15 Proven Web Design Best Practices to Enhance UX in 2025
ស្ទូឌីយោរចនា (Design Studio)
រយៈពេលអាន៖ ១៥ នាទី
បានធ្វើបច្ចុប្បន្នភាព៖ ថ្ងៃទី ២១ ខែ មករា ឆ្នាំ ២០២៥
បានផ្សព្វផ្សាយ៖ ថ្ងៃទី ០១ ខែ សីហា ឆ្នាំ ២០២៤
គំនិតនៃការដាក់ឲ្យដំណើរការគេហទំព័រមួយ ហើយទើបដឹងថាវាហួសសម័យ ឬផ្ដល់បទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ដែលឆ្គាំឆ្គង តែងតែលងបន្លាចក្រុមរចនាគ្រប់រូប។ ជាសំណាងល្អ អ្នកអាចជៀសវាងបញ្ហានេះបានយ៉ាងងាយ ដោយអនុវត្តតាមការអនុវត្តល្អបំផុតដែលបានបង្កើតឡើងសម្រាប់ការរចនាគេហទំព័រ ដែលគាំទ្រដោយការស្រាវជ្រាវ និងការធ្វើតេស្តជាច្រើនឆ្នាំ។ ខាងក្រោមនេះជាការអនុវត្តល្អបំផុតកំពូលទាំង ១៥ ក្នុងការរចនាគេហទំព័រ ដើម្បីបង្កើតគេហទំព័រ និងកម្មវិធី (App) ដែលអាចបំប្លែងអ្នកទស្សនាឲ្យក្លាយជាអ្នកប្រើប្រាស់ស្មោះស្ម័គ្របានជាប់លាប់។
១៥ ការអនុវត្តល្អបំផុតក្នុងការរចនាគេហទំព័រដែលត្រូវអនុវត្តតាម
យើងបានចងក្រងនូវការអនុវត្តល្អបំផុតជាមូលដ្ឋានចំនួន ១៥ សម្រាប់ការរចនាគេហទំព័រ ព្រមទាំងគន្លឹះ និងការយល់ដឹងជាក់ស្ដែងអំពីការរចនាគេហទំព័រ ដើម្បីជំរុញដំណើរសិក្សាផ្នែករចនារបស់អ្នក និងជួយអ្នកបង្កើតគេហទំព័រដែលទាក់ទាញចិត្តទស្សនិកជនរបស់អ្នកភ្លាមៗ។ តោះចាប់ផ្ដើម!
១. ការរចនាដែលផ្ដោតលើអ្នកប្រើប្រាស់ (User-Centric Design)
មូលដ្ឋានគ្រឹះនៃគេហទំព័រដែលជោគជ័យគឺស្ថិតនៅលើការរចនាដែលផ្ដោតលើអ្នកប្រើប្រាស់។ ចាប់ផ្ដើមកសាងមូលដ្ឋានគ្រឹះនេះ ដោយកំណត់គោលបំណងស្នូលនៃគេហទំព័ររបស់អ្នក – តើអ្នកកំពុងកំណត់គោលដៅលើអតិថិជនសក្ដានុពល អ្នកវិនិយោគ ឬបុគ្គលិក? តើគោលដៅរបស់ពួកគេនៅពេលចូលមើលគេហទំព័ររបស់អ្នកគឺជាអ្វី? តើពួកគេកំពុងស្វែងរកព័ត៌មានផលិតផល ការប្រៀបធៀបតម្លៃ ឬឱកាសការងារ?
ប្រើក្របខណ្ឌសសរស្ដម្ភ៤ នេះ ដើម្បីឆ្លើយសំណួរសំខាន់ៗទាំងនេះ៖
- គោលដៅអ្នកប្រើប្រាស់៖ តើអ្នកទស្សនាស្វែងរកព័ត៌មានអ្វីខ្លះ?
- ដំណើររបស់អ្នកប្រើប្រាស់៖ តើពួកគេចូលមើលកន្លែងណាខ្លះក្នុងគេហទំព័រ?
- សកម្មភាពអ្នកប្រើប្រាស់៖ តើពួកគេមានគោលបំណងបំពេញភារកិច្ចអ្វីខ្លះ?
- គោលដៅបំប្លែង៖ តើការទិញ ឬសកម្មភាពអ្វីខ្លះដែលអ្នកសង្ឃឹមលើកទឹកចិត្ត?
តាមរយៈការឆ្លើយសំណួរទាំងនេះ អ្នកនឹងមានរូបភាពច្បាស់លាស់អំពីថានរណាជាអ្នកប្រើប្រាស់សក្ដានុពលរបស់អ្នក និងរបៀបដែលពួកគេប្រាស្រ័យទាក់ទងជាមួយការរចនារបស់អ្នក។ ប្រើការយល់ដឹងនេះ ដើម្បីបង្កើតប្លង់រចនាគេហទំព័រដែលផ្ដោតលើអ្នកប្រើប្រាស់ ជាមួយនឹងការនាំផ្លូវច្បាស់លាស់ និងចំណុចប្រទាក់ស្អាត ដែលបង្ហាញពីគោលបំណងរបស់គេហទំព័រយ៉ាងមានប្រសិទ្ធភាព។
២. ផ្ដល់អាទិភាពលើល្បឿនជាមួយនឹងការរចនាបែបសាមញ្ញ
ខណៈពេលដែលសោភ័ណភាពដើរតួនាទីសំខាន់ អ្នកទស្សនាគេហទំព័រជាធម្មតាមិនមែនមកទីនេះដើម្បីគ្រាន់តែកោតសរសើរការរចនាដ៏ស្មុគស្មាញរបស់គេហទំព័រអ្នកនោះទេ។ គោលដៅរបស់ពួកគេគឺផ្ដោតលើការស្វែងរកព័ត៌មានជាក់លាក់ ឬការបំពេញសកម្មភាពដែលចង់បាន។ ធាតុរចនាដែលមិនចាំបាច់ – គឺធាតុដែលខ្វះគោលបំណងមុខងារ – រារាំងតែដំណើរការនេះ បង្កើតភាពរញ៉េរញ៉ៃ និងការខកចិត្ត។ តាមទស្សនៈនៃភាពងាយស្រួលប្រើប្រាស់ និងបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ (UX) ភាពសាមញ្ញគឺជាសម្ព័ន្ធមិត្តរបស់អ្នក។ នេះជារបៀបដែលអ្នកទទួលយកគោលការណ៍នេះ៖
- បន្ទះពណ៌៖ កំណត់ក្ដារពណ៌របស់អ្នក។ ការណែនាំក្នុងឧស្សាហកម្មស្នើឱ្យប្រើពណ៌ស្នូលអតិបរមាប្រាំពណ៌សម្រាប់ឥទ្ធិពលល្អបំផុត។
- ការរចនាអក្សរ៖ ជ្រើសរើសពុម្ពអក្សរស្អាត ហើយកាត់បន្ថយការប្រើប្រាស់រចនាប័ទ្មសិល្បៈ ឬអក្សរដៃ។ រក្សាការប្រើពណ៌ដូចគ្នាសម្រាប់អត្ថបទ ដោយធានានូវកម្រិតពណ៌ផ្ទុយគ្នាខ្ពស់ជាមួយផ្ទៃខាងក្រោយ។ ប្រើពុម្ពអក្សរច្រើនបំផុតបីប្រភេទ ក្នុងទំហំខុសៗគ្នាបី។
