Blog Archive

Contact Me

Name

Email

Message

Credits

កើត​ចាស់​ឈឺ​ស្លាប់​ជា​ទៀងទាត់
🌱🌳⛈️🏡🛌💤⛈️🌧️🌳

Hover Setting

slideup

កម្មវិធីសំខាន់ៗ ↘︎↘︎↘︎

ការអនុវត្តល្អបំផុតចំនួន 8 សម្រាប់​ការរចនា​ដែល​ឆ្លើយតប (Responsive Design) ដែលត្រូវអនុវត្តតាមនៅឆ្នាំ 2025

Apr22,2025
8 Responsive Design Best Practices to Follow in 2025
ស្ទូឌីយោ​រចនា (Design Studio)
បាន​ធ្វើ​បច្ចុប្បន្នភាព៖ 27 កុម្ភៈ 2025
បាន​ផ្សព្វផ្សាយ៖ 19 ធ្នូ 2024

ចំណែក​ទីផ្សារ​សម្រាប់​ការ​បើកមើល​តាម​ទូរសព្ទ និង​កុំព្យូទ័រ​លើ​តុ​នៅ​ឆ្នាំ 2024 គឺ​ប្រហែល 60-40។ នេះ​មានន័យថា មនុស្ស​ទំនងជា​ចូល​មើល​គេហទំព័រ​របស់​អ្នក​នៅលើ​ឧបករណ៍​ចល័ត​ច្រើនជាង​នៅលើ​កុំព្យូទ័រ​លើ​តុ។ ដោយហេតុនេះ ការមាន​គេហទំព័រ​ដែល​ដំណើរការ​បាន​គួរ​ឱ្យ​ទុកចិត្ត​ជានិច្ច​នៅ​គ្រប់​វេទិកា​ទាំងអស់ ឥឡូវនេះ​គឺជា​តម្រូវការ​ចាំបាច់​អាទិភាព​ខ្ពស់​សម្រាប់​អាជីវកម្ម។

សម្រាប់​អ្នក​រចនា នេះ​មានន័យថា ការអនុវត្ត​តាម​ការអនុវត្ត​ល្អ​បំផុត​នៃ​ការរចនា​គេហទំព័រ​ដែល​ឆ្លើយតប (responsive web design best practices) មិនដែល​សំខាន់​ជាង​ពេលនេះ​ទេ។

ចូរ​យើង​ពិភាក្សា​អំពី​ការអនុវត្ត​ល្អ​បំផុត​ដ៏​សំខាន់​បំផុត​ចំនួន​ប្រាំបី ដែល​អ្នកជំនាញ​ផ្នែក​រចនា​គេហទំព័រ​ដែល​ឆ្លើយតប​ត្រូវតែ​ប្រកាន់ខ្ជាប់​នៅ​ឆ្នាំ 2024 និង​តទៅទៀត។

ការអនុវត្ត​តាម​ការអនុវត្ត​ទាំងនេះ​នឹង​ជួយ​ឱ្យ​គេហទំព័រ​របស់​អ្នក​រក្សា​ភាព​ស៊ីសង្វាក់គ្នា​ដ៏​ល្អឥតខ្ចោះ​នៅ​គ្រប់​ទំហំ​អេក្រង់ (viewports)។

ការ​មិន​អនុវត្ត​តាម​ពួកវា​នឹង​នាំ​ឱ្យ​មាន​បទពិសោធន៍​អ្នកប្រើប្រាស់​មិនល្អ ការកែប្រែ​ការរចនា​ដែល​ចំណាយ​ច្រើន និង​បញ្ហា​ដែល​មិនចាំបាច់​ដោយ​ចៀស​មិន​រួច។

តើ​អ្វី​ទៅជា​ការរចនា​គេហទំព័រ​ដែល​ឆ្លើយតប ហើយ​ហេតុអ្វី​វា​សំខាន់?

ការរចនា​គេហទំព័រ​ដែល​ឆ្លើយតប (Responsive web design - RWD) គឺជា​វិធីសាស្ត្រ​រចនា​មួយ​ដែល​គេហទំព័រ​កែសម្រួល​ប្លង់ (layouts) និង​មាតិកា (content) របស់​ពួកគេ​ដោយ​ស្វ័យប្រវត្តិ (dynamically) ដើម្បី​ឱ្យ​សម​នឹង​អេក្រង់​របស់​អ្នកប្រើប្រាស់។

គេហទំព័រ​ដែល​ឆ្លើយតប​អាច​សម្រប​ទៅ​នឹង​គ្រប់​ទំហំ​អេក្រង់ និង​កម្រិត​បង្ហាញ (resolutions) – ចាប់ពី​កុំព្យូទ័រ​លើ​តុ និង​ទូរសព្ទ​ដៃ រហូតដល់​ថេប្លេត និង​ទូរទស្សន៍។

គោលដៅ​របស់ RWD គឺ​ដើម្បី​បង្កើត​គេហទំព័រ​ដែល​អាច​ដំណើរការ​នៅ​គ្រប់​វេទិកា​ទាំងអស់ និង​គាំទ្រ​តម្រូវការ​អ្នកប្រើប្រាស់ ដោយ​មិន​គិតពី​កាលៈទេសៈ។

នៅក្នុង​ការរចនា​គេហទំព័រ​ដែល​ឆ្លើយតប មាន​កត្តា​សំខាន់​ពីរ​ដែល​អ្នក​រចនា​ត្រូវតែ​ពិចារណា – ចំណុចបំបែក (breakpoints) និង មាតិកា​រូបភាព (visual content)

ចំណុចបំបែក គឺជា​ទទឹង​អេក្រង់​ជាក់លាក់​ដែល​ប្លង់​នៃ​គេហទំព័រ​ផ្លាស់ប្តូរ ដើម្បី​ធានា​បាន​នូវ​ការមើល​ដ៏​ល្អ​បំផុត​នៅ​លើ​ឧបករណ៍​ផ្សេងៗ។ ជាធម្មតា អ្នក​រចនា​ផ្តោតលើ​ទំហំ​អេក្រង់​ចម្បង​បី៖ ស្មាតហ្វូន ថេប្លេត និង​កុំព្យូទ័រ​លើ​តុ។ ទោះយ៉ាងណា សម្រាប់​ការរចនា​ដែល​ឆ្លើយតប​ពេញលេញ វា​មាន​សារៈសំខាន់​ណាស់​ក្នុង​ការ​គិតគូរ​ទាំង​ទិស​បញ្ឈរ (portrait) និង​ទិស​ផ្តេក (landscape)។

នោះ​មានន័យថា គេហទំព័រ​ដែល​ឆ្លើយតប​ជាមធ្យម​ត្រូវតែ​មាន​ចំណុចបំបែក​យ៉ាងហោចណាស់​ប្រាំ៖

  • ទូរសព្ទ – បញ្ឈរ portrait
  • ទូរសព្ទ – ផ្តេក landscape
  • ថេប្លេត – បញ្ឈរ portrait
  • ថេប្លេត – ផ្តេក landscape
  • កុំព្យូទ័រ​លើ​តុ Desktop

ដើម្បី​ប្រើប្រាស់​ចំណុចបំបែក​ប្រកបដោយ​ប្រសិទ្ធភាព សូម​ប្រើ CSS media queries ដើម្បី​បង្កើត​ប្លង់​ដែល​ឆ្លើយតប ដែល​សម្រប​តាម​ចំណុចបំបែក​ដែល​បាន​បញ្ជាក់។

