ចំណងជើង How Web Design Impacts Content Marketing (2025)
ស្ទូឌីយូរចនា Design Studio
រយៈពេលអាន៖ 6 នាទី
បានធ្វើបច្ចុប្បន្នភាព៖ 18 មីនា 2025
បានចេញផ្សាយ៖ 26 ឧសភា 2023
នៅក្នុងបរិយាកាសសេដ្ឋកិច្ចដ៏ច្របូកច្របល់នេះ ម៉ាកយីហោទូទាំងពិភពលោកកំពុងប្រើប្រាស់វិធានការកាត់បន្ថយចំណាយ ដើម្បីធានាថាសៀវភៅគណនេយ្យរបស់ពួកគេនៅតែមានតុល្យភាព។ មនុស្សម្នាក់អាចសន្មត់ថាផ្នែកទីផ្សារមាតិកានៅម៉ាកយីហោទាំងនេះនឹងប្រឈមមុខនឹងបន្ទុកធ្ងន់ធ្ងរបំផុតនៃការកាត់បន្ថយចំណាយទាំងនេះ។ ប៉ុន្តែ នៅឆ្នាំ 2024 វាមិនមែនដូច្នោះទេ។ យោងតាមការស្ទង់មតិមួយដែលបានចេញផ្សាយនៅក្នុង “របាយការណ៍ Content Matters 2024” របស់ WordPress VIP ដែលពាក់ព័ន្ធនឹងអ្នកទីផ្សារមាតិការាប់ពាន់នាក់៖
- 58.4% នៃអ្នកទីផ្សារមាតិកាបានអះអាងថា ពួកគេរំពឹងថាថវិការបស់ពួកគេនឹងកើនឡើងនៅឆ្នាំនេះ។
- 49.2% នៃអ្នកទីផ្សារមាតិកាបានអះអាងថា ថវិកាទីផ្សារមាតិការបស់ពួកគេបានកើនឡើងជាលំដាប់ចាប់តាំងពីឆ្នាំ 2021។
ដូច្នេះ តើផ្នែកទីផ្សារមាតិកាមិនរងផលប៉ះពាល់ពីការកាត់បន្ថយចំណាយទេឬ?
ជាការពិតណាស់ មិនមែនទេ!
ប៉ុន្តែ អាជីវកម្មយុគសម័យថ្មីធ្វើការសម្រេចចិត្តប្រកបដោយសុវត្ថិភាព ឆ្លាតវៃ និងផ្អែកលើទិន្នន័យអំពីរបៀបចំណាយថវិកាទីផ្សាររបស់ពួកគេ។
ការរចនាគេហទំព័រជាទូទៅមានឥទ្ធិពលលើទីផ្សារមាតិកា ដោយធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងនូវលទ្ធភាពប្រើប្រាស់នៃគេហទំព័រ បង្កើនភាពពាក់ព័ន្ធរបស់គេហទំព័រសម្រាប់ម៉ាស៊ីនស្វែងរក និងធ្វើឱ្យមាតិកាកាន់តែទាក់ទាញ។ នៅពេលដែលគេហទំព័រមួយត្រូវបានរចនា ឬបង្កើនប្រសិទ្ធភាពយ៉ាងត្រឹមត្រូវ និងអាចសម្របទៅតាមទំហំ និងកម្រិតភាពច្បាស់នៃអេក្រង់ វាកាន់តែងាយស្រួលក្នុងការបញ្ជូនព័ត៌មានទៅកាន់ទស្សនិកជន ហើយមាតិកាត្រូវបានប្រើប្រាស់ក្នុងរយៈពេលយូរជាងមុន ដែលនាំឱ្យអត្រាបំលែង (conversion ratios) ប្រសើរឡើង។
យោងតាមពួកគេ ទីផ្សារមាតិកាគឺជាមធ្យោបាយដ៏មានប្រសិទ្ធភាពបំផុតមួយសម្រាប់ការចំណាយលើទីផ្សារ។ នៅក្នុងអត្ថបទនេះ យើងនឹងកំណត់និយមន័យនៃគោលគំនិតនៃការទទួលបានជោគជ័យក្នុងទីផ្សារមាតិកា។ យើងក៏នឹងពិភាក្សាអំពីទិដ្ឋភាពលាក់កំបាំងនៃភាពជោគជ័យនៃទីផ្សារមាតិកា៖ ការរចនាគេហទំព័រដែលមានគុណភាពខ្ពស់។ ប៉ុន្តែ ជាដំបូង ចូរយើងកំណត់និយមន័យនៃភាពជោគជ័យនៃទីផ្សារមាតិកា។
តើការទទួលបានជោគជ័យក្នុងទីផ្សារមាតិកាមានន័យដូចម្តេច?