- ក្រាហ្វិក៖ បញ្ចូលក្រាហ្វិកដោយមានយុទ្ធសាស្ត្រ។ ប្រើតែរូបភាពដែលគាំទ្រដោយផ្ទាល់ដល់កិច្ចការអ្នកប្រើប្រាស់ប៉ុណ្ណោះ។ ជៀសវាងការប្រើប្រាស់ក្រាហ្វិកតុបតែងឥតប្រយោជន៍។
តាមរយៈការអនុវត្តតាមគោលការណ៍ណែនាំទាំងនេះ អ្នកអាចកាត់បន្ថយល្បឿនផ្ទុក (load speed) គេហទំព័ររបស់អ្នកបានយ៉ាងហោចណាស់ពីរបីវិនាទី។ តើវិនាទីទាំងនោះនឹងធ្វើឲ្យមានភាពខុសគ្នាធំឬទេ? យោងតាមការសិក្សាមួយ គេហទំព័រ B2B ដែលផ្ទុកក្នុងរយៈពេល ១ វិនាទី ឬតិចជាងនេះ មានអត្រាបំប្លែង (conversion rates) ខ្ពស់ជាង ៣ ដងបើធៀបនឹងគេហទំព័រដែលចំណាយពេលរហូតដល់ ៥ វិនាទីដើម្បីផ្ទុក។ គេហទំព័រដែលផ្ទុកលឿនតែងតែទទួលបានការបំប្លែងកាន់តែច្រើន។
៣. លំដាប់ជាន់ថ្នាក់នៃការមើលឃើញ (Visual Hierarchy)
ប្លុកអត្ថបទធំៗអាចធ្វើឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់មានអារម្មណ៍ថាច្រើនលើសលប់ និងមិនចាប់អារម្មណ៍។ វិធីងាយស្រួលក្នុងការដោះស្រាយបញ្ហានេះគឺដោយការអនុវត្តលំដាប់ជាន់ថ្នាក់នៃការមើលឃើញច្បាស់លាស់។ លំដាប់ជាន់ថ្នាក់នៃការមើលឃើញគឺជាគោលការណ៍រចនាពីបុរាណដែលចែងថា វាអាចទៅរួចក្នុងការដឹកនាំការផ្ដោតអារម្មណ៍របស់អ្នកប្រើប្រាស់តាមរយៈការប្រើប្រាស់អត្ថបទ ទំហំរូបភាព ការធ្វើមាត្រដ្ឋាន ការសង្កត់ធ្ងន់ និងល្បិចរចនាផ្សេងទៀតប្រកបដោយយុទ្ធសាស្ត្រ។
ចាត់ទុកវាដូចជាការធ្វើឲ្យផ្នែកខ្លះនៃគេហទំព័ររបស់អ្នកលេចធ្លោតាមរយៈការរចនា – ព័ត៌មានកាន់តែសំខាន់ ចំណុចលេចធ្លោគួរតែកាន់តែភ្លឺ។ នេះជាវិធីងាយៗមួយចំនួនដែលអ្នកអាច "ធ្វើឲ្យលេចធ្លោ" ផ្នែកសំខាន់បំផុតនៃគេហទំព័ររបស់អ្នក។
- ប្រើពណ៌ កម្រិតពណ៌ផ្ទុយ មាត្រដ្ឋាន និងទំហំ ដើម្បីបន្លិចធាតុសំខាន់ៗ ដោយនាំការចាប់អារម្មណ៍របស់អ្នកប្រើប្រាស់ទៅអ្វីដែលសំខាន់បំផុត។
- បំបែកមាតិកាដែលមានអត្ថបទច្រើនទៅជាដុំៗដែលងាយយល់ រៀបចំតាមលំដាប់ និងធ្វើទ្រង់ទ្រាយតាមសារៈសំខាន់។
- ជៀសវាងធ្វើឲ្យអ្នកប្រើប្រាស់មានអារម្មណ៍ថាច្រើនលើសលប់ដោយរូបភាព ក្រាហ្វិក ឬអត្ថបទច្រើនពេក។
- រក្សាតុល្យភាពរវាងពណ៌ស្រាលៗ (neutral tones) និងពណ៌លេចធ្លោ (pops of color) ដើម្បីការពារភាពចង្អៀតនៃការមើលឃើញ (visual overload)។
- បន្លិចព័ត៌មានសំខាន់ៗ ដោយប្រើពណ៌ផ្ទុយគ្នា ទំហំពុម្ពអក្សរ ឬចំណងជើងដាច់ដោយឡែក។
- ប្រើប្រាស់គម្លាតស (whitespace) ដោយមានយុទ្ធសាស្ត្រ ដើម្បីណែនាំអ្នកប្រើប្រាស់ និងទាក់ទាញចំណាប់អារម្មណ៍របស់ពួកគេទៅកាន់ព័ត៌មាន ឬធាតុជាក់លាក់។
- ផែនទីកម្ដៅ (Heatmaps) អាចបង្ហាញពីតំបន់ដែលការចាប់អារម្មណ៍របស់អ្នកប្រើប្រាស់ថយចុះ; ប្រើទិន្នន័យនេះដើម្បីបង្កើនទំហំ និងកម្រិតពណ៌ផ្ទុយនៃធាតុដែលត្រូវបានគេមើលរំលងនៅលើទំព័រ។
UI ដែលរញ៉េរញ៉ៃ ដែលគ្រប់ធាតុទាំងអស់កំពុងប្រជែងគ្នាដើម្បីទាក់ទាញចំណាប់អារម្មណ៍ គឺគ្មានប្រសិទ្ធភាពទេ។ លំដាប់ជាន់ថ្នាក់នៃការមើលឃើញច្បាស់លាស់ បង្កើតបានជាមូលដ្ឋានគ្រឹះសម្រាប់បទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់រលូន។
៤. បង្កើនប្រសិទ្ធភាពផ្លូវ និងដំណើររបស់អ្នកប្រើប្រាស់
រាល់ផ្លូវដែលអ្នកប្រើប្រាស់ដើរលើគេហទំព័ររបស់អ្នក ចាប់ពីការរកមើលផលិតផល រហូតដល់ការចុះឈ្មោះសម្រាប់សេវាកម្មណាមួយ គួរតែច្បាស់លាស់ និងងាយយល់។ ការធ្វើផែនទីដំណើរអ្នកប្រើប្រាស់ (User journey mapping) គឺជាឧបករណ៍ដ៏មានឥទ្ធិពលដែលជួយក្នុងការមើលឃើញ និងបង្កើនប្រសិទ្ធភាពផ្លូវទាំងនេះ។ នេះជារបៀបវាយតម្លៃភាពច្បាស់លាស់នៃដំណើរអ្នកប្រើប្រាស់របស់អ្នក៖
- ភាពច្បាស់លាស់នៃទំព័រដើម៖ តើទំព័រដើមបង្ហាញភ្លាមៗពីគោលបំណង និងសំណើតម្លៃ (value proposition) របស់គេហទំព័រដែរឬទេ?