មាតិកា​រូបភាព រួមមាន រូបភាព វីដេអូ និង GIFs។ ការបង្កើន​ប្រសិទ្ធភាព​ធាតុ​ទាំងនេះ​សម្រាប់​ការឆ្លើយតប​គឺ​សំខាន់​ណាស់​ដើម្បី​ធានា​បាន​នូវ​ការ​ផ្ទុក​លឿន​នៅលើ​ឧបករណ៍​ទាំងអស់។ រូបភាព​ដែល​មិន​បាន​បង្កើន​ប្រសិទ្ធភាព​ល្អ​អាច​នាំ​ឱ្យ​មាន​ការ​ផ្ទុក​យឺត បង្កើន​អត្រា​លោត​ចេញ (bounce rates) និង​ធ្វើឱ្យ​អ្នកប្រើប្រាស់​ខកចិត្ត។

អ្នក​អាច​បង្កើន​ប្រសិទ្ធភាព​មាតិកា​រូបភាព​ដោយ៖

  • ការ​បង្ហាប់​រូបភាព (Compressing Images): ប្រើ​ឧបករណ៍​ដើម្បី​កាត់បន្ថយ​ទំហំ​ឯកសារ ដោយ​មិន​បាត់បង់​គុណភាព​សម្រាប់​ពេលវេលា​ផ្ទុក​លឿន​ជាង​មុន។
  • ការពិចារណា​លើ​ទម្រង់​សម្រប (Considering Adaptive Formats): បម្រើ​មាតិកា​ក្នុង​ទម្រង់​ដែល​ឆ្លើយតប​ដូចជា WebP (ដែល​ទំហំ​ឯកសារ​តូច​ជាង JPEG ឬ PNG) សម្រាប់​ភាព​ឆបគ្នា​កាន់តែ​ប្រសើរ។

បញ្ជី​នៃ​ការអនុវត្ត​ល្អ​បំផុត​នៃ​ការរចនា​ដែល​ឆ្លើយតប​របស់​យើង​នឹង​គ្របដណ្តប់​ទាំង​ចំណុចបំបែក និង​មាតិកា​រូបភាព​លម្អិត។ មុន​នោះ ចូរ​យើង​សួរ​សំណួរ – ហេតុអ្វីបានជា RWD សំខាន់​ម៉្លេះ​ក្នុង​បរិបទ​សព្វថ្ងៃ?

ហេតុផល​ចម្បង​គឺ ការបែងចែក​ឧបករណ៍ (device fragmentation) ដែល​ជា​ពាក្យ​សំដៅ​ទៅលើ​ភាព​ចម្រុះ​នៃ​ឧបករណ៍​ដែល​មនុស្ស​ប្រើ​ដើម្បី​ចូល​ប្រើ​មាតិកា​អនឡាញ។ អ្នកប្រើប្រាស់​អ៊ីនធឺណិត​ជាមធ្យម​មិនមាន​ឧបករណ៍​ប្រភេទ​ថេរ​មួយ​សម្រាប់​ចូល​មើល​គេហទំព័រ​ទេ។ គេហទំព័រ​របស់​អ្នក​ត្រូវតែ​បំពេញ​តម្រូវការ​សម្រាប់​ស្មាតហ្វូន ថេប្លេត កុំព្យូទ័រ​លើ​តុ និង​ឧបករណ៍​ផ្សេងទៀត​ដែល​មាន​ទំហំ​អេក្រង់ កម្រិត​បង្ហាញ និង​សមត្ថភាព​ដំណើរការ​ខុសៗ​គ្នា។

  • RWD ជួយ​ម្ចាស់​គេហទំព័រ​ផ្តល់​នូវ​បទពិសោធន៍​បើកមើល​គេហទំព័រ​រលូន​នៅ​ទូទាំង​វិសាលគម​នៃ​ឧបករណ៍​ដែល​កំពុង​ពង្រីក​នេះ។
  • គេហទំព័រ​ដែល​ឆ្លើយតប​កែសម្រួល​ប្លង់ មាតិកា និង​ទិដ្ឋភាព​ផ្សេងទៀត​របស់​ពួកគេ​ដោយ​ស្វ័យប្រវត្តិ​ដោយ​ផ្អែកលើ​ឧបករណ៍​ដែល​កំពុង​ប្រើ​ដើម្បី​ចូល​ប្រើ។
  • គេហទំព័រ​ទាំងនេះ​មាន​ក្រឡាចត្រង្គ​ដែលអាច​បត់បែន​បាន (flexible grids), ប្លង់​រលូន (fluid layouts), និង media queries ដែល​ឆ្លើយតប ដែល​កែសម្រួល/ប្តូរ​ទំហំ​ដោយ​ស្វ័យប្រវត្តិ​ដោយ​ផ្អែកលើ​ទំហំ​អេក្រង់ និង​ទិស​របស់​ឧបករណ៍​អ្នកប្រើប្រាស់។
  • អ្នកប្រើប្រាស់​លែង​ត្រូវការ​ពង្រីក (zoom), អូស (pan), ឬ​ប្តូរ​ទំហំ (resize) គេហទំព័រ​ដែល​ឆ្លើយតប​ដោយ​ដៃ​ទៀតហើយ ដើម្បី​មាន​បទពិសោធន៍​រីករាយ និង​ទាក់ទាញ។

ប្រសិនបើ​អ្នក​ជា​ម្ចាស់​គេហទំព័រ ការបង្កើត​គេហទំព័រ​ដែល​ឆ្លើយតប​ជាមួយ RWD នឹង​ជួយ​អ្នក៖

  • ទៅដល់​អ្នកប្រើប្រាស់​កាន់តែច្រើន ជាពិសេស​អ្នកប្រើប្រាស់​ទូរសព្ទ​ដែល​មាន​ចំនួន​ច្រើនជាង។
  • ផ្តល់​នូវ​បទពិសោធន៍​បើកមើល​គេហទំព័រ​ដែលមាន​គុណភាព​ខ្ពស់​ជាង​មុន ដោយ​មិនចាំបាច់​ពង្រីក រំកិល ឬ​ជួប​ឯកសារ​មេឌៀ​ដែល​ផ្ទុក​យឺត។
  • សន្សំសំចៃ​ប្រាក់ ដោយសារ​អ្នក​លែង​ត្រូវការ​រចនា ឬ​ថែទាំ​គេហទំព័រ​ដាច់ដោយឡែក​សម្រាប់​ទូរសព្ទ និង​កុំព្យូទ័រ​លើ​តុ។
  • ធានា​បាន​នូវ​ពេលវេលា​នៅលើ​ទំព័រ (time-on-page), អត្រា​រក្សា​អ្នក​ប្រើ (retention), និង​អត្រា​បម្លែង (conversion rates) ខ្ពស់​ជាង​មុន
  • ធ្វើឱ្យ​ចំណាត់ថ្នាក់ SEO ប្រសើរឡើង ដោយសារ Google ចូលចិត្ត​គេហទំព័រ​ដែល​ផ្តល់​នូវ​បទពិសោធន៍​ទាក់ទាញ​លើ​ឧបករណ៍​ច្រើន​ក្នុង​ចំណាត់ថ្នាក់​ស្វែងរក​របស់​ខ្លួន។
  • គ្រប់គ្រង​មាតិកា​របស់​អ្នក​បាន​ប្រសើរ​ជាង​មុន ដោយសារ​អ្នក​នឹង​ត្រូវ​ថែទាំ​តែ​សំណុំ​មាតិកា​មួយ​សម្រាប់​គេហទំព័រ​ដែល​ឆ្លើយតប​តែមួយ​របស់​អ្នក (មិនមែន​សំណុំ​ដាច់ដោយឡែក​សម្រាប់​កំណែ​ទូរសព្ទ/កុំព្យូទ័រ​លើ​តុ)។

