What is Glassmorphism? UI Design Trend For 2025
ស្ទូឌីយោរចនា
រយៈពេលអាន៖ ៦នាទី
បានធ្វើបច្ចុប្បន្នភាព៖ ១៣ មករា ២០២៥
បានផ្សព្វផ្សាយ៖ ១០ សីហា ២០២៣
តើអ្វីទៅជា Glassmorphism?
Glassmorphism គឺជាស្ទីលរចនាមួយ ដែលដូចដែលឈ្មោះបានបង្ហាញ ត្រូវបានគេស្គាល់ថាមានលក្ខណៈពិសេសបែបកញ្ចក់។ ធាតុទាំងអស់នៅក្នុងស្ទីលរចនានេះមានរូបរាងថ្លា/មើលធ្លុះស្រាល (translucent/transparent)។ នៅពេលដែលធាតុទាំងនេះត្រូវបានដាក់នៅលើផ្ទៃខាងក្រោយមានពណ៌ស្រស់ឆើតឆាយ ប្រសិទ្ធិភាពកញ្ចក់ត្រូវបានបញ្ជាក់ឱ្យកាន់តែច្បាស់។
គោលដៅនៃការរចនា glassmorphism គឺបង្កើតចំណុចប្រទាក់ (interface) ដែលមើលទៅដូចជាបណ្តុំនៃបន្ទះកញ្ចក់ដែលអណ្តែតលើលំហផ្ទៃខាងក្រោយ។ តាមរយៈការ "glass-morphing" (ធ្វើឱ្យធាតុដូចកញ្ចក់) ធាតុរចនា អ្នករចនា UI ផ្តល់ឱ្យពួកវានូវអារម្មណ៍ "ស្រាលដូចខ្យល់" (airy)។ ពួកវាមានរូបរាងដូចកញ្ចក់និម្មិតស្រអាប់ (frosted virtual glass) ហើយមើលទៅហាក់ដូចជាកំពុងអណ្តែតលើផ្ទៃខាងក្រោយ។
Glassmorphism បន្ថែមនូវភាពតិចតួចនិយម (minimalism) ភាពទំនើប (modernity) ភាពរលោង (sleekness) និងរូបរាងបែបអនាគត (futuristic appearance) ទៅលើចំណុចប្រទាក់គេហទំព័រ និងកម្មវិធី។ វាធ្វើឱ្យចំណុចប្រទាក់មើលទៅសាមញ្ញ ប៉ុន្តែទំនើបល្អិតល្អន់ (sophisticated)។ ដូចជាការរចនា neumorphism នៅក្នុង UI, glassmorphism គឺជានិន្នាការរចនាកម្មវិធីថ្មីមួយ។ ប៉ុន្តែវាបានក្លាយជានិន្នាការរចនាកម្មវិធីដ៏ពេញនិយមបំផុតមួយរួចទៅហើយក្នុងទសវត្សរ៍ឆ្នាំ 2020។
Glassmorphism ជួយអ្នករចនាបន្ថែមឋានានុក្រមដែលមើលឃើញ (visual hierarchy) ទៅក្នុងការបង្កើតរបស់ពួកគេ និងបង្កើតចំណុចបង្គោល (focal points) សម្រាប់មាតិកាដែលពួកគេចង់គូសបញ្ជាក់។ នោះហើយជាមូលហេតុដែលម៉ាកល្បីៗដូចជា Microsoft និង Apple បានទទួលយករចនាប័ទ្ម glassmorphism។ ការដាក់បញ្ចូលការរចនា glassmorphism នៅក្នុង MacOS Big Sur ក្នុងឆ្នាំ 2020 គឺជាឧទាហរណ៍ដ៏ល្អមួយនៃប្រជាប្រិយភាពនៃនិន្នាការរចនានេះ។
តោះមើលឧទាហរណ៍៖
កាតជាមួយនឹងការរចនា glassmorphic។ ប្រភព៖ Dribbble