ទីផ្សារមាតិកាគឺជាការអនុវត្តនៃការបង្កើត ការបោះពុម្ពផ្សាយ និងការផ្សព្វផ្សាយមាតិកាដែលពាក់ព័ន្ធទាំងម៉ាកយីហោរបស់អ្នក និងទស្សនិកជនគោលដៅរបស់អ្នក។ មាតិកានេះមិនចាំបាច់ផ្សព្វផ្សាយដោយចំហទេ វាអាចពាក់ព័ន្ធ និងមានប្រយោជន៍សម្រាប់ទស្សនិកជនគោលដៅរបស់អ្នក។ វាក៏អាចជាអ្វីមួយដែលបង្កើតចំណាប់អារម្មណ៍យ៉ាងខ្លាំងចំពោះម៉ាកយីហោរបស់អ្នក ឬឧស្សាហកម្មរបស់អ្នក។
ចាប់តាំងពីការមកដល់នៃម៉ាស៊ីនស្វែងរកមក ទីផ្សារមាតិកា និងការធ្វើឱ្យប្រសើរសម្រាប់ម៉ាស៊ីនស្វែងរក (Search Engine Optimization - SEO) បានផ្សារភ្ជាប់គ្នាយ៉ាងជិតស្និទ្ធ។ ការរួមបញ្ចូលគ្នានៃការអនុវត្តទាំងពីរនេះបានអនុញ្ញាតឱ្យម៉ាកយីហោទទួលបានភាពមើលឃើញតាមអ៊ីនធឺណិត។ ដូច្នេះ ប្រសិនបើ SEO របស់គេហទំព័រមួយទទួលបានផ្លែផ្កា វាទំនងជាថាគេហទំព័រនោះមានមាតិកាគុណភាពខ្ពស់ជាច្រើនដែលមនុស្សពិតជាចូលចិត្តប្រើប្រាស់។
បន្ថែមពីលើភាពជោគជ័យក្នុង SEO នេះគឺជាម៉ែត្រសំខាន់ៗមួយចំនួនផ្សេងទៀតដែលអ្នកទីផ្សារមាតិកាអាជីពប្រើដើម្បីកំណត់ថាតើកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់ពួកគេជោគជ័យឬអត់៖
ចំនួនអ្នកនាំមុខ (Marketing Qualified Leads ឬ MQLs) ដែលមាតិកាបង្កើត។ ឧទាហរណ៍ ប្រសិនបើអ្នកប្រើប្រាស់មានអន្តរកម្មជាមួយមាតិការបស់អ្នក ហើយត្រូវបានជម្រុញឱ្យចុះឈ្មោះសម្រាប់សេវាកម្មរបស់អ្នក នោះត្រូវបានរាប់ថាជាអ្នកនាំមុខ។
ការចូលរួមរបស់អ្នកនាំមុខ (Lead engagement) ពោលគឺការវាស់វែងគុណភាពនៃអ្នកនាំមុខដែលបង្កើតបាន។
ចំណែកនៃសំឡេង (Share of voice): ម៉ែត្រដែលកំណត់ថាតើមាតិការបស់អ្នកជួយជំរុញម៉ាកយីហោរបស់អ្នកបានល្អប៉ុណ្ណា បើប្រៀបធៀបទៅនឹងមាតិកាស្រដៀងគ្នាដែលបោះពុម្ពផ្សាយដោយម៉ាកយីហោដៃគូប្រកួតប្រជែង។
ចំណែកនៃការស្វែងរក (Share of search) ពោលគឺ បរិមាណចរាចរណ៍ស្វែងរកដែលទទួលបានដោយមាតិការបស់អ្នកធៀបនឹងដៃគូប្រកួតប្រជែងរបស់អ្នក។
តម្លៃអ្នកនាំមុខ (Lead value) ដែលជាផលគុណនៃតម្លៃក្នុងមួយអ្នកនាំមុខ (Cost-Per-Lead - CPL) បែបប្រពៃណីរបស់ម៉ាកយីហោអ្នក និងចំនួនអ្នកនាំមុខដែលកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងទីផ្សារមាតិកាថ្មីរបស់អ្នកបង្កើតបាន។
ការកំណត់ប្រភពអ្នកនាំមុខ (Lead attribution) ដែលជួយអ្នកទីផ្សារឱ្យយល់ពីវិធីសាស្ត្រទីផ្សារដ៏ល្អបំផុតសម្រាប់ការបង្កើតអ្នកនាំមុខ។
ឥទ្ធិពលនៃការរចនាគេហទំព័រលើទីផ្សារមាតិកា
ទាំងនេះគ្រាន់តែជាម៉ែត្រមួយចំនួនដែលអ្នកអាចប្រើដើម្បីកំណត់ភាពជោគជ័យ ឬបរាជ័យនៃកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងទីផ្សារមាតិការបស់អ្នក។ ដូច្នេះ តើការរចនាគេហទំព័រដើរតួនាទីយ៉ាងដូចម្តេចនៅក្នុងរឿងទាំងអស់នេះ?