យើង​អាច​បន្ត​និយាយ​អំពី​សារៈសំខាន់​នៃ​ការរចនា​ដែល​ឆ្លើយតប ប៉ុន្តែ​នោះ​មិនមែនជា​ចំណុច​នៃ​អត្ថបទ​នេះ​ទេ។ ចូរ​យើង​បន្ត​ទៅ​ការអនុវត្ត​ល្អ​បំផុត​នៃ​ការរចនា​ដែល​ឆ្លើយតប​ដ៏​សំខាន់​បំផុត ដែល​នឹង​ជួយ​អ្នក​បង្កើត​គេហទំព័រ​ដែល​ទទួល​បាន​អត្ថប្រយោជន៍​សក្តានុពល​ទាំងអស់​ដែល​យើង​បាន​រាយ​បញ្ជី​ខាងលើ។

ការអនុវត្តល្អបំផុត​សំខាន់ៗ​នៃ​ការរចនា​គេហទំព័រ​ដែល​ឆ្លើយតប

#1. ចាប់ផ្តើម​ដោយ​វិធីសាស្ត្រ​ទូរសព្ទ​មុន (Start with a Mobile-First Approach)

វិធីសាស្ត្រ​ទូរសព្ទ​មុន (mobile-first approach) គឺជា​ទស្សនវិជ្ជា​នៃ​ការរចនា​គេហទំព័រ​ដែល​អ្នក​ចាប់ផ្តើម​រចនា​គេហទំព័រ​របស់​អ្នក​សម្រាប់​ឧបករណ៍​ចល័ត​ជាមុនសិន មុនពេល​សម្រប​វា​សម្រាប់​អេក្រង់​ធំ​ជាង។

ហេតុអ្វី​វា​សំខាន់ (Why It is Important)

  • គេហទំព័រ​ប្រហែល 90% សព្វថ្ងៃនេះ​បាន​អនុវត្ត​ទម្រង់​ខ្លះ​នៃ​ការរចនា​ដែល​ឆ្លើយតប​រួចហើយ។
  • ដើម្បី​លេចធ្លោ អ្នក​ត្រូវ​ប្រកាន់យក​ទស្សនវិជ្ជា​រចនា​គេហទំព័រ​ដែល​ទទួលស្គាល់​ការ​កើនឡើង​នៃ​ការប្រើប្រាស់​អ៊ីនធឺណិត​តាម​ទូរសព្ទ។
  • ជាមួយនឹង​វិធីសាស្ត្រ​ទូរសព្ទ​មុន អ្នក​រចនា​អាច​គិតគូរ​ពី​ពិភពលោក​ដែល​ផ្តោតលើ​ទូរសព្ទ​របស់​យើង និង​ធានាថា​ការរចនា​គេហទំព័រ​របស់​ពួកគេ​ត្រូវ​បាន​បង្កើន​ប្រសិទ្ធភាព​សម្រាប់​អេក្រង់​តូច​ដែល​មាន​កម្រិតបញ្ជូន (bandwidth) ​មាន​កំណត់។
  • ការរចនា​សម្រាប់​ទូរសព្ទ​លើកទឹកចិត្ត​ឱ្យ​មាន​ការរុករក​សាមញ្ញ ការប្រើប្រាស់​ធាតុ​រចនា​ដែល​ផ្ទុក​លឿន​ជាង​មុន និង​ការអនុវត្ត​រចនា​ដែល​ផ្តោតលើ​អ្នកប្រើប្រាស់​ផ្សេងទៀត។
  • គេហទំព័រ​ដែល​បង្កើន​ប្រសិទ្ធភាព​សម្រាប់​ទូរសព្ទ​ក៏​ទំនងជា​មាន​ចំណាត់ថ្នាក់​ខ្ពស់​ជាង​ក្នុង​លទ្ធផល​ស្វែងរក​ដែរ ដោយសារតែ​ការធ្វើ​លិបិក្រម​ទូរសព្ទ​មុន (mobile-first indexing) របស់ Google។

របៀប​អនុវត្ត​វា​នៅលើ​គេហទំព័រ​របស់​អ្នក (How to Implement It on Your Own Website)

  • កំណត់​មុខងារ​រចនា មាតិកា និង​មុខងារ​សំខាន់ៗ​ដែល​អ្នកប្រើប្រាស់​ត្រូវការ​នៅលើ​ឧបករណ៍​ចល័ត។
  • ផ្តោតលើ​ការ​អនុញ្ញាត​ឱ្យ​អ្នកប្រើប្រាស់​សម្រេច​កិច្ចការ​សំខាន់​បំផុត​នៅលើ​គេហទំព័រ​របស់​អ្នក​បាន​យ៉ាង​ឆាប់រហ័ស។
  • ប្រើ CSS media queries ដើម្បី​បង្កើត​ប្លង់​រលូន​ដែល​សម្រប​ដោយ​ស្វ័យប្រវត្តិ​ទៅ​នឹង​ទំហំ​អេក្រង់​ផ្សេងៗ។
  • ចាប់ផ្តើម​ជាមួយ​រចនាប័ទ្ម CSS សម្រាប់​ឧបករណ៍​ចល័ត ហើយ​បង្កើន​វា​ជា​បន្តបន្ទាប់​សម្រាប់​អេក្រង់​ធំ​ជាង (ពី​រចនាប័ទ្ម​ទូរសព្ទ ទៅ​ថេប្លេត និង​កុំព្យូទ័រ​លើ​តុ)។
  • ប្រើ​ឧបករណ៍​ដូចជា Browser Stack ឬ DevTools’ Device Mode ដើម្បី​ធ្វើតេស្ត​ការឆ្លើយតប​នៃ​ការរចនា​របស់​អ្នក​នៅលើ​ឧបករណ៍​ផ្សេងៗ និង​កែសម្រួល​ទៅតាម​នោះ។

ការ​ទៅ​ទូរសព្ទ​មុន​នឹង​ជួយ​អ្នក​ទាក់ទាញ​អ្នកប្រើប្រាស់​ទូរសព្ទ​កាន់តែច្រើន និង​ពង្រឹង​ជំហរ​របស់​អ្នក​ជា​គេហទំព័រ​ដែល​គួរ​ឱ្យ​ទុកចិត្ត និង​ងាយស្រួល​ប្រើ​តាម​ទូរសព្ទ។ យក Flipkart ជា​ឧទាហរណ៍។

ពួកគេ​គឺជា​វេទិកា​ពាណិជ្ជកម្ម​អេឡិចត្រូនិក​ដំបូង​គេ​មួយ​នៅ​ឥណ្ឌា​ដែល​ទៅ​ទូរសព្ទ​មុន។ ឥឡូវនេះ ការលក់​ពាណិជ្ជកម្ម​អេឡិចត្រូនិក​ជាង 80% នៅក្នុង​ប្រទេស​កើតឡើង​តាម​ទូរសព្ទ។

គន្លឹះ​បន្ថែម (Pro Tip)
  • ទោះបីជា​នេះ​មិនមែនជា​កាតព្វកិច្ច​ក៏ដោយ ការជ្រើសរើស​សោភ័ណភាព​បែប​សាមញ្ញ (minimalist aesthetic) អាច​ជួយ​សន្សំ​ការ​ឈឺក្បាល​បាន​ច្រើន។
  • ការរចនា​អន្តរមុខ​គេហទំព័រ​បែប​សាមញ្ញ​គឺ​ងាយស្រួល​ក្នុង​ការចម្លង​នៅ​លើ​ឧបករណ៍​ច្រើន និង​ទំហំ​អេក្រង់​ផ្សេងៗ​គ្នា។
  • ទំព័រ​គេហទំព័រ​ដែល​មាន​មាតិកា​តិច និង​កូដ HTML, CSS, ឬ JavaScript តិច ផ្ទុក​លឿន​ជាង។
  • វិធីសាស្ត្រ​បែប​សាមញ្ញ​ចំពោះ​ការបង្ហាញ​មាតិកា​នឹង​បង្កើត​ភាព​រញ៉េរញ៉ៃ​តិច និង​ធ្វើឱ្យ​អ្នកប្រើប្រាស់​ងាយស្រួល​ផ្តោតលើ​មាតិកា​សំខាន់។

