Blog Archive

Contact Me

Name

Email

Message

Credits

កើត​ចាស់​ឈឺ​ស្លាប់​ជា​ទៀងទាត់
🌱🌳⛈️🏡🛌💤⛈️🌧️🌳

Hover Setting

slideup

កម្មវិធីសំខាន់ៗ ↘︎↘︎↘︎

ចំណុចសំខាន់ៗ ៦ យ៉ាង ហេតុអ្វីការរចនា UX សំខាន់សម្រាប់អាជីវកម្ម?

Apr21,2025
Top 6 Points Why UX Design is Important for Business?
ដោយ៖ Design Studio
រយៈពេលអាន៖ ៨ នាទី
បានធ្វើបច្ចុប្បន្នភាព៖ ១៧ មេសា ២០២៥
បានផ្សព្វផ្សាយ៖ ២៨ មីនា ២០២៤

UX (បទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់) មានសារៈសំខាន់ណាស់សម្រាប់អាជីវកម្ម ព្រោះវាជះឥទ្ធិពលដោយផ្ទាល់ទៅលើការពេញចិត្ត និងភក្ដីភាពរបស់អតិថិជន។ បទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ជាវិជ្ជមានជួយបង្កើនអត្រាបំប្លែង (conversions) និងបង្កើតភក្ដីភាពចំពោះម៉ាកយីហោ ដែលនាំទៅរកភាពជោគជ័យ និងការរីកចម្រើនក្នុងរយៈពេលវែង។

តើអ្នកនៅចាំសំណួរចាស់បុរាណមួយនេះទេថា “ហេតុអ្វី UX សំខាន់សម្រាប់អាជីវកម្ម?” តើអ្នកធ្លាប់លឺចម្លើយចំពោះសំណួរនេះរាប់លានដងហើយមែនទេ? គ្មានបញ្ហាទេ! ព្រោះថានៅឆ្នាំ ២០២៤ ចម្លើយដែល 'ទាន់សម័យ' ចំពោះសំណួរនេះនឹងធ្វើឱ្យអ្នកភ្ញាក់ផ្អើល៖

  • ឧបករណ៍ AI កំពុងសម្រួល និងធ្វើស្វ័យប្រវត្តិកម្មការងាររបស់អ្នករចនាទាំងអស់ (រួមទាំងអ្នករចនា UX) នៅក្នុងក្រុមហ៊ុនធំៗ។
  • នៅក្នុងក្រុមហ៊ុនតូចៗ បច្ចេកវិទ្យា Large Language Models (LLMs) និង Generative AI (Gen-AI) កំពុងលុបបំបាត់ការងារដោយដៃគ្រប់ប្រភេទចេញពីការងាររបស់អ្នករចនា ដែលធ្វើឲ្យពួកគេស្ទើរតែគ្មានប្រយោជន៍ ជាពិសេសនៅក្នុងគម្រោងដែលមានហានិភ័យទាប។

ខណៈពេលដែលរឿងទាំងអស់នេះកំពុងកើតឡើង ការធ្វើឲ្យអ្នកប្រើប្រាស់ចាប់អារម្មណ៍កាន់តែពិបាកទៅៗពីមួយឆ្នាំទៅមួយឆ្នាំ។ នៅក្នុងការស្ទង់មតិថ្មីៗនេះ អ្នកប្រើប្រាស់ ៨៨% បានអះអាងថាពួកគេនឹងមិនត្រលប់ទៅគេហទំព័រវិញទេ បន្ទាប់ពីទទួលបានបទពិសោធន៍អវិជ្ជមានតែម្តង។

អ្នកប្រើប្រាស់ជាង ៤៧% បាននិយាយថា ពួកគេនឹងមិនរង់ចាំលើសពីពីរវិនាទីសម្រាប់គេហទំព័រដើម្បីដំណើរការ (load) នោះទេ។

ទោះយ៉ាងណាក៏ដោយ វាមិនមែនសុទ្ធតែជារឿងអាប់អួ និងអស់សង្ឃឹមនោះទេនៅក្នុងពិភពនៃការរចនា UX។

យោងតាមការសិក្សាថ្មីៗនេះ ក្នុងរយៈពេលដប់ឆ្នាំចុងក្រោយនេះ ក្រុមហ៊ុនដែលដឹកនាំដោយការរចនា (design-led companies) បានដំណើរការល្អជាងសន្ទស្សន៍ S&P 500 យ៉ាងខ្លាំង បើគិតពី 'អត្រានៃផលចំណេញ' ដោយទទួលបានផលចំណេញខ្ពស់ជាងប្រហែល ២២៨%។

លើសពីនេះទៅទៀត នៅដើមទសវត្សរ៍ឆ្នាំ ២០១០ រយៈពេលជាមធ្យមដែលអ្នកប្រើប្រាស់ចំណាយលើគេហទំព័រអាជីវកម្មគឺត្រឹមតែ ១០-២០ វិនាទី (ជាមធ្យម)។ នៅឆ្នាំ ២០២៣ តួលេខនោះបានកើនឡើងដល់ជាមធ្យម ៥៤ វិនាទី។

គេហទំព័រអាជីវកម្មជាច្រើននាពេលបច្ចុប្បន្នកំពុងតែយកឈ្នះលើឧបសគ្គ និងរក្សាអ្នកប្រើប្រាស់ដែលមានតម្រូវការខ្ពស់របស់ពួកគេឲ្យនៅជាប់ពាក់ព័ន្ធក្នុងរយៈពេលយូរជាងមធ្យម។ ទាំងនេះគឺជាគេហទំព័រដែលមានការរចនា UX រឹងមាំ ជាពិសេសគេហទំព័រដែលបង្កើតឡើងដោយមានយុទ្ធសាស្ត្រ UX ដែលផ្តោតលើក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី (startup)។ គេហទំព័រទាំងនេះផ្តល់នូវបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ជាវិជ្ជមានជាប់លាប់ ដើម្បីកសាងភក្ដីភាពរបស់អតិថិជន លើកទឹកចិត្តឲ្យមានការចូលមើលឡើងវិញ ហើយជាចុងក្រោយរកចំណូលបានកាន់តែច្រើនឡើងៗ។

នៅក្នុងអត្ថបទនេះ យើងនឹងឆ្លើយសំណួរថាហេតុអ្វី UX សំខាន់សម្រាប់អាជីវកម្មឲ្យបានលម្អិត។ ប៉ុន្តែជាដំបូង សូមឲ្យយើងបញ្ជាក់អំពីការរចនា UX ហើយបន្ទាប់មកយល់ពីអ្វីដែលធ្វើឲ្យវាសំខាន់សម្រាប់អាជីវកម្ម។

ហេតុផលដែលការរចនា UX សំខាន់សម្រាប់អាជីវកម្ម?