- ភាពសាមញ្ញនៃការនាំផ្លូវ៖ តើរបារនាំផ្លូវ (navigation bar) ងាយស្រួលប្រើ និងងាយយល់ អនុញ្ញាតឱ្យអ្នកទស្សនាស្វែងរកអ្វីដែលពួកគេត្រូវការបានយ៉ាងរហ័សដែរឬទេ?
- CTA សំខាន់ៗ៖ តើប៊ូតុង ទម្រង់បែបបទ និងព័ត៌មានទំនាក់ទំនងសំខាន់ៗ អាចមើលឃើញច្បាស់ដែរឬទេ?
- អ្នកចូលមើលលើកដំបូង៖ តើអ្នកចូលមើលលើកដំបូងអាចយល់ពីការរចនា និងមុខងាររបស់គេហទំព័រដោយងាយដែរឬទេ?
- ការណែនាំកិច្ចការ៖ តើការរចនាផ្ដល់ការណែនាំចាំបាច់សម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់ដើម្បីបំពេញកិច្ចការជាក់លាក់ ដូចជាការចុះឈ្មោះសាកល្បងប្រើឥតគិតថ្លៃ ឬធ្វើការទិញដែរឬទេ?
កុំបន្តការរចនារហូតដល់អ្នកអាចឆ្លើយសំណួរទាំងអស់នេះដោយពាក្យថា "បាទ/ចាស" យ៉ាងខ្លាំង។
៥. យកលំនាំតាមគំរូរចនាដែលបានសាកល្បង និងប្រើប្រាស់យូរមកហើយ
ទោះបីជាការចង់បង្កើតការរចនាគេហទំព័រប្លែកទាំងស្រុងអាចយល់បានក៏ដោយ ការងាកចេញឆ្ងាយពេកពីទំនៀមទម្លាប់ដែលបានបង្កើតឡើង (established conventions) អាចធ្វើឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់ច្រឡំ និងនាំឱ្យពួកគេចាកចេញពីគេហទំព័ររបស់អ្នក។ នេះជារបៀបរក្សាតុល្យភាពរវាងការបង្ហាញភាពច្នៃប្រឌិត និងភាពស៊ាំរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ក្នុងដំណាក់កាលរចនា៖
- ចំណាប់អារម្មណ៍ដំបូងគឺសំខាន់; អ្នកប្រើប្រាស់ជាធម្មតាសម្រេចចិត្តថាត្រូវនៅ ឬចាកចេញក្នុងរយៈពេលប៉ុន្មានវិនាទី។ សំណើតម្លៃ (value proposition) ច្បាស់លាស់អាចបង្កើនពេលវេលានៅលើទំព័រ និងអត្រាបំប្លែងយ៉ាងខ្លាំង។ បង្កើតផ្នែក "hero" (hero section) ដ៏ច្បាស់លាស់ដែលមានចំណងជើងទាក់ទាញ ដែលបង្ហាញយ៉ាងខ្លីអំពីបញ្ហាដែលអាជីវកម្មរបស់អ្នកដោះស្រាយ។
- ដាក់ម៉ឺនុយនាំផ្លូវចម្បង នៅទីតាំងដែលគេរំពឹងទុក – គឺនៅផ្នែកខាងលើ ឬជ្រុងខាងឆ្វេងនៃគេហទំព័ររបស់អ្នក។ ភាពស៊ីសង្វាក់គ្នានេះ ស្របតាមការរំពឹងទុករបស់អ្នកប្រើប្រាស់ និងជួយសម្រួលដល់ការនាំផ្លូវដោយមិនចាំបាច់ប្រឹង។
- ប្រើតែរូបតំណាងដែលងាយចំណាំ (recognizable icons) ដូចជារទេះទិញទំនិញសម្រាប់គេហទំព័រ eCommerce។ សញ្ញារូបភាពដែលគេស្គាល់ទាំងនេះ ផ្តល់នូវភាសាដែលគេស្គាល់ដែលអាចឆ្លងផុតរបាំងភាសា និងធ្វើឱ្យអន្តរកម្មអ្នកប្រើប្រាស់កាន់តែសាមញ្ញ។ ដូចគ្នានេះដែរ ប្រើប៊ូតុងដែលផ្លាស់ប្ដូរពណ៌នៅពេលដាក់កណ្ដុរពីលើ (hover)។ ការឆ្លើយតបជារូបភាព (visual feedback) នេះ ធានាដល់អ្នកប្រើប្រាស់ថាការចុចនឹងបង្កឱ្យមានសកម្មភាព។
- ដាក់និមិត្តសញ្ញា (logo) របស់អ្នកឱ្យជាប់លាប់ នៅផ្នែកខាងលើខាងឆ្វេង ឬកណ្ដាលនៃគេហទំព័រ។ ធានាថាវាភ្ជាប់ត្រឡប់ទៅទំព័រដើមវិញ ដោយផ្តល់ឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់នូវផ្លូវច្បាស់លាស់ និងជាប់លាប់ត្រឡប់ទៅចំណុចចាប់ផ្ដើមវិញ។
- សម្រាប់គេហទំព័រទូទៅ ដូចជា "អំពីយើង" ឬ "ទំនាក់ទំនងមកយើង" សូមប្រើប្លង់ដែលបានបង្កើតឡើង។ ភាពស៊ីសង្វាក់គ្នានេះ បង្កើតអារម្មណ៍ស៊ាំ និងកាត់បន្ថយបន្ទុកនៃការគិត (cognitive load) លើអ្នកប្រើប្រាស់ដែលយល់រួចហើយអំពីគេហទំព័រទាំងនេះ។
- កុំភ្លេចពិចារណាអំពីទំនៀមទម្លាប់នៃការរចនាគេហទំព័រក្នុងឧស្សាហកម្មរបស់អ្នក។ ជាឧទាហរណ៍ គេហទំព័រ eCommerce ជាទូទៅអនុវត្តតាមគំរូរចនាដែលបានបង្កើតឡើងដែលអ្នកប្រើប្រាស់រំពឹងទុកជាច្រើនឆ្នាំមកហើយ។ ប្រសិនបើអ្នកដំណើរការគេហទំព័រ eCommerce អ្នកគួរតែប្រកាន់ខ្ជាប់នូវទំនៀមទម្លាប់ទាំងនោះ។
តាមរយៈការប្រកាន់ខ្ជាប់នូវគំរូរចនាទាំងនេះ អ្នកអាចបង្កើតគេហទំព័រដែលមានអារម្មណ៍ថាស៊ាំផង និងច្នៃប្រឌិតផង។
៦. រក្សាលំដាប់ជាន់ថ្នាក់នៃមាតិកា (Content Hierarchy)