#2. រចនា​សម្រាប់​មេដៃ (Design for Thumbs)

  • មិន​ដូច​អ្នកប្រើប្រាស់​កុំព្យូទ័រ​លើ​តុ​ដែល​ធ្វើ​អន្តរកម្ម​ជាមួយ​គេហទំព័រ​តាមរយៈ​ការ​ចុច (clicks) អ្នកប្រើប្រាស់​ទូរសព្ទ​រុករក​ឧបករណ៍​របស់​ពួកគេ​ដោយ​ប្រើ​ការ​ប៉ះ (taps) និង​ការ​អូស (swipes)។
  • ភាព​ខុសគ្នា​ជា​មូលដ្ឋាន​នេះ​តម្រូវ​ឱ្យ​មាន​វិធីសាស្ត្រ​ពិសេស​មួយ​ក្នុង​ការរចនា​អន្តរមុខ​អ្នកប្រើប្រាស់ (user interfaces - UIs) របស់​គេហទំព័រ។
  • ការរចនា​សម្រាប់​មេដៃ​មានន័យថា ការ​សម្រប​ទៅ​នឹង​ដែន​កំណត់​រាងកាយ​នៃ​ចលនា​មេដៃ នៅពេល​អ្នកប្រើប្រាស់​ទូរសព្ទ​រុករក​គេហទំព័រ​ដោយ​ប្រើ​ការ​ប៉ះ និង​ការ​អូស។

ហេតុអ្វី​វា​សំខាន់ (Why It is Important)

  • អន្តរកម្ម​តាម​ទូរសព្ទ​ប្រហែល 75% ត្រូវ​បាន​ជំរុញ​ដោយ​មេដៃ។
  • ប្រសិនបើ​អន្តរមុខ​របស់​អ្នក​មិន​សម្រួល​យ៉ាង​សកម្ម​ដល់​ទម្រង់​នៃ​ការរុករក​នេះ​ទេ គេហទំព័រ​របស់​អ្នក​នឹង​មិនមាន​អារម្មណ៍​ថា​មាន​អន្តរកម្ម​ទេ។
  • ការដាក់​ធាតុ​រុករក​សំខាន់ៗ​នៅក្នុង​តំបន់​មេដៃ (thumb zone) (តំបន់​នៃ​អេក្រង់​ដែល​មេដៃ​អាច​ទៅដល់​បាន​យ៉ាង​ងាយស្រួល) គឺ​សំខាន់​ណាស់​សម្រាប់​ការលើកទឹកចិត្ត​ឱ្យ​មាន​អន្តរកម្ម។
  • ជាធម្មតា អ្នកប្រើប្រាស់​កាន់​ឧបករណ៍​របស់​ពួកគេ​ដោយ​ដៃ​ម្ខាង ដូច្នេះ​ធាតុ​រចនា​នៅ​ខាងក្រៅ​តំបន់​មេដៃ​គឺ​ពិបាក​ទៅដល់។

របៀប​អនុវត្ត​វា​នៅលើ​គេហទំព័រ​របស់​អ្នក (How to Implement It on Your Own Website)

  • ដាក់​ធាតុ​រចនា​សំខាន់ៗ​ដូចជា​ម៉ឺនុយ​រុករក និង CTAs នៅក្នុង​រង្វង់​ឈាន​ដល់​តាម​ធម្មជាតិ​របស់​មេដៃ។
  • ដាក់​ពួកវា​នៅ​ផ្នែក​ខាងក្រោម ឬ​កណ្តាល​នៃ​អេក្រង់ ដើម្បី​កាត់បន្ថយ​ការ​ឈោង និង​ការ​ប្រឹង។
  • ផ្លាស់ទី​ការរុករក​ចម្បង​ទៅ​ផ្នែក​ខាងក្រោម​នៃ​អេក្រង់ ដែល​វា​ងាយស្រួល​ចូល​ប្រើ​សម្រាប់​មេដៃ​ជាង។
  • តំណ​ភ្ជាប់​សំខាន់ៗ និង​ប៊ូតុង CTA គួរតែ​មាន​កម្ពស់​អប្បបរមា 44px ដើម្បី​ធានាថា​ពួកវា​ងាយស្រួល​ប៉ះ និង​មិន​បង្ក​ឱ្យ​មាន​ការ​ចុច​ដោយ​ចៃដន្យ។
  • ធានាថា​ការ​រំកិល (scrolling) មាន​ភាព​រលូន ឆ្លើយតប និង​មិន​ត្រូវការ​ចលនា​មេដៃ​ច្រើនពេក។
  • បន្ថែម​ចន្លោះ​ស (whitespace) គ្រប់គ្រាន់​រវាង​តំណ​ភ្ជាប់ និង​ប៊ូតុង​ទាំងអស់ ដើម្បី​ជៀសវាង 'ការ​ចុច​ខុស'។

ពិនិត្យមើល​ការរចនា​ដែល​ងាយស្រួល​ប្រើ​ដោយ​មេដៃ​នៃ​គេហទំព័រ​ដូចជា Gumroad, Serious Eats, ឬ Crumbl Cookies។ កំណែ​គេហទំព័រ​ទូរសព្ទ​នៃ​វេទិកា​ពាណិជ្ជកម្ម​អេឡិចត្រូនិក​ពេញនិយម​ទាំងនេះ​ពោរពេញ​ទៅដោយ​ប៊ូតុង​ធំៗ​ដែល​អាច​ប៉ះ​បាន ម៉ឺនុយ​រុករក​សាមញ្ញ និង​ធាតុ​សាមញ្ញៗ​ផ្សេងទៀត​ដែល​ងាយស្រួល​ប្រើ​ដោយ​មេដៃ។

#3. រចនា​ការរុករក​ដែលអាច​ปรับ​ទំហំ​បាន (Design Scalable Navigation)

  • ការរុករក​ដែលអាចលៃតម្រូវទំហំ​បាន (Scalable navigation) សំដៅលើ​ការរចនា​ធាតុ​រុករក​ដែល​អាច​សម្រប​បាន​យ៉ាង​រលូន​នៅ​ទូទាំង​ទំហំ​អេក្រង់/ឧបករណ៍​ផ្សេងៗ​គ្នា។
  • ការរុករក​ដែលអាច​លៃតម្រូវទំហំ​បាន​កែសម្រួល​ទីតាំង និង​ប្លង់​នៃ​ម៉ឺនុយ និង​របារ​រុករក។
  • នេះ​ធានាថា​ម៉ឺនុយ​មិន​ក្លាយជា​លាក់ ឬ​មិនអាច​ធ្វើ​អន្តរកម្ម​បាន​នៅពេល​ទំហំ​បង្ហាញ​ផ្លាស់ប្តូរ។
  • ភាព​អាច​សម្រប​បាន​នេះ​គឺ​ចាំបាច់​សម្រាប់​ការរក្សា​បទពិសោធន៍​អ្នកប្រើប្រាស់​ជាប់លាប់​នៅ​ទូទាំង​ឧបករណ៍។

ហេតុអ្វី​វា​សំខាន់ (Why It is Important)