សូមកត់សម្គាល់ពីរបៀបដែលកាតថ្លានេះបង្ហាញខ្លួនហាក់ដូចជាកំពុងអណ្តែតក្នុងលំហ? ប្រសិទ្ធិភាពដូចគ្នាដែលអ្នកឃើញនៅលើកាតនេះ អាចត្រូវបានបង្កើតឡើងវិញសម្រាប់ប៊ូតុង CTA (អំពាវនាវឱ្យធ្វើសកម្មភាព) ផ្ទាំងគ្រប់គ្រង (dashboards) អេក្រង់ទទួលស្វាគមន៍ (onboarding screens) និងច្រើនទៀត។ វាក៏អាចត្រូវបានប្រើដើម្បីរចនាវិនដូ (windows) ឬធាតុក្រាហ្វិក (widgets) ផងដែរ។ ឧទាហរណ៍ ការរចនាឡើងវិញនៃកម្មវិធី Messenger សម្រាប់ MacOS នេះ បង្ហាញពីការប្រើប្រាស់ដ៏ល្អឥតខ្ចោះនៃ glassmorphism៖
[រូបភាព៖ កម្មវិធី Messenger ជាមួយនឹងការរចនា glassmorphic]
កម្មវិធី Messenger ជាមួយនឹងការរចនា glassmorphic។ ប្រភព៖ Dribbble
វិនដូកម្មវិធីនេះដែលមានរូបរាងដូចកញ្ចក់ស្រអាប់ និងធាតុថ្លាពាក់កណ្តាល (semi-transparent) មើលទៅពិតជាប្រណិតជាងវិនដូកម្មវិធីដែលរចនាបែបបុរាណមែនទេ? គ្មានអ្វីគួរឱ្យភ្ញាក់ផ្អើលទេដែលនិន្នាការរចនាកម្មវិធីទំនើបនេះត្រូវបានទទួលយកដោយក្រុមហ៊ុនបច្ចេកវិទ្យាយក្សដូចជា Apple។ តាមពិតទៅ Apple បានប្រើប្រាស់ប្រសិទ្ធិភាពកញ្ចក់ស្រអាប់នេះយូរមកហើយ មុនពេលស្ទីលរចនានេះត្រូវបានគេចាត់ទុកថាជានិន្នាការដែលមានការទទួលស្គាល់ជាផ្លូវការ។
ប្រសិនបើអ្នកមាន iPhone ឬ iPad សូមក្រឡេកមើលធាតុក្រាហ្វិក (widgets) នៅលើអេក្រង់ដើម (home screen) របស់អ្នក។ តើអ្នកសម្គាល់ឃើញធាតុថ្លាពាក់កណ្តាល និងប្រសិទ្ធិភាពកញ្ចក់ស្រអាប់ទេ? នេះជាឧទាហរណ៍៖
[រូបភាព៖ ធាតុក្រាហ្វិក Apple បង្ហាញពី glassmorphism]
Apple បានចាប់ផ្តើមប្រើប្រាស់ glassmorphism យូរមុនពេលវាក្លាយជានិន្នាការ។ ប្រភព៖ Tutplus
តើអ្នកកត់សម្គាល់ឃើញដាននៃ glassmorphism ទេ? ឥឡូវនេះអ្នកមានគំនិតច្បាស់លាស់អំពីអ្វីដែល glassmorphism មើលទៅក្នុងការរចនាកម្មវិធីហើយ តោះយើងរៀបរាប់ពីគោលការណ៍សំខាន់ៗ ឬលក្ខណៈនៃនិន្នាការរចនានេះ។
គោលការណ៍សំខាន់ៗនៃការរចនា Glassmorphism
មិនដូចស្ទីលរចនាចាស់ៗ និងនិន្នាការដូចជា Brutalism ឬ Neubrutalism ទេ glassmorphism គឺថ្មី ហើយវាមិនមានគោលការណ៍រចនាថេរមួយទេ។ ប៉ុន្តែ មានលក្ខណៈពិសេសមួយចំនួនដែលអាចត្រូវបានសម្គាល់ភ្លាមៗជាមួយ glassmorphism។ ពួកវាគឺ៖