អ្នកទស្សនាភាគច្រើននឹងមិនអានរាល់ពាក្យទាំងអស់នៅលើទំព័រដោយយកចិត្តទុកដាក់នោះទេ។ ផ្ទុយទៅវិញ ពួកគេអនុវត្តតាមទម្រង់នៃការអានដែលបានបង្កើតឡើង ជាញឹកញាប់អានត្រួសៗនូវមាតិកាក្នុងរាងអក្សរ "F"។ នេះមានន័យថាបន្ទាត់អត្ថបទដំបូងមួយចំនួន រួមជាមួយនឹងការចាប់ផ្ដើមនៃកថាខណ្ឌបន្តបន្ទាប់ មានទម្ងន់មើលឃើញច្រើនបំផុត។ ដើម្បីឆ្លើយតបទៅនឹងទម្រង់នៃការអានទាំងនេះ និងធានាថាអ្នកប្រើប្រាស់ស្វែងរកព័ត៌មានដែលពួកគេត្រូវការបានយ៉ាងរហ័ស សូមផ្ដល់អាទិភាពដល់លំដាប់ជាន់ថ្នាក់នៃមាតិកា៖
- ដាក់នៅផ្នែកខាងលើสุด (Top Billing)៖ ដាក់ព័ត៌មានសំខាន់ៗនៅផ្នែកខាងលើនៃគេហទំព័រនីមួយៗ។ នេះអាចជាសំណើតម្លៃច្បាស់លាស់ ចំណងជើងទាក់ទាញ ឬសេចក្ដីសង្ខេបខ្លីៗនៃការផ្ដល់ជូនរបស់អ្នក។
- សញ្ញាដែលមើលឃើញ (Visual Cues)៖ ប្រើការធ្វើទ្រង់ទ្រាយដើម្បីបន្លិចព័ត៌មានលម្អិតសំខាន់ៗ។ ពាក្យគន្លឹះដិត ចំណុចរង និងចំណងជើងរង ទាំងអស់ដើរតួជាសញ្ញាដែលមើលឃើញ ណែនាំអ្នកប្រើប្រាស់ឆ្ពោះទៅរកព័ត៌មានសំខាន់ៗ។
- រចនាសម្ព័ន្ធប្រយោគចម្រុះ៖ ជៀសវាងភាពដដែលៗ! ប្រើរចនាសម្ព័ន្ធប្រយោគចម្រុះដើម្បីរក្សាការចូលរួមរបស់អ្នកអាន។ នេះធ្វើឱ្យមាតិការបស់អ្នកកាន់តែទាក់ទាញភ្នែក និងងាយស្រួលយល់។
ប្លុកអត្ថបទក្រាស់ៗ ធ្វើឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់មិនចង់អាន។ តាមរយៈការដាក់ព័ត៌មានសំខាន់ៗដោយមានយុទ្ធសាស្ត្រ និងប្រើប្រាស់ធាតុមើលឃើញដើម្បីណែនាំការចាប់អារម្មណ៍របស់អ្នកប្រើប្រាស់ អ្នកអាចធានាថាមាតិកាគេហទំព័ររបស់អ្នកមិនត្រឹមតែផ្តល់ព័ត៌មានប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែថែមទាំងទាក់ទាញទៀតផង។
៧. ទទួលយកការវិភាគបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ (UX) ជាបន្តបន្ទាប់តាំងពីដំបូង
កុំរង់ចាំរហូតដល់ការដាក់ឱ្យដំណើរការ ទើបប្រមូលមតិកែលម្អពីអ្នកប្រើប្រាស់។ បញ្ចូលការធ្វើតេស្ត A/B និងការធ្វើតេស្តជាមួយអ្នកប្រើប្រាស់ (user testing) ពេញមួយដំណើរការរចនា ដើម្បីបញ្ជាក់ពីសុពលភាពនៃគំនិតរបស់អ្នក និងធានាថាវាទាក់ទាញទស្សនិកជនគោលដៅរបស់អ្នក។ ជាឧទាហរណ៍ សាកល្បងទំព័រចុះចត (landing pages) ពីរដែលមានប្លង់ដូចគ្នា ប៉ុន្តែមានការអំពាវនាវឱ្យធ្វើសកម្មភាព (CTAs) ខុសៗគ្នា។ តាមរយៈការវិភាគថាមួយណាដំណើរការល្អជាង អ្នកអាចបង្កើនប្រសិទ្ធភាពទំព័រចុះចតចម្បងរបស់គេហទំព័រអ្នកជាបន្តបន្ទាប់សម្រាប់ការចូលរួមអតិបរមា។ ដំណើរការធ្វើតេស្តទាំងនេះមិនគួរបញ្ចប់ត្រឹមការដាក់ឱ្យដំណើរការនោះទេ។
វាយតម្លៃដំណើរការ និងបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ជាទៀងទាត់ ជាពិសេសបន្ទាប់ពីអនុវត្តមុខងារ ឬការធ្វើបច្ចុប្បន្នភាពថ្មីៗ។ វិធីសាស្ត្រសកម្ម (proactive approach) នេះនឹងជួយកំណត់អត្តសញ្ញាណ និងដោះស្រាយកំហុសដែលរំខានដល់ UX មុនពេលវាបង្កឱ្យមានការបាត់បង់អតិថិជន (customer churn)។
៨. ភាពងាយស្រួលក្នុងការស្វែងរក (Navigability)
គេហទំព័រដែលរៀបចំបានល្អ គឺជាមូលដ្ឋានគ្រឹះនៃការពេញចិត្តរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ និងការបំប្លែង។ ប្រសិនបើអ្នកប្រើប្រាស់មិនអាចស្វែងរកព័ត៌មានដែលពួកគេត្រូវការបានយ៉ាងរហ័ស និងងាយស្រួលទេ ពួកគេនឹងបោះបង់ចោល ដោយទុកឱ្យគោលដៅបំប្លែងរបស់អ្នកត្រូវបរាជ័យ។ អនុវត្តតាមការអនុវត្តល្អបំផុតនៃការរចនាគេហទំព័រទាំងនេះ ដើម្បីធានាថាការនាំផ្លូវគេហទំព័ររបស់អ្នកគឺជាផែនទីងាយស្រួលប្រើ មិនមែនជាផ្លូវលំដ៏ច្របូកច្របល់នោះទេ៖
- ភាពច្បាស់លាស់នៃម៉ឺនុយ៖ រចនាម៉ឺនុយនាំផ្លូវដែលងាយស្រួលរកទាំងនៅលើកុំព្យូទ័រ និងទូរស័ព្ទ។ រក្សាវាឱ្យស្អាត និងខ្លី ជៀសវាងព័ត៌មានលម្អិតច្រើនពេក។ ម៉ឺនុយច្បាស់លាស់ រៀបចំបានល្អ ផ្តល់សិទ្ធិអំណាចដល់អ្នកប្រើប្រាស់ក្នុងការកំណត់ទីតាំងនៃចំណាប់អារម្មណ៍របស់ពួកគេដោយងាយស្រួល និងណែនាំពួកគេតាមដំណើរអ្នកប្រើប្រាស់ដែលចង់បាន។
- ស្លាកដែលមានអត្ថន័យ៖ ប្រើប្រភេទម៉ឺនុយ និងឈ្មោះម៉ឺនុយច្បាស់លាស់ និងពិពណ៌នា ដែលពាក់ព័ន្ធដោយផ្ទាល់ទៅនឹងមាតិកាគេហទំព័ររបស់អ្នក។
