ និងប្រកបដោយភាពស្អិតរមួត។ នោះហើយជាមូលហេតុដែលអ្នករចនាគេហទំព័រ និងអ្នកបង្កើតមាតិកាធ្វើការរួមគ្នាតាំងពីដំបូងក្នុងដំណើរការរចនា។ ពួកគេត្រូវតែច្បាស់លាស់អំពីប្រភេទនៃសារដែលពួកគេចង់បញ្ជូនទៅកាន់អ្នកប្រើប្រាស់គោលដៅ។
7. តម្រឹមការរចនា និង SEO (Align Design and SEO)
ភាពមើលឃើញលើអ៊ីនធឺណិត (Online visibility) គឺជាគន្លឹះក្នុងការធ្វើឱ្យគេហទំព័ររបស់អ្នកងាយស្រួលចូលទៅដល់សម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់គោលដៅ។ អ្នករចនាគេហទំព័រត្រូវតែធ្វើឱ្យ SEO (Search Engine Optimization ឬ ប្រសិទ្ធកម្មសម្រាប់ម៉ាស៊ីនស្វែងរក) ក្លាយជាផ្នែកសំខាន់នៃយុទ្ធសាស្ត្ររចនាគេហទំព័ររបស់ពួកគេ ដើម្បីកែលម្អភាពមើលឃើញនៃគេហទំព័ររបស់ពួកគេ។ ជាការពិតណាស់ អ្នករចនាគេហទំព័រ និងអ្នកជំនាញ SEO ជាធម្មតាមិនធ្វើការជាមួយគ្នាទេ។ ប៉ុន្តែ មានរឿងជាច្រើនដែលអ្នករចនាគេហទំព័រអាចធ្វើបាន ដើម្បីបង្កើតការរចនាគេហទំព័រដែលងាយស្រួលសម្រាប់ SEO (SEO-friendly)។ ទាំងនេះរួមមាន៖
- បំបែកអត្ថបទនៅកន្លែងត្រឹមត្រូវ ដើម្បីធានាថាវាដំណើរការល្អជាមួយធាតុអន្តរកម្មផ្សេងទៀតនៅលើទំព័រ។
- ទុកកន្លែងទំនេរសម្រាប់អ្នកបង្កើតមាតិកា ដើម្បីបន្ថែមចំណងជើងដែលបង្កើនប្រសិទ្ធភាព SEO (SEO-optimised headlines), ចំណងជើងរូបភាព (image captions), និងចំណងជើងរង (subheads) នៅលើទំព័រគេហទំព័រនីមួយៗ។
- ប្រើការរចនា URL ដែលងាយស្រួលសម្រាប់ SEO ដើម្បីពង្រឹងសញ្ញាចំណាត់ថ្នាក់ (ranking signals) របស់គេហទំព័រ។
- ប្រើ CTAs ដែលមានគោលបំណង និងរចនាយ៉ាងល្អនៅលើទំព័រនីមួយៗ ដើម្បីសម្រួលដល់ការរុករក (navigation)។
8. ធានាការបំប្លែងដោយគ្មានឧបសគ្គ (Ensure Frictionless Conversions)
ការចុះឈ្មោះ ការជាវ (subscribe) ឬការទិញទំនិញនៅលើគេហទំព័រគួរតែមានភាពរលូនតាមដែលអាចធ្វើទៅបានសម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់។ ដើម្បីសម្រេចបាននូវគោលបំណងនេះ អ្នករចនាគេហទំព័រត្រូវតែកម្ចាត់ចោលនូវចំណុចឧបសគ្គ (points of friction) ទាំងអស់ចេញពីការរចនារបស់ពួកគេ។ ឧទាហរណ៍មួយចំនួននៃចំណុចឧបសគ្គនៅលើគេហទំព័ររួមមាន៖
- រូបភាពដែលរំខាន (Distracting visuals)
- ស្លាកដែលច្របូកច្របល់ (Confusing labels)
- CTAs ដែលមិនច្បាស់លាស់ (Unclear CTAs)