អាជីវកម្មប្រចាំថ្ងៃពាក់ព័ន្ធនឹងនាយកដ្ឋាន និងអាទិភាពដែលប្រកួតប្រជែងគ្នា។ KPIs និង OKRs គឺល្អសម្រាប់នាយកដ្ឋានទីផ្សារ និងផ្នែកលក់។ ប៉ុន្តែ ការងាររបស់អ្នករចនា UX គឺត្រូវតស៊ូដើម្បីអ្នកប្រើប្រាស់ – ដោយដាក់តម្រូវការរបស់ពួកគេនៅជួរមុខ និងចំកណ្តាលនៃផែនការ។

នេះជាអ្វីដែលកើតឡើងនៅពេលដែលអ្នករចនា UX ចូលរួមជាមួយអ្នកគ្រប់គ្រងផលិតផល និងជួយរៀបចំផែនការ និងផែនការអាជីវកម្ម៖

១. ការពេញចិត្ត និងការរក្សាអតិថិជន (Customer Satisfaction and Retention)

  • ការរចនា UX ល្អជួយបង្កើនការពេញចិត្តរបស់អតិថិជនយ៉ាងខ្លាំង។
  • នៅពេលអ្នកប្រើប្រាស់យល់ថាផលិតផលមួយមានភាពងាយស្រួលប្រើ រីករាយ និងត្រូវបានរចនាឡើងសម្រាប់តម្រូវការរបស់ពួកគេ – ពួកគេទំនងជាមានទស្សនៈវិជ្ជមានចំពោះម៉ាកយីហោ។
  • បទពិសោធន៍គ្មានថ្នេរ (Seamless experiences) ជួយកាត់បន្ថយការខកចិត្ត។
  • នៅពេលអ្នកប្រើប្រាស់ទទួលបានតម្លៃដែលគ្មានការខកចិត្តជាប់លាប់ពីអន្តរកម្មរបស់ពួកគេ ពួកគេកាន់តែមានទំនោរចង់ត្រលប់មកវិញ។
  • តាមវិធីនេះ ការរចនា UX ល្អជួយបណ្ដុះភក្ដីភាពរបស់អ្នកប្រើប្រាស់។
  • អ្នកប្រើប្រាស់ដែលពេញចិត្ត និងស្មោះត្រង់ច្រើនតែក្លាយជាអ្នកទិញដដែលៗ។
  • ទាំងអស់នេះនាំទៅរកការបង្កើនការលក់ និងភាពជោគជ័យនៃអាជីវកម្មក្នុងរយៈពេលវែង។

២. ការបង្កើនប្រសិទ្ធភាពអត្រាបំប្លែង (Conversion Rate Optimization)

ការយល់ចិត្ត (Empathy) និងភាពភាវវិស័យ (Objectivity) គឺជាជំនាញស្នូលពីររបស់អ្នករចនា UX៖

  • ការយល់ចិត្តរបស់ពួកគេជួយឲ្យពួកគេយល់ពីតម្រូវការ គោលដៅ និងការខកចិត្តរបស់អ្នកប្រើប្រាស់។
  • ភាពភាវវិស័យរបស់ពួកគេជួយឲ្យពួកគេមើលផលិតផលឌីជីថលដោយភ្នែកថ្មី មើលឃើញកំហុសឆ្គង និងកែតម្រូវវា។

នេះជារបៀបដែលជំនាញទាំងពីរនេះរួមបញ្ចូលគ្នាដើម្បីជំរុញអត្រាបំប្លែង និងការលក់៖

  • ផលិតផលដែលរចនាយ៉ាងល្អណែនាំអ្នកប្រើប្រាស់ដោយងាយស្រួលតាមរយៈដំណើររបស់ពួកគេ (user journey)។
  • វាកាត់បន្ថយរាល់ឧបសគ្គក្នុងដំណើររបស់អ្នកប្រើប្រាស់ដែលអាចនាំទៅដល់ការបោះបង់ចោល (abandonment) ដោយភាវវិស័យ។
  • តាមរយៈការយល់ដឹងពីចំណុចឈឺចាប់ (pain points) របស់អ្នកប្រើប្រាស់ និងការបង្កើនប្រសិទ្ធភាពបទពិសោធន៍របស់ពួកគេ អ្នករចនា UX បំប្លែងអ្នកទស្សនាកាន់តែច្រើនទៅជាអតិថិជនដែលចំណាយប្រាក់។

យោងតាមការស្ទង់មតិថ្មីៗដោយ Zendesk៖

  • អតិថិជន ៧៦% រំពឹងថាកម្មវិធី (apps) និងគេហទំព័រនឹងមានការយល់ចិត្ត និងងាយស្រួលប្រើប្រាស់ស្របតាមតម្រូវការផ្ទាល់ខ្លួនរបស់ពួកគេ។
  • នៅពេលដែលផលិតផលឌីជីថលបរាជ័យក្នុងការបំពេញតាមការរំពឹងទុកទាំងនេះ អ្នកប្រើប្រាស់ទំនងជាមិនសូវបំប្លែង (convert) ទេ។

ការរចនា UX ល្អធានាថាផលិតផលមានគុណសម្បត្តិសំខាន់ៗទាំងពីរនេះដែលជំរុញអត្រាបំប្លែង។ នេះជាឧទាហរណ៍មួយទៀត៖

  • Zenprint បានប្រើ Hotjar ដើម្បីបង្កើនគុណភាពនៃការរចនា UX នៃគេហទំព័ររបស់ខ្លួន។
  • ក្នុងរយៈពេលមួយខែនៃការអនុវត្តការផ្លាស់ប្តូរការរចនា UX ដែលផ្តោតលើអ្នកប្រើប្រាស់ អត្រាបំប្លែងរបស់គេហទំព័របានកើនឡើង ២%។

៣. ភាពគួរឱ្យទុកចិត្ត និងទំនុកចិត្តលើម៉ាកយីហោ (Brand Credibility and Trust)

គ្មាននរណាខ្វល់ពីម៉ាកយីហោទេ៖

  • យើងមិននិយាយអំពី Apple, Google, Coca-Cola ឬម៉ាកយីហោរាប់ពាន់លានដុល្លារផ្សេងទៀតទេ។
  • បាទ មនុស្សខ្វល់អំពីម៉ាកយីហោធំៗទាំងនោះ។
  • យើងកំពុងនិយាយអំពីម៉ាកយីហោរបស់ក្រុមហ៊ុនតូចៗ និងក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី។

អ្នកប្រើប្រាស់មិនខ្វល់ពីម៉ាកយីហើតូចៗទេ – ពួកគេគ្រាន់តែខ្វល់ថាតើផលិតផល ឬសេវាកម្មរបស់ម៉ាកយីហោទាំងនោះធ្វើឲ្យជីវិតរបស់ពួកគេប្រសើរឡើងយ៉ាងដូចម្តេច។