- បំពេញតាមការរំពឹងទុករបស់អ្នកប្រើប្រាស់៖ បន្ថែមផ្នែកដែលបានបង្កើតឡើងដូចជា "អំពីយើង" "ទំនាក់ទំនងមកយើង" ។ល។ ទៅក្នុងម៉ឺនុយរបស់អ្នក ដូច្នេះអ្នកប្រើប្រាស់អាចយល់ដោយសភាវគតិថាត្រូវរំពឹងអ្វីពីផ្នែកនីមួយៗ។
- ការស្វែងរកជាសកល៖ បញ្ចូលរបារស្វែងរក ដើម្បីផ្តល់សិទ្ធិអំណាចដល់អ្នកប្រើប្រាស់ក្នុងការកំណត់ទីតាំងព័ត៌មានជាក់លាក់ពីទំព័រណាមួយនៅលើគេហទំព័ររបស់អ្នក។
- បាតកថាសម្រាប់ការនាំផ្លូវ (Navigation Footer)៖ រួមបញ្ចូលបាតកថាសម្រាប់ការនាំផ្លូវ; លុបបំបាត់តម្រូវការសម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់ក្នុងការរមូរត្រឡប់ទៅផ្នែកខាងលើនៃទំព័រជានិច្ច។
- ដាននំប៉័ង (Breadcrumb Trails)៖ អនុវត្តដាននំប៉័ង (breadcrumbs) ដើម្បីតាមដានដំណើរអ្នកប្រើប្រាស់ជារូបភាព។ ដាននំប៉័ងអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់ដើរថយក្រោយតាមជំហានរបស់ពួកគេដោយងាយស្រួល។
- ការភ្ជាប់តំណតាមបរិបទ៖ បង្កប់តំណភ្ជាប់នៅក្នុងអត្ថបទគេហទំព័ររបស់អ្នក; ប្រើអត្ថបទយុថ្កាដែលពិពណ៌នា (descriptive anchor text) ដើម្បីឆ្លុះបញ្ចាំងយ៉ាងត្រឹមត្រូវនូវមាតិកាដែលបានភ្ជាប់។
- តម្លៃប្រកបដោយតម្លាភាព៖ ធ្វើឱ្យព័ត៌មានតម្លៃអាចមើលឃើញច្បាស់។
បង្កើតគេហទំព័រដែលតែងតែផ្តល់នូវបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ដែលน่าพอใจ ដោយអនុវត្តការអនុវត្តល្អបំផុតនៃការនាំផ្លូវ UX ទាំងនេះ។
៩. ភាពគួរឱ្យជឿជាក់ (Credibility)
បង្ហាញយ៉ាងច្បាស់នូវសំណើតម្លៃរបស់អ្នក – តើផលិតផល/សេវាកម្មអ្វីខ្លះដែលអ្នកផ្តល់ជូន – នៅលើទំព័រដើម។ កុំលាក់ព័ត៌មានសំខាន់នេះ; បែងចែកកន្លែងលេចធ្លោនៅលើគេហទំព័រ ដើម្បីពន្យល់ពីអត្ថប្រយោជន៍ដែលអ្នកផ្តល់ជូន។ វិធីសាស្ត្របើកចំហ (upfront approach) នេះនឹងបង្ហាញពីទំនុកចិត្តរបស់អ្នកចំពោះអ្វីដែលម៉ាកយីហោរបស់អ្នកត្រូវផ្តល់ជូន។ វាក៏នឹងជួយបង្កើនភាពគួរឱ្យជឿជាក់នៃគេហទំព័ររបស់អ្នកផងដែរ។
កត្តាជំរុញភាពគួរឱ្យជឿជាក់ដ៏ធំមួយទៀតគឺតម្លាភាពនៃតម្លៃ។ ជៀសវាងការបង្ខំអ្នកប្រើប្រាស់ឱ្យឆ្លងកាត់ឧបសគ្គច្រើន (jump through hoops) ដើម្បីស្វែងរកព័ត៌មានតម្លៃរបស់អ្នក។ បង្ហាញតម្លៃដោយបើកចំហនៅលើទំព័រដាច់ដោយឡែកដែលងាយស្រួលចូលមើល ដែលអាចចូលមើលបានពីម៉ឺនុយចម្បង។ បន្ទាប់មក អ្នកប្រើប្រាស់នឹងមិនចាំបាច់ទាក់ទងអ្នកគ្រាន់តែដើម្បីសាកសួរអំពីតម្លៃនោះទេ។ ជំហានទាំងនេះនឹងធ្វើឱ្យអាជីវកម្មរបស់អ្នកមានលក្ខណៈថ្លា និងគួរឱ្យទុកចិត្ត។
១០. ភាពស៊ីសង្វាក់គ្នានៃម៉ាកយីហោ (Branding Consistency)
ជាចលនាយុទ្ធសាស្ត្រដើម្បីកសាងការទទួលស្គាល់ម៉ាកយីហោ និងទំនុកចិត្តជាមួយអតិថិជនរបស់អ្នក។ ជ្រើសរើសពណ៌ដោយប្រុងប្រយ័ត្នដែលបង្កអារម្មណ៍ដែលអ្នកចង់ភ្ជាប់ជាមួយម៉ាកយីហោរបស់អ្នក។ កំណត់ខ្លួនអ្នកឱ្យប្រើបន្ទះពណ៌ស្នូលចំនួនបី។ បន្ទាប់មក អនុវត្តពណ៌ទាំងនោះឱ្យជាប់លាប់នៅទូទាំងគេហទំព័ររបស់អ្នក។
គ្រប់ធាតុទាំងអស់ដែលអ្នកទស្សនារបស់អ្នកជួបប្រទះ ចាប់ពីបន្ទាត់អត្ថបទរហូតដល់ធាតុក្រាហ្វិក គួរតែស្របតាមគោលការណ៍ណែនាំម៉ាកយីហោ (brand guidelines) ដែលបានបង្កើតឡើងរបស់អ្នក។ ការជ្រើសរើសពណ៌ ពុម្ពអក្សរ និងរូបភាព ទាំងអស់គួរតែរួមចំណែកដល់អត្តសញ្ញាណម៉ាកយីហោច្បាស់លាស់ និងបានបង្កើតឡើងយ៉ាងល្អ។ ភាសារូបភាព (visual language) របស់អ្នកកាន់តែស៊ីសង្វាក់គ្នា អ្នកទស្សនានឹងបង្កើតភាពស៊ាំនឹងម៉ាកយីហោ (brand familiarity) កាន់តែលឿន។
១១. រូបភាព (Visuals)
ការសម្រេចបាននូវតុល្យភាពនៃការមើលឃើញ (visual equilibrium) រវាងអត្ថបទ និងរូបភាព គឺមានសារៈសំខាន់បំផុតក្នុងការរចនាគេហទំព័រ។ ការប្រើប្រាស់រូបភាពប្រកបដោយយុទ្ធសាស្ត្រអាចបង្កើនភាពសម្បូរព័ត៌មាន ការចូលរួម និងភាពងាយចងចាំនៃមាតិការបស់អ្នកយ៉ាងខ្លាំង។ រូបភាពទាក់ទាញក៏អាចចាប់យកចំណាប់អារម្មណ៍របស់អ្នកប្រើប្រាស់ បំបែកមាតិកាដែលមានអត្ថបទច្រើនសម្រាប់ភាពងាយស្រួលក្នុងការអានត្រួសៗ (scannability) និងថែមទាំងអនុញ្ញាតឱ្យអតិថិជនស្រមៃឃើញខ្លួនឯងប្រើប្រាស់ផលិតផលរបស់អ្នកក្នុងជីវិតប្រចាំថ្ងៃរបស់ពួកគេទៀតផង។