រូបរាងដូចកញ្ចក់ស្រអាប់ (Frosted Glass-Like Appearance)
រូបតំណាង (Icons) ប៊ូតុង (buttons) វិនដូ (windows) និងធាតុ UI ផ្សេងទៀតមើលទៅថ្លាស្រអាប់ (translucent) ឬថ្លាពាក់កណ្តាល (semi-transparent)។ ពួកវាមើលទៅដូចជាធ្វើពីកញ្ចក់និម្មិតស្រអាប់។
ស្ទីលពហុស្រទាប់ (Multi-Layered Style)
ការរចនា Glassmorphic មានលក្ខណៈពហុស្រទាប់ពីកំណើត។ ជាធម្មតា ការរចនាទាំងនេះមានផ្ទៃខាងក្រោយថ្លាស្រអាប់នៅលើផ្ទៃខាងក្រោយពណ៌ឆើតឆាយ។ ស្ទីលពហុស្រទាប់នេះផ្តល់ឱ្យធាតុចំណុចប្រទាក់នូវប្រសិទ្ធិភាព 3D។
ផ្ទៃខាងក្រោយមានពណ៌ស្រស់ឆើតឆាយ (Colorful Background)
ការជ្រើសរើសពណ៌ភ្លឺសម្រាប់ផ្ទៃខាងក្រោយគឺជាមធ្យោបាយងាយស្រួលមួយដើម្បីបញ្ជាក់បន្ថែមអំពីរូបរាងដូចកញ្ចក់នៃធាតុចំណុចប្រទាក់។ ពណ៌ភ្លឺឆើតឆាយនៅលើផ្ទៃខាងក្រោយផ្ទុយនឹងធាតុដូចកញ្ចក់ ថ្លាពាក់កណ្តាល ដែលបង្ហាញពីតួនាទីនៃចិត្តវិទ្យាពណ៌ (color psychology)។ ភាពផ្ទុយគ្នានេះបង្កើតភាពព្រិលៗដែលអាចមើលឃើញ (visible blur) នៅជុំវិញធាតុចំណុចប្រទាក់។ ភាពព្រិលៗនេះបន្ថែមភាពជ្រៅ (depth) ដល់ការរចនា និងជំរុញឋានានុក្រមដែលមើលឃើញនៃការរចនា UI។ ពណ៌ស្រាលក៏អាចដំណើរការបានដែរ ប៉ុន្តែនឹងមិនផ្តល់នូវភាពជ្រៅដូចផ្ទៃខាងក្រោយភ្លឺ និងរវល់ (busy backgrounds) នោះទេ។
ស្រមោល (Shadows)
ប្រសិនបើអ្នកបន្ថែមប្រសិទ្ធិភាពស្រមោលទៅស្រទាប់ផ្សេងៗគ្នាក្នុងការរចនាពហុស្រទាប់ អ្នកអាចបង្កើតអារម្មណ៍នៃភាពជ្រៅ និងផ្តល់ឱ្យស្រទាប់នីមួយៗនូវរូបរាងបីវិមាត្រ (three-dimensional appearance)។
ការគូសបញ្ជាក់ព្រំដែន (Border Highlighting)
ធាតុចំណុចប្រទាក់នៅក្នុងការរចនា UI បែប Glassmorphic ជាធម្មតាមានការគូសបញ្ជាក់ព្រំដែន។ ការគូសបញ្ជាក់/ការសង្កត់ធ្ងន់ (highlights/accents) ទាំងនេះជួយកំណត់រូបរាងរបស់វា។
គោលការណ៍ទាំងនេះនៃការរចនា Glassmorphic នឹងកាន់តែងាយស្រួលយល់នៅពេលអ្នកពិនិត្យមើលប្រវត្តិនៃនិន្នាការរចនាកម្មវិធីនេះ ជាពិសេសឈ្មោះរបស់វា។
ប្រវត្តិសង្ខេបនៃ Glassmorphism៖ ហេតុអ្វីបានជាវាត្រូវបានគេហៅថា Glassmorphism?
