Blog Archive

Contact Me

Name

Email

Message

Credits

កើត​ចាស់​ឈឺ​ស្លាប់​ជា​ទៀងទាត់
🌱🌳⛈️🏡🛌💤⛈️🌧️🌳

Hover Setting

slideup

កម្មវិធីសំខាន់ៗ ↘︎↘︎↘︎

ការអនុវត្តល្អបំផុតទាំង 7 សម្រាប់ការសរសេរ UX ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពក្នុងឆ្នាំ 2025

Apr21,2025
7 Effective UX Writing Best Practices in 2025
ស្ទូឌីយូរចនា (Design Studio)
រយៈពេលអាន៖ 8 នាទី
ធ្វើបច្ចុប្បន្នភាព៖ 17 មេសា 2025
បោះពុម្ពផ្សាយ៖ 23 មេសា 2024

ការសរសេរសម្រាប់បទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ (UX writing) មិនមែនគ្រាន់តែជាការបំពេញអេក្រង់ដោយអត្ថបទនោះទេ។ វាគឺជាសិល្បៈដ៏មានយុទ្ធសាស្ត្រដែលរួមបញ្ចូលនូវការអនុវត្តល្អបំផុតនៃការសរសេរ UX ដោយផ្សំបញ្ចូលគ្នានូវចិត្តវិទ្យាអ្នកប្រើប្រាស់ (user psychology) ការគិតបែបអ្នករចនា (design thinking) និងសិល្បៈនៃការទំនាក់ទំនងច្បាស់លាស់ ដើម្បីបង្កើតចំណុចប្រទាក់ (interfaces) ដែលងាយយល់ និងងាយស្រួលប្រើ។

តាមរយៈការសរសេរ អត្ថបទ UX ដែលមានគុណភាពខ្ពស់ អ្នកសរសេរ UX ជួយឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់អាចរុករកផលិតផលឌីជីថលដោយងាយស្រួល និងមានប្រសិទ្ធភាព ជួយពួកគេឱ្យសម្រេចគោលដៅដោយមានការរអាក់រអួល ឬច្របូកច្របល់តិចតួចបំផុត។

អត្ថបទដែលសរសេរបានល្អនៅក្នុងគេហទំព័រ ចំណុចប្រទាក់កម្មវិធី និងផលិតផលឌីជីថលផ្សេងទៀត ជំរុញការចូលរួមរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ (user engagement) ដោយសម្រួលអន្តរកម្មជាមួយផលិតផល។

នៅពេលអ្នកប្រើប្រាស់ចំណាយពេលតិចក្នុងការបកស្រាយការណែនាំ និងចំណាយពេលច្រើនក្នុងការស្វែងយល់ពីមុខងាររបស់ផលិតផល ពួកគេទំនងជាមានបទពិសោធន៍វិជ្ជមានជាមួយផលិតផលកាន់តែច្រើន។

បទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ដែលរលូនទាំងនេះត្រួសត្រាយផ្លូវសម្រាប់កំណើនសរីរាង្គ (organic growth)។ នៅពេលអ្នកប្រើប្រាស់យល់ថាផលិតផលមួយផ្តល់ព័ត៌មាន ងាយស្រួលរុករក និងមានតម្លៃ ពួកគេទំនងជានឹងណែនាំវាដល់អ្នកដទៃ ដែលជាហេតុធ្វើឱ្យមូលដ្ឋានអ្នកប្រើប្រាស់របស់អ្នកពង្រីកដោយឯកឯង។

ការអនុវត្តល្អបំផុតក្នុងការសរសេរ UX (UX Writing Best Practices)

ចូរយើងស្វែងយល់ឱ្យកាន់តែស៊ីជម្រៅអំពីពិភពនៃការអនុវត្តល្អបំផុតក្នុងការសរសេរ UX ដោយផ្តល់ឱ្យអ្នកនូវគោលការណ៍ណែនាំជាក់ស្តែងអំពីការបង្កើតអត្ថបទ UX ដែលគួរឱ្យចាប់អារម្មណ៍ និងផ្តោតលើអ្នកប្រើប្រាស់សម្រាប់ផលិតផលឌីជីថលរបស់អ្នក។ នៅចុងបញ្ចប់ អ្នកនឹងមានសមត្ថភាពក្នុងការសរសេរអត្ថបទ UX ដែលមិនត្រឹមតែផ្តល់ព័ត៌មាន ឬអប់រំអ្នកប្រើប្រាស់ប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែថែមទាំងជំរុញការចូលរួម ជំរុញកំណើនម៉ាកយីហោ និង ជៀសវាងកំហុសទូទៅក្នុងការរចនា UX ដែលអាចរារាំងភាពជោគជ័យនៃផលិតផលឌីជីថលរបស់អ្នក។