ការរចនាគេហទំព័រដ៏ល្អជួយអ្នកទស្សនាគេហទំព័ររបស់អ្នករុករក (navigate) តាមមាតិកាបានយ៉ាងងាយស្រួល ដូច្នេះធ្វើឱ្យកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់អ្នកលើទីផ្សារមាតិកាទទួលបានជោគជ័យ។
គេហទំព័រដែលមានមាតិកាច្រើនអាចមានអារម្មណ៍រញ៉េរញ៉ៃ (cluttered) បានយ៉ាងងាយ ហើយនៅពេលដែលវាកើតឡើង គ្មានមាតិកាណាមួយនៅលើគេហទំព័រទាំងនេះអាចចូលប្រើ (accessible) បានទេ។
ប្រសិនបើអ្នកបោះពុម្ពផ្សាយមាតិកាព័ត៌មាន កម្សាន្ត ឬផ្សព្វផ្សាយនៅលើគេហទំព័ររបស់អ្នក វាត្រូវតែងាយស្រួលចូលប្រើ អាន និងយល់។ ការរចនាគេហទំព័រដើរតួនាទីយ៉ាងសំខាន់ក្នុងរឿងនេះ។ ការរចនាគេហទំព័រប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពអាចធ្វើឱ្យមាតិកាគេហទំព័ររបស់អ្នកកាន់តែងាយស្រួលចូលប្រើ។ ការរចនាការរុករកប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពអាចណែនាំអ្នកប្រើប្រាស់កាន់តែច្រើនឆ្ពោះទៅរកព័ត៌មានដែលបានបោះពុម្ពផ្សាយនៅលើគេហទំព័ររបស់អ្នក។
ការរៀបចំរចនាសម្ព័ន្ធទំព័រ និងការរចនាប្លង់ (layout design) ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពក៏អាចជួយអ្នកប្រើប្រាស់រុករកតាមទំព័រមាតិកាបានយ៉ាងងាយស្រួល ដើម្បីស្វែងរកព័ត៌មានដែលពួកគេកំពុងស្វែងរក។ សូម្បីតែកលល្បិចរចនាគេហទំព័រសាមញ្ញៗ ដូចជាការបង្កើតម៉ឺនុយទម្លាក់ចុះ (drop-down menu) នៅលើគេហទំព័ររបស់អ្នកក៏អាចធ្វើឱ្យមាតិកាគេហទំព័ររបស់អ្នកងាយស្រួលចូលប្រើបានដប់ដងភ្លាមៗសម្រាប់អ្នកទស្សនាជាមធ្យមដែរ។
សរុបមក ការរចនាគេហទំព័រដែលមានគុណភាពខ្ពស់គឺជាគន្លឹះក្នុងការធ្វើឱ្យមាតិកាដែលអ្នកបោះពុម្ពផ្សាយនៅលើគេហទំព័ររបស់អ្នកកាន់តែងាយស្រួលសម្រាប់ទស្សនិកជនគោលដៅរបស់អ្នក។ ប៉ុន្តែ នោះមិនមែនទាំងអស់នោះទេ។ ការរចនាគេហទំព័រអាចជះឥទ្ធិពលដល់ភាពជោគជ័យនៃមាតិការបស់អ្នកតាមវិធីផ្សេងៗជាច្រើន។ នេះគឺជាផលប៉ះពាល់សំខាន់ៗមួយចំនួននៃការរចនាគេហទំព័រលើទីផ្សារមាតិកា។
ការយល់ដឹង (Comprehension)