នេះជារបៀបដែលអ្នកអាចប្រើប្រាស់រូបភាពឱ្យមានសក្ដានុពលពេញលេញនៅលើគេហទំព័ររបស់អ្នកយ៉ាងមានប្រសិទ្ធភាព៖
- ផ្ដល់អាទិភាពលើរូបភាពតាំងពីដំបូង៖ ចាប់ផ្ដើមជ្រើសរើសរូបភាពសម្រាប់គេហទំព័ររបស់អ្នកក្នុងដំណាក់កាលរចនាគ្រោងឆ្អឹង (wireframe stage) នៃដំណើរការរចនារបស់អ្នក។ នេះនឹងជួយអ្នករៀបចំផែនការប្លង់ និងធានាថារូបភាពបំពេញបន្ថែមមាតិកា និងបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់រួម។
- ភាពពិតប្រាកដ៖ ខិតខំថតរូបដែលមានគុណភាពខ្ពស់ដែលបង្ហាញពីផលិតផល ក្រុមការងារ ឬកន្លែងធ្វើការរបស់អ្នក។ ជៀសវាងរូបភាពស្តុក (stock imagery) ទូទៅនៅពេលណាដែលអាចធ្វើទៅបាន។
- ការរចនាដែលឆ្លើយតប (Responsive Design)៖ ធានាថារូបភាពទាំងអស់ឆ្លើយតប មានន័យថាវាបង្ហាញយ៉ាងល្អឥតខ្ចោះនៅលើឧបករណ៍ផ្សេងៗ។
- បង្កើនប្រសិទ្ធភាពសម្រាប់ល្បឿន៖ បង្ហាប់ (Compress) រូបភាពដើម្បីការពារកុំឱ្យវារាំងស្ទះដល់ពេលវេលាផ្ទុកគេហទំព័រ។
- SEO និងភាពងាយស្រួលក្នុងការចូលប្រើប្រាស់ (Accessibility)៖ អនុវត្តអត្ថបទជំនួស (alt-text) សម្រាប់រូបភាព បង្កើនទាំង SEO (Search Engine Optimization) និងភាពងាយស្រួលសម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់ពិការភ្នែក។
- ប្រើចលនាដោយប្រុងប្រយ័ត្ន៖ ចលនាអាចមានតម្លៃសម្រាប់គោលបំណងណែនាំ; ប៉ុន្តែប្រើវាដោយរើសអើង ដើម្បីជៀសវាងការប៉ះពាល់ដល់ល្បឿនផ្ទុកទំព័រ និងភាពប្រតិកម្មនឹងពន្លឺ (photosensitivity)។
សម្រាប់អាជីវកម្មដែលមានការផ្ដល់ជូនតាមរដូវកាល យើងសូមណែនាំឱ្យប្រើរូបភាពផ្លាស់ប្ដូរ (rotating visuals) ដែលបង្ហាញពីផលិតផល ឬសេវាកម្មថ្មីបំផុត។
១២. CTAs (ការអំពាវនាវឱ្យធ្វើសកម្មភាព)
គោលដៅចុងក្រោយនៃការរចនាគេហទំព័រគឺដើម្បីជំរុញឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់ធ្វើសកម្មភាព មិនថាជាការទាញយកមេដែកទាញអ្នកនាំមុខ (lead magnet) ការចុះឈ្មោះជាវព្រឹត្តិបត្រព័ត៌មាន (newsletter) របស់អ្នក ឬធ្វើការទិញនោះទេ។ ការអំពាវនាវឱ្យធ្វើសកម្មភាព (CTAs) ដែលដាក់នៅទីតាំងយុទ្ធសាស្ត្រ គឺចាំបាច់សម្រាប់ការណែនាំអ្នកប្រើប្រាស់ឆ្ពោះទៅរកសកម្មភាពដែលចង់បានទាំងនេះ។ អនុវត្តតាមការអនុវត្តល្អបំផុតទាំងនេះ ដើម្បីបង្កើត CTA ដែលមានប្រសិទ្ធភាព៖
- ការមើលឃើញច្បាស់៖ ជៀសវាងការកប់ CTA របស់អ្នកនៅក្នុងសមុទ្រអត្ថបទ។ ប្រើគម្លាតស (whitespace) ដើម្បីបង្កើតចំណុចលេចធ្លោដែលមើលឃើញ និងទាក់ទាញចំណាប់អារម្មណ៍អ្នកប្រើប្រាស់។
- CTA ជាក់លាក់តាមទំព័រ៖ ណែនាំអ្នកប្រើប្រាស់ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព ដោយរួមបញ្ចូល CTA ដែលពាក់ព័ន្ធនៅលើទំព័រនីមួយៗ។ អ្នកប្រើប្រាស់មិនគួរត្រូវចូលមើលត្រឡប់ទៅទំព័រដើមវិញ ដើម្បីបន្តការបំប្លែងនោះទេ។
- ភាពស៊ីសង្វាក់គ្នា៖ រក្សា CTA ឱ្យជាប់លាប់សម្រាប់សកម្មភាពដូចគ្នានៅទូទាំងគេហទំព័ររបស់អ្នក ដើម្បីជៀសវាងការច្រឡំ និងការខកចិត្តរបស់អ្នកប្រើប្រាស់។
កុំភ្លេចកែសម្រួលសារ CTA ឱ្យស្របតាមមាតិកានៃទំព័រនីមួយៗ។ ជាឧទាហរណ៍ CTA ទំព័រដើមគួរតែទាក់ទាញអ្នកប្រើប្រាស់ជាមួយនឹងការផ្ដល់ជូន "សាកល្បងប្រើឥតគិតថ្លៃ" ខណៈដែល CTA អត្ថបទប្លក់អាចលើកទឹកចិត្តពួកគេឱ្យ "ចុះឈ្មោះជាវសម្រាប់ព្រឹត្តិបត្រព័ត៌មានឥតគិតថ្លៃ"។
១៣. ការឆ្លើយតប (Responsive)
ជាងពាក់កណ្តាលនៃចរាចរណ៍គេហទំព័ររបស់អ្នក ទំនងជាកើតចេញពីឧបករណ៍ចល័ត។ ប្រសិនបើការចូលមើលគេហទំព័ររបស់អ្នកនៅលើទូរស័ព្ទចល័តបង្ហាញថាពិបាក អ្នកប្រើប្រាស់នឹងឆាប់ខកចិត្ត និងបោះបង់គេហទំព័ររបស់អ្នក។ នេះជាការអនុវត្តរចនាដែលផ្តល់រង្វាន់ច្រើនបំផុត ដើម្បីបង្កើនការឆ្លើយតបនៃគេហទំព័ររបស់អ្នក៖
- ម៉ឺនុយ និងការស្វែងរកដែលបានធ្វើឲ្យសាមញ្ញ៖ ប្រើម៉ឺនុយច្បាស់លាស់ និងខ្លី ជាមួយនឹងរបារស្វែងរកសាមញ្ញ ដើម្បីសម្រួលការនាំផ្លូវ ជាពិសេសនៅលើអេក្រង់តូច។