នៅពេលនិយាយអំពីផលិតផល និងសេវាកម្មឌីជីថល – បទពិសោធន៍ដែលពួកគេផ្តល់ឲ្យគឺជាម៉ាកយីហោរបស់ពួកគេ។ នោះហើយជាមូលហេតុដែលការរចនា UX ជះឥទ្ធិពលដោយផ្ទាល់ទៅលើការយល់ឃើញអំពីម៉ាកយីហោ៖

  • ការរចនាដែលមានភាពស៊ីសង្វាក់គ្នា និងផ្តោតលើអ្នកប្រើប្រាស់បង្កើតភាពគួរឱ្យទុកចិត្ត។
  • អ្នកប្រើប្រាស់ភ្ជាប់បទពិសោធន៍ដែលមានគុណភាពជាមួយនឹងម៉ាកយីហោដែលน่าเชื่อถือ និងធំជាងមុន។
  • នៅពេលដែលបទពិសោធន៍ដែលម៉ាកយីហើតូចជាងផ្តល់ឲ្យស្របតាមការរំពឹងទុក និងតម្រូវការរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ជាប់លាប់ ទំនុកចិត្តត្រូវបានកសាងឡើង។
  • យូរៗទៅ ការរចនា UX ល្អពិតជាពង្រឹងទំនាក់ទំនងផ្លូវអារម្មណ៍រវាងម៉ាកយីហោ ផលិតផលរបស់វា និងអ្នកប្រើប្រាស់របស់វា។

ការរចនា UX គឺជាសំឡេងរបស់អ្នកប្រើប្រាស់។ ប៉ុន្តែ វាមិនអាចគ្រាន់តែជាប៉ុណ្ណឹងទេ។ វាត្រូវការគាំទ្រគោលដៅអាជីវកម្ម។ ការរចនា UX នឹងមិនមែនជាវិស័យជោគជ័យទេ ប្រសិនបើវាមិនអាចផ្តល់លទ្ធផលដែលអាចវាស់វែងបានសម្រាប់អាជីវកម្ម។ ជាសំណាងល្អ មានវិធីជាច្រើនដែលការរចនា UX ជះឥទ្ធិពលដោយផ្ទាល់ទៅលើភាពជោគជ័យនៃអាជីវកម្ម។

៤. ឧត្តមភាពក្នុងការប្រកួតប្រជែង (Competitive Advantage)

ត្រលប់ទៅទសវត្សរ៍ឆ្នាំ ៩០ Google គ្មាន "ម៉ាកយីហោ" ឬ "យុទ្ធសាស្ត្រអាជីវកម្មធំដុំ" អ្វីដែលត្រូវនិយាយនោះទេ។ វាមិនមានចក្ខុវិស័យសាជីវកម្មច្បាស់លាស់ ឬបេសកកម្មដ៏មហិច្ឆតានោះទេ។ អ្វីទាំងអស់ដែលវាមានគឺលក្ខណៈពិសេសដ៏អស្ចារ្យមួយ – សមត្ថភាពក្នុងការបង្កើតលទ្ធផលស្វែងរកតាមវិធីដែលផ្តោតលើអ្នកប្រើប្រាស់ច្រើនជាងគូប្រជែងទាំងអស់របស់វា។

វាមានការរចនា UX ល្អ ហើយនោះជាអ្វីដែលធ្វើឲ្យវាក្លាយជាម៉ាកយីហោធំដូចសព្វថ្ងៃនេះ។ ស្រដៀងគ្នានេះដែរ ផលិតផលរបស់អ្នកមិនត្រូវការលក្ខណៈពិសេសច្រើនតោន ឬយុទ្ធសាស្ត្រម៉ាកយីហោដ៏ធំដើម្បីជោគជ័យនោះទេ។ វាគ្រាន់តែត្រូវការជួយអ្នកប្រើប្រាស់សម្រេចបាននូវគោលដៅជាក់លាក់ណាមួយតាមវិធីល្អប្រសើរ និងរីករាយជាងគូប្រជែងរបស់អ្នក។

  • ក្រុមហ៊ុនដែលផ្តល់អាទិភាពលើការរចនា UX បង្កើតភាពខុសប្លែកដោយផ្តល់ជូននូវផលិតផលដែលមានមុខងារ និងសំខាន់ជាងនេះទៅទៀត – រីករាយក្នុងការប្រើប្រាស់។
  • ការផ្តោតលើភាពងាយស្រួលប្រើនេះទាក់ទាញអតិថិជននៅក្នុងទីផ្សារដែលពោរពេញដោយផលិតផលជាច្រើនដែលអាចស្រដៀងគ្នា។
  • យុទ្ធសាស្ត្ររចនា UX ដ៏រឹងមាំអាចជាកត្តាជំរុញសំខាន់នៃភាពខុសប្លែកគ្នានៅលើទីផ្សារ។

កុំដេញតាមលក្ខណៈពិសេសរបស់គូប្រជែង។ ផលិតផលដែលមានការរចនា UX ល្អ និងលក្ខណៈពិសេសអស្ចារ្យ ២ ឬ ៣ តែងតែយកឈ្នះផលិតផលដែលមានការរចនា UX ខ្សោយ និងលក្ខណៈពិសេសពាក់កណ្តាលសម្រេចជាច្រើន។

៥. ការសន្សំសំចៃថ្លៃដើម និងប្រសិទ្ធភាព (Cost Savings and Efficiency)

សួរអ្នករចនា UX ណាម្នាក់ថាតើជំហាននៃដំណើរការ UX ចាប់ផ្តើមពីណា – ចម្លើយគឺតែងតែជាការស្រាវជ្រាវ។ នៅពេលដំណើរការដំណាក់កាលស្រាវជ្រាវនៃគម្រោងមួយ ក្រុមរចនា UX៖

  • សម្ភាសអ្នកប្រើប្រាស់ និងភាគីពាក់ព័ន្ធ (stakeholders) ដើម្បីយល់ដឹងពីតម្រូវការរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ និងតម្រូវការអាជីវកម្ម។
  • ធ្វើការវិភាគលើគូប្រជែង ដើម្បីវិភាគផលិតផលរបស់គូប្រជែង។
  • ធ្វើការស្ទង់មតិលើអ៊ីនធឺណិត ដើម្បីទទួលបានការយល់ដឹងកាន់តែស៊ីជម្រៅអំពីលក្ខណៈពិសេសដែលអាច ឬមិនអាចរួមបញ្ចូលនៅក្នុងគម្រោង។
  • បង្កើតក្រុមពិភាក្សា (focus groups) ដើម្បីទទួលបានការយល់ដឹងកាន់តែស៊ីជម្រៅអំពីរបៀបដែលមនុស្សអាចប្រើប្រាស់ផលិតផល។