1. ចាប់ផ្តើមឱ្យបានឆាប់

"ចូរយើងធ្វើឱ្យការរុករក (navigation) ប្លង់ (layouts) និង ស្ថាបត្យកម្មព័ត៌មាន (information architecture) ចុងក្រោយសិន បន្ទាប់មកយើងនឹងស្នើសុំឱ្យអ្នកសរសេរ UX សរសេរអត្ថបទ UI។"

នេះគឺជាកំហុសទូទៅមួយនៅក្នុងដំណើរការរចនាផលិតផល - គឺការចាត់ទុកអត្ថបទ UI (User Interface) ថាជារឿងបន្ទាប់បន្សំ។

ការពន្យារពេលការសរសេរសម្រាប់បទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ និងធ្វើឱ្យវាស្ទើរតែជាជំហានចុងក្រោយនៃ ជំហានដំណើរការរចនា UX អាចបណ្តាលឱ្យធាតុ UI មិនសមស្របនឹងប្រវែងមាតិកាជាក់ស្តែង។ អត្ថបទត្រួតលើធាតុរចនា សារកំហុសសំខាន់ៗមិនត្រូវបានគេកត់សម្គាល់ទាំងស្រុង និងអត្ថបទដែលមិនស៊ីគ្នានឹងអារម្មណ៍របស់ម៉ាកយីហោ - ទាំងនេះគឺជារណ្តៅទូទៅមួយចំនួននៃការមិនចូលរួមអ្នកសរសេរ UX ក្នុងដំណើរការរចនាตั้งแต่แรกเริ่ม។

នៅពេលដែលអ្នកសរសេរ UX ត្រូវបានចូលរួមตั้งแต่แรกเริ่ม ពួកគេកំណត់ និងដោះស្រាយបញ្ហារចនាដែលអាចកើតមានទុកជាមុន យូរមុនពេលធនធានអភិវឌ្ឍន៍សំខាន់ៗត្រូវបានខ្ជះខ្ជាយលើកំហុសទាំងនោះ។

ការបញ្ចូលអ្នកសរសេរ UX ទៅក្នុងដំណើរការរចនាตั้งแต่แรกเริ่ม ក៏ជួយជំរុញវប្បធម៌នៃការផ្តោតលើអ្នកប្រើប្រាស់ (user-centricity) សម្រាប់ក្រុមទាំងមូលផងដែរ។ អ្នកជំនាញទាំងនេះច្រើនតែជាអ្នកជំនាញក្នុងការស្រាវជ្រាវអ្នកប្រើប្រាស់ ហើយពួកគេដឹងទាំងអស់អំពី ច្បាប់នៃការរចនា UX។ ការចូលរួមរបស់ពួកគេអាចមានតម្លៃមិនអាចកាត់ថ្លៃបាននៅក្នុងវគ្គស្រាវជ្រាវ និងធ្វើតេស្តអ្នកប្រើប្រាស់ដំបូង។

2. មុនពេលសរសេរ

មុនពេលបង្កើតអត្ថបទណាមួយ អ្នកសរសេរ UX ត្រូវចូលរួមក្នុងជំហានដំបូងដ៏សំខាន់មួយ – គឺការកំណត់សំឡេង (voice) និងទម្រង់ (tone) របស់ម៉ាកយីហោ។ សូមពិចារណាថាតើមនុស្សប្រភេទណាដែលម៉ាកយីហោរបស់អ្នកនឹងក្លាយជា – មានលក្ខណៈវិជ្ជាជីវៈ រួសរាយ កំប្លែង ឬម៉ឺងម៉ាត់? តើភាសាអ្វីដែលពួកគេនឹងប្រើដើម្បីទំនាក់ទំនង? ភ្ជាប់ម៉ាកយីហោរបស់អ្នកទៅនឹងបុគ្គលិកលក្ខណៈគំរូ (archetype) ដែលអាចទាក់ទងបាន។ ឧទាហរណ៍ តើម៉ាកយីហោរបស់អ្នកជាអ្នកជំនាញដែលអាចទុកចិត្តបានដូចជាវេជ្ជបណ្ឌិត ឬជាអ្នកជិតខាងរួសរាយរាក់ទាក់ដូចជាហាងកាហ្វេក្នុងស្រុក? បង្កើតឯកសារមួយដែលអ្នកឆ្លើយសំណួរទាំងនេះ និងរៀបរាប់ពីសំឡេង និងទម្រង់របស់ម៉ាកយីហោអ្នក។