- CTA ដិតធំ៖ ធានានូវភាពមើលឃើញច្បាស់សម្រាប់ការអំពាវនាវឱ្យធ្វើសកម្មភាព (CTAs) ជាមួយនឹងប៊ូតុងធំល្មមសម្រាប់ការចុចងាយស្រួលដោយមេដៃ។
- ភាពងាយអាន៖ ជៀសវាងប្លុកអត្ថបទធំៗ ហើយជ្រើសរើសពុម្ពអក្សរដែលបង្ហាញយ៉ាងច្បាស់នៅលើអេក្រង់តូច។
- ភាពត្រូវគ្នារវាងកម្មវិធីរុករកផ្សេងៗ (Cross-Browser Compatibility)៖ ធ្វើការធ្វើតេស្តយ៉ាងម៉ត់ចត់នៅលើកម្មវិធីរុករកផ្សេងៗ ដើម្បីធានានូវបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ជាប់លាប់។
អត្ថប្រយោជន៍នៃការរចនាដែលឆ្លើយតប (Responsive Design) លាតសន្ធឹងលើសពីចរាចរណ៍ និង UX។ វិធីសាស្ត្រធ្វើលិបិក្រមដោយផ្អែកលើទូរស័ព្ទចល័តជាចម្បង (mobile-first indexing) របស់ Google មានន័យថាគេហទំព័រដែលខ្វះការបង្កើនប្រសិទ្ធភាពសម្រាប់ទូរស័ព្ទចល័ត ទំនងជានឹងរងគ្រោះក្នុងចំណាត់ថ្នាក់ស្វែងរក។ តាមរយៈការទទួលយកការរចនាដែលឆ្លើយតប អ្នកអាចកែលម្អការមើលឃើញ SEO នៃគេហទំព័ររបស់អ្នកភ្លាមៗ។
១៤. តិចគឺច្រើន (Less is More)
ច្បាប់របស់ Hick (Hick’s Law) ដែលជាមូលដ្ឋានគ្រឹះនៃការរចនា UX ចែងថា ភាពស្មុគស្មាញបង្កឱ្យមានការស្ទាក់ស្ទើរ។ នៅពេលប្រឈមមុខនឹងជម្រើសដ៏ច្រើនលើសលប់ អ្នកប្រើប្រាស់ចំណាយពេលយូរជាងមុនក្នុងការធ្វើការសម្រេចចិត្ត ហើយទំនងជាបោះបង់កិច្ចការចោលទាំងស្រុង។ នេះអាចប្រែទៅជាអ្នកទស្សនាដែលខកចិត្ត ដែលអាចនឹងចាកចេញ ឬធ្វើការជ្រើសរើសដោយអចេតនា ដូចជាការបោះបង់រទេះទំនិញអនឡាញរបស់ពួកគេ។
ដំណោះស្រាយ? កំណត់ជម្រើសអ្នកប្រើប្រាស់។ ជំនួសឱ្យការធ្វើឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់មានអារម្មណ៍ថាច្រើនលើសលប់ជាមួយនឹងជម្រើសច្រើនតាំងពីដំបូង សូមបំបែកដំណើរការធ្វើការសម្រេចចិត្តទៅជាជំហានតូចៗ និងអាចគ្រប់គ្រងបានច្រើនជាង៖
- បង្ហាញជម្រើសមានកំណត់ក្នុងពេលតែមួយ បន្ទាប់មកបង្ហាញជម្រើសបន្ថែមទៀតតាមតម្រូវការ
- កាត់បន្ថយចំនួនតំណភ្ជាប់នាំផ្លូវចម្បង
- ដាក់ក្រុមជម្រើសដែលពាក់ព័ន្ធនៅក្រោមម៉ឺនុយដែលអាចពន្លាតបាន
តាមរយៈការធ្វើឱ្យបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់កាន់តែសាមញ្ញ អ្នកលើកទឹកចិត្តអ្នកទស្សនាឱ្យចូលរួមកាន់តែស៊ីជម្រៅជាមួយនឹងជម្រើសណាមួយដែលពួកគេត្រូវបានផ្តល់ឱ្យ។
១៥. បង្កើតអត្ថបទដែលទាក់ទាញ (Compelling Copy) ដែលជំរុញការបំប្លែង
ការសរសេរអត្ថបទផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម (Copywriting) ដែលមានប្រសិទ្ធភាព ផ្តល់ព័ត៌មាន ចូលរួម និងរុញច្រានអ្នកប្រើប្រាស់ដោយមិនឲ្យដឹងខ្លួនពេញមួយដំណើររបស់អ្នកទិញ (buyer’s journey) – ចាប់ពីការយល់ដឹងដំបូង រហូតដល់ការសម្រេចចិត្តទិញចុងក្រោយ។ នេះជារបៀបសរសេរអត្ថបទបែបនោះដែលជំរុញឱ្យមានសកម្មភាព៖
- ចូលចំចំណុចសំខាន់៖ បោះបង់ការណែនាំវែងឆ្ងាយ ហើយចូលចំចំណុចសំខាន់ភ្លាមៗ។ អ្នកប្រើប្រាស់ចង់បានតម្លៃភ្លាមៗ – ផ្តល់វាឱ្យបានរហ័ស។
- ប្រើកិរិយាស័ព្ទសកម្ម៖ បង្ហាញយ៉ាងច្បាស់ពីអត្ថប្រយោជន៍ដែលអ្នកប្រើប្រាស់ទទួលបានដោយការធ្វើសកម្មភាព។ ប្រើប្រាស់កិរិយាស័ព្ទខ្លាំងៗដូចជា 'បង្កើនប្រសិទ្ធភាព,' 'សម្រួល,' ឬ 'ជំរុញ' ដើម្បីគូររូបភាពនៃលទ្ធផលវិជ្ជមាន។
- ទទួលយកទម្រង់កាត់ទុវាចក (Active Voice)៖ ទម្រង់កាត់ទុវាចក បញ្ចូលទំនុកចិត្ត និងភាពច្បាស់លាស់ទៅក្នុងការសរសេររបស់អ្នក។ ជៀសវាងឃ្លាដែលបង្កើតភាពមិនច្បាស់លាស់។
- បង្កការចង់ដឹងចង់ឮ៖ ការប្រើប្រាស់សំណួរដោយយុទ្ធសាស្ត្រដូចជា 'ហេតុអ្វី?' 'យ៉ាងម៉េច?' និង 'អ្វី?' បង្ខំអ្នកអានឱ្យស្វែងរកចម្លើយយ៉ាងសកម្ម។
- ផ្ដល់អាទិភាពលើភាពងាយអាន៖ រក្សាប្រយោគ និងកថាខណ្ឌឱ្យសង្ខេប; ប្រើភាសាច្បាស់លាស់ និងសាមញ្ញសម្រាប់ភាពងាយអានល្អបំផុត។
កុំភ្លេចគោលដៅចុងក្រោយរបស់អ្នកនៅពេលកំពុងសរសេរ។ អត្ថបទដែលទាក់ទាញរបស់អ្នកគួរតែនាំអ្នកប្រើប្រាស់ដោយធម្មជាតិទៅចុចលើ CTA។
តើការអនុវត្តល្អបំផុតក្នុងការរចនាគេហទំព័រមានន័យដូចម្ដេច?