  • អ្នកប្រើប្រាស់​ទាំងអស់ (ជាពិសេស​អ្នកប្រើប្រាស់​ទូរសព្ទ) ចូលចិត្ត​ស្វែងរក​ព័ត៌មាន​យ៉ាង​ឆាប់រហ័ស ដោយ​មិនចាំបាច់​ចុច ឬ​រំកិល​ច្រើនពេក។
  • ប្រព័ន្ធ​រុករក​ដែល​រចនា​បាន​ល្អ ដែល​តែងតែ​ផ្តល់​នូវ​ផ្លូវ​ដែល​คุ้นเคย (familiar pathways) ទៅកាន់​មាតិកា ដោយ​មិន​គិតពី​ឧបករណ៍​ដែល​កំពុង​ប្រើ គឺ​សំខាន់​ណាស់​សម្រាប់​ផ្តល់​នូវ​អ្វី​ដែល​អ្នកប្រើប្រាស់​ចង់បាន។
  • ការរុករក​ដែលអាច​ปรับ​ទំហំ​បាន​ធានាថា​តំណ​ភ្ជាប់​សំខាន់ៗ​តែងតែ​មើលឃើញ និង​អាច​ទៅដល់​បាន សូម្បីតែ​នៅលើ​ទូរសព្ទ​ដែល​ទំហំ​អេក្រង់​មាន​កំណត់។

របៀប​អនុវត្ត​វា​នៅលើ​គេហទំព័រ​របស់​អ្នក (How to Implement It on Your Own Website)

  • អនុវត្ត CSS media queries ដើម្បី​កែសម្រួល​រចនាប័ទ្ម​រុករក​ដោយ​ផ្អែកលើ​ទំហំ​អេក្រង់។
  • កំណត់ និង​បង្ហាញ​តំណ​ភ្ជាប់​សំខាន់​បំផុត​ឱ្យ​លេចធ្លោ​នៅលើ​អេក្រង់​ទូរសព្ទ។
  • លាក់​ធាតុ​ដែល​មិនសូវ​សំខាន់​នៅ​ពីក្រោយ​ម៉ឺនុយ​ដែលអាច​ពង្រីក​បាន (expandable menus)។
  • ពិចារណា​ប្រើ​ម៉ឺនុយ​រុករក​បញ្ឈរ (vertical navigation menus) ប្រសិនបើ​គេហទំព័រ​របស់​អ្នក​មាន​ប្រភេទ​ជាច្រើន។
  • ការរុករក​បញ្ឈរ​ផ្ទុក​ធាតុ​បាន​ច្រើន​ជាង​ដោយ​មិន​ធ្វើឱ្យ​អន្តរមុខ​រញ៉េរញ៉ៃ និង​អនុញ្ញាត​ឱ្យ​មាន​ការ​ស្កេន​ងាយស្រួល​ជាង​មុន។

Dribbble, Mammoth Media, និង Evernote គឺជា​ឧទាហរណ៍​ដ៏​ល្អ​នៃ​គេហទំព័រ​ដែល​ឆ្លើយតប​ជាមួយ​ប្រព័ន្ធ​រុករក​ដែលអាច​ปรับ​ទំហំ​បាន​ដែល​សម្រប​យ៉ាង​រលូន​នៅ​ទូទាំង​ឧបករណ៍។

#4. ធ្វើ​ឱ្យ​ប្លង់​មាន​ភាព​រលូន​តាម​លំនាំដើម (Make Layouts Fluid by Default)

  • អ្នក​រចនា​ត្រូវតែ​ពិចារណា​អំពី​ទំហំ​អេក្រង់​ផ្សេងៗ​គ្នា​ដែល​អ្នកប្រើប្រាស់​អាច​ជួបប្រទះ រួមទាំង​ទំហំ​ដែល​ស្ថិតនៅ​ចន្លោះ​ចំណុចបំបែក​ដែល​ឆ្លើយតប​តាម​ស្តង់ដារ។
  • ប្លង់​រលូន (Fluid layouts) អនុញ្ញាត​ឱ្យ​ធាតុ​សម្រប និង​យឺត​ដោយ​ធម្មជាតិ នៅពេល​បង្អួច​កម្មវិធី​រុករក​ប្តូរ​ទំហំ។
  • វា​ធានាថា​មាតិកា​នៅតែ​អាច​ចូល​ប្រើ​បាន និង​ទាក់ទាញ​ភ្នែក​នៅ​ទូទាំង​ឧបករណ៍​ទាំងអស់។

ហេតុអ្វី​វា​សំខាន់ (Why It is Important)

  • អ្នកប្រើប្រាស់​តែងតែ​ប្តូរ​ទំហំ​បង្អួច​កម្មវិធី​រុករក​កុំព្យូទ័រ​លើ​តុ និង​ទូរសព្ទ​របស់​ពួកគេ – ប្លង់​រលូន​ធានាថា​មាតិកា​នៅតែ​អាច​អាន​បាន និង​មាន​សោភ័ណភាព​ល្អ ដោយ​មិន​គិតពី​ទំហំ​បង្អួច។
  • ខណៈពេលដែល​ទំព័រ​គេហទំព័រ​ដែល​មាន​ចំណុចបំបែក​ដែល​ឆ្លើយតប​គឺ​សំខាន់​សម្រាប់​ការ​រៀបចំ​ឡើងវិញ និង​ការសម្រប​ប្លង់​គេហទំព័រ ការរចនា​រលូន​បំពេញ​ចន្លោះ​ប្រហោង​ដោយ​ការ​សម្រប​គ្រប់​ទំហំ​នៅ​ចន្លោះ​ចំណុចបំបែក​ទាំងអស់។
  • ការប្រើប្រាស់​ឯកតា​រលូន និង​ទាក់ទង (fluid and relative units) ដូចជា​ភាគរយ អនុញ្ញាត​ឱ្យ​ធាតុ​តែងតែ​ប្តូរ​ទំហំ​តាម​សមាមាត្រ និង​រក្សា​ភាព​ត្រឹមត្រូវ​នៃ​ការរចនា​នៅ​ទូទាំង​ទំហំ​អេក្រង់​ផ្សេងៗ​គ្នា។

របៀប​អនុវត្ត​វា​នៅលើ​គេហទំព័រ​របស់​អ្នក (How to Implement It on Your Own Website)

  • ប្រើ​ក្រឡាចត្រង្គ​រលូន (fluid grids) ដែល​កែសម្រួល​ដោយ​ស្វ័យប្រវត្តិ​ដោយ​ផ្អែកលើ​ទំហំ​អេក្រង់ (ដោយ​ប្រើ​ទាំង CSS Grid ឬ Flexbox) ដើម្បី​បង្កើត​ប្លង់​ដែលអាច​បត់បែន​បាន​ដែល​សម្រប​យ៉ាង​រលូន។
  • កំណត់​ទទឹង និង​កម្ពស់​នៃ​ធាតុ​រចនា​ទាំងអស់​ដោយ​ប្រើ​ភាគរយ មិនមែន​តម្លៃ​ភីកសែល​ថេរ​ទេ។
  • បង្កើត​ទទឹង​អប្បបរមា និង​អតិបរមា​សម្រាប់​ធាតុ ដើម្បី​ការពារ​ពួកវា​ពី​ការ​ក្លាយជា​តូច​ពេក/ធំ​ពេក។
  • ប្រើ​ទម្រង់​រូបភាព SVG ដែល​អាច​ปรับ​ទំហំ​បាន​ដោយ​មិន​បាត់បង់​គុណភាព (មិនមែន JPGs ឬ PNGs)។