ប្រសិនបើថវិកាអនុញ្ញាត អ្នករចនា UX អាចនឹង៖

  • បង្កើតបុគ្គលិកលក្ខណៈអ្នកប្រើប្រាស់ (user personas)។
  • កំណត់ស្ថាបត្យកម្មព័ត៌មាន (information architecture) នៃផលិតផលឌីជីថល។
  • បង្កើតគ្រោងឆ្អឹង (wireframes) និងគំរូដើម (prototypes) ជាមូលដ្ឋាន។

នៅពេលដែលទិន្នន័យដែលប្រមូលបានទាំងអស់នេះត្រូវបានវិភាគ វាត្រូវបានប្រើជាមូលដ្ឋានសម្រាប់ការសម្រេចចិត្តក្នុងអំឡុងពេលដំណើរការរចនាជាក់ស្តែង។ ការវិនិយោគតែក្នុងដំណាក់កាលស្រាវជ្រាវនៃដំណើរការរចនា UX នេះតែមួយមុខ ជួយសន្សំសំចៃធនធានយ៉ាងច្រើនរបស់អ្នក៖

  • តាមរយៈការដោះស្រាយតម្រូវការរបស់អ្នកប្រើប្រាស់តាំងពីដំណាក់កាលដំបូងនៃដំណើរការរចនា អ្នកអាចជៀសវាងការធ្វើឡើងវិញដែលមានតម្លៃថ្លៃ និងបញ្ហាផ្នែកជំនួយនៅពេលក្រោយ។
  • ផលិតផលដែលរចនាឡើងដោយងាយស្រួលប្រើ (intuitively designed) គឺងាយស្រួលសម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់ក្នុងការរុករកដោយឯករាជ្យ។
  • ការរចនា UX ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពក៏ជួយកាត់បន្ថយតម្រូវការសម្រាប់ការគាំទ្រអតិថិជនយ៉ាងទូលំទូលាយផងដែរ។

៦. កំណើន និងភាពអាចពង្រីកបានរបស់អាជីវកម្ម (Business Growth and Scalability)

ការរចនា UX គឺជាកត្តាជំរុញដ៏សំខាន់នៃកំណើនអាជីវកម្មរយៈពេលវែង៖

  • បទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ដែលរចនាយ៉ាងល្អបង្កើនភាពទាក់ទាញនៃផលិតផល។
  • នៅពេលអតិថិជនសក្តានុពលយល់ថាផលិតផលងាយស្រួលប្រើ និងរីករាយ ពួកគេទំនងជាជ្រើសរើសវាជាងគូប្រជែង។
  • ការនិយាយតៗគ្នាជាវិជ្ជមាន (Positive word-of-mouth) និងការណែនាំពីអ្នកប្រើប្រាស់ពង្រីកឥទ្ធិពលនេះបន្ថែមទៀត។
  • អ្នកប្រើប្រាស់ដែលពេញចិត្តបន្តចែករំលែកបទពិសោធន៍របស់ពួកគេជាមួយអ្នកដទៃ។
  • ឥទ្ធិពលទាំងអស់នេះបន្តជំរុញកំណើនអាជីវកម្ម។

ការរចនា UX ក៏អាចពង្រីកបានដែរ (scalable)៖

  • ការរចនា UX មិនដែលនៅស្ងៀមទេ – វាតែងតែឆ្លើយតបទៅនឹងតម្រូវការអ្នកប្រើប្រាស់ថ្មីៗ និងការផ្លាស់ប្តូរតម្រូវការទីផ្សារ។
  • តាមរយៈការប្រមូលមតិកែលម្អពីអ្នកប្រើប្រាស់ជាទៀងទាត់តាមរយៈការស្ទង់មតិ ការធ្វើតេស្តភាពងាយស្រួលប្រើ ។ល។ ក្រុមរចនា UX ជួយអាជីវកម្មជានិច្ចក្នុងការកំណត់ចំណុចឈឺចាប់ និងផ្នែកដែលត្រូវកែលម្អ។
  • ការអនុវត្តការរចនា UX ដែលអាចពង្រីកបានបែបនេះ អនុញ្ញាតឲ្យអាជីវកម្មផ្លាស់ប្តូរទិសដៅបានយ៉ាងឆាប់រហ័ស និងរួមបញ្ចូលលក្ខណៈពិសេសថ្មីៗដែលបំពេញតាមការរំពឹងទុករបស់អ្នកប្រើប្រាស់ជំនាន់ក្រោយ។

ដំណើរការរចនា UX សម្រាប់អាជីវកម្មរបស់អ្នក

ចង់ធានាថាកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងក្នុងការរចនា UX របស់ក្រុមអ្នកភ្ជាប់មកជាមួយនូវអត្ថប្រយោជន៍អាជីវកម្មទាំងអស់ដែលយើងទើបតែបានរាយបញ្ជីមែនទេ? សូមអនុវត្តតាមជំហានទាំងនេះ៖

១. ធ្វើការស្រាវជ្រាវ UX (Conduct UX Research)

ការធ្វើការស្រាវជ្រាវ UX បង្កើតឆាកសម្រាប់ដំណើរការរចនា UX ដែលនៅសល់ឲ្យទទួលបានជោគជ័យ។ ដើម្បីបង្កើតដំណាក់កាលស្រាវជ្រាវ UX ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព៖

  • និយាយជាមួយអ្នកប្រើប្រាស់ និងភាគីពាក់ព័ន្ធ ដើម្បីកំណត់តម្រូវការ និងការរំពឹងទុករបស់ពួកគេ។
  • ពិនិត្យមើលគូប្រជែង ដើម្បីយល់ពីចំណុចខ្លាំង និងចំណុចខ្សោយរបស់ពួកគេ។
  • ប្រើការស្ទង់មតិលើអ៊ីនធឺណិត ដើម្បីប្រមូលការយល់ដឹងទូលំទូលាយអំពីលក្ខណៈពិសេសដែលចង់បាន។
  • រៀបចំការពិភាក្សាជាមួយអ្នកប្រើប្រាស់សក្តានុពល ដើម្បីស្វែងយល់ពីរបៀបដែលពួកគេអាចធ្វើអន្តរកម្មជាមួយផលិតផល។