ពាក្យ "Glassmorphism" ត្រូវបានបង្កើតឡើងក្នុងឆ្នាំ 2020 និងធ្វើឱ្យមានប្រជាប្រិយភាពដោយអ្នករចនា UI ដ៏ល្បីល្បាញ Michal Malewicz ក្នុងឆ្នាំដដែល។ យោងតាម Malewicz នៅពេលអ្នកប្រើប្រាស់ឃើញការរចនា Glassmorphic ពួកគេឃើញស្រទាប់ផ្សេងៗគ្នាត្រួតលើគ្នា។ ស្រទាប់នីមួយៗមើលទៅដូចជាបំណែកនៃ "កញ្ចក់និម្មិត"។ ដូច្នេះ ការដាក់ឈ្មោះស្ទីលរចនានេះថា "Glassmorphism" គឺសមហេតុផល។
ប៉ុន្តែ គំនិតនៃការផ្តល់ឱ្យធាតុ UI នូវរូបរាងដូចកញ្ចក់ មានតាំងពីការអាប់ដេត iOS ឆ្នាំ 2013 មកម្ល៉េះ។ នៅក្នុងការអាប់ដេតនេះ ម៉ឺនុយ iOS (សូមពិនិត្យមើលរូបភាពមុន) ត្រូវបានរចនាឡើងវិញ។ ឥឡូវនេះវាមានធាតុចំណុចប្រទាក់ថ្លាពាក់កណ្តាលជាមួយនឹងប្រសិទ្ធិភាពកញ្ចក់ស្រអាប់។ គ្រាប់ពូជនៃ Glassmorphism ជាស្ទីលរចនាត្រូវបានដាំ។
បួនឆ្នាំក្រោយមក Microsoft បានដាក់ឱ្យដំណើរការ Fluent Design System៖ ជាភាសារចនា (design language) សម្រាប់បង្កើត UI ដែលទាក់ទាញភ្នែក (visually appealing) និងងាយស្រួលប្រើប្រាស់ (accessible)។ ប្រព័ន្ធរចនានេះភ្ជាប់មកជាមួយនូវប្រសិទ្ធិភាពផ្ទៃខាងក្រោយដែលហៅថា "Acrylic Material"។ ប្រសិទ្ធិភាពផ្ទៃខាងក្រោយថ្លាពាក់កណ្តាល និងព្រាលៗនេះត្រូវបានបំផុសគំនិតដោយរូបរាងរបស់កញ្ចក់។ លក្ខណៈសំខាន់ៗមួយចំនួននៃប្រសិទ្ធិភាពផ្ទៃខាងក្រោយព្រាលៗនេះរួមមាន៖
- ផ្ទៃខាងក្រោយថ្លាពាក់កណ្តាលដើម្បីបង្កើតអារម្មណ៍នៃភាពជ្រៅ។
- ផ្តល់ឱ្យធាតុ UI នូវគែមព្រាលៗ និងលក្ខណៈពិសេសផ្សេងទៀតដែលធ្វើឱ្យពួកវាមើលទៅដូចជាធ្វើពីកញ្ចក់។
- ពន្លឺ និងស្រមោលដើម្បីធ្វើឱ្យធាតុ UI មើលទៅដូចជាកំពុងអណ្តែតក្នុងលំហ។
និយាយម្យ៉ាងទៀត ដោយប្រើប្រាស់ប្រសិទ្ធិភាព "Acrylic Material" អ្នករចនាអាចបន្ថែមធាតុ Glassmorphic យ៉ាងងាយស្រួលទៅក្នុងការរចនាចំណុចប្រទាក់របស់ពួកគេ។ បីឆ្នាំក្រោយមក Apple បានដាក់ឱ្យដំណើរការការអាប់ដេត macOS Big Sur ហើយបានបន្ថែមធាតុរូបភាពថ្លាស្រអាប់ និងដូចកញ្ចក់ស្រដៀងគ្នាទៅនឹងប្រព័ន្ធប្រតិបត្តិការរបស់ខ្លួន។