Basecamp, Figma, និង Smashing Magazine ប្រើ​ក្រឡាចត្រង្គ និង​ប្លង់​រលូន​ប្រកបដោយ​ប្រសិទ្ធភាព​ខ្ពស់។ ភាព​រលូន​គឺជា​សញ្ញា​សម្គាល់​នៃ​ការរចនា​គេហទំព័រ​ដែល​ឆ្លើយតប មិន​ដូច​ការរចនា​គេហទំព័រ​សម្រប (adaptive web design) ដែល​ជា​ដៃគូ​ជិតស្និទ្ធ​របស់​វា​ទេ។

ដើម្បី​ស្វែងយល់​បន្ថែម​អំពី​វិធីសាស្ត្រ​រចនា​ទាំងពីរ​នេះ និង​មូលហេតុ​ដែល​ភាព​រលូន​ធ្វើឱ្យ RWD ក្លាយជា​ជម្រើស​ល្អ​ជាង វា​ជា​ការ​ល្អ​បំផុត​ក្នុង​ការយល់ដឹង​ពី​ការជជែក​ដេញដោល​នៃ Adaptive vs Responsive Design (ការរចនា​សម្រប ទល់នឹង ការរចនា​ដែល​ឆ្លើយតប)។

#5. ជ្រើសរើស​ពុម្ពអក្សរ​ត្រឹមត្រូវ (Choose the Right Fonts)

  • ពុម្ពអក្សរ​ដែល​លេចឡើង​អាច​អាន​បាន និង​មាន​សោភ័ណភាព​ល្អ​នៅលើ​កុំព្យូទ័រ​លើ​តុ​អាច​ក្លាយជា​មិនអាច​អាន​បាន​នៅពេល​បង្រួម​សម្រាប់​អេក្រង់​ទូរសព្ទ។
  • ការជ្រើសរើស​ពុម្ពអក្សរ​ដែល​អាច​ផ្លាស់ប្តូរ​រវាង​កំណែ​ផ្សេងៗ​នៃ​គេហទំព័រ​ដែល​ឆ្លើយតប​គឺ​សំខាន់​ណាស់។

ហេតុអ្វី​វា​សំខាន់ (Why It is Important)

  • អ្នកប្រើប្រាស់​អាច​បោះបង់​គេហទំព័រ​ដែល​មាន​បញ្ហា​ក្នុង​ការអាន។
  • ទោះបីជា​កម្មវិធី​រុករក​ភាគច្រើន​អាច​កំណត់​ទំហំ​ពុម្ពអក្សរ​លំនាំដើម​ទៅ 16px ក៏ដោយ ការពឹងផ្អែក​តែ​លើ​មុខងារ​នេះ​គឺ​មិន​គ្រប់គ្រាន់​ដើម្បី​ធានា​បាន​នូវ​ភាព​អាច​អាន​បាន​ជា​សកល​ទេ។
  • ឧទាហរណ៍ អក្សរ​ដិត​អាច​មើលទៅ​ទាក់ទាញ​ភ្នែក​នៅលើ​អេក្រង់​តូច​ជាង; ប៉ុន្តែ វា​ក៏​អាច​មើលទៅ​លើសលប់​ដោយ​ភ្នែក​នៅលើ​អេក្រង់​ធំ​ផងដែរ ទោះបីជា​កម្មវិធី​រុករក​កែសម្រួល​ទំហំ​របស់​វា​ដោយ​ស្វ័យប្រវត្តិ​ក៏ដោយ។
  • ការជ្រើសរើស​ពុម្ពអក្សរ​ត្រឹមត្រូវ​ក៏​សំខាន់​ផងដែរ​សម្រាប់​ការធានាថា​ចំណងជើង​ទាំងអស់​នៅក្នុង​មាតិកា​របស់​អ្នក​បង្កើត​ឋានានុក្រម​នៃ​ការបង្ហាញ (visual hierarchy) ​រលូន។

របៀប​អនុវត្ត​វា​នៅលើ​គេហទំព័រ​របស់​អ្នក (How to Implement It on Your Own Website)

  • ជំនួស​ឱ្យ​ទំហំ​ភីកសែល​ថេរ សូម​ប្រើ​ឯកតា​ទាក់ទង (relative units) ដូចជា emrem សម្រាប់​កំណត់​ទំហំ​ពុម្ពអក្សរ។
  • មុនពេល​សម្រេចចិត្ត​ចុងក្រោយ​លើ​ជម្រើស​ពុម្ពអក្សរ​របស់​អ្នក សូម​ធ្វើតេស្ត​វា​នៅ​ទូទាំង​ទំហំ​អេក្រង់ និង​កម្រិត​បង្ហាញ​ផ្សេងៗ។
  • ជៀសវាង​ពុម្ពអក្សរ​ដែល​តុបតែង​ច្រើនពេក​សម្រាប់​អត្ថបទ​តួ (body text)។
  • ប្រើ​ពុម្ពអក្សរ sans-serif សាមញ្ញ​ដែល​ងាយស្រួល​អាន​នៅលើ​អេក្រង់​ទាំងអស់។

ប្រសិនបើ​អ្នក​កំពុង​មាន​បញ្ហា​ក្នុង​ការជ្រើសរើស​ពុម្ពអក្សរ​ត្រឹមត្រូវ នេះ​គឺជា​ឧទាហរណ៍​មួយចំនួន​ដើម្បី​ជម្រុញ​អ្នក៖

  • Webflow ប្រើ Roboto សម្រាប់​រូបរាង​ស្អាត ទំនើប​របស់​វា​ក្នុង​ទម្ងន់ និង​រចនាប័ទ្ម​ជាច្រើន។
  • Figma ប្រើ Inter នៅ​ទូទាំង​វេទិកា​របស់​ខ្លួន ដើម្បី​រក្សា​ភាព​ច្បាស់លាស់ និង​ភាព​អាច​អាន​បាន​នៅលើ​ឧបករណ៍​ទាំងអស់។
  • Tuts+ ប្រើ Lora ដែល​នៅតែ​ទាក់ទាញ​ភ្នែក និង​អាច​អាន​បាន​ខ្ពស់​នៅលើ​អេក្រង់​ទាំងអស់។

#6. កែប្រែ​រូបភាព (Modify Images)

  • រូបភាព​ដែល​ឆ្លើយតប​ត្រូវតែ​មាន​ទំហំ និង​កាត់ (cropped) យ៉ាង​សមស្រប ដើម្បី​ឱ្យ​សម​នឹង​វិមាត្រ​អេក្រង់​ផ្សេងៗ​គ្នា។
  • ឧទាហរណ៍ រូបភាព​ផ្តេក​អាច​ត្រូវការ​កាត់​ជា​ទម្រង់​ការ៉េ​សម្រាប់​ឧបករណ៍​ចល័ត ដើម្បី​រក្សា​ឥទ្ធិពល​នៃ​ការបង្ហាញ និង​ភាព​ច្បាស់លាស់។

ហេតុអ្វី​វា​សំខាន់ (Why It is Important)

  • រូបភាព​ធំៗ​អាច​ធ្វើឱ្យ​ពេលវេលា​ផ្ទុក​ទំព័រ​យឺត​យ៉ាង​ខ្លាំង ជាពិសេស​នៅលើ​ឧបករណ៍​ចល័ត​ដែល​មាន​កម្រិតបញ្ជូន​មាន​កំណត់។
  • ការ​កាត់​រូបភាព​យ៉ាង​សមស្រប​ធានាថា​ធាតុ​រូបភាព​សំខាន់ៗ​នៅតែ​លេចធ្លោ​នៅ​ទូទាំង​ទំហំ​អេក្រង់​ផ្សេងៗ​គ្នា។
  • ភាព​ស៊ីសង្វាក់គ្នា​នេះ​ការពារ​អ្នកប្រើប្រាស់​ពី​ការ​ជួបប្រទះ​រូបភាព​ដែល​ខូចទ្រង់ទ្រាយ ឬ​ដាក់​ស៊ុម​មិនល្អ ដែល​អាច​ប៉ះពាល់​ដល់​ការរចនា​គេហទំព័រ​រួម។