- ជម្រើសម៉ឺនុយតូច ពិបាកប្រើ (Small, hard-to-use menu options)
ធាតុបំប្លែងទាំងអស់នៅលើគេហទំព័រ៖ ពីម៉ឺនុយផែនទីគេហទំព័រ (sitemap menu) ដល់ប៊ូតុងទិញទាំងអស់ គួរតែពន្យល់ដោយខ្លួនឯង និងងាយស្រួលចូលប្រើ។
9. សាកល្បងគំរូសាកល្បងរបស់អ្នកជានិច្ច (Always Test Your Prototypes)
មុនពេលបញ្ចប់ការរចនា អ្នករចនាគេហទំព័រល្អបំផុតតែងតែដាក់ពង្រាយអ្នកសាកល្បងដែលមានជំនាញ ដើម្បីពិនិត្យមើលគ្រប់ទិដ្ឋភាពទាំងអស់នៃគេហទំព័រ។ អ្នកសាកល្បងពិនិត្យគេហទំព័រម្តងហើយម្តងទៀតលើឧបករណ៍ វេទិកា (platforms) និងកម្មវិធីរុករក (browsers) ផ្សេងៗគ្នា។ នៅពេលដែលការធ្វើតេស្តបង្ហាញពីចំណុចខ្វះខាតទាំងអស់នៅក្នុងការរចនា អ្នករចនាគេហទំព័រប្រើប្រាស់ព័ត៌មាននេះ ដើម្បីលុបបំបាត់កំហុសទាំងអស់ និងកែលម្អលទ្ធភាពប្រើប្រាស់ (usability) ដោយរួមរបស់គេហទំព័រ។
10. និន្នាការរចនាគេហទំព័រចុងក្រោយបំផុត (Latest Web Design Trends)
ការរចនាគេហទំព័រគឺជាវិស័យដែលកំពុងវិវត្តឥតឈប់ឈរ។ ដូច្នេះ គោលការណ៍នៃការរចនាគេហទំព័រល្អក៏កំពុងវិវត្តជានិច្ចដែរ។ នៅក្នុងទសវត្សរ៍ខាងមុខនេះ៖
- ចំនួនមនុស្សដែលប្រើឧបករណ៍អេក្រង់តូចជាងមុន ដើម្បីចូលប្រើអ៊ីនធឺណិតនឹងបន្តកើនឡើង។
- នៅផ្នែកម្ខាងទៀតនៃវិសាលគម មនុស្សកាន់តែច្រើនឡើងៗនឹងចូលប្រើអ៊ីនធឺណិតតាមរយៈ Smart TV និងឧបករណ៍ Console របស់ពួកគេ។
- ភាពខុសគ្នានៃទំហំរវាងអេក្រង់តូចបំផុត និងធំបំផុតដែលប្រើប្រាស់គេហទំព័រ មិនដែលធំជាងពេលនេះទេ ហើយវានឹងបន្តកើនឡើង។
- ឥឡូវនេះ អ្នករចនាគេហទំព័រនឹងត្រូវបម្រើអ្នកប្រើប្រាស់ពីរប្រភេទ។ អ្នកដែលចូលប្រើអ៊ីនធឺណិតដោយប្រើអេក្រង់ទូរស័ព្ទ 4.7 អ៊ីញ។ និង អ្នកដែលប្រើអេក្រង់ទូរទស្សន៍ Ultra-wide ទំហំ 40 អ៊ីញ។
នោះហើយជាមូលហេតុដែលវាមានសារៈសំខាន់ណាស់សម្រាប់អ្នកជំនាញផ្នែករចនាគេហទំព័រ និង UI/UX ក្នុងការបន្តរៀនសូត្រ និងវិវត្ត។ តាមរយៈការស្វែងយល់ពីនិន្នាការរចនាផ្សេងៗដូចជា ការរចនាគេហទំព័រ Neubrutalism, ការរចនា Glassmorphism និងនិន្នាការជាច្រើនទៀត អ្នកអាចបញ្ចូលគោលការណ៍ និងបច្ចេកទេសចម្រុះ ដើម្បីបង្កើតបទពិសោធន៍គេហទំព័រដែលមានគុណភាពខ្ពស់សម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់គោលដៅរបស់អ្នក។ ប្រើគោលការណ៍រចនាគេហទំព័រដែលឋិតថេរទាំងនេះ ដើម្បីឈានមុខគេ និងផ្តល់លទ្ធផលពិសេស!
No comments
Post a Comment