ដំណាក់កាលនេះក៏ត្រូវបានគេហៅថា ដំណាក់កាលកំណត់បញ្ហា (problem definition stage) ផងដែរ។ វាជួយបញ្ជាក់ពីតម្រូវការ ចំណុចឈឺចាប់ និងបំណងប្រាថ្នារបស់អ្នកប្រើប្រាស់ទាក់ទងនឹងផលិតផល ឬគំនិតផលិតផលរបស់អ្នក។ ការយល់ដឹងដែលទទួលបាននៅទីនេះគឺមានតម្លៃមិនអាចកាត់ថ្លៃបានសម្រាប់ការរៀបចំដំណើរការរចនា៖

  • ទិន្នន័យដែលប្រមូលបានណែនាំជម្រើសរចនានៅទូទាំងគម្រោង។
  • ការចូលរួមពីអ្នកអភិវឌ្ឍន៍ និងភាគីពាក់ព័ន្ធតាំងពីដំបូងក្នុងការស្រាវជ្រាវ ជួយជំរុញឲ្យមានការពិភាក្សាកាន់តែប្រសើរអំពីតម្រូវការអ្នកប្រើប្រាស់ និងឧបសគ្គផ្នែកបច្ចេកទេស។
  • ការដោះស្រាយតម្រូវការអ្នកប្រើប្រាស់ជាមុនក៏រារាំងអ្នកពីការវិនិយោគលើគំនិតរចនាខុសផងដែរ។

ការធ្វើការស្រាវជ្រាវ UX យ៉ាងហ្មត់ចត់បង្កើតមូលដ្ឋានគ្រឹះដ៏រឹងមាំសម្រាប់ដំណើរការរចនាដែលផ្តោតលើអ្នកប្រើប្រាស់ ដែលបំពេញតាមគោលដៅអាជីវកម្មរបស់អ្នកផងដែរ។

២. ផ្ដល់អាទិភាពលើភាពងាយស្រួលប្រើ និងលទ្ធភាពប្រើប្រាស់បានគ្រប់គ្នា (Prioritize Usability and Accessibility)

ការធ្វើឲ្យផលិតផលឌីជីថលងាយស្រួលប្រើ និងរួមបញ្ចូល (inclusive) គឺចាំបាច់ដើម្បីទៅដល់អ្នកប្រើប្រាស់ទាំងអស់៖

  • ភាពងាយស្រួលប្រើ (Usability) ធានាថាអ្នកគ្រប់គ្នាអាចរុករកផលិតផលរបស់អ្នកដោយគ្មានការភាន់ច្រលំ។
  • លទ្ធភាពប្រើប្រាស់បានគ្រប់គ្នា (Accessibility) ធានាថាបុគ្គលដែលមានពិការភាពក៏អាចចូលរួមជាមួយវាបានដែរ។

ដើម្បីធានាថាការរចនាផលិតផលរបស់អ្នកមានគុណសម្បត្តិទាំងពីរនេះ៖

ចាប់ផ្តើមជាមួយគំនូសព្រាង (Sketches)

  • គ្រប់គម្រោងរចនា UX ចាប់ផ្តើមដោយគំនូសព្រាង។
  • ដោយប្រើក្រដាស និងខ្មៅដៃ អ្នករចនាអាចមើលឃើញគំនិតបានយ៉ាងឆាប់រហ័ស។
  • ការគូសវាសអនុញ្ញាតឲ្យមានមតិកែលម្អភ្លាមៗពីភាគីពាក់ព័ន្ធ រួមទាំងអ្នកអភិវឌ្ឍន៍ និងអ្នកប្រើប្រាស់គោលដៅ។
  • វិធីសាស្រ្តសហការនេះជួយផ្ទៀងផ្ទាត់គំនិតតាំងពីដំបូង។

អភិវឌ្ឍគ្រោងឆ្អឹង (Develop Wireframes)

  • គ្រោងឆ្អឹងធ្វើឲ្យគំនូសព្រាងមានជីវិត។
  • ពួកវាដើរតួជាប្លង់មេដែលរៀបរាប់ពីរចនាសម្ព័ន្ធនៃទំព័រដោយមិនផ្តោតលើព័ត៌មានលម្អិតនៃការរចនា។
  • គ្រោងឆ្អឹងបង្ហាញពីកន្លែងដែលធាតុនានានឹងត្រូវបានដាក់ ជួយភាគីពាក់ព័ន្ធឲ្យយល់ពីប្លង់ និងមុខងារមុនពេលការអភិវឌ្ឍចាប់ផ្តើម។
  • ភាពច្បាស់លាស់នេះការពារការយល់ច្រលំនៅពេលក្រោយក្នុងគម្រោង។

ការធ្វើតេស្ត (Testing)

  • ធ្វើតេស្តគ្រោងឆ្អឹង ដើម្បីកំណត់បញ្ហាភាពងាយស្រួលប្រើដំបូងៗ។
  • បន្តធ្វើតេស្តគ្រោងឆ្អឹងជាមួយអ្នកប្រើប្រាស់ នៅពេលដែលវាកាន់តែលម្អិត។

បង្កើនភាពងាយស្រួលប្រើ និងលទ្ធភាពប្រើប្រាស់បានគ្រប់គ្នា (Enhance Usability and Accessibility)

  • រួមបញ្ចូលភាពងាយស្រួលប្រើ និងលទ្ធភាពប្រើប្រាស់បានគ្រប់គ្នាតាំងពីការចាប់ផ្តើមនៃដំណើរការបង្កើតគំរូដើម (prototyping)។
  • អនុវត្តតាមគោលការណ៍ណែនាំអំពីលទ្ធភាពប្រើប្រាស់មាតិកាគេហទំព័រ (Web Content Accessibility Guidelines - WCAG) គ្រប់ជំហាន។
  • ធានាថាការរុករក (navigation) មានលក្ខណៈសាមញ្ញ និងងាយស្រួលប្រើជាមួយនឹងការធ្វើតេស្តរចនាសម្ព័ន្ធមែកធាង (tree testing) និងការតម្រៀបកាត (card sorting)។
  • ប្រើស្លាកសញ្ញាច្បាស់លាស់ ប្លង់ស៊ីសង្វាក់គ្នា និងលំហូរឡូជីខលក្នុងការរុករក។
  • សរសេរមាតិកាជាភាសាសាមញ្ញ ត្រង់ไปត្រង់มา។
  • ប្រើពណ៌ដែលមានកម្រិតកម្រិតពណ៌ខ្ពស់ (high-contrast colors) សម្រាប់អត្ថបទ និងផ្ទៃខាងក្រោយ ដើម្បីបង្កើនលទ្ធភាពអាន។
  • ធ្វើតេស្តភាពងាយស្រួលប្រើលើគំរូដើមក្រោយៗទៀតជាមួយបុគ្គលដែលមានពិការភាព។
  • ប្រើមតិកែលម្អរបស់ពួកគេដើម្បីធ្វើការកែលម្អការរចនា។