ប្រសិនបើមាតិកាមួយមិនច្បាស់លាស់ សង្ខេប និងបង្ហាញបានល្អ វានឹងបរាជ័យក្នុងការទាក់ទាញមនុស្ស។ អ្នករចនាគេហទំព័រដោះស្រាយបញ្ហាក្រោយនេះ។ ពួកគេបង្កើតឋានានុក្រមដែលមើលឃើញ (visual hierarchies) ច្បាស់លាស់នៅលើទំព័របណ្ដាញ ដើម្បីឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់អាចស្កេនមើលពួកវាបានយ៉ាងងាយស្រួល និងចូលរួមជាមួយបំណែកមាតិកាដែលទាក់ទាញភ្នែកបំផុត។ ការណ៍នេះពាក់ព័ន្ធនឹងការប្រើប្រាស់បច្ចេកទេសរចនាគេហទំព័រជាច្រើន ជាពិសេសការប្រើប្រាស់ចន្លោះស (white space) និងការប្រើប្រាស់ពុម្ពអក្សរ (typography) ប្រកបដោយយុទ្ធសាស្ត្រ។
តើអ្នកចង់អានអត្ថបទបន្តបន្ទាប់គ្នា ឬមាតិកាដូចគ្នាដែលបែងចែកជាផ្នែកតូចៗ? ពិតប្រាកដណាស់ មនុស្សគ្រប់គ្នានឹងចូលចិត្តជម្រើសក្រោយ ហើយអ្នករចនាគេហទំព័រត្រូវតែដោះស្រាយចំណូលចិត្តនេះដោយកាត់បន្ថយភាពរញ៉េរញ៉ៃ និងផ្តល់ភាពដាច់ដោយឡែកដល់មាតិកានីមួយៗនៅលើគេហទំព័រ។
ភាពស៊ីសង្វាក់គ្នានៃម៉ាកយីហោ (Brand Consistency)
អ្នកប្រើប្រាស់អ៊ីនធឺណិតជាមធ្យម កំណត់ថាតើគេហទំព័រមួយមានប្រយោជន៍ឬអត់ក្នុងរយៈពេលតិចជាង 0.05 វិនាទី។ ដូច្នេះ ប្រសិនបើគេហទំព័ររបស់អ្នកពិបាករុករក វានឹងត្រូវបានចាត់ទុកថា "មិនអាចប្រើបាន" ដោយមនុស្សជាច្រើនយ៉ាងឆាប់រហ័ស។ ទោះបីមានមាតិកាគុណភាពខ្ពស់ប៉ុណ្ណាក៏ដោយ ក៏មិនអាចបញ្ចុះបញ្ចូលពួកគេបានដែរ។ នោះហើយជាមូលហេតុដែលអ្នករចនាគេហទំព័រត្រូវតែរក្សាគុណភាពរចនាកម្រិតណាមួយនៅទូទាំងទំព័រទាំងអស់នៅលើគេហទំព័រ។
នោះមានន័យថា រក្សាពុម្ពអក្សរនៅលើទំព័រមាតិកាទាំងអស់ឱ្យមានភាពស៊ីសង្វាក់គ្នា ដោយប្រើវិធីសាស្ត្រច្បាស់លាស់នៃការរៀបចំរចនាសម្ព័ន្ធ និងការដាក់គម្លាតមាតិកា និងប្រើប្រាស់ក្ដារលាយពណ៌ (color palette) ដូចគ្នានៅទូទាំងទំព័រទាំងអស់។ ភាពស៊ីសង្វាក់គ្នាបែបនេះនៅក្នុងគុណភាពនៃការរចនា បង្កើតអារម្មណ៍នៃភាពស៊ាំ (familiarity) នៅក្នុងចិត្តរបស់ទស្សនិកជនគោលដៅ។ អារម្មណ៍នៃភាពស៊ាំនេះគឺសំខាន់ណាស់សម្រាប់ការបង្កើតមូលដ្ឋានអតិថិជនស្មោះត្រង់នៅលើគេហទំព័រណាមួយ។
លើសពីនេះ ការសម្រេចចិត្តផ្នែករចនាដែលអ្នករចនាគេហទំព័រអាជីពធ្វើ គឺសុទ្ធតែមានឫសគល់នៅក្នុងការស្រាវជ្រាវជាច្រើនឆ្នាំ។ ឧទាហរណ៍ ការសិក្សាមួយចំនួនបានបង្ហាញថា ប៊ូតុងអំពាវនាវឱ្យធ្វើសកម្មភាព (Call-To-Action - CTA) ដែលមានពណ៌ភ្លឺនៅលើគេហទំព័រ ផ្តល់អត្រាបំលែងខ្ពស់ជាង។ ដូច្នេះ អ្នករចនាគេហទំព័រដ៏ឆ្លាតវៃនឹងធានាថាប៊ូតុង CTA ចម្បងទាំងអស់មានពណ៌ទាក់ទាញភ្នែក ជំនួសឱ្យពណ៌ស្រអាប់ ឬងងឹត។
