UX Design Strategies for Startups: A Comprehensive Guide
Design Studio
ធ្វើបច្ចុប្បន្នភាព៖ 16 មេសា 2025
បោះពុម្ពផ្សាយ៖ 03 មេសា 2025
ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី (Startups) តែងតែជឿជាក់ថា គំនិត ឬផលិតផលដ៏អស្ចារ្យ ធានាថានឹងទទួលបានអតិថិជន ប៉ុន្តែនោះមិនមែនជាការពិតទេ។ មនុស្សមិនទិញអ្វីមួយ ដោយសារតែវាមានលក់នោះទេ—ពួកគេជ្រើសរើសផលិតផលដែលដោះស្រាយបញ្ហាពិតប្រាកដ និងបន្ថែមតម្លៃដល់ជីវិតរបស់ពួកគេ។ ការដោះស្រាយតម្រូវការ ទាក់ទាញអ្នកទិញ មិនមែនត្រឹមតែគំនិតតែឯងនោះទេ។
ដើម្បីឱ្យក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីទទួលបានជោគជ័យ វាត្រូវតែឆ្លើយសំណួរសំខាន់ៗចំនួនបី៖
- តើអតិថិជនជានរណា?
- តើផលិតផលជួយពួកគេដោយរបៀបណា?
- ហេតុអ្វីបានជាពួកគេគួរយកចិត្តទុកដាក់?
នេះជាកន្លែងដែលការរចនាបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ ឬការរចនា UX សម្រាប់ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី ដើរតួនាទីយ៉ាងសំខាន់។ ជាមួយនឹងការរចនា UX ល្អ ផលិតផលកាន់តែងាយស្រួលប្រើ និងទាក់ទាញអតិថិជនកាន់តែច្រើន។ វាធានាថាផលិតផលឆ្លើយតបនឹងតម្រូវការពិតប្រាកដ ជាជាងគ្រាន់តែបង្ហាញលក្ខណៈពិសេស។ សូម្បីតែគំនិតច្នៃប្រឌិតបំផុតក៏អាចបរាជ័យដែរ ប្រសិនបើវាមិនអាចភ្ជាប់ទំនាក់ទំនងជាមួយអ្នកប្រើប្រាស់។
តើអ្វីទៅជាការរចនា UX សម្រាប់ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី?
ការរចនា UX សម្រាប់ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី គឺជាដំណើរការនៃការធ្វើឱ្យផលិតផលមួយមានលក្ខណៈងាយយល់ និងមានតម្លៃសម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់។ វាពាក់ព័ន្ធនឹងការយល់ដឹងពីតម្រូវការរបស់អតិថិជន ការសាកល្បងគំនិត និងការកែលម្អការរចនា ដើម្បីបង្កើតបទពិសោធន៍រលូន និងរីករាយ។
សម្រាប់ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី ការរចនា UX ជួយ៖
- កំណត់អតិថិជនគោលដៅត្រឹមត្រូវ
- បង្វែរគំនិតរបស់ពួកគេទៅជាផលិតផលដែលងាយស្រួលប្រើ
- បង្កើតការរចនាដែលទាក់ទាញ និងចូលរួមជាមួយមនុស្ស
តាមរយៈការផ្តោតលើ UX ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីអាចបង្កើនឱកាសជោគជ័យរបស់ពួកគេ ដោយបង្កើតផលិតផលដែលមនុស្សមិនត្រឹមតែយល់ប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែថែមទាំងចូលចិត្តប្រើទៀតផង។
សារៈសំខាន់ដ៏សំខាន់នៃការរចនា UX សម្រាប់ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី
ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី ជាធម្មតាមានក្រុមដែលមានជំនាញបច្ចេកទេស ដែលអាចនឹងមិនយល់ច្បាស់ពីតម្រូវការរបស់អតិថិជន។ អ្នកស្រាវជ្រាវ UX ប្រើប្រាស់ទិន្នន័យដើម្បីពង្រឹងចក្ខុវិស័យបច្ចេកវិទ្យា និងសហគ្រិនភាពរបស់ពួកគេ។ ពួកគេបង្ហាញឱ្យឃើញនូវភាពខុសគ្នារវាងការសន្មត់ និងឥរិយាបថអ្នកប្រើប្រាស់ជាក់ស្តែង។
នេះជាមូលហេតុដែល ការរចនា UX មានសារៈសំខាន់សម្រាប់អាជីវកម្ម។
អ្នកវិនិយោគមានទំនោរគាំទ្រក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី ដែលបញ្ជាក់ពីទីផ្សាររបស់ពួកគេតាមរយៈការស្រាវជ្រាវ UX ដ៏ទូលំទូលាយ មុនពេលនាំយកផលិតផលទៅកាន់ទីផ្សារ។ អ្នករចនា UX ក៏បំប្លែងបច្ចេកវិទ្យាស្មុគស្មាញទៅជាដំណោះស្រាយដែលអាចចូលប្រើបាន ដែលបំពេញតម្រូវការរបស់អតិថិជន។ ដំណោះស្រាយទាំងនេះទំនងជាទទួលបានមតិកែលម្អជាវិជ្ជមាន និងអត្រាការពេញចិត្តរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ខ្ពស់ ក្នុងអំឡុងពេលជុំដំបូងនៃការធ្វើតេស្តអ្នកប្រើប្រាស់។ ការរចនា UX ល្អអាចជំរុញអត្រាប្តូរ (conversion rate) របស់ផលិតផល។ ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីដែលមានរង្វាស់ UX រឹងមាំ ទំនងជាទទួលបានការផ្តល់មូលនិធិខ្ពស់ជាង។
ជំហានដើម្បីកសាងយុទ្ធសាស្ត្ររចនា UX សម្រាប់ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី
អ្នករចនា UX អនុវត្តតាមវិធីសាស្រ្តដែលមានរចនាសម្ព័ន្ធ ដើម្បីបំប្លែងផលិតផលឌីជីថលរបស់ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី ទៅជាបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព។
ជំហានទី១៖ ធ្វើការស្រាវជ្រាវអ្នកប្រើប្រាស់ (Conduct User Research)
អ្នករចនា UX ចាប់ផ្តើមដំណើរការដោយការស្រាវជ្រាវអ្នកប្រើប្រាស់ឱ្យបានហ្មត់ចត់ ដើម្បីយល់ពីទស្សនិកជនគោលដៅ និងតម្រូវការរបស់ពួកគេ។ ដំណើរការនេះពាក់ព័ន្ធនឹង៖
ការសិក្សាផ្នែកជាតិពន្ធុវិទ្យា (Ethnographic Studies)
អ្នករចនា UX សង្កេតមើលក្រុមតូចមួយនៃអ្នកប្រើប្រាស់គោលដៅ (៥-៧ នាក់) នៅក្នុងបរិយាកាសធម្មជាតិរបស់ពួកគេ ដើម្បីទទួលបានការយល់ដឹងអំពីឥរិយាបថ និងចំណុចឈឺចាប់ (pain points) របស់ពួកគេ។ ឧទាហរណ៍ ការសង្កេតមើលពីរបៀបដែលអ្នកប្រើប្រាស់គ្រប់គ្រងការចំណាយរបស់ពួកគេ (ដោយប្រើសៀវភៅបញ្ជី ឬកម្មវិធីដែលមានស្រាប់) អាចជួយក្នុងការបង្កើតការរចនាកម្មវិធីថ្មីស្រឡាង។
ការស្ទង់មតិ និងការសម្ភាសន៍ (Surveys & Interviews)
ឧបករណ៍ដូចជា Typeform ឬ Google Forms ជួយអ្នករចនា UX ប្រមូលមតិកែលម្អដែលអាចធ្វើមាត្រដ្ឋានបាន (scalable feedback)។ ពួកគេសួរសំណួរបើកចំហ ដើម្បីឈានដល់ការយល់ដឹងពីការខកចិត្ត និងតម្រូវការរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ ដូចជា "តើអ្វីដែលធ្វើឱ្យអ្នកខកចិត្តចំពោះកម្មវិធីដែលអ្នកកំពុងប្រើបច្ចុប្បន្ន?"។
ការធ្វើតេស្តគូប្រជែង (Competitor Testing)
អ្នករចនា UX វិភាគផលិតផលរបស់គូប្រជែង ដើម្បីកំណត់រកចន្លោះប្រហោង និងឱកាស។
ឧទាហរណ៍ ក្រុមរចនា UX របស់ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីផ្នែកគ្រប់គ្រងគម្រោង អាចនឹងធ្វើតេស្ត Trello និង Asana ដើម្បីកំណត់រកផ្នែកដែលអ្នកប្រើប្រាស់ជួបការលំបាក ឬនិន្នាការរចនា UX ទំនើប UX design trends ណាមួយដែលពួកគេគួរតែយកមកប្រើ។
ជំហានទី២៖ បង្កើតបុគ្គលអ្នកប្រើប្រាស់ (Create User Personas)

ដោយផ្អែកលើការស្រាវជ្រាវ អ្នករចនា UX អភិវឌ្ឍបុគ្គលអ្នកប្រើប្រាស់ (user personas) ដើម្បីតំណាងឱ្យផ្នែកផ្សេងៗនៃទស្សនិកជនគោលដៅ។ ដំណាក់កាលបង្កើតគំនិត (ideation phase) នេះពាក់ព័ន្ធនឹង៖
ការបែងចែក (Segmentation)
អ្នករចនា UX បែងចែកអ្នកប្រើប្រាស់ដោយផ្អែកលើឥរិយាបថ និងកត្តាជំរុញ (motivations) របស់ពួកគេ មិនមែនទិន្នន័យប្រជាសាស្ត្រទេ។ ឧទាហរណ៍ កម្មវិធីសមាធិ (meditation app) អាចបង្កើតបុគ្គលអ្នកប្រើប្រាស់ដូចជា៖
- អ្នកជំនាញដែលពោរពេញដោយភាពតានតឹង ដែលចូលចិត្តវគ្គខ្លីៗ
- អ្នកចូលចិត្តការធ្វើសមាធិបែប Mindfulness ដែលចាប់អារម្មណ៍លើវគ្គសិក្សាណែនាំវែងៗ
ការធ្វើឱ្យមានលក្ខណៈមនុស្ស (Humanization)
ដើម្បីធ្វើឱ្យបុគ្គលអ្នកប្រើប្រាស់កាន់តែងាយយល់ អ្នករចនា UX រួមបញ្ចូលសម្រង់សម្តីដោយផ្ទាល់ពីការស្រាវជ្រាវអ្នកប្រើប្រាស់។ ឧទាហរណ៍ សម្រាប់បុគ្គលម្នាក់ៗ ពួកគេអាចបន្ថែមសេចក្តីថ្លែងការណ៍របស់អ្នកប្រើប្រាស់ពិតប្រាកដដូចជា "ខ្ញុំត្រូវការសម្រាកលម្ហែកាយយ៉ាងឆាប់រហ័សក្នុងអំឡុងពេលសម្រាកអាហារថ្ងៃត្រង់ ២៥ នាទីរបស់ខ្ញុំ ដោយគ្មានការរំខានណាមួយ។"
ជំហានទី៣៖ ការបង្កើតគំនូសព្រាង និងគំរូដើម (Wireframing & Prototyping)

នៅពេលដែលអ្នកប្រើប្រាស់ត្រូវបានកំណត់អត្តសញ្ញាណ និងយល់ច្បាស់ អ្នករចនា UX ផ្តោតលើការធ្វើឱ្យដំណោះស្រាយសក្តានុពលអាចមើលឃើញ តាមរយៈការបង្កើតគំនូសព្រាង (wireframing) និងគំរូដើម (prototyping)។
គំនូសព្រាងកម្រិតទាប (Low-Fidelity Wireframes)
អ្នករចនា UX ប្រើឧបករណ៍ដូចជា Figma ឬ Sketch ដើម្បីបង្កើតគំនូសព្រាងមូលដ្ឋាន ដែលបង្ហាញពីគ្រោងរចនាសម្ព័ន្ធ និងប្លង់នៃចំណុចប្រទាក់ (interface)។
គំរូដើមដែលអាចចុចបាន (Clickable Prototypes)
សម្រាប់ការធ្វើតេស្តលំហូរអ្នកប្រើប្រាស់ (user flows) (ឧទាហរណ៍ ដំណើរការទូទាត់ប្រាក់) អ្នករចនា UX បង្កើតគំរូដើមដែលអាចចុចបាននៅក្នុងឧបករណ៍ដូចជា InVision។
គំរូដើម HTML/JavaScript (HTML/JavaScript Prototypes)
សម្រាប់អន្តរកម្មស្មុគស្មាញ អ្នករចនា UX អាចប្រើ HTML/JavaScript ដើម្បីក្លែងធ្វើតក្កវិជ្ជាផ្នែកខាងក្រោយ (backend logic) ដោយមិនចាំបាច់សរសេរកូដច្រើន។ ឧទាហរណ៍ ពួកគេអាចបង្កើតគំរូដើមអន្តរកម្មនៃលំហូរការលក់របស់កម្មវិធីទីផ្សារ (marketplace app) ដើម្បីសាកល្បងបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់នៃការទិញ និងលក់ផលិតផល។
ជំហានទី៤៖ ការធ្វើតេស្តភាពងាយស្រួលប្រើ (Usability Testing)
ដើម្បីធ្វើសុពលភាពការរចនារបស់ពួកគេ អ្នករចនា UX ធ្វើការធ្វើតេស្តភាពងាយស្រួលប្រើនៃគំរូដើម ជាមួយអ្នកប្រើប្រាស់ពិតប្រាកដ។ ការនេះពាក់ព័ន្ធនឹង៖
ការធ្វើតេស្តបែបกองโจร (Guerilla Testing)
អ្នករចនា UX ទៅជួបមនុស្សនៅទីសាធារណៈ (ឧ. ហាងកាហ្វេ) ហើយផ្តល់រង្វាន់លើកទឹកចិត្ត (ឧ. ប័ណ្ណអំណោយ) ដើម្បីទទួលបានមតិកែលម្អរហ័សលើគំរូដើម។
ការធ្វើតេស្តដោយគ្មានអ្នកសម្របសម្រួល (Unmoderated Tests)
អ្នករចនា UX ប្រើវេទិកាដូចជា UserTesting.com ដើម្បីឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់អនុវត្តភារកិច្ចជាក់លាក់ (ឧ. "កំណត់ទីតាំង និងបន្ថែមទៅកន្ត្រកទំនិញនូវផលិតផលជាក់លាក់មួយ") និងកំណត់រកបញ្ហាភាពងាយស្រួលប្រើសំខាន់ៗ។
ជំហានទី៥៖ អនុវត្ត វាស់វែង កែលម្អដដែលៗ (Implement, Measure, Iterate)

នៅពេលដែលការរចនាផលិតផលត្រូវបានកែលម្អដោយផ្អែកលើលទ្ធផលតេស្ត ហើយត្រូវបានបញ្ជូនសម្រាប់ការដាក់ឱ្យដំណើរការ អ្នករចនា UX តាមដានដំណើរការរបស់វា និងប្រមូលទិន្នន័យ ដើម្បីជាព័ត៌មានសម្រាប់ការកែលម្អដដែលៗនាពេលអនាគត៖
ការវិភាគ (Analytics)
អ្នករចនា UX ប្រើឧបករណ៍ដូចជា Mixpanel ឬ Amplitude ដើម្បីតាមដានការធ្លាក់ចុះក្នុងដំណើរការ (funnel drop-offs) និងកំណត់រកផ្នែកដែលអ្នកប្រើប្រាស់បោះបង់ផលិតផល។
ការធ្វើតេស្ត A/B (A/B Tests)
អ្នករចនា UX ពិសោធន៍ជាមួយប្លង់ អត្ថបទ និងលក្ខណៈពិសេសផ្សេងៗគ្នា ដោយប្រើការធ្វើតេស្ត A/B។
ផែនទីកម្ដៅ (Heatmaps)
អ្នករចនា UX ប្រើឧបករណ៍ដូចជា Hotjar ដើម្បីបង្កើតផែនទីកម្ដៅ ដែលបង្ហាញកន្លែងដែលអ្នកប្រើប្រាស់ចុច រំកិល ចាកចេញ ។ល។ នៅលើទំព័រផលិតផល។
ការស្ទង់មតិអំពីការរក្សាអ្នកប្រើប្រាស់ (Retention Surveys)
ដើម្បីយល់ពីមូលហេតុដែលអ្នកប្រើប្រាស់ចាកចេញ អ្នករចនា UX បញ្ជូនការស្ទង់មតិអំពីការរក្សាអ្នកប្រើប្រាស់ ទៅកាន់អ្នកប្រើប្រាស់ដែលបានឈប់ប្រើ (churned users)។ អ្នករចនា UX ប្រើការយល់ដឹងទាំងនេះ ដើម្បីកែលម្អការរចនាផលិតផលជាបន្តបន្ទាប់។ រហូតដល់ផលិតផលរបស់ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី ឈានដល់កម្រិតការពេញចិត្តរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ ការរក្សាអ្នកប្រើប្រាស់ និងអត្រាប្តូរដែលគាប់ចិត្ត – ពួកគេមិនបញ្ឈប់ការកែលម្អដដែលៗឡើយ។
បញ្ហាប្រឈមដែលក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីជួបប្រទះ ដោយគ្មានការរចនា UX ត្រឹមត្រូវ
មិនថាអ្នកជាស្ថាបនិកក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី ដែលព្យាយាមបង្កើតស្លាកស្នាមនៅក្នុងឧស្សាហកម្ម ឬជាសហគ្រិនដែលព្យាយាមនាំមកនូវការផ្លាស់ប្តូរពីខាងក្នុងនោះទេ បញ្ហាប្រឈមធំបំផុតរបស់អ្នកគឺការបង្កើតផលិតផលដែលមនុស្សពិតជាចង់បាន។ នេះជារបៀបដែលអ្នករចនា UX សម្រាប់ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី (startup UX) ដោះស្រាយបញ្ហាប្រឈមទាំងអស់ដែលកើតចេញពីបញ្ហាប្រឈមចម្បងនេះ។
កង្វះការចូលរួមរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ (Lack of User Engagement)
ការរុករកមិនល្អ ឬចំណុចប្រទាក់រញ៉េរញ៉ៃ ធ្វើឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់ច្រឡំ។ ការនេះនាំឱ្យមានការថយចុះនៃការចូលរួម។ យកវេទិកា Metaverse ដំបូងៗជាឧទាហរណ៍។ ខណៈពេលដែលបច្ចេកវិទ្យាមានលក្ខណៈច្នៃប្រឌិត ចំណុចប្រទាក់ដែលមិនរលូន និងការរុករកដែលធ្វើឱ្យច្រឡំ បានធ្វើឱ្យវេទិកាទាំងនោះមិនអាចប្រើប្រាស់បាន និងមិនអាចឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់ថ្មីចាប់ផ្តើមប្រើបាន (un-onboardable)។
Spatial គឺជាវេទិកាស្រដៀង Metaverse ថ្មីៗជាងនេះ ដែលមានគោលបំណងកែលម្អការចូលរួមរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ តាមរយៈការរចនា UX ជាយុទ្ធសាស្ត្រ។ ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីនេះ កំពុងផ្តោតលើការធ្វើឱ្យបរិយាកាសនិម្មិតរបស់ខ្លួនអាចចូលប្រើបាន និងងាយស្រួលប្រើ។
អត្រាបោះបង់ខ្ពស់ (High Churn Rates)
យោងតាម Apps-Flyer, ជាង ៥០% នៃកម្មវិធីដែលបានដំឡើងនៅលើទូរស័ព្ទ ត្រូវបានលុបចោលក្នុងរយៈពេល ៣០ ថ្ងៃបន្ទាប់ពីទាញយក។ ភាពខុសគ្នារវាងអ្វីដែលកម្មវិធីសន្យាថានឹងធ្វើ និងបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ជាក់ស្តែងរបស់វា គឺជាកត្តាជំរុញចម្បងនៃការលុបកម្មវិធី។ ដើម្បីប្រយុទ្ធប្រឆាំងនឹងបញ្ហានេះ ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីត្រូវតែផ្តោតលើការធ្វើឱ្យប្រសើរឡើង UX ជាយុទ្ធសាស្ត្រនៅក្នុងកម្មវិធីរបស់ពួកគេ។
វដ្តមតិកែលម្អដែលបែកខ្ញែក (Fragmented Feedback Loops)
ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីតែងតែជួបការលំបាកក្នុងការប្រមូល និងអនុវត្តមតិកែលម្អរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព ដោយគ្មានការធ្វើតេស្ត UX ដែលមានរចនាសម្ព័ន្ធ។ ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីជាច្រើនកត់ត្រាមតិកែលម្អរបស់អតិថិជន ឬអ្នកប្រើប្រាស់ ប៉ុន្តែពួកគេមិនប្រើប្រាស់ព័ត៌មាននេះប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព ដើម្បីកែលម្អផលិតផលនោះទេ។
បើគ្មានយន្តការមតិកែលម្អត្រឹមត្រូវ ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីធ្វើការអភិវឌ្ឍផលិតផល និងការផ្លាស់ប្តូរទិសដៅ (pivots) ដោយមិនត្រឹមត្រូវ។ ឧទាហរណ៍ Hotjar ផ្តល់នូវឧបករណ៍ដូចជា ការថតវគ្គ (session recordings) និងការជំរុញឱ្យផ្តល់មតិកែលម្អ (feedback prompts) ដើម្បីជួយក្រុមហ៊ុននានាយល់ពីឥរិយាបថអ្នកប្រើប្រាស់ និងកំណត់រកផ្នែកសម្រាប់ការកែលម្អ។
ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីផ្នែកបច្ចេកវិទ្យាអប់រំ (EdTech) Class-Hero បានប្រើការថតវគ្គរបស់ Hotjar ដើម្បីរកឃើញកំហុសនៅក្នុងដំណើរការចាប់ផ្តើមប្រើប្រាស់ (onboarding process) របស់ពួកគេ ហើយបានរចនាឡើងវិញយ៉ាងឆាប់រហ័សនូវប្រអប់លេខកូដតំបន់ (zip code field) របស់ពួកគេ។ បន្ទាប់ពីការជួសជុលនោះ អត្រាការចូលរួមរបស់អ្នកប្រើប្រាស់របស់ពួកគេស្ទើរតែកើនឡើងទ្វេដង ក្នុងរយៈពេល ១ សប្តាហ៍។
បំណុលបច្ចេកទេស (Technical Debt)
កូដ UI ដែលប្រញាប់ប្រញាល់ និងមិនបានគ្រោងទុក អាចនាំឱ្យមានបញ្ហាធំធេងផ្នែកលទ្ធភាពធ្វើមាត្រដ្ឋាន (scalability nightmares) និងបំណុលបច្ចេកទេសរយៈពេលវែង។ ការនេះអាចបណ្តាលឱ្យមានការគាំងម៉ាស៊ីនមេ (server crashes) និងបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ (UX) ខ្សោយជាបន្តបន្ទាប់ (ដែលនឹងត្រូវចំណាយច្រើនជាងមុនដើម្បីជួសជុលក្នុងរយៈពេលវែង) នៅពេលដែលវេទិកាលូតលាស់។
ការចាប់អារម្មណ៍ពីអ្នកវិនិយោគទាប (Low Investor Interest)
អ្នកវិនិយោគមានការប្រុងប្រយ័ត្នចំពោះក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី ដែលផ្តល់ដំណោះស្រាយដោយមិនដឹងតម្រូវការអ្នកប្រើប្រាស់ (blind solutions)។ ពួកគេគឺជាក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីដែលបង្ហាញពីការធ្វើសុពលភាពទីផ្សារ (market validation) តាមរយៈការស្រាវជ្រាវ UX ហ្មត់ចត់ ព្រោះការនេះកាត់បន្ថយហានិភ័យដែលយល់ឃើញ (perceived risks)។
ចន្លោះប្រហោងនៃភាពងាយស្រួលប្រើប្រាស់ (Accessibility Gaps)
ការមិនអើពើនឹងស្តង់ដារភាពងាយស្រួលប្រើប្រាស់ (accessibility standards) អាចកំណត់យ៉ាងខ្លាំងនូវវិសាលភាពទីផ្សាររបស់ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី។ ដោយមិនប្រកាន់ខ្ជាប់នូវស្តង់ដារ WCAG ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីបានដកចេញនូវផ្នែកសំខាន់នៃប្រជាជនដែលមានពិការភាព ដែលប៉ះពាល់ដល់មូលដ្ឋានអ្នកប្រើប្រាស់សក្តានុពលរបស់ពួកគេ។
ការថយចុះតម្លៃម៉ាកយីហោ (Brand Erosion)
ការរចនាមិនស៊ីសង្វាក់គ្នា ធ្វើឱ្យខូចទំនុកចិត្តរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ និងភាពស្មោះត្រង់ចំពោះម៉ាកយីហោ។
យោងតាម Baymard, ៥២% នៃគេហទំព័រពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិក (eCommerce) មិនបានធ្វើឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់ដឹងច្បាស់ថា អ្វីខ្លះនៅក្នុងចំណុចប្រទាក់ (interface) អាចចុចបាន កន្លែងដែលការចុចទាំងនោះនឹងនាំអ្នកប្រើប្រាស់ទៅណា និងកន្លែងដែលតំបន់ប៉ះ (hit areas) ចាប់ផ្តើម/បញ្ចប់។ គេហទំព័រពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិកទាំងនេះភាគច្រើនជាក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី។
ពួកគេធ្វើឱ្យទំនុកចិត្តរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ចំពោះម៉ាកយីហោថយចុះ នៅពេលដែលពួកគេបើកដំណើរការគេហទំព័រដែលមានបញ្ហា UX ជាក់ស្តែង។
គោលការណ៍សំខាន់ៗនៃការរចនា UX សម្រាប់ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី

នេះគឺជាគោលការណ៍សំខាន់ៗដែលអ្នករចនា UX អនុវត្តតាម ខណៈពេលកំពុងធ្វើការជាមួយក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី។
វិធីសាស្រ្តផ្តោតលើអ្នកប្រើប្រាស់ (User-Centric Approach)
ស្នូលនៃការរចនា UX ប្រកបដោយវិជ្ជាជីវៈសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី គឺជាគោលការណ៍នៃការផ្តោតលើអ្នកប្រើប្រាស់ (user-centricity)។ គោលការណ៍នេះផ្តល់អាទិភាពដល់ការយល់ដឹងពីចំណុចឈឺចាប់ និងឥរិយាបថរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ លើសពីការអនុវត្តចក្ខុវិស័យដែលបានគិតទុកជាមុន។ វាចែងថា ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីត្រូវតែធ្វើសុពលភាពការសន្មត់របស់ពួកគេ ដោយសង្កេតមើលអ្នកប្រើប្រាស់នៅក្នុងបរិយាកាសធម្មជាតិរបស់ពួកគេ។ វិធីសាស្រ្តនេះបង្វែរការផ្តោតអារម្មណ៍ពីការកសាងលក្ខណៈពិសេសដើម្បីតែប្រយោជន៍របស់វា ទៅជាការដោះស្រាយបញ្ហាដែលបានធ្វើសុពលភាព ដែលក្រុមអ្នកប្រើប្រាស់ធំៗត្អូញត្អែរ។
អ្នករចនា UX ប្រើការស្រាវជ្រាវផ្នែកជាតិពន្ធុវិទ្យា (ethnographic research) ដើម្បីយល់ពីការខកចិត្តរបស់អ្នកប្រើប្រាស់។ ឧទាហរណ៍ ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីផ្នែកបច្ចេកវិទ្យាអាហារ (FoodTech) ដែលផ្តោតលើឪពុកម្តាយរវល់ អាចសង្កេតមើលជីវិតប្រចាំថ្ងៃរបស់ឪពុកម្តាយ ដោយកត់សម្គាល់ពីការតស៊ូជាមួយការធ្វើផែនការអាហារ ឬការទិញគ្រឿងទេស។ ការនេះជួយកំណត់រកបញ្ហាពិតប្រាកដ និងកែលម្អផលិតផលទៅតាមនោះ។
អ្នករចនា UX ចូលរួមជាមួយអ្នកប្រើប្រាស់តាមរយៈវិធីសាស្ត្រស្រាវជ្រាវផ្សេងៗ ដើម្បីរកឃើញទម្លាប់ ចំណូលចិត្ត និងការខកចិត្តរបស់ពួកគេ។ ពួកគេសង្កេតមើលអ្នកប្រើប្រាស់ធ្វើអន្តរកម្មទាំងជាមួយផលិតផលរបស់ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី និងការផ្តល់ជូនរបស់គូប្រជែង ដើម្បីកំណត់រកបញ្ហាទូទៅ និងចំណុចឈឺចាប់។ នៅពេលអតិថិជនស្នើឱ្យមានការជួសជុល អ្នកជំនាញ UX ស្តាប់ដោយយកចិត្តទុកដាក់។ ការយល់ដឹងរបស់អ្នកប្រើប្រាស់មួយចំនួន អាចជម្រុញដោយផ្ទាល់នូវការកែលម្អការរចនា។ ពួកគេក៏ជីកកកាយឱ្យកាន់តែស៊ីជម្រៅ ដើម្បីយល់ពីមូលហេតុដើមនៃការឈឺចាប់របស់ពួកគេ។
គ្រាន់តែដោយសារតែក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីរបស់អ្នក បានរកឃើញបញ្ហាពិតប្រាកដ ហើយមានក្រុមមនុស្សដែលសុខចិត្តបង់ប្រាក់ដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហារបស់ពួកគេ មិនមែនមានន័យថាផលិតផលរបស់អ្នកគឺជាដំណោះស្រាយត្រឹមត្រូវនោះទេ។ ឧទាហរណ៍ មនុស្សរាប់លាននាក់ចង់សម្រកទម្ងន់ ប៉ុន្តែនោះមិនមែនមានន័យថារាល់កម្មវិធីហាត់ប្រាណ ឬរបបអាហារត្រូវបានធានាថាជាអ្នកលក់ដាច់ខ្លាំងនោះទេ។
វាត្រូវការជំនាញរចនា UX ដើម្បីវិភាគពីរបៀបដែលអ្នកប្រើប្រាស់ទាំងនេះចង់ដោះស្រាយបញ្ហាសម្រកទម្ងន់របស់ពួកគេ កែលម្អដដែលៗលើដំណោះស្រាយសក្តានុពលជាច្រើន និងធានាថាផលិតផលចុងក្រោយត្រូវបានរចនាឡើងដើម្បីដោះស្រាយតម្រូវការរបស់ពួកគេយ៉ាងពិតប្រាកដ តាមរបៀបដែលមានអត្ថន័យ។
វិធីសាស្ត្រ Lean UX (Lean UX Methodology)
Lean UX គឺជាវិធីសាស្ត្ររចនាដែលរួមបញ្ចូលការអនុវត្ត Agile ជាមួយនឹងការធ្វើសុពលភាពបែបវិទ្យាសាស្ត្រ (scientific validation)។ អ្នករចនា UX ប្រើវិធីសាស្ត្រនេះ ដើម្បីចាត់ទុកគ្រប់ការសម្រេចចិត្តផលិតផលដែលធ្វើឡើងដោយមេដឹកនាំក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី ថាជាសម្មតិកម្មដែលត្រូវការការធ្វើតេស្ត។ ឧទាហរណ៍ ជំនួសឱ្យការចំណាយពេលច្រើនខែក្នុងការកសាងម៉ាស៊ីនណែនាំ (recommendation engine) ដ៏ស្មុគស្មាញ អ្នករចនា UX អាចស្នើសុំឱ្យក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីសាកល្បងសម្មតិកម្មថា "ការណែនាំផ្ទាល់ខ្លួន (personalized recommendations) ពិតជាបង្កើនការលក់មែន"។ ពួកគេរៀបចំការណែនាំដោយដៃសម្រាប់ក្រុមអ្នកប្រើប្រាស់តូចមួយ ដើម្បីធ្វើសុពលភាពសម្មតិកម្មនោះ។
ប្រសិនបើសម្មតិកម្មត្រូវបានធ្វើសុពលភាព ពួកគេបង្កើតគំនូសព្រាង និងផលិតផលដែលអាចដំណើរការបានអប្បបរមា (Minimum Viable Products - MVPs) ដើម្បីសាកល្បងពីរបៀបដែលអ្នកប្រើប្រាស់ចង់ឱ្យលក្ខណៈពិសេសនោះត្រូវបានរចនាឡើង។ ការធ្វើសុពលភាពលក្ខណៈពិសេសមួយ មានទំនោរចំណាយពេលយូរជាងការធ្វើសុពលភាពបញ្ហា ឬទីផ្សារ។ នេះគឺជាដំណើរការកែលម្អដដែលៗ (iterative process) ដ៏មិនគួរឱ្យជឿ ដែលក្រុមហ៊ុនរចនា UX មានជំនាញឯកទេស។
វិធីសាស្ត្រ Lean UX សង្កត់ធ្ងន់លើ ការបង្កើតគំនូសព្រាងដដែលៗសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី ដែលអនុញ្ញាតឱ្យពួកគេសាកល្បង កែលម្អ និងសម្របសម្រួលការរចនាផលិតផលរបស់ពួកគេយ៉ាងឆាប់រហ័ស ដោយផ្អែកលើមតិកែលម្អរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ពិតប្រាកដ ដោយធានានូវដំណើរការអភិវឌ្ឍន៍ដែលផ្តោតលើអ្នកប្រើប្រាស់ និងមានប្រសិទ្ធភាព។
ភាពស៊ីសង្វាក់គ្នាក្នុងការរចនា (Consistency in Design)
ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី តែងតែមើលស្រាលថាតើលំនាំរូបភាព និងអន្តរកម្មនៅក្នុងផលិតផល ប៉ះពាល់ដល់ភាពងាយស្រួលប្រើរបស់វាយ៉ាងណា។ វត្តមានជាប់លាប់នៃលំនាំរូបភាព និងអន្តរកម្មជាក់លាក់នៅទូទាំងផលិតផល កាត់បន្ថយបន្ទុកនៃការគិត (reduces cognitive load) និងបង្កើនទំនុកចិត្ត។ ដើម្បីសម្រេចបាននូវភាពស៊ីសង្វាក់គ្នានេះ អ្នករចនា UX រក្សារូបរាង និងអារម្មណ៍ស៊ីសង្វាក់គ្នានៅទូទាំងផលិតផល។ ពួកគេប្រើធាតុ UI ដែលធ្លាប់ស្គាល់នៅទូទាំងផលិតផល និងធានាថាអន្តរកម្មសំខាន់ៗទាំងអស់នៅក្នុងផលិតផលមានអារម្មណ៍ថាមានលក្ខណៈងាយយល់ និងអាចទស្សន៍ទាយបាន។
ភាពងាយស្រួលប្រើប្រាស់៖ ការរចនាសម្រាប់បរិយាបន្ន (Accessibility: Designing for Inclusivity)
ដោយប្រកាន់ខ្ជាប់នូវស្តង់ដារភាពងាយស្រួលប្រើប្រាស់ ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីអាចចូលទៅដល់មូលដ្ឋានអ្នកប្រើប្រាស់ធំជាងមុន និងកែលម្អបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ផលិតផលរបស់ពួកគេសម្រាប់មនុស្សគ្រប់គ្នា។ ដើម្បីបំពេញតាមស្តង់ដារភាពងាយស្រួលប្រើប្រាស់ (ដោយមិនចំណាយលើស) អ្នករចនា UX ចាត់វិធានការជាក់ស្តែងដូចជា៖
- ប្រើឧបករណ៍ដូចជា អ្នកពិនិត្យកម្រិតពណ៌ (contrast checkers) ដើម្បីផ្ទៀងផ្ទាត់ថាធាតុ UI ទាំងអស់ត្រូវតាមស្តង់ដារ WCAG។
- បន្ថែមចំណងជើងរង (captions) និងកម្មវិធីអានអេក្រង់ (screen readers)។
- ធ្វើតេស្តគំរូដើមជាមួយអ្នកប្រើប្រាស់ដែលមានពិការភាព ដើម្បីបង្ហាញពីរបាំងការរុករក (navigation barriers) ឱ្យបានឆាប់។
- រួមបញ្ចូលអ្នកប្រើប្រាស់ចម្រុះនៅក្នុងវគ្គធ្វើតេស្តទាំងអស់។
កំហុសទូទៅដែលក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីធ្វើក្នុងការរចនា UX
ខណៈពេលដែលក្រុមហ៊ុនដែលបានបង្កើតឡើងអាចចំណាយរហូតដល់ខ្ទង់ប្រាំមួយ/ប្រាំពីរខ្ទង់ជារៀងរាល់ឆ្នាំ ដើម្បីកែតម្រូវ កំហុស UX ទូទៅ នៅក្នុងផលិតផលរបស់ពួកគេ ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីមិនមានធនធានបែបនេះទេ។ សំណាងល្អ អ្នករចនា UX អាចជួយក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីជៀសវាងកំហុសទូទៅដូចខាងក្រោម៖
ការមិនអើពើមតិកែលម្អរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ (Ignoring User Feedback)
កំហុសដ៏សំខាន់បំផុតមួយគឺការមិនអើពើនឹងអ្វីដែលអ្នកប្រើប្រាស់និយាយ។ ការនេះនាំឱ្យក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីខ្ជះខ្ជាយធនធានលើលក្ខណៈពិសេសដែលអ្នកប្រើប្រាស់មិនត្រូវការ និងអាចប្រឈមមុខនឹងប្រតិកម្មតបត។ អ្នករចនា UX ធ្វើការសម្ភាសន៍អ្នកប្រើប្រាស់ និងការធ្វើតេស្តដោយគ្មានអ្នកសម្របសម្រួល (unmoderated testing) ជាប្រចាំ ដើម្បីជៀសវាងកំហុសនេះ។ ពួកគេពិនិត្យជាមួយអ្នកប្រើប្រាស់ជាប្រចាំតាមរយៈឧបករណ៍ដូចជា Zendesk ដើម្បីធានាថាលក្ខណៈពិសេសផលិតផលទាំងអស់ផ្តោតលើអ្នកប្រើប្រាស់។
ការផ្ទុកលក្ខណៈពិសេសច្រើនពេក (ការមិនអើពើ MVP) (Overloading Features (MVP Neglect))
ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី ពេលខ្លះព្យាយាមបញ្ចូលលក្ខណៈពិសេសច្រើនពេកទៅក្នុងផលិតផលដំបូងរបស់ពួកគេ។ ការនេះបណ្តាលឱ្យមានផលិតផលដែលហើមប៉ោង (bloated product) ដែលធ្វើឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់ច្រឡំ និងធ្វើឱ្យសំណើតម្លៃស្នូល (core value proposition) ខ្សោយ។ អ្នករចនា UX ណែនាំឱ្យបង្កើតផ្នែកបន្ថែមលក្ខណៈពិសេស (Feature Stubs) ដើម្បីសាកល្បងតម្រូវការមុនពេលអនុវត្តពេញលេញ។ ពួកគេប្រើការវិភាគដើម្បីកំណត់អត្តសញ្ញាណ និងលុបលក្ខណៈពិសេសដែលមានការប្រើប្រាស់ទាប។ ការធ្វើសុពលភាពលក្ខណៈពិសេសជាមួយផ្នែកបន្ថែម ឬ MVPs ជួយផ្តល់អាទិភាពដល់មុខងារស្នូល ជំនួសឱ្យមុខងារ "ល្អប្រសិនបើមាន" ("nice-to-haves")។
ការមិនអើពើនឹងការរចនាផ្តោតលើទូរស័ព្ទចល័តមុនគេ (Neglecting Mobile-First Design)
នៅក្នុងពិភពលោកដែលផ្តោតលើទូរស័ព្ទចល័តនាពេលបច្ចុប្បន្ននេះ ការមិនអើពើនឹងការរចនាផ្តោតលើទូរស័ព្ទចល័តមុនគេ (mobile-first design) គឺជាកំហុសដ៏ធំមួយ។ លំហូរការងារដែលផ្តោតលើកុំព្យូទ័រលើតុ (desktop-centric workflows) នៅក្នុងផលិតផលថ្មី អាចបណ្តេញអ្នកប្រើប្រាស់ចេញ។ អ្នករចនា UX ទំនើបទទួលយក គោលការណ៍រចនាផ្តោតលើទូរស័ព្ទចល័តមុនគេ ចាប់ពីពេលដែលពួកគេចាប់ផ្តើមធ្វើការជាមួយក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី។ ពួកគេក៏ធ្វើតេស្តផលិតផលរបស់ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីនៅលើទូរស័ព្ទចល័តពិតប្រាកដ ដោយប្រើឧបករណ៍ដូចជា BrowserStack។
ការបកស្រាយទិន្នន័យខុស (Misinterpreting Data)
ទិន្នន័យមានតម្លៃសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី។ ទោះយ៉ាងណាក៏ដោយ វាអាចនាំឱ្យយល់ខុស ប្រសិនបើមិនត្រូវបានបកស្រាយត្រឹមត្រូវ ហើយនាំឱ្យខ្ជះខ្ជាយធនធានលើគំនិតដែលបរាជ័យ ឬការកសាងលក្ខណៈពិសេសដោយគ្មានគោលប្រៀបធៀប (benchmarks) ត្រឹមត្រូវ។ អ្នករចនា UX រួមបញ្ចូលទិន្នន័យបរិមាណ (quantitative data) ពីការធ្វើតេស្ត A/B ជាមួយនឹងការយល់ដឹងគុណភាព (qualitative insights) ពីការសម្ភាសន៍អ្នកប្រើប្រាស់ ដើម្បីបន្ថែមបរិបទទៅទិន្នន័យ។ ពួកគេតែងតែធ្វើសុពលភាពតម្រូវការមុនពេលប្តេជ្ញាចិត្តក្នុងការអភិវឌ្ឍលក្ខណៈពិសេសថ្មី ដោយធានាថាការសម្រេចចិត្តគឺផ្អែកលើការយល់ដឹងគ្រប់ជ្រុងជ្រោយអំពីតម្រូវការ និងឥរិយាបថរបស់អ្នកប្រើប្រាស់។
អត្ថប្រយោជន៍នៃការវិនិយោគលើការរចនា UX សម្រាប់ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី
Zenprint (ពីមុន Gogoprint) បានសហការជាមួយអ្នកជំនាញ UX របស់ Hotjar ដើម្បីវិភាគឥរិយាបថអ្នកប្រើប្រាស់នៅលើគេហទំព័ររបស់ខ្លួន។ ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីនេះបានប្រើឧបករណ៍ UX ដើម្បីកំណត់រកចំណុចដែលអ្នកប្រើប្រាស់ឈប់ប្រើទាំងអស់នៅលើគេហទំព័រ។ ពួកគេបានប្រើព័ត៌មាននេះ ដើម្បីរចនាគេហទំព័ររបស់ពួកគេឡើងវិញ។ អត្រាចាកចេញភ្លាមៗ (bounce rate) របស់ Zenprint បានធ្លាក់ចុះ ៧% ហើយអត្រាប្តូរ (conversion rate) របស់វាបានកើនឡើង ២% បន្ទាប់ពីភាពជាដៃគូនេះ។
ផ្សារប្តូរប្រាក់គ្រីបតូ (cryptocurrency exchange) ដែលទើបតែបើកដំណើរការថ្មីៗ ZebPay បានសហការជាមួយ ProCreator ដើម្បីរចនាវេទិការបស់ខ្លួនឡើងវិញ។ ការបន្ថែមលក្ខណៈពិសេសដែលផ្តោតលើអ្នកប្រើប្រាស់ ដូចជា កម្រងសំណួរផ្ទាល់ខ្លួន (personalized quizzes), ការរុករកសាមញ្ញ, របៀបងងឹត (dark mode) ។ល។ បានផ្លាស់ប្តូរវេទិកាថ្មីដែលកំពុងជួបការលំបាកនេះ ទៅជាមជ្ឈមណ្ឌលសម្រាប់ពាណិជ្ជករគ្រីបតូឥណ្ឌា។
ទីភ្នាក់ងារ UX Eleken ថ្មីៗនេះបានចាប់ដៃគូជាមួយ Populate ដើម្បីបង្កើតកម្មវិធីមួយដែលមានគោលបំណងកាត់បន្ថយការនឿយហត់អស់កម្លាំងរបស់គ្រូពេទ្យ (clinician burnout) ដែលបណ្តាលមកពីកម្មវិធីគ្លីនិកហួសសម័យ (archaic clinical software)។ ដោយផ្តល់អាទិភាពដល់ការប្រាស្រ័យទាក់ទងជាប្រចាំជាមួយអ្នកប្រើប្រាស់ (អ្នកជំនាញផ្នែកវេជ្ជសាស្ត្រ) – Eleken បានប្រមូលមតិកែលម្អដ៏មានតម្លៃលើលំហូរការងារ និងចំណុចឈឺចាប់។ វិធីសាស្រ្តផ្តោតលើអ្នកប្រើប្រាស់នេះ ធានាថាកម្មវិធីត្រូវបានរចនាឡើងដើម្បីបំពេញតម្រូវការអ្នកប្រើប្រាស់ជាក់ស្តែង និងរក្សាការយកចិត្តទុកដាក់របស់ពួកគេ។
មានឧទាហរណ៍ជាក់ស្តែងរាប់ពាន់ស្រដៀងគ្នា ដែលក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីទទួលបានជោគជ័យ ដោយសារការវិនិយោគ UX ទាន់ពេលវេលា។ ក្នុងករណីភាគច្រើន ភាពជាដៃគូទាំងនេះបណ្តាលឱ្យមាន៖
- ការរក្សាអតិថិជនកាន់តែប្រសើរឡើង
- ការកើនឡើងនៃ ROI (ផលចំណេញលើការវិនិយោគ)
- ការធ្វើសុពលភាពទីផ្សារលឿនជាងមុន
- ការពេញចិត្តរបស់អ្នកប្រើប្រាស់កាន់តែប្រសើរឡើង
- ការកាត់បន្ថយចំណាយលើការអភិវឌ្ឍន៍ និងគ្មានការរចនាឡើងវិញដែលចំណាយច្រើន
- អត្ថប្រយោជន៍ប្រកួតប្រជែង
- សមត្ថភាពកាន់តែរឹងមាំក្នុងការបន្ស៊ាំទៅនឹងតម្រូវការអ្នកប្រើប្រាស់ និងលក្ខខណ្ឌទីផ្សារដែលផ្លាស់ប្តូរ
ឧបករណ៍ និងធនធានសម្រាប់ការរចនា UX សម្រាប់ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី
សង្ឃឹមថា មកដល់ពេលនេះ អ្នកបានយល់ពីមូលហេតុដែលការវិនិយោគលើការរចនា UX គឺចាំបាច់សម្រាប់ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី។ ទោះយ៉ាងណាក៏ដោយ ការដឹងពីកន្លែងដែលត្រូវចាប់ផ្តើម និងធនធានណាដែលត្រូវប្រើ អាចជាការលើសលប់។
នេះគឺជាការណែនាំអំពីឧបករណ៍ដែលចំណាយតិច វគ្គសិក្សា និងសហគមន៍ ដើម្បីជួយក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីចាប់ផ្តើមការខិតខំប្រឹងប្រែងរចនា UX របស់ពួកគេ។
ឧបករណ៍ UX (UX Tools)
- Figma៖ ឧបករណ៍រចនាចំណុចប្រទាក់សហការគ្នា ដែលផ្តល់ជូនគម្រោងឥតគិតថ្លៃដ៏រឹងមាំ។
- Canva៖ វេទិកាដែលងាយយល់ សម្រាប់បង្កើតការរចនាដែលទាក់ទាញភ្នែក។
- Sketch៖ ឧបករណ៍រចនាផ្អែកលើវ៉ិចទ័រ (vector-based) ដ៏ពេញនិយមសម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់ Mac ជាមួយនឹងការជាវ ៩៩ ដុល្លារ/ឆ្នាំ។
- InVision៖ វេទិកានេះល្អសម្រាប់បង្កើតគំរូដើម និងការសហការគ្នា។
- Marvel៖ ឧបករណ៍រចនានេះអាចបង្វែរការរចនាឋិតិវន្តទៅជាគំរូដើមអន្តរកម្មយ៉ាងឆាប់រហ័ស។
- UXPin៖ UXPin គឺជាឧបករណ៍បង្កើតគំនូសព្រាង និងគំរូដើមសហការគ្នា។
- Miro៖ ឧបករណ៍កន្លែងធ្វើការជារូបភាព សម្រាប់រៀបចំគម្រោងរចនា តាមរយៈការបង្កើតដ្យាក្រាម។
គេហទំព័រ និងប្លុក UX (UX Websites & Blogs)
ទាំងនេះល្អសម្រាប់ស្វែងយល់ពីគោលគំនិតបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់។
- Usability.gov៖ ធនធានឈានមុខគេសម្រាប់ការអនុវត្តល្អបំផុត និងគោលការណ៍ណែនាំ UX។
- Laws of UX៖ ការប្រមូលផ្តុំនូវគោលការណ៍ និងគោលការណ៍ណែនាំសម្រាប់ការកសាងចំណុចប្រទាក់អ្នកប្រើប្រាស់។
- The UX Collective៖ វេទិកាដែលលើកកម្ពស់សំឡេងរចនាចម្រុះ។
- Usability Geek៖ ប្លុកនេះផ្តល់ការយល់ដឹងអំពីភាពងាយស្រួលប្រើ (usability), UX, HCI, និងច្រើនទៀត។
- A List Apart៖ គេហទំព័រដ៏ល្អសម្រាប់ការរចនា ការអភិវឌ្ឍន៍ និងមាតិកាគេហទំព័រ។
- Customer-Think៖ សហគមន៍អនឡាញសម្រាប់យុទ្ធសាស្ត្រអាជីវកម្មដែលផ្តោតលើអតិថិជន។
- R before D៖ ប្លុក Medium ដែលសង្កត់ធ្ងន់លើសារៈសំខាន់នៃការស្រាវជ្រាវ UX មុនពេលរចនា។
- UX Magazine៖ ស្វែងរកគ្រប់ទិដ្ឋភាពនៃការរចនាបទពិសោធន៍ជាមួយធនធានសហគមន៍ឥតគិតថ្លៃនេះ។
- UX Movement៖ រៀនរចនាបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ដែលងាយយល់។
- UX Myths៖ បំបាត់ការយល់ខុសទូទៅអំពីបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់។
- UX Planet៖ នេះគឺជាធនធានតែមួយគត់របស់អ្នកសម្រាប់អ្វីៗគ្រប់យ៉ាងដែលទាក់ទងនឹង UX។
- UX Project Checklist៖ ប្រើបញ្ជីត្រួតពិនិត្យសាមញ្ញនេះ ដើម្បីចងចាំអ្វីដែលអ្នកចង់ពិចារណាពីទស្សនៈ UX ខណៈពេលកំពុងធ្វើការលើក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីរបស់អ្នក។
ព្រឹត្តិបត្រព័ត៌មានរចនា UX (UX Design Newsletters)
ព្រឹត្តិបត្រព័ត៌មានទាំងនេះផ្តល់នូវវិធីងាយស្រួល និងរហ័សសម្រាប់អ្នកក្នុងការធ្វើបច្ចុប្បន្នភាពអំពីអ្វីដែលកំពុងកើតឡើងនៅក្នុងពិភព UX៖
- UX Design Weekly៖ រៀបចំដោយ Kenny Cheng, ព្រឹត្តិបត្រព័ត៌មាននេះចែករំលែកតំណភ្ជាប់កំពូលៗស្តីពីការរចនា UX។
- Accessibility Weekly៖ ផ្តោតលើភាពងាយស្រួលប្រើប្រាស់គេហទំព័រ (web accessibility), ប្រធានបទសំខាន់សម្រាប់អ្នករចនា UX។
- UX Notebook៖ ព្រឹត្តិបត្រព័ត៌មានពីរដងក្នុងមួយសប្តាហ៍ពីអ្នករចនា និងអ្នកស្រាវជ្រាវ UX Sarah Doody។
- UX Collective៖ ព្រឹត្តិបត្រព័ត៌មានប្រចាំសប្តាហ៍ដែលពោរពេញទៅដោយព័ត៌មានដែលអាចយកទៅអនុវត្តបាន។
- People Nerds៖ ព្រឹត្តិបត្រព័ត៌មានដែលពោរពេញទៅដោយចំណុចសំខាន់ៗប្រចាំសប្តាហ៍ពី People Nerds, វេទិកាស្រាវជ្រាវ UX។
វគ្គសិក្សា និងសិក្ខាសាលាអនឡាញ (Online Courses and Workshops)
- Coursera៖ ផ្តល់វគ្គសិក្សារចនា UX ពីស្ថាប័នកំពូលៗ, ដែលមានជាច្រើនអាចធ្វើសវនកម្មដោយឥតគិតថ្លៃ។
- Udemy៖ វគ្គសិក្សាជាច្រើនក្នុងតម្លៃសមរម្យស្តីពីមូលដ្ឋានគ្រឹះនៃការរចនា UX និងបច្ចេកទេសបង្កើតគំរូដើម។
- Interaction Design Foundation (IDF)៖ ផ្តល់វគ្គសិក្សាអនឡាញស្តីពីការរចនា UX ជាមួយនឹងសមាជិកភាពក្នុងតម្លៃសមរម្យ។
- DesignLab៖ UX Bootcamp របស់ DesignLab គឺជាជម្រើសដ៏ល្អឥតខ្ចោះសម្រាប់អ្នកចាប់ផ្តើមដំបូង។
- Springboard៖ Bootcamp នេះនឹងជាជម្រើសដ៏ល្អឥតខ្ចោះសម្រាប់អ្នកដែលមានបទពិសោធន៍ខ្លះៗក្នុង UX រួចហើយ។
អ្នកមានឥទ្ធិពល និងអ្នកណែនាំ UX ល្អបំផុត (Best UX Influencers and Mentors)
Twitter/X
- Jen Romano Bergstrom: @romanocog
- Paul Boag: @boagworld
- Jared Spool: @jmspool
- Steve Krug: @skrug
- Daryl Ginn: @darylginn
- Luis Ouriach: @disco_lu
- Jan Mraz – @janm_ux
- Anfisa Bogomolova – @anfisign
- Ioana Teleanu – @uxgoodies
- Aneta Kmiecik – @ux.aneta
- Lawrence Edward – @ux.edward
- Ruben Cespedes – @uiuxcreative
សហគមន៍ និងវេទិកា (Communities and Forums)
- Designer Hangout៖ សហគមន៍ Slack សម្រាប់អ្នករចនា UX ដើម្បីសហការ និងចែករំលែកការយល់ដឹង។
- UX Mastery Community៖ វេទិកាអនឡាញសម្រាប់អ្នកជំនាញ UX ដើម្បីភ្ជាប់ទំនាក់ទំនង និងស្វែងរកដំបូន្មាន។
- r/userexperience៖ Subreddit ដែលឧទ្ទិសដល់ការពិភាក្សាអំពីការរចនា UX។
- Dribbble៖ សហគមន៍រចនាសម្រាប់បង្ហាញស្នាដៃ និងផ្តល់មតិកែលម្អ។
តាមរយៈការប្រើប្រាស់ធនធានទាំងនេះដោយប្រុងប្រយ័ត្ន ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីនឹងអាចបង្កើនការរចនា UX របស់ពួកគេ ដោយមិនលើសពីថវិការបស់ពួកគេ។
របៀបជ្រើសរើសដៃគូរចនា UX ត្រឹមត្រូវសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីរបស់អ្នក
តើអ្នករវល់ពេកជាមួយផ្នែកអាជីវកម្មនៃក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីរបស់អ្នក ដើម្បីធ្វើជាម្ចាស់នៃការរចនា UX ដោយខ្លួនឯងមែនទេ? ចាប់ដៃគូជាមួយអ្នកជំនាញ! នេះគឺជាការណែនាំរហ័សអំពី ការជ្រើសរើសទីភ្នាក់ងារ UX ត្រឹមត្រូវ។
- រកមើលទីភ្នាក់ងារដែលមានបទពិសោធន៍ធ្វើការជាមួយក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី។
- ជ្រើសរើសក្រុមហ៊ុនរចនាដែលមានបទពិសោធន៍ស្រដៀងនឹងតម្រូវការរបស់អ្នក ឬដែលធ្លាប់ធ្វើការលើគម្រោងស្រដៀងគ្នាកន្លងមក។
- ធានាថាក្រុមហ៊ុនប្តេជ្ញាចិត្តធ្វើការស្រាវជ្រាវអ្នកប្រើប្រាស់ ការធ្វើតេស្តភាពងាយស្រួលប្រើ និងការប្រើប្រាស់វិធីសាស្ត្ររចនា និងការគិតដែលផ្តោតលើអ្នកប្រើប្រាស់។
- ត្រូវប្រាកដថាដៃគូរចនា UX របស់អ្នកយល់ពីគោលដៅ វិសាលភាព និងពេលវេលាកំណត់នៃគម្រោងរបស់អ្នក មុនពេលពួកគេចាប់ផ្តើមការងារ។
ពិនិត្យមើលផលប័ត្រស្នាដៃ (portfolios) របស់ទីភ្នាក់ងារជាច្រើន។ ទាក់ទងទៅកាន់ទីភ្នាក់ងារល្អបំផុត ដើម្បីទទួលបានការប៉ាន់ស្មានតម្លៃ។ ចាប់ដៃគូជាមួយទីភ្នាក់ងារដែលបំពេញតាមលក្ខណៈវិនិច្ឆ័យទាំងអស់របស់អ្នក។
សេចក្តីសន្និដ្ឋាន
វេទិកាសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មី (Platform startups) គឺផ្តោតសំខាន់លើបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់។ តម្លៃដែលគេយល់ឃើញ (perceived value) នៃក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីទាំងនេះ អាស្រ័យលើចំនួនមនុស្សដែលចូលរួម (onboard)។ តម្លៃពិតប្រាកដនៃក្រុមហ៊ុនទើបបង្កើតថ្មីទាំងនេះ គឺចំនួនពេលវេលាដែលអ្នកប្រើប្រាស់ចំណាយលើវេទិកាទាំងនោះ។
ជាមួយនឹងអតិថិជនដែលមានចំនួនកម្មវិធី សកម្មភាពប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គម និងវេទិកាដែលកំពុងកើនឡើងឥតឈប់ឈរ ដែលកំពុងដណ្តើមពេលវេលារបស់ពួកគេ វេទិកាថ្មីកម្រនឹងអាចជំរុញឱ្យមានភាពជាម្ចាស់នៃផ្នែកណាមួយនៃថ្ងៃរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ជារៀងរាល់ថ្ងៃណាស់។ វេទិកាដែលអាចធ្វើបានបែបនេះ គឺត្រូវបានគាំទ្រដោយអ្នកជំនាញរចនា UX ដែលដឹងពីរបៀបបំប្លែងអន្តរកម្មមួយភ្លែត (fleeting interactions) ទៅជាទម្លាប់ប្រចាំថ្ងៃ - អ្នករចនា UX ដែលបង្កើតបទពិសោធន៍ដែលទាមទារការយកចិត្តទុកដាក់ បង្កើនភាពស្មោះត្រង់ និងរួមបញ្ចូលយ៉ាងរលូនទៅក្នុងជីវិតរបស់អ្នកប្រើប្រាស់៕
No comments
Post a Comment
៙ គោលការណ៍ក្នុងការផ្តល់យោបល់ ៖
1. យោបល់ត្រូវតែសរសេរជាភាសាខ្មែរ ពាក្យបច្ចេកទេសអាចសរសេរជាភាសាអង់គ្លេស។
2. យោបល់មិនត្រូវលើសពី 1000 តួអក្សរឡើយ។ ការបំបែកយោបល់មិនត្រូវបានអនុញ្ញាតទេ។
3. យោបល់ដែលចាត់ទុកថាជា Spam ឬមានគោលបំណងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មតែមួយមុខ នឹងត្រូវលុប។
4. ការពិភាក្សាអំពីនយោបាយមិនត្រូវបានអនុញ្ញាតនៅលើគេហទំព័រនេះទេ។
5. ការចែករំលែកតំណភ្ជាប់ដែលពាក់ព័ន្ធត្រូវបានអនុញ្ញាត។ តំណភ្ជាប់និងតម្រងពាក្យខ្លះត្រូវបានហាមឃាត់។
6. យោបល់ដែលរអ៊ូរទាំអំពីប្រធានបទនៃការបង្ហោះ ឬប្រភពរបស់វានឹងត្រូវលុប។
7. ការប្រើភាសាប្រមាថក្នុងយោបល់ ឬឈ្មោះអ្នកប្រើប្រាស់នឹងបណ្តាលឱ្យមានការហាមឃាត់។
8. ការវាយប្រហារ/ការបៀតបៀនដោយផ្ទាល់ នឹងបណ្តាលឱ្យមានការហាមឃាត់ភ្លាមៗ។
9. អ្នកសម្របសម្រួលអាចកែប្រែ/លុបយោបល់ដោយមិនចាំបាច់ជូនដំណឹង។