Blog Archive

Contact Me

Name

Email

Message

Credits

កើត​ចាស់​ឈឺ​ស្លាប់​ជា​ទៀងទាត់
🌱🌳⛈️🏡🛌💤⛈️🌧️🌳

Hover Setting

slideup

កម្មវិធីសំខាន់ៗ ↘︎↘︎↘︎

ការ​រចនា​គេហទំព័រ E-commerce៖ ដំណើរការ សារៈសំខាន់ និង​និន្នាការ

Apr22,2025
Ecommerce Web Design: Process, Importance & Trends
Design Studio
បាន​ធ្វើ​បច្ចុប្បន្នភាព៖ 10 មេសា 2025
បាន​ចេញ​ផ្សាយ៖ 19 កញ្ញា 2024

តើ​ការ​រចនា​គេហទំព័រ E-commerce ជា​អ្វី?

ការ​រចនា​គេហទំព័រ E-commerce គឺ​ជា​ដំណើរការ​នៃ​ការ​បង្កើត​ហាង​អនឡាញ​មួយ​ដែល​ផ្តល់​នូវ​បទពិសោធន៍​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ដ៏​ល្អ​ឯក និង​ជំរុញ​ការ​លក់។

វា​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​វិធីសាស្រ្ត​គ្រប់​ជ្រុងជ្រោយ​ដែល​ពិចារណា​លើ​ដំណើរ​របស់​អតិថិជន​ទាំងមូល ចាប់​ពី​ការ​រក​ឃើញ​ផលិតផល រហូត​ដល់​ការ​ទូទាត់​ប្រាក់ និង​លើស​ពី​នេះ។

តាម​រយៈ​ការ​វិនិយោគ​ក្នុង​ការ​កសាង​គេហទំព័រ E-commerce លំដាប់​ពិភពលោក ម៉ាក E-commerce អាច​ផ្តល់​នូវ​បទពិសោធន៍​ទិញ​ទំនិញ​ដែល​ទាក់ទាញ និង​ផ្តោត​លើ​ការ​បំប្លែង (conversion)។

ហេតុ​ដូច្នេះ​ហើយ រាល់​ម៉ាក E-commerce ឈាន​មុខ​គេ​តែងតែ​វិនិយោគ​យ៉ាង​ខ្លាំង​លើ​ការ​រចនា​គេហទំព័រ E-commerce ផ្ទាល់​ខ្លួន​ប្រកប​ដោយ​វិជ្ជាជីវៈ។

ប្រសិន​បើ​អ្នក​ស្ថិត​ក្នុង​ពិភព E-commerce គេហទំព័រ​របស់​អ្នក​គឺ​ជា​មុខ​ហាង​របស់​អ្នក ហើយ​វា​ត្រូវ​តែ​ល្អ​ឥតខ្ចោះ ផលិតផល​ដ៏​អស្ចារ្យ និង​ទីផ្សារ​ក៏​មិន​អាច​ជួយ​សង្គ្រោះ​គេហទំព័រ​ដែល​រចនា​មិន​បាន​ល្អ​ដែរ។

ហាង​អនឡាញ​របស់​អ្នក​ត្រូវ​តែ​មាន​ភាព​ទាក់ទាញ​ផ្នែក​រូបរាង ងាយស្រួល​ប្រើប្រាស់ និង​ត្រូវ​បាន​រចនា​ឡើង​ដើម្បី​បំប្លែង​រាល់​អ្នក​ទស្សនា​ឱ្យ​ក្លាយ​ជា​អតិថិជន។

ចង់​រចនា​ហាង​ផ្ទាល់​ខ្លួន​របស់​អ្នក​ស្រដៀង​គ្នា​នេះ​ដែរ​ឬទេ?

  • អត្ថបទ​នេះ​នឹង​ផ្តល់​ឱ្យ​អ្នក​នូវ​វគ្គ​សិក្សា​ខ្លី​មួយ​ស្តីពី​ការ​រចនា​គេហទំព័រ E-commerce។
  • យើង​នឹង​បំបែក​ធាតុ​គ្រឹះ​សំខាន់ៗ​នៃ​ការ​រចនា​គេហទំព័រ E-commerce។
  • យើង​នឹង​បង្ហាញ​អ្នក​ពី​របៀប​រចនា