នៅក្នុងពិភពលោកដែលកំពុងវិវត្តឥតឈប់ឈរនៃការរចនាគេហទំព័រ ការប្រកាន់ខ្ជាប់នូវការអនុវត្តល្អបំផុតមិនមែនគ្រាន់តែជាការធ្វើតាមសៀវភៅច្បាប់នោះទេ។ វាគឺអំពីការបង្កើតបទពិសោធន៍ដែលផ្ដោតលើអ្នកប្រើប្រាស់ ដែលជួយអ្នកប្រើប្រាស់សម្រេចបាននូវគោលដៅរបស់ពួកគេជាប្រចាំ និងចូលរួមជាមួយម៉ាកយីហោរបស់អ្នក។ ខណៈពេលដែលអង្គការដូចជា World Wide Web Consortium (W3C) បានបង្កើតស្តង់ដារបច្ចេកទេសនៃការរចនាគេហទំព័រ (គិតដល់ HTML, CSS, និងភាពងាយស្រួលក្នុងការចូលប្រើប្រាស់) ស្តង់ដារទាំងនេះមិនគ្របដណ្តប់លើទិដ្ឋភាពច្នៃប្រឌិត ឬផ្ដោតលើអ្នកប្រើប្រាស់នៃការរចនាគេហទំព័រនោះទេ។
ដូច្នេះ តើអ្វីពិតប្រាកដដែលមានលក្ខណៈសម្បត្តិជា "ការអនុវត្តល្អបំផុត" ក្នុងការរចនាគេហទំព័រ? នៅទីនេះ ការផ្ដោតអារម្មណ៍ផ្លាស់ប្ដូរពីបច្ចេកទេសទៅជាការរំពឹងទុករបស់អ្នកប្រើប្រាស់ និងភាពងាយស្រួលប្រើប្រាស់ (usability)។ យើងទាំងអស់គ្នាធ្លាប់ជួបប្រទះគេហទំព័រដែលមានអារម្មណ៍ថាងាយយល់ និងងាយស្រួលក្នុងការចូលមើល ខណៈដែលគេហទំព័រផ្សេងទៀតធ្វើឱ្យយើងមានអារម្មណ៍ខកចិត្ត និងវង្វេង។ ការអនុវត្តល្អបំផុតក្នុងការរចនាគេហទំព័រ បំពាក់អ្នករចនាដើម្បីបង្រួមគម្លាតនេះ។
តាមរយៈការអនុវត្តតាមការអនុវត្តដែលបានបង្កើតឡើងទាំងនេះ អ្នកអាចបង្កើតគេហទំព័រដែលរីករាយក្នុងការប្រាស្រ័យទាក់ទងជាមួយ។ ការអនុវត្តទាំងនេះត្រូវបានគាំទ្រដោយការស្រាវជ្រាវ និងការធ្វើតេស្តជាច្រើនឆ្នាំ ហើយវាក៏ជួយអ្នកដោះស្រាយសំណួរដូចជា៖
- តើធាតុរចនាគេហទំព័រអ្វីខ្លះដែលចាំបាច់បំផុតសម្រាប់ការផ្តល់នូវបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ប្រកបដោយភាពស៊ីសង្វាក់គ្នា?
- តើមានធាតុដែលគួរជៀសវាងទាំងស្រុងដែរឬទេ?
- តើយើងអាចសម្រេចបាននូវតុល្យភាពរវាងសោភ័ណភាព និងមុខងារសម្រាប់ការរចនារលូនដោយរបៀបណា?
តាមរយៈការទទួលយកការអនុវត្តល្អបំផុតដែលត្រូវបានពិភាក្សានៅទីនេះ និងការឆ្លើយសំណួរទាំងនេះ អ្នកអាចបង្កើតគេហទំព័រដែលផ្តល់នូវបទពិសោធន៍លំដាប់ពិភពលោកជាប្រចាំ។
សេចក្ដីសន្និដ្ឋាន
ដូច្នេះ អ្នកទទួលបានឧបករណ៍ដើម្បីកសាងគេហទំព័រដែលងាយស្រួលប្រើផង និងល្អក្នុងការបង្កើតចំណូលផង។ អ្នកទស្សនានឹងចូលចិត្តវា ហើយលទ្ធផលរបស់អ្នកនឹងបង្ហាញវា៕
No comments
Post a Comment
៙ គោលការណ៍ក្នុងការផ្តល់យោបល់ ៖
1. យោបល់ត្រូវតែសរសេរជាភាសាខ្មែរ ពាក្យបច្ចេកទេសអាចសរសេរជាភាសាអង់គ្លេស។
2. យោបល់មិនត្រូវលើសពី 1000 តួអក្សរឡើយ។ ការបំបែកយោបល់មិនត្រូវបានអនុញ្ញាតទេ។
3. យោបល់ដែលចាត់ទុកថាជា Spam ឬមានគោលបំណងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មតែមួយមុខ នឹងត្រូវលុប។
4. ការពិភាក្សាអំពីនយោបាយមិនត្រូវបានអនុញ្ញាតនៅលើគេហទំព័រនេះទេ។
5. ការចែករំលែកតំណភ្ជាប់ដែលពាក់ព័ន្ធត្រូវបានអនុញ្ញាត។ តំណភ្ជាប់និងតម្រងពាក្យខ្លះត្រូវបានហាមឃាត់។
6. យោបល់ដែលរអ៊ូរទាំអំពីប្រធានបទនៃការបង្ហោះ ឬប្រភពរបស់វានឹងត្រូវលុប។
7. ការប្រើភាសាប្រមាថក្នុងយោបល់ ឬឈ្មោះអ្នកប្រើប្រាស់នឹងបណ្តាលឱ្យមានការហាមឃាត់។
8. ការវាយប្រហារ/ការបៀតបៀនដោយផ្ទាល់ នឹងបណ្តាលឱ្យមានការហាមឃាត់ភ្លាមៗ។
9. អ្នកសម្របសម្រួលអាចកែប្រែ/លុបយោបល់ដោយមិនចាំបាច់ជូនដំណឹង។