ត្រូវប្រាកដថាភាសា និងទម្រង់ដែលអ្នកប្រើប្រាស់ស្របនឹងការរំពឹងទុករបស់ទស្សនិកជនគោលដៅរបស់អ្នក។ សំឡេងម៉ាកយីហោដែលបានកំណត់យ៉ាងល្អ ធានានូវភាពស៊ីសង្វាក់គ្នា និងគុណភាពនៅគ្រប់ចំណុចប៉ះពាល់ជាមួយអ្នកប្រើប្រាស់ (user touchpoints)។ នៅពេលដែលអ្នកប្រើប្រាស់ជួបប្រទះសំឡេងម៉ាកយីហោរបស់អ្នកនៅក្នុងបរិបទឌីជីថលផ្សេងៗគ្នា – ចាប់ពីអត្ថបទគេហទំព័ររហូតដល់សារកំហុសក្នុងកម្មវិធី ទម្រង់ដែលស៊ីសង្វាក់គ្នាពង្រឹងអត្តសញ្ញាណម៉ាកយីហោរបស់អ្នក និងកសាងទំនុកចិត្ត។

ជាធម្មតា អ្នកជំនាញផ្នែកសរសេរ UX ត្រូវតែប្រកាន់ខ្ជាប់នូវមគ្គុទ្ទេសក៍រចនាប័ទ្មមាតិកា (content style guides) ដែលបានបង្កើតឡើងជាមុននៅក្នុងស្ថាប័នរបស់អតិថិជនរបស់ពួកគេ។ ក្នុងករណីបែបនេះ តួនាទីរបស់ពួកគេគឺត្រូវយល់ និងបង្កើនប្រសិទ្ធភាពគោលការណ៍ណែនាំដែលមានស្រាប់ទាំងនេះ ដើម្បីផ្តល់នូវការសរសេរដែលមានគុណភាពខ្ពស់។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ អ្នកសរសេរ UX នៅក្នុងស្ថាប័នថ្មីស្រឡាងនឹងត្រូវសហការជាមួយ អ្នកជំនាញរចនាការស្រាវជ្រាវ UX និងភាគីពាក់ព័ន្ធផ្សេងទៀតនៅក្នុងគម្រោង ដើម្បីបង្កើតមគ្គុទ្ទេសក៍រចនាប័ទ្មសំឡេង/ទម្រង់ម៉ាកយីហោពិតប្រាកដតាំងពីដំបូង។

3. ត្រូវច្បាស់លាស់ និងសង្ខេប

ប្រសិនបើអ្នកប្រើប្រាស់ពិបាកយល់សារដែលចង់បាន នោះអ្នកសរសេរ UX បានបរាជ័យក្នុងគោលបំណងរបស់ពួកគេហើយ។ ដើម្បីធានាថារឿងនោះមិនកើតឡើង ចូរមានភាពច្បាស់លាស់ និងសង្ខេប។ រាល់ពាក្យនៅលើអេក្រង់គួរតែរួមចំណែកក្នុងការបញ្ជូនសារដែលចង់បាន។ ជៀសវាងការប្រើពាក្យបច្ចេកទេស (technical jargon) ឬភាសាដែលស្មុគស្មាញពេក។ គោលដៅគឺប្រើភាសាច្បាស់លាស់ សាមញ្ញ (plain language) ដែលទស្សនិកជនគោលដៅរបស់អ្នកអាចយល់បានយ៉ាងងាយស្រួល។ ផ្តល់អាទិភាពដល់តម្រូវការអ្នកប្រើប្រាស់ ជាជាងសារម៉ាកយីហោដែលគ្មានន័យ។