របៀប​អនុវត្ត​វា​នៅលើ​គេហទំព័រ​របស់​អ្នក (How to Implement It on Your Own Website)

  • អនុវត្ត​គុណលក្ខណៈ srcset នៅក្នុង​ស្លាក របស់​អ្នក ដើម្បី​ផ្តល់​ប្រភព​រូបភាព​ច្រើន​សម្រាប់​ទំហំ​អេក្រង់​ផ្សេងៗ​គ្នា។
  • ប្រើ​ឧបករណ៍​ដូចជា CanvaAdobe Photoshop ដើម្បី​កាត់​រូបភាព​ប្រកបដោយ​ប្រសិទ្ធភាព​មុនពេល​ផ្ទុក​ឡើង។
  • ធានាថា​ធាតុ​សំខាន់ៗ​ត្រូវ​បាន​ដាក់​កណ្តាល និង​អាច​មើលឃើញ​ក្នុង​ទម្រង់​តូច​ជាង។
  • ប្រើតែ SVG សម្រាប់​ឡូហ្គោ និង​រូបតំណាង (icons) ប៉ុណ្ណោះ ដោយសារ​ពួកវា​ปรับ​ទំហំ​ដោយ​មិន​បាត់បង់​គុណភាព។

Medium ប្រើ​បន្សំ​នៃ​បច្ចេកទេស​កែប្រែ​រូបភាព​ដែល​ឆ្លើយតប​ដ៏​ល្បីល្បាញ (ជាចម្បង srcset និង​ការ​កាត់) ដើម្បី​ធានាថា​រូបភាព​បំពេញបន្ថែម​អត្ថបទ​អត្ថបទ​ប្រកបដោយ​ប្រសិទ្ធភាព​នៅ​ទូទាំង​ឧបករណ៍។

#7. ការផ្ទុក​យឺត និង​តាម​លក្ខខណ្ឌ (Lazy and Conditional Loading)

  • ការផ្ទុក​យឺត (Lazy loading) ពន្យារពេល​ការ​ផ្ទុក​រូបភាព និង​វីដេអូ​ដែល​មិន​សំខាន់​រហូតដល់​ពួកវា​ត្រូវ​បាន​ត្រូវការ។
  • ការផ្ទុក​តាម​លក្ខខណ្ឌ (Conditional loading) ធានាថា​មានតែ​ធាតុ​ពាក់ព័ន្ធ​ប៉ុណ្ណោះ​ដែល​ត្រូវ​បាន​ផ្ទុក​ដោយ​ផ្អែកលើ​ឧបករណ៍ និង​បរិបទ​របស់​អ្នកប្រើប្រាស់។

ហេតុអ្វី​វា​សំខាន់ (Why It is Important)

  • ការផ្ទុក​យឺត​អាច​កាត់បន្ថយ​ពេលវេលា​ផ្ទុក​ដំបូង​យ៉ាង​ខ្លាំង ដោយ​ពន្យារពេល​ការ​ផ្ទុក​ធនធាន​ដែល​មិន​សំខាន់។
  • ដោយ​គ្រាន់តែ​ផ្ទុក​រូបភាព និង​វីដេអូ​នៅពេល​ដែល​ពួកវា​អាច​មើលឃើញ ការផ្ទុក​យឺត​កាត់បន្ថយ​ការផ្ទេរ​ទិន្នន័យ​ដែល​មិនចាំបាច់។
  • ការផ្ទុក​តាម​លក្ខខណ្ឌ​ជួយ​សម្រួល​អន្តរមុខ​ដោយ​លាក់​ធាតុ​ដែល​មិន​សំខាន់​សម្រាប់​អ្នកប្រើប្រាស់​ទូរសព្ទ។

របៀប​អនុវត្ត​វា​នៅលើ​គេហទំព័រ​របស់​អ្នក (How to Implement It on Your Own Website)

  • ប្រើ​គុណលក្ខណៈ loading នៅក្នុង HTML ដើម្បី​បើក​ការផ្ទុក​យឺត​សម្រាប់​រូបភាព។
  • សម្រាប់​សេណារីយ៉ូ​ស្មុគស្មាញ​ជាង​នេះ សូម​ប្រើ​បណ្ណាល័យ JavaScript ឬ Intersection Observer API ដើម្បី​គ្រប់គ្រង​ពេលណា​ធាតុ​គួរតែ​ត្រូវ​បាន​ផ្ទុក​ដោយ​ផ្អែកលើ​ភាព​មើលឃើញ​របស់​ពួកគេ។
  • ផ្ទុក​តែ​ធាតុ​ដែល​ចាំបាច់​សម្រាប់​ឧបករណ៍​ជាក់លាក់​ប៉ុណ្ណោះ។
  • លាក់​ចលនា​ស្មុគស្មាញ ឬ​រូបភាព​ធំៗ​នៅលើ​ឧបករណ៍​ចល័ត​ដោយ​ប្រើ CSS media queries។
  • ប្រើ​ទម្រង់​ទំនើប​ដូចជា SVG ឬ WebP សម្រាប់​រូបភាព ដែល​ផ្តល់​នូវ​ការ​បង្ហាប់​ល្អ​ជាង។

Etsy ប្រើ​ការផ្ទុក​យឺត​សម្រាប់​រូបភាព​ផលិតផល ដែល​ធានាថា​មានតែ​រូបភាព​ដែល​អាច​មើលឃើញ​នៅក្នុង​ទំហំ​អេក្រង់​របស់​អ្នកប្រើប្រាស់​ប៉ុណ្ណោះ​ដែល​ត្រូវ​បាន​ផ្ទុក​ដំបូង។

The Guardian បាន​អនុវត្ត​ការផ្ទុក​តាម​លក្ខខណ្ឌ​ដោយ​ធ្វើឱ្យ​ប្លង់​គេហទំព័រ​ទូរសព្ទ​របស់​ខ្លួន​សាមញ្ញ; ធាតុ​ដែល​មិន​សំខាន់​តែងតែ​ត្រូវ​បាន​លាក់​នៅលើ​អេក្រង់​តូច​ជាង។

យុទ្ធសាស្ត្រ​ទាំងពីរ​នេះ​រួមចំណែក​ដល់​ពេលវេលា​ផ្ទុក​លឿន​ជាង​មុន និង​ធ្វើឱ្យ​ការ​ចូលរួម​របស់​អ្នកប្រើប្រាស់​ប្រសើរឡើង។

#8. គិតគូរ​ពី​ទិដ្ឋភាព​ផ្តេក (Account for Landscape View)

  • ទិស​បញ្ឈរ (portrait orientation) គឺជា​វិធី​ទូទៅ​បំផុត​ដែល​អ្នកប្រើប្រាស់​ធ្វើ​អន្តរកម្ម​ជាមួយ​ឧបករណ៍​របស់​ពួកគេ។
  • ប៉ុន្តែ អ្នកប្រើប្រាស់​មួយចំនួន​ក៏​អាច​ធ្វើ​អន្តរកម្ម​ជាមួយ​គេហទំព័រ​របស់​អ្នក​ជាមួយ​ទិដ្ឋភាព​ផ្តេក (landscape view) ដែល​ពួកគេ​បង្វិល​ឧបករណ៍​របស់​ពួកគេ 90 ដឺក្រេ។
  • ការ​រំកិល​អាច​ពិបាក​ជាង​ក្នុង​ទិស​ផ្តេក ដោយសារតែ​ចន្លោះ​បញ្ឈរ​ដែល​កាត់បន្ថយ។
  • ប្រសិនបើ​មិន​បាន​ដោះស្រាយ​ឱ្យ​បាន​ត្រឹមត្រូវ នេះ​អាច​នាំ​ឱ្យ​មាន​បទពិសោធន៍​អ្នកប្រើប្រាស់​មិនល្អ​បំផុត។