ការផ្លាស់ប្តូរទាំងនេះបានធ្វើឱ្យ OS មើលទៅកាន់តែទំនើប និងស្រស់ស្អាត។ មិនយូរប៉ុន្មាន អ្នករចនា UI មកពីទូទាំងពិភពលោកបានកោតសរសើរយ៉ាងខ្លាំងអំពីភាពល្អឥតខ្ចោះនៃធាតុរូបភាពដូចកញ្ចក់ដែលមើលទៅលើការរចនា UI។ ត្រឹមឆ្នាំ 2020 ស្ថានភាពរបស់ Glassmorphism ជានិន្នាការរចនាកម្មវិធីដែលទទួលស្គាល់ជាផ្លូវការត្រូវបានពង្រឹង។ នេះគឺជាតារាងសង្ខេបដែលរៀបរាប់លម្អិតអំពីការវិវត្តនៃនិន្នាការរចនាកម្មវិធី Glassmorphism៖
- 2017: Microsoft ណែនាំមុខងារ "Acrylic Material" នៅក្នុងភាសារចនាថ្មីរបស់ខ្លួនដែលហៅថា "Fluent Design System"។
- 2020: Apple បញ្ចូលធាតុរូបភាពស្រដៀងគ្នានៅក្នុង macOS Big Sur។ ពាក្យ "Glassmorphism" ត្រូវបានបង្កើតជាផ្លូវការ។
- 2021: Glassmorphism បន្តកើនឡើងប្រជាប្រិយភាពក្នុងចំណោមអ្នករចនាគេហទំព័រ និងកម្មវិធី។
- 2022: Glassmorphism ត្រូវបានបង្ហាញនៅក្នុងកម្មវិធី និងគេហទំព័រពេញនិយមមួយចំនួនដូចជា Canva។
នៅឆ្នាំ 2025 (និងលើសពីនេះ) glassmorphism នឹងបន្តកើនឡើងប្រជាប្រិយភាពតែប៉ុណ្ណោះ។ ហេតុអ្វី? ដោយសារតែការប្រើប្រាស់ស្ទីលរចនានេះសមហេតុផលណាស់ក្នុងសេណារីយ៉ូច្រើនប្រភេទ។
ហេតុអ្វីត្រូវប្រើ Glassmorphism ក្នុងការរចនាគេហទំព័រ ឬកម្មវិធី?
ការប្រើប្រាស់ glassmorphism ឬទិដ្ឋភាពមួយចំនួននៃស្ទីលរចនានេះសមហេតុផលណាស់ក្នុងសេណារីយ៉ូច្រើនប្រភេទ ដូចជា៖
ការបន្ថែមឋានានុក្រមដែលមើលឃើញ (Adding Visual Hierarchy)
Glassmorphism អាចត្រូវបានប្រើដើម្បីបង្កើតអារម្មណ៍នៃភាពជ្រៅនៅក្នុង UI កម្មវិធី។ អារម្មណ៍នៃភាពជ្រៅនេះបន្ថែមទម្ងន់ដែលមើលឃើញ (visual weight) ទៅលើធាតុចំណុចប្រទាក់មួយចំនួន។ ដូច្នេះ ឋានានុក្រមដែលមើលឃើញអាចត្រូវបានបង្កើតឡើងដោយប្រើប្រាស់ប្រសិទ្ធិភាព Glassmorphic។ ឧទាហរណ៍ អ្នកអាចធ្វើឱ្យប៊ូតុងលេចធ្លោចេញពីផ្ទៃខាងក្រោយក្នុងចំណុចប្រទាក់ដោយផ្តល់ឱ្យវានូវប្រសិទ្ធិភាព Glassmorphic។
ការគូសបញ្ជាក់មាតិកា (Highlighting Content)