បង្កើតអត្ថបទដែលស្របតាមតម្រូវការព័ត៌មានរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ ហើយជៀសវាងការដាក់បញ្ចូលមាតិកាផ្សព្វផ្សាយដែលមិនចាំបាច់ចូលក្នុងចំណុចប្រទាក់។ ដើម្បីបង្កើនភាពងាយស្រួលអាន (readability) បន្ថែមទៀត ត្រូវប្រើសំឡេងសកម្ម (active voice) និងប្រយោគខ្លីៗ ដែលត្រឹមត្រូវតាមវេយ្យាករណ៍។ ឧទាហរណ៍ ប្រសិនបើអ្នកកំពុងសរសេរអត្ថបទ UX សម្រាប់កម្មវិធីដែលអនុញ្ញាតឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់បង្កើតវិចិត្រសាលរូបថត៖

  • ជំនួសឱ្យការសរសេរថា៖ “មុខងារបង្កើតវិចិត្រសាលអាចត្រូវបានចូលប្រើដោយរុករកទៅផ្ទាំង ‘បង្កើតឥឡូវនេះ’ (Create Now)។”
  • សរសេរថា៖ “បង្កើតវិចិត្រសាលស្អាតៗ – ចុចលើផ្ទាំង ‘បង្កើត’ (Create) ដើម្បីចាប់ផ្តើមឥឡូវនេះ!”

វិធីសាស្ត្រសរសេរសកម្ម និងសង្ខេបនេះ ដោះស្រាយដោយផ្ទាល់នូវតម្រូវការរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ និងសង្កត់ធ្ងន់លើអត្ថប្រយោជន៍ដែលពួកគេនឹងទទួលបានក្នុងលក្ខណៈសន្សំសំចៃពេលវេលា។ ប្រយោគសង្ខេបបែបនេះងាយស្រួលក្នុងការក្រឡេកមើល ហើយនោះជាអ្វីដែលអ្នកប្រើប្រាស់សម័យទំនើបចង់បាន។ អ្នកប្រើប្រាស់សម័យទំនើបជាធម្មតាក្រឡេកមើលអត្ថបទ UI ជាជាងអានវាដោយយកចិត្តទុកដាក់។ ដើម្បីអនុវត្តតាមទម្រង់ការអានរបស់ពួកគេ៖

  • បំបែកអត្ថបទទៅជាបំណែកសង្ខេប ដែលងាយយល់ (digestible chunks)។
  • ប្រើប្រយោគ/កថាខណ្ឌខ្លីៗ ហើយផ្តល់អាទិភាពដល់ព័ត៌មានសំខាន់បំផុតជាមុន។
  • កែសម្រួលដោយមិនស្ទាក់ស្ទើរនូវព័ត៌មានលម្អិតបន្ថែមដែលមិនរួមចំណែកដល់ការយល់ដឹងរបស់អ្នកប្រើប្រាស់។

ខណៈពេលដែលភាពច្បាស់លាស់ និងសង្ខេបគឺជាគោលការណ៍ស្នូល វាអាចមានករណីលើកលែងដ៏កម្រ។ សម្រាប់ផលិតផលដែលកំណត់គោលដៅទស្សនិកជនពិសេស (niche audience) ដែលមានសាវតាបច្ចេកទេសជាក់លាក់ កម្រិតខ្លះនៃភាសាបច្ចេកទេស ភាសាជាក់លាក់តាមវិស័យ (domain-specific) អាចទទួលយកបាន។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ សូម្បីតែនៅក្នុងសេណារីយ៉ូទាំងនេះ អ្នកសរសេរ UX ត្រូវតែព្យាយាមឱ្យអស់ពីសមត្ថភាពដើម្បីបញ្ជាក់អ្វីៗឱ្យបានច្រើនតាមដែលអាចធ្វើទៅបានសម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់ទូទៅ។