ការប្តេជ្ញាចិត្តចំពោះភាពងាយស្រួលប្រើ និងលទ្ធភាពប្រើប្រាស់បានគ្រប់គ្នា បើកផលិតផលរបស់អ្នកទៅកាន់អ្នកប្រើប្រាស់កាន់តែច្រើន។

៣. ការធ្វើតេស្ត និងកែលម្អជាបន្តបន្ទាប់ (Continuous Testing and Iteration)

វាងាយស្រួលសម្រាប់ក្រុមរចនាក្នុងការផ្តោតអារម្មណ៍ខ្លាំងពេកលើគម្រោងផ្សេងទៀត នៅពេលដែលផលិតផលត្រូវបានដាក់ឲ្យដំណើរការ។ នេះជាមូលហេតុដែលការបាត់បង់ការមើលឃើញពីរបៀបដែលអ្នកប្រើប្រាស់ពិតជាធ្វើអន្តរកម្មជាមួយផលិតផលដែលបានដាក់ឲ្យដំណើរការរបស់អ្នកគឺជាគំនិតមិនល្អ៖

ហេតុអ្វីការធ្វើតេស្តសំខាន់ (Why Testing Matters)

  • អ្វីដែលអ្នកប្រើប្រាស់និយាយ និងអ្វីដែលពួកគេធ្វើអាចខុសគ្នាខ្លាំង។
  • ការធ្វើតេស្តជាទៀងទាត់បង្ហាញពីភាពខុសគ្នាទាំងនេះ។
  • វាជួយក្រុមឲ្យយល់ពីអាកប្បកិរិយាអ្នកប្រើប្រាស់ពិតប្រាកដ។
  • ការធ្វើតេស្តពេញមួយ និងបន្ទាប់ពីដំណើរការរចនា អនុញ្ញាតឲ្យក្រុមរកឃើញបញ្ហាមុនពេលវាប៉ះពាល់ដល់ម៉ាកយីហោ។

ជំហានសម្រាប់ការធ្វើតេស្តប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព (Steps for Effective Testing)

  • ចាប់ផ្តើមដោយគោលដៅច្បាស់លាស់សម្រាប់អ្វីដែលអ្នកចង់រៀនពីការធ្វើតេស្ត។
  • ជ្រើសរើសវិធីសាស្ត្រធ្វើតេស្តសមស្រប (ការធ្វើតេស្តភាពងាយស្រួលប្រើ, ការធ្វើតេស្ត A/B, ការស្ទង់មតិ) ដោយផ្អែកលើសម្មតិកម្មរបស់អ្នក។
  • ធ្វើតេស្តនៅគ្រប់ដំណាក់កាលនៃការអភិវឌ្ឍន៍ មិនមែនត្រឹមតែនៅពេលចាប់ផ្តើម/បញ្ចប់នោះទេ។
  • ជំនួសឲ្យការធ្វើតេស្តធំមួយ សូមធ្វើតេស្តតូចៗជាបន្តបន្ទាប់។
  • ធ្វើឲ្យការធ្វើតេស្តនីមួយៗផ្តោតលើទិដ្ឋភាពជាក់លាក់នៃផលិតផល។
  • ចូលរួមជាមួយអ្នកអភិវឌ្ឍន៍ ហើយជូនដំណឹងដល់ពួកគេអំពីលទ្ធផលនៃការធ្វើតេស្ត។
  • ប្រើការយល់ដឹងដែលទទួលបានពីការធ្វើតេស្តដើម្បីធ្វើការផ្លាស់ប្តូរដោយផ្អែកលើព័ត៌មានទៅលើការរចនា។
  • រាល់ការកែលម្អ (iteration) គួរតែត្រូវបានធ្វើតេស្តម្តងទៀត ដើម្បីធានាថាការកែលម្អបំពេញតាមតម្រូវការអ្នកប្រើប្រាស់។

ការធ្វើតេស្ត និងកែលម្អជាបន្តបន្ទាប់គឺចាំបាច់ណាស់ ដើម្បីកុំឲ្យបរាជ័យក្នុងការបំពេញតាមការរំពឹងទុករបស់អ្នកប្រើប្រាស់។ នោះហើយជាអ្វីដែលធ្វើឲ្យផលិតផលល្អក្លាយជាផលិតផលដ៏អស្ចារ្យ!

តើអ្វីទៅជាការរចនា UX ហើយហេតុអ្វីវាសំខាន់?

ការរចនាបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ ឬ ការរចនា UX គឺជាវិធីសាស្រ្តរួមបញ្ចូលគ្នា និងគ្រប់ជ្រុងជ្រោយក្នុងការបង្កើតបទពិសោធន៍ឌីជីថលដែលមានប្រសិទ្ធភាព មានតម្លៃ និងគួរឲ្យចងចាំ។ វាគឺជាដំណើរការរចនាពហុមុខ ដែលរួមមានវិសាលគមទូលំទូលាយនៃវិញ្ញាសា រួមទាំងការរចនាផ្នែករូបភាព (visual design), ការរចនាអន្តរកម្ម (interaction design), ស្ថាបត្យកម្មព័ត៌មាន (information architecture), និងការបង្កើនប្រសិទ្ធភាពភាពងាយស្រួលប្រើ (usability optimization)។ វិញ្ញាសាទាំងអស់នេះគឺផ្តោតតែលើអ្នកប្រើប្រាស់ប៉ុណ្ណោះ។