Glassmorphism អាចត្រូវបានប្រើដើម្បីទាក់ទាញការយកចិត្តទុកដាក់ទៅផ្នែកមាតិកាសំខាន់ៗ។ ឧទាហរណ៍ អ្នកអាចធ្វើឱ្យការជូនដំណឹង (notification) លេចឡើងហាក់ដូចជាកំពុងអណ្តែតពីលើផ្ទៃខាងក្រោយ។
ការរចនាអេក្រង់ទទួលស្វាគមន៍ (Designing Onboarding Screens)
ដោយសារ Glassmorphism ផ្តល់ឱ្យអ្នកប្រើប្រាស់នូវអារម្មណ៍នៃភាពជ្រៅ ការទាក់ទាញភ្នែក (visual appeal) និងភាពស៊ីជម្រៅ (immersion) វាល្អបំផុតសម្រាប់ការរចនាអេក្រង់ទទួលស្វាគមន៍សម្រាប់កម្មវិធីទូរស័ព្ទ។ នេះជាឧទាហរណ៍៖
អេក្រង់ទទួលស្វាគមន៍ជាមួយ glassmorphism។ ប្រភព៖ Dribbbleការរចនាផ្ទាំងគ្រប់គ្រង (Designing Dashboards)
ស្រមៃមើលផ្ទាំងគ្រប់គ្រងថ្លាស្រអាប់ដែលហាក់ដូចជាកំពុងអណ្តែតលើផ្ទៃខាងក្រោយមានពណ៌ស្រស់ឆើតឆាយ។ ស្តាប់ទៅពិតជាអស្ចារ្យមែនទេ? ពិតមែនហើយ។ នៅពេលដែល glassmorphism ត្រូវបានប្រើដើម្បីរចនាផ្ទាំងគ្រប់គ្រងនៅក្នុងកម្មវិធី វាធ្វើឱ្យពួកវាមើលទៅទាក់ទាញ (visually striking) និងងាយស្រួលក្នុងការមើល훑ាតាម (scan)។ នេះជាឧទាហរណ៍៖
ការរចនាផ្ទាំងគ្រប់គ្រងជាមួយ glassmorphism។ ប្រភព៖ UpLabs
សេចក្តីសន្និដ្ឋាន
សរុបមក Glassmorphism គឺជាស្ទីលរចនាដែលមានភាពបត់បែនខ្ពស់ (ultra-versatile) ដែលមានករណីប្រើប្រាស់ជាច្រើន។ វាអាចត្រូវបានប្រើដើម្បីបង្កើតចំណុចប្រទាក់ដែលទាក់ទាញ (engaging) និងមានអន្តរកម្ម (interactive)។ ទិដ្ឋភាពនៃស្ទីលរចនានេះក៏អាចត្រូវបានប្រើដើម្បីបង្កើតប្រសិទ្ធិភាពផ្សេងៗក្នុងការរចនា UI និងគេហទំព័រផងដែរ។
ប្រសិនបើអ្នកចាប់អារម្មណ៍ក្នុងការអនុវត្ត Glassmorphism ឬនិន្នាការរចនាផ្សេងទៀត ភ្នាក់ងាររចនា UI/UX របស់យើងអាចជួយបាន អ្នកក៏អាចពិនិត្យមើលនិន្នាការរចនាគេហទំព័រ neubrutalism សម្រាប់វិធីសាស្រ្តផ្សេងដែលសង្កត់ធ្ងន់លើសោភ័ណភាពដិត និងឆៅ (bold, raw aesthetics)។ យើងសង្ឃឹមថាអត្ថបទនេះមានប្រយោជន៍ក្នុងការបំបែកទិដ្ឋភាពសំខាន់ៗនៃនិន្នាការរចនា Glassmorphism! ៕
No comments
Post a Comment