4. ព្យាករណ៍តម្រូវការ និងកង្វល់របស់អ្នកប្រើប្រាស់

គោលដៅចម្បងនៃការសរសេរ UX គឺដើម្បីបង្កើនប្រសិទ្ធភាពបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ ហើយវិធីសាស្ត្រដែលមានប្រសិទ្ធភាពបំផុតដើម្បីធ្វើដូច្នេះគឺត្រូវមានប្រយោជន៍ យូរមុនពេលអ្នកប្រើប្រាស់ត្រូវការជំនួយ។ ដើម្បីអនុវត្តវិធីសាស្រ្ត "មួយជំហានទៅមុខ" នេះ អ្នកសរសេរ UX ព្យាករណ៍សំណួររបស់អ្នកប្រើប្រាស់ដែលអាចកើតឡើងក្នុងដំណាក់កាលផ្សេងៗគ្នានៃលំហូរអ្នកប្រើប្រាស់ (user flow)។ ពួកគេពិនិត្យយ៉ាងល្អិតល្អន់នូវគ្រប់ចំណុចនៃអន្តរកម្មនៅក្នុងដំណើររបស់អ្នកប្រើប្រាស់ (user journey)។

បន្ទាប់មក ពួកគេកំណត់ចំណុចឈឺចាប់ (pain points) និងផ្នែកដែលអាច gây σύγχυση។ ឥឡូវនេះ ជាមួយនឹងការយល់ដឹងច្បាស់លាស់អំពីឧបសគ្គដែលអាចកើតមានចំពោះអ្នកប្រើប្រាស់ អ្នកសរសេរអាចបញ្ចូលការពន្យល់/ការណែនាំច្បាស់លាស់ និងមានប្រយោជន៍ទៅក្នុងលំហូរអ្នកប្រើប្រាស់។ នេះគឺជាផ្នែកទូទៅមួយចំនួនដែលអ្នកសរសេរ UX អាចប្រើការសរសេរអត្ថបទទុកជាមុន (proactive copywriting)៖

  • នៅពេលស្នើសុំព័ត៌មានអ្នកប្រើប្រាស់ សូមពន្យល់ពីគោលបំណងនៅពីក្រោយសំណើ និងធានាអ្នកប្រើប្រាស់អំពីឯកជនភាពទិន្នន័យ។
  • សម្រាប់ដំណើរការណែនាំដំបូង (onboarding processes) ដែលមានច្រើនជំហាន សូមបញ្ជាក់ចំនួនជំហានសរុបដែលអ្នកប្រើប្រាស់ត្រូវធ្វើ។
  • ចែករំលែកសារកំហុសដែលអាចចាត់វិធានការបាន (actionable error messages)។ ជំនួសឱ្យការបញ្ជាក់ត្រឹមតែថា “មានកំហុសកើតឡើង” សូមផ្តល់ការណែនាំច្បាស់លាស់ដល់អ្នកប្រើប្រាស់អំពីរបៀបដោះស្រាយបញ្ហានោះផងដែរ។
  • ជំនួសការអំពាវនាវឱ្យធ្វើសកម្មភាព (CTAs) ទូទៅដូចជា “បន្ទាប់” (Next) ឬ “បញ្ចូល” (Enter) ដោយប្រើស្លាកដែលជាក់លាក់ និងគិតគូរជាងមុន ដែលបញ្ជាក់ពីសកម្មភាពដែលអ្នកប្រើប្រាស់ sắp thực hiện (ឧ. “បន្តទៅការទូទាត់” - Proceed to Checkout)។

ការដោះស្រាយកង្វល់របស់អ្នកប្រើប្រាស់តាមរយៈការសរសេរ UX ទុកជាមុនអាចតម្រូវឱ្យមានការសហការជាមួយសមាជិកក្រុមផ្សេងទៀត ជាពិសេសអ្នកអភិវឌ្ឍន៍។ នោះក៏ព្រោះតែការចាត់វិធានការដូចជា ការរួមបញ្ចូលសារកំហុសលម្អិតបន្ថែមទៀត អាចតម្រូវឱ្យមានជំនាញពីក្រុមអភិវឌ្ឍន៍។

5. ត្រូវជាក់លាក់យ៉ាងសកម្ម

ប្រើកិរិយាស័ព្ទសកម្មភាព (action verbs) ជាក់លាក់ដូចជា “ភ្ជាប់” (connect) ឬ “រក្សាទុក” (save) ជំនួសឱ្យពាក្យទូទៅ អកម្ម ដូចជា “កំណត់រចនាសម្ព័ន្ធ” (configure) ឬ “គ្រប់គ្រង” (manage)។ កិរិយាស័ព្ទសកម្មភាពគឺងាយយល់ជាង។ ពួកវាផ្តល់ឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់នូវការយល់ដឹងជាក់ស្តែងអំពីអ្វីដែលនឹងកើតឡើងប្រសិនបើពួកគេបំពេញសកម្មភាពមួយ។ ផងដែរ នៅពេលដែលប្រយោគមួយពិពណ៌នាអំពីលទ្ធផល និងសកម្មភាពដែលត្រូវការដើម្បីសម្រេចវា ចូរផ្តល់អាទិភាពដល់ការលើកឡើងពីគោលបំណង។