វិញ្ញាសានៃការរចនា UX តើវាជាអ្វី? ហេតុអ្វីវាសំខាន់? ឧបករណ៍ដែលប្រើ ឧទាហរណ៍
ការរចនាអន្តរកម្ម (Interaction Design) – ដំណើរការនៃការទន្ទឹងរង់ចាំតម្រូវការអ្នកប្រើប្រាស់ និងរចនារាល់អន្តរកម្មដែលពួកគេនឹងមាននៅលើផលិតផល។
– ការរុករកតាមរយៈអន្តរកម្មនីមួយៗគួរតែមានអារម្មណ៍ថាធម្មជាតិ ងាយស្រួលប្រើ និងទាក់ទាញ។
លុបបំបាត់ការភាន់ច្រលំ និងធានាថាអ្នកប្រើប្រាស់សម្រេចបានគោលដៅរបស់ពួកគេប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព។ ឧបករណ៍បង្កើតគំរូដើមដូចជា Figma, InVision, និង Axure RP ដើម្បីបង្កើតលំហូរអ្នកប្រើប្រាស់ (user flows) ជាមូលដ្ឋាន, ដំណើរអ្នកប្រើប្រាស់ (user journeys), និងគ្រោងឆ្អឹងកម្រិតទាប (low-fi wireframes) ផ្សេងទៀតដែលបង្ហាញពីអន្តរកម្មអ្នកប្រើប្រាស់ដែលអាចកើតមានទាំងអស់។ រចនាទំព័រចុះចត (landing page) ដែលពោរពេញដោយអន្តរកម្មតូចៗ (micro-interactions) ដើម្បីទាក់ទាញអ្នកប្រើប្រាស់ដោយមិនដឹងខ្លួនឲ្យធ្វើជំហានបន្ទាប់ (ចុះឈ្មោះនៅលើគេហទំព័រ)។
ស្ថាបត្យកម្មព័ត៌មាន (Information Architecture) រៀបចំរាល់ព័ត៌មាននៅក្នុងផលិតផលឲ្យមានលក្ខណៈឡូជីខល ដោយប្រើប្រភេទសមស្រប ស្លាក (tags) ងាយយល់ និងមុខងារស្វែងរកដែលងាយស្រួលប្រើ។ ធ្វើឲ្យអ្នកប្រើប្រាស់ងាយស្រួលស្វែងរកអ្វីដែលពួកគេត្រូវការ ដោយមិនគិតពីថាតើព័ត៌មាននោះស្មុគស្មាញប៉ុណ្ណានោះទេ។ ឧបករណ៍យុទ្ធសាស្ត្រមាតិកា, ឧបករណ៍ធ្វើតេស្តរចនាសម្ព័ន្ធមែកធាង, ការតម្រៀបកាត, និងទម្រង់ផ្សេងទៀតនៃការធ្វើតេស្តអ្នកប្រើប្រាស់។ រចនាទម្រង់បង្ហាញជាលំដាប់ (progressive disclosure forms) ដែលបង្ហាញព័ត៌មានទាក់ទងនឹងម៉ាកយីហោជាដុំៗដែលអាចយល់បាន នៅពេលអ្នកប្រើប្រាស់ស្វែងយល់ពីកម្មវិធី។
ការរចនាផ្នែករូបភាព (Visual Design) – ប្រើពណ៌ អក្សរ (typography) ប្លង់ និងធាតុរចនាផ្សេងទៀតតាមបែបយុទ្ធសាស្ត្រ ដើម្បីណែនាំអ្នកប្រើប្រាស់តាមរយៈដំណើររបស់ពួកគេ និងរំលេចព័ត៌មានសំខាន់ៗ។
– បង្កើតប្រព័ន្ធរចនា (design systems) ដើម្បីធានាភាពស៊ីសង្វាក់គ្នានៃការរចនា ដោយប្រើសមាសធាតុ UI ដែលអាចប្រើឡើងវិញបាន និងគោលការណ៍ណែនាំរចនាប័ទ្ម (style guides) ដែលបានកំណត់យ៉ាងល្អ។
បង្កើនភាពងាយស្រួលប្រើ; បង្កើតបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ដែលគ្មានការរអាក់រអួល និងទាក់ទាញភ្នែក ដែលស្របតាមគោលដៅ និងអត្តសញ្ញាណម៉ាកយីហោ។ Figma, Sketch, Adobe XD, និងឧបករណ៍រចនាកម្រិតខ្ពស់ផ្សេងទៀតដែលមានបណ្ណាល័យនៃធាតុរចនា, ពុម្ពប្លង់ ។ល។ – ប្រើពណ៌ដើម្បីបែងចែកតួនាទីអ្នកប្រើប្រាស់ (ឧ. ពណ៌ខៀវសម្រាប់អ្នកគ្រប់គ្រង, ពណ៌បៃតងសម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់) នៅក្នុងកម្មវិធីគេហទំព័រ (web app)។
– ប្រើអក្សរដើម្បីបញ្ជាក់ព័ត៌មានសំខាន់ៗទាក់ទងនឹងម៉ាកយីហោនៅលើកម្មវិធី។
ការបង្កើនប្រសិទ្ធភាពភាពងាយស្រួលប្រើ (Usability Optimization) – ធ្វើការស្រាវជ្រាវអ្នកប្រើប្រាស់ (ការសម្ភាសន៍មួយទល់មួយ, ការស្ទង់មតិ ។ល។) ដើម្បីបង្កើតគំរូដើមនៃការរចនា។
– ដំណើរការធ្វើតេស្តភាពងាយស្រួលប្រើលើគំរូដើម ដើម្បីកំណត់ និងជួសជុលចំណុចឈឺចាប់របស់អ្នកប្រើប្រាស់។
ធានាថាការរចនារបស់ផលិតផលលើសពីការរំពឹងទុករបស់អ្នកប្រើប្រាស់ជាប់លាប់។ ឧបករណ៍ធ្វើតេស្តភាពងាយស្រួលប្រើដូចជា Hotjar, Crazy Egg, និង User-Testing។ – វិភាគផែនទីកម្ដៅ (heatmaps) ដើម្បីមើលកន្លែងដែលអ្នកប្រើប្រាស់ចុចច្រើនបំផុត និងតិចបំផុតនៅលើគេហទំព័រ។
– ធ្វើបច្ចុប្បន្នភាពការរចនាសមស្របនៅក្នុងតំបន់ដែលការយកចិត្តទុកដាក់របស់ពួកគេធ្លាក់ចុះខ្លាំងបំផុត។
អ្នកប្រើប្រាស់ស្ថិតនៅចំកណ្តាលនៃអ្វីៗទាំងអស់ក្នុងការរចនា UX; ពួកគេណែនាំរាល់ការសម្រេចចិត្តរចនា ចាប់ពីរបៀបដែលផលិតផលនឹងមើលទៅ រហូតដល់របៀបដែលវានឹងដំណើរការដោយងាយស្រួលប្រើ រហូតដល់របៀបដែលវានឹងបំពេញ និងលើសពីការរំពឹងទុករបស់អ្នកប្រើប្រាស់។ ដោយសារតែអ្នករចនា UX គោរពអ្នកប្រើប្រាស់ខ្លាំងណាស់ ផលិតផលឌីជីថលដែលមានការរចនា UX រឹងមាំតែងតែទទួលបានការគាំទ្រពីអ្នកប្រើប្រាស់។ នេះជារបៀប៖

ភាពងាយស្រួលប្រើដែលប្រសើរឡើង (Enhanced Usability)

  • ជាមួយនឹងការស្រាវជ្រាវ និងការធ្វើតេស្តអ្នកប្រើប្រាស់ ទៅជាជំហាននៃដំណើរការ UX ដែលមិនអាចខ្វះបាន អ្នករចនាបង្កើនប្រសិទ្ធភាពចំណុចប្រទាក់ផលិតផល (product interfaces) សម្រួលដំណើរអ្នកប្រើប្រាស់ លំហូរការងារ និងបទពិសោធន៍។

អ្នកប្រើប្រាស់ដែលចូលរួម = អាជីវកម្មរីកចម្រើន (Engaged Users = Thriving Business)

  • បទពិសោធន៍រលូន និងសម្រួលបានល្អ បណ្ដុះភក្ដីភាព លើកទឹកចិត្តឲ្យមានការចូលមើលឡើងវិញ និងជួយអាជីវកម្មកសាងចំណងទាក់ទងរឹងមាំរវាងអ្នកប្រើប្រាស់ និងផលិតផល។ ចំណុចប្រទាក់ដែលទាក់ទាញរក្សាអ្នកប្រើប្រាស់ឲ្យជាប់ពាក់ព័ន្ធនឹងផលិតផល នាំទៅរកអត្រាបំប្លែងខ្ពស់ជាងមុន ចំណូលពីការផ្សាយពាណិជ្ជកម្មខ្ពស់ជាងមុន និងការរក្សាអតិថិជនកើនឡើង។

ឧត្តមភាពផ្នែកសោភ័ណភាព (Aesthetic Edge)

  • ដោយមិនគិតពីគុណភាពរួមនៃគេហទំព័រ ឬកម្មវិធី ការរចនាដែលទាក់ទាញភ្នែកអាចផ្តល់ឲ្យផលិតផលណាមួយនូវឧត្តមភាពក្នុងការបង្កើតចំណាប់អារម្មណ៍ដំបូង និងជះឥទ្ធិពលជាវិជ្ជមានដល់ជម្រើសរបស់អ្នកប្រើប្រាស់។

ការសន្សំសំចៃថ្លៃដើម (Cost Savings)

  • ការផ្តោតអារម្មណ៍ដំបូងលើការរចនា UX ជួយក្រុមឲ្យផ្តល់នូវផលិតផលដែល 'ត្រូវនឹងទីផ្សារ' ដែលមិនត្រូវការការធ្វើឡើងវិញដែលមានតម្លៃថ្លៃក្នុងរយៈពេលវែង។

ការកែលម្អជាបន្តបន្ទាប់ (Continuous Improvement)

  • ការធ្វើតេស្តឥតឈប់ឈរ មតិកែលម្អពីអ្នកប្រើប្រាស់ ការវិភាគ និងទម្រង់ផ្សេងទៀតនៃការផ្លាស់ប្តូរការរចនាដែលផ្អែកលើទិន្នន័យ ធ្វើឲ្យផលិតផលប្រសើរឡើង រក្សាវាឲ្យមានភាពពាក់ព័ន្ធ និងទាន់សម័យជាមួយនឹងតម្រូវការអ្នកប្រើប្រាស់ដែលកំពុងវិវត្ត។ ឧទាហរណ៍ អាជីវកម្មដែលមានទំនាក់ទំនងជាមួយអ្នករចនា UX ដែលផ្តោតលើទូរស័ព្ទចល័ត (mobile-first UX designers) អាចសម្របខ្លួន និងទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍ពីរលកទូរស័ព្ទចល័តបានយ៉ាងឆាប់រហ័សពេញមួយទសវត្សរ៍ឆ្នាំ ២០១០។
ការបង្កើតគំរូដើមរហ័ស (Rapid prototyping), មតិកែលម្អដដែលៗ (iterative feedback), និងការកែលម្អឥតឈប់ឈរ (constant refinement) គឺជាសសរស្តម្ភសំខាន់បីនៃការរចនា UX ហើយពួកវាជាហេតុផលចម្បងដែល UX សំខាន់សម្រាប់ភាពជោគជ័យនៃអាជីវកម្ម។ ដោយការចូលរួមពីអ្នកប្រើប្រាស់តាំងពីដំបូងក្នុងដំណើរការ និងការកែលម្អយ៉ាងឆាប់រហ័ស អ្នករចនា UX ជំរុញវដ្តនៃការអភិវឌ្ឍផលិតផលដែលលឿនជាងមុន និងផ្តោតលើអ្នកប្រើប្រាស់ច្រើនជាងមុន។ អត្ថប្រយោជន៍នៃសកម្មភាពទាំងនេះមានចាប់ពីការកាត់បន្ថយហានិភ័យទីផ្សារ រហូតដល់ការកាត់បន្ថយថ្លៃដើម រហូតដល់ការកែលម្អការរក្សាអ្នកប្រើប្រាស់។

សេចក្តីសន្និដ្ឋាន

សង្ឃឹមថាយើងអាចពន្យល់បានថាអ្វីជាការរចនា UX និងហេតុអ្វីវាសំខាន់សម្រាប់អាជីវកម្ម។ ក្រុមហ៊ុនរចនាបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ដែលគួរឱ្យទុកចិត្ត បានប្រើប្រាស់ថាមពលនៃការរចនា UX លំដាប់ពិភពលោក ដើម្បីលើកកម្ពស់ម៉ាកយីហោជាច្រើន និងជំរុញផលិតផលឌីជីថលរបស់ពួកគេទៅរកភាពជោគជ័យ៕

No comments

Post a Comment

៙ គោលការណ៍ក្នុងការផ្តល់យោបល់ ៖
1. យោបល់ត្រូវតែសរសេរជាភាសាខ្មែរ ពាក្យបច្ចេកទេសអាច​សរសេរជាភាសាអង់គ្លេស។
2. យោបល់មិនត្រូវលើសពី 1000 តួអក្សរឡើយ។ ការបំបែកយោបល់មិនត្រូវបានអនុញ្ញាតទេ។
3. យោបល់ដែលចាត់ទុកថាជា Spam ឬមានគោលបំណងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មតែមួយមុខ នឹងត្រូវលុប។
4. ការពិភាក្សាអំពីនយោបាយមិនត្រូវបានអនុញ្ញាតនៅលើគេហទំព័រនេះទេ។
5. ការចែករំលែកតំណភ្ជាប់ដែលពាក់ព័ន្ធត្រូវបានអនុញ្ញាត។ តំណភ្ជាប់និងតម្រងពាក្យ​ខ្លះ​ត្រូវ​បាន​ហាមឃាត់។
6. យោបល់ដែលរអ៊ូរទាំអំពីប្រធានបទនៃការបង្ហោះ ឬប្រភពរបស់វានឹងត្រូវលុប។
7. ការប្រើភាសាប្រមាថក្នុងយោបល់ ឬឈ្មោះអ្នកប្រើប្រាស់នឹងបណ្តាលឱ្យមានការហាមឃាត់។
8. ការវាយប្រហារ/ការបៀតបៀនដោយផ្ទាល់ នឹងបណ្តាលឱ្យមានការហាមឃាត់ភ្លាមៗ។
9. អ្នកសម្របសម្រួលអាចកែប្រែ/លុបយោបល់ដោយមិនចាំបាច់ជូនដំណឹង។