ហេតុអ្វី​វា​សំខាន់ (Why It is Important)

  • អ្នកប្រើប្រាស់​ស្មាតហ្វូន​ប្រហែល 17.5% ចូលចិត្ត​របៀប​ផ្តេក​សម្រាប់​ការ​មើល​វីដេអូ។
  • ការរចនា​សម្រាប់​របៀប​នេះ​គឺ​សំខាន់​ណាស់​សម្រាប់​ធ្វើឱ្យ​មាតិកា​ទាំងអស់​នៅលើ​គេហទំព័រ​របស់​អ្នក (ជាពិសេស​មាតិកា​វីដេអូ) អាច​ចូល​ប្រើ​បាន​ដោយ​អ្នកប្រើប្រាស់​ទាំងអស់។

របៀប​អនុវត្ត​វា​នៅលើ​គេហទំព័រ​របស់​អ្នក (How to Implement It on Your Own Website)

  • អនុវត្ត​ចំណុចបំបែក​ជាក់លាក់​សម្រាប់​ទិស​ផ្តេក​ដោយ​ប្រើ CSS media queries។
  • សម្រាប់​មាតិកា​ដែល​តម្រៀប​ជា​ជួរ​បញ្ឈរ​ក្នុង​របៀប​បញ្ឈរ សូម​ពិចារណា​ប្រើ​របារ​រំកិល (sliders) ជាមួយ​ប៊ូតុង​រុករក​ឆ្វេង និង​ស្តាំ​ក្នុង​របៀប​ផ្តេក។
  • ធ្វើតេស្ត​ការរចនា​របស់​អ្នក​ជា​ទៀងទាត់​នៅលើ​ឧបករណ៍​ផ្សេងៗ​ក្នុង​ទិស​ទាំងពីរ។
  • ជៀសវាង​ការ​លាក់​ធាតុ​រុករក ឬ​មាតិកា​សំខាន់ៗ​នៅពេល​ប្តូរ​ពី​ទិស​បញ្ឈរ​ទៅ​ផ្តេក។

YouTube គឺជា​ឧទាហរណ៍​ដ៏​ពេញនិយម​មួយ​នៃ​គេហទំព័រ​ដែល​ប្តូរ​ទៅ​ទិស​ផ្តេក​យ៉ាង​រលូន។

សេចក្តីសន្និដ្ឋាន

ការ​ប្រកាន់យក​ការអនុវត្ត​ល្អ​បំផុត​នៃ​ការរចនា​គេហទំព័រ​ដែល​ឆ្លើយតប​ទាំងនេះ​គឺជា​ជំហាន​ដំបូង​ដើម្បី​បង្កើត 'គេហទំព័រ​ទំនើប' ដែល​មាន​ប្រយោជន៍​ជាប់លាប់​នៅ​ទូទាំង​ឧបករណ៍។ ប៉ុន្តែ មាន​ច្រើន​ទៀត។

សូម្បីតែ​បន្ទាប់ពី​អ្នក​អនុវត្ត​គ្រប់​ការអនុវត្ត​ដែល​យើង​បាន​រាយ​បញ្ជី​ក៏ដោយ អ្នក​ត្រូវតែ​ធ្វើ​ការធ្វើតេស្ត​យ៉ាង​ហ្មត់ចត់​នៅ​ទូទាំង​ឧបករណ៍​ច្រើន។ បន្ត​ជ្រើសរើស​អ្នកប្រើប្រាស់​ដើម្បី​រុករក​គេហទំព័រ និង​យល់​ពី​ភាព​ឆបគ្នា​របស់​វា​នៅ​ទូទាំង​ឧបករណ៍​ផ្សេងៗ​គ្នា។ ការសហការ​ជាមួយ​ក្រុមហ៊ុន​រចនា​គេហទំព័រ​ដែល​ឆ្លើយតប​ក៏​អាច​ផ្តល់​នូវ​ការយល់ដឹង​ដ៏​មាន​តម្លៃ​ដើម្បី​កែលម្អ​ដំណើរការ​គេហទំព័រ​របស់​អ្នក​ផងដែរ។

ប្រើ​ឧបករណ៍​ដូចជា UserTesting, Crazy Egg, ឬ Hotjar ដើម្បី​ប្រមូល​ទិន្នន័យ​គុណភាព (qualitative data) ពី​អ្នកប្រើប្រាស់​ពិតប្រាកដ នៅពេល​ពួកគេ​រុករក​គេហទំព័រ​របស់​អ្នក។ ផងដែរ អនុវត្ត​ការស្ទង់មតិ​ក្រោយ​សម័យ​ប្រជុំ (post-session surveys) ដោយ​ប្រើ​ឧបករណ៍​ដូចជា SurveyMonkeyQualaroo ដើម្បី​ប្រមូល​មតិ​កែលម្អ​អ្នកប្រើប្រាស់​អំពី​បទពិសោធន៍​របស់​ពួកគេ និង​ការ​លំបាក​ណាមួយ​ដែល​ពួកគេ​បាន​ជួបប្រទះ។

បន្ត​កែលម្អ​ការរចនា​របស់​អ្នក និង​ធ្វើឱ្យ​វា​កាន់តែ​ឆ្លើយតប។ វិធីសាស្ត្រ​មិន​ឈប់ឈរ​នេះ​ក្នុង​ការ​ធ្វើឱ្យ​គេហទំព័រ​ឆ្លើយតប​គឺជា​សញ្ញា​សម្គាល់​នៃ​អ្នក​រចនា UX/UI ល្អ៕

No comments

Post a Comment

៙ គោលការណ៍ក្នុងការផ្តល់យោបល់ ៖
1. យោបល់ត្រូវតែសរសេរជាភាសាខ្មែរ ពាក្យបច្ចេកទេសអាច​សរសេរជាភាសាអង់គ្លេស។
2. យោបល់មិនត្រូវលើសពី 1000 តួអក្សរឡើយ។ ការបំបែកយោបល់មិនត្រូវបានអនុញ្ញាតទេ។
3. យោបល់ដែលចាត់ទុកថាជា Spam ឬមានគោលបំណងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មតែមួយមុខ នឹងត្រូវលុប។
4. ការពិភាក្សាអំពីនយោបាយមិនត្រូវបានអនុញ្ញាតនៅលើគេហទំព័រនេះទេ។
5. ការចែករំលែកតំណភ្ជាប់ដែលពាក់ព័ន្ធត្រូវបានអនុញ្ញាត។ តំណភ្ជាប់និងតម្រងពាក្យ​ខ្លះ​ត្រូវ​បាន​ហាមឃាត់។
6. យោបល់ដែលរអ៊ូរទាំអំពីប្រធានបទនៃការបង្ហោះ ឬប្រភពរបស់វានឹងត្រូវលុប។
7. ការប្រើភាសាប្រមាថក្នុងយោបល់ ឬឈ្មោះអ្នកប្រើប្រាស់នឹងបណ្តាលឱ្យមានការហាមឃាត់។
8. ការវាយប្រហារ/ការបៀតបៀនដោយផ្ទាល់ នឹងបណ្តាលឱ្យមានការហាមឃាត់ភ្លាមៗ។
9. អ្នកសម្របសម្រួលអាចកែប្រែ/លុបយោបល់ដោយមិនចាំបាច់ជូនដំណឹង។