  • កុំនិយាយថា៖ “ចុចលើរូបតំណាងរបស់ធាតុដើម្បីមើលលក្ខណៈសម្បត្តិរបស់វា” (Tap on the Item’s Icon to See Its Properties)
  • និយាយថា៖ “មើលលក្ខណៈសម្បត្តិរបស់ធាតុ” (See Item’s Properties)

តើអ្នកកត់សម្គាល់ទេថា ការណែនាំ UX ទីពីរគឺសង្ខេប ជាក់លាក់ និងងាយយល់ជាងយ៉ាងណា? នេះក៏ព្រោះតែការណែនាំដែលបង្ហាញក្នុងសំឡេងសកម្ម (active voice) តែងតែងាយយល់ជាង។ នេះជាឧទាហរណ៍មួយទៀត៖

  • កុំនិយាយថា៖ ប៊ូតុងស្វែងរកគួរតែត្រូវបានចុចនៅពេលអ្នកត្រៀមខ្លួនស្វែងរកផលិតផល (សំឡេងអកម្ម - Passive voice)
  • និយាយថា៖ ប្រើប៊ូតុងស្វែងរកដើម្បីស្វែងរកផលិតផល (សំឡេងសកម្ម - Active voice)

លើសពីការប្រើសំឡេងសកម្ម និងកិរិយាស័ព្ទជាក់លាក់ អ្នកសរសេរ UX ក៏គួរតែជៀសវាងការប្រើបដិសេធពីរដង (double negatives) ផងដែរ។ បដិសេធពីរដងអាចធ្វើឱ្យអត្ថន័យមិនច្បាស់លាស់ និងបង្កការផ្ទុកលើសទម្ងន់ផ្លូវចិត្ត (mental overload) នៅក្នុងចិត្តរបស់អ្នកប្រើប្រាស់។ ឧទាហរណ៍ តោះនិយាយថាអ្នកកំពុងសរសេរអត្ថបទ UX សម្រាប់អេក្រង់ណែនាំដំបូងរបស់កម្មវិធីហាត់ប្រាណ។ គោលដៅរបស់អ្នកគឺដើម្បីធានាថាអ្នកប្រើប្រាស់បើកការជូនដំណឹងរបស់ពួកគេ។

  • កុំនិយាយថា៖ “កុំបិទការជូនដំណឹង” (Don’t disable notifications) ព្រោះបដិសេធពីរដង (“កុំបិទ” - don't disable) អាចត្រូវបានបកស្រាយខុស។
  • និយាយថា៖ “បើកការជូនដំណឹងដើម្បីតាមដានគោលដៅហាត់ប្រាណរបស់អ្នក!” (Enable Notifications to stay on top of your fitness goals!)

ដើម្បីភាពជាក់លាក់ ចូរជៀសវាងការប្រើអនាគតកាល (future tense) ដើម្បីពិពណ៌នាអំពីសកម្មភាពដែលកំពុងបន្ត។ ឧទាហរណ៍ ជំនួសឱ្យការនិយាយថា “វីដេអូនឹងទាញយក” (Video will Download) ឬ “វីដេអូកំពុងត្រូវបានទាញយក” (Video is Being Downloaded) គ្រាន់តែនិយាយថា “កំពុងទាញយក” (Downloading)។

6. ការបង្ហាញព័ត៌មានជាលំដាប់ (Progressive Disclosure)

ការអនុវត្តល្អបំផុតមួយក្នុងការសរសេរ UX ដែលមិនសូវត្រូវបានគេឲ្យតម្លៃគឺ ការបង្ហាញព័ត៌មានជាលំដាប់។ ចូរយើងពន្យល់។ ការផ្ទុកព័ត៌មានលើសទម្ងន់ (Information overload) គឺជាឧបសគ្គដ៏ធំមួយចំពោះបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ (UX)។ ការបង្ហាញព័ត៌មានលម្អិតច្រើនដល់អ្នកប្រើប្រាស់តាំងពីដំបូងអាចនាំឱ្យមានការភ័ន្តច្រឡំ ការខកចិត្ត និងរារាំងការបំពេញភារកិច្ច។

ការបង្ហាញព័ត៌មានជាលំដាប់គឺជាវិធីសាស្រ្តផ្តោតលើអ្នកប្រើប្រាស់ក្នុងការបង្ហាញព័ត៌មាន ដែលអ្នកសរសេរបង្ហាញព័ត៌មានលម្អិតបន្ថែមអំពីផលិតផលជាយុទ្ធសាស្ត្រ លុះត្រាតែអ្នកប្រើប្រាស់ត្រូវការ ឬស្នើសុំវាដោយផ្ទាល់។ វិធីសាស្រ្តនេះកាត់បន្ថយការផ្ទុកលើសទម្ងន់ផ្នែកបញ្ញា (cognitive overload) និងធ្វើឱ្យដំណើរការណែនាំដំបូង (onboarding process) កាន់តែរីករាយ។ កម្មវិធី/គេហទំព័រធំៗភាគច្រើនបានប្រើប្រាស់វិធីសាស្ត្រសរសេរ UX នេះរួចហើយ។ នោះហើយជាមូលហេតុដែលពួកគេតែងតែផ្តល់ជម្រើសដល់អ្នកប្រើប្រាស់របស់ពួកគេក្នុងការរំលងព័ត៌មានដែលមិនសំខាន់ក្នុងអំឡុងពេលដំណើរការណែនាំដំបូង។

7. ធ្វើខ្លួនជាអ្នកសន្ទនា (Be Conversational)

ការសរសេរសម្រាប់បទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់បែបសន្ទនា បញ្ចូលនូវភាពកក់ក្តៅ និងលក្ខណៈបុគ្គលទៅក្នុងបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់។ តាមរយៈការប្រើប្រាស់ភាសាធម្មជាតិ និងទាក់ទាញ ដោយធ្វើត្រាប់តាមការសន្ទនាទៅវិញទៅមករវាងមនុស្សជាធម្មតា អ្នកសរសេរ UX អាចជំរុញអារម្មណ៍នៃទំនាក់ទំនងរវាងអ្នកប្រើប្រាស់ និងចំណុចប្រទាក់។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយ ការសម្របសម្រួលគឺជាគន្លឹះ។ ការធ្វើឱ្យមានភាពមិនផ្លូវការច្រើនពេកអាចបង្កផលប៉ះពាល់អវិជ្ជមានក្នុងស្ថានភាពដូចជា៖

  • ពេលដែលអ្នកប្រើប្រាស់ខកចិត្ត ដូចជាពេលជួបប្រទះកំហុស។ សម្រាប់ស្ថានភាពបែបនេះ ចូរសរសេរការណែនាំច្បាស់លាស់ និងអាចចាត់វិធានការបាន មិនមែនភាសាបែបសន្ទនានោះទេ។
  • នៅពេលដោះស្រាយជាមួយប្រតិបត្តិការហិរញ្ញវត្ថុ ត្រូវផ្តល់អាទិភាពដល់ភាពត្រឹមត្រូវ ភាពច្បាស់លាស់ និងតម្លាភាព ជាជាងភាពកក់ក្តៅ និងកំប្លែង។

ការសរសេរ UX ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពគឺពាក់ព័ន្ធនឹងការដើរលើខ្សែបន្ទាត់ដ៏តឹងរឹងរវាងលក្ខណៈបុគ្គល និងភាពច្បាស់លាស់។ អ្នកសរសេរ UX រកឃើញចំណុចនេះបាន លុះត្រាតែពួកគេព្យាយាមបន្ថែមភាពកក់ក្តៅ និងលក្ខណៈបុគ្គលទៅក្នុងអត្ថបទ UX របស់ពួកគេ ដែលអាចត្រូវបានកែលម្អតាមរយៈ យុទ្ធសាស្ត្រ UI/UX កំពូលៗ។

ការសន្និដ្ឋានចុងក្រោយ

ចុងក្រោយ និងសំខាន់បំផុត ត្រូវប្រាកដថារក្សាភាពស៊ីសង្វាក់គ្នានៅទូទាំងអត្ថបទ UX នៃផលិតផលរបស់អ្នក។ ភាពមិនស៊ីសង្វាក់គ្នាបង្កើតឱ្យមានការភ័ន្តច្រឡំ។ ឧទាហរណ៍ទូទៅមួយនៃភាពមិនស៊ីសង្វាក់គ្នាគឺ ការផ្លាស់ប្តូរពាក្យមានន័យដូច (synonym swapping)។ ប្រសិនបើសកម្មភាពមួយត្រូវបានគេហៅថា “ការកំណត់ពេល” (Scheduling) នៅក្នុងផ្នែកមួយនៃផលិតផលរបស់អ្នក ចូររក្សាពាក្យនោះឱ្យជាប់លាប់នៅទូទាំង UI។ កុំប្រើ “ការរៀបចំតារាងពេលវេលា” (Timetabling) នៅក្នុងផ្នែកផ្សេងទៀតនៃ UI របស់អ្នក។ សម្រាប់ការបំផុសគំនិតអំពីរបៀបសម្រេចបាននូវចំណុចនេះ អ្នកអាចស្វែងយល់ពី ឧទាហរណ៍នៃការសរសេរ UX ដ៏អស្ចារ្យមួយចំនួន ដែលបង្ហាញពីភាពស៊ីសង្វាក់គ្នា និងភាពច្បាស់លាស់។

ការសរសេរដែលស៊ីសង្វាក់គ្នាគួរតែត្រូវបានអនុវត្តនៅទូទាំងស្ថាប័នរបស់អ្នក និងត្រូវបានឆ្លុះបញ្ចាំងមិនត្រឹមតែនៅក្នុងអត្ថបទតូចៗ (microcopy) របស់ផលិតផលប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែក៏មាននៅក្នុងការបង្ហោះលើបណ្តាញសង្គម អត្ថបទគេហទំព័រ ការណែនាំកម្មវិធី សំបុត្រព័ត៌មាន ។ល។ ការយល់ដឹងអំពី Microcopy គឺមានសារៈសំខាន់ណាស់ ដើម្បីជៀសវាងការភ័ន្តច្រឡំ និងធានាភាពច្បាស់លាស់ក្នុងការសរសេរ UX របស់អ្នក។ ចំណេះដឹងនេះជួយរក្សាភាពស៊ីសង្វាក់គ្នានៅទូទាំងមាតិកាទាំងអស់ ចាប់ពីចំណុចប្រទាក់ផលិតផលរហូតដល់សម្ភារៈទីផ្សារ៕

No comments

Post a Comment

៙ គោលការណ៍ក្នុងការផ្តល់យោបល់ ៖
1. យោបល់ត្រូវតែសរសេរជាភាសាខ្មែរ ពាក្យបច្ចេកទេសអាច​សរសេរជាភាសាអង់គ្លេស។
2. យោបល់មិនត្រូវលើសពី 1000 តួអក្សរឡើយ។ ការបំបែកយោបល់មិនត្រូវបានអនុញ្ញាតទេ។
3. យោបល់ដែលចាត់ទុកថាជា Spam ឬមានគោលបំណងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មតែមួយមុខ នឹងត្រូវលុប។
4. ការពិភាក្សាអំពីនយោបាយមិនត្រូវបានអនុញ្ញាតនៅលើគេហទំព័រនេះទេ។
5. ការចែករំលែកតំណភ្ជាប់ដែលពាក់ព័ន្ធត្រូវបានអនុញ្ញាត។ តំណភ្ជាប់និងតម្រងពាក្យ​ខ្លះ​ត្រូវ​បាន​ហាមឃាត់។
6. យោបល់ដែលរអ៊ូរទាំអំពីប្រធានបទនៃការបង្ហោះ ឬប្រភពរបស់វានឹងត្រូវលុប។
7. ការប្រើភាសាប្រមាថក្នុងយោបល់ ឬឈ្មោះអ្នកប្រើប្រាស់នឹងបណ្តាលឱ្យមានការហាមឃាត់។
8. ការវាយប្រហារ/ការបៀតបៀនដោយផ្ទាល់ នឹងបណ្តាលឱ្យមានការហាមឃាត់ភ្លាមៗ។
9. អ្នកសម្របសម្រួលអាចកែប្រែ/លុបយោបល់ដោយមិនចាំបាច់ជូនដំណឹង។