លំហូរអ្នកប្រើប្រាស់ (User Flow)
មាតិកាគេហទំព័រជារឿយៗត្រូវបានរៀបចំឡើងដើម្បីណែនាំអ្នកប្រើប្រាស់ឱ្យធ្វើសកម្មភាពជាក់លាក់។ ការធ្វើឱ្យទំព័រមាតិកាទាំងអស់មានភាពងាយស្រួលក្នុងការរុករក គឺជាវិធីងាយស្រួលមួយដើម្បីសម្រេចបាននូវគោលដៅនេះ។
មាតិកាល្អអាចជម្រុញទស្សនិកជនគោលដៅរបស់អ្នកឱ្យធ្វើតាមជំហានដែលអ្នកចង់បាន លុះត្រាតែវាងាយស្រួលយល់ និងរុករក។ អ្នករចនាគេហទំព័រអាចបន្ថែមគុណភាពនេះទៅក្នុងមាតិការបស់អ្នកដោយបន្ថែមឋានានុក្រមដែលមើលឃើញ (visual hierarchy) ខ្នាត (scale) ចន្លោះស (whitespace) កម្រិតពណ៌ (color contrasts) និងធាតុរចនាផ្សេងទៀតទៅក្នុងទំព័រមាតិការបស់គេហទំព័រអ្នក។
រូបរាង (Appearance)
ទោះបីជាមាតិកាគេហទំព័ររបស់អ្នកត្រូវបានធ្វើឱ្យប្រសើរសម្រាប់ SEO (SEO-optimized) និងងាយស្រួលរកឃើញបំផុតក៏ដោយ អ្នកប្រើប្រាស់អាចនឹងងាកចេញ ប្រសិនបើវាមិនត្រូវបានរចនា ឬបង្ហាញបានល្អ។ គេហទំព័រដែលមើលទៅហួសសម័យ មិនទាក់ទាញអ្នកអានច្រើនទេ។ អ្នករចនាគេហទំព័រអាចបន្ថែមភាពទាក់ទាញផ្នែករូបភាព (visual appeal) និងវិជ្ជាជីវៈ (professionalism) ទៅក្នុងមាតិការបស់អ្នក និងធ្វើឱ្យវាហាក់ដូចជាគួរឱ្យទុកចិត្ត (trustworthy) ជាងមុនសម្រាប់អ្នកទស្សនា។
សេចក្ដីសន្និដ្ឋាន (Final Take)
អ្នករចនាគេហទំព័រអាជីពបានចំណាយពេលរាប់ទសវត្សរ៍ក្នុងការរចនាគេហទំព័រដែលងាយស្រួលសម្រាប់មាតិកា។ ពួកគេដឹងច្បាស់ពីអ្វីដែលអ្នកប្រើប្រាស់អ៊ីនធឺណិតជាមធ្យមកំពុងស្វែងរកនៅក្នុងគេហទំព័រ ទាក់ទងនឹងការបង្ហាញ សោភ័ណភាព និងភាពទាក់ទាញផ្នែករូបភាព។ ប្រសិនបើអ្នកបោះពុម្ពផ្សាយមាតិកានៅលើគេហទំព័ររបស់អ្នក អ្នករចនាគេហទំព័រដ៏ល្អម្នាក់ដែលផ្តល់សេវាកម្មរចនាគេហទំព័រ និង UI UX កំពូល (top web design & UI UX services) អាចនាំយកមាតិការបស់អ្នកទៅកម្រិតបន្ទាប់ និងជួយអ្នកទទួលបានចរាចរណ៍ អ្នកនាំមុខ និងភាពជោគជ័យនៃទីផ្សារមាតិកាសរុបកាន់តែច្រើន!
No comments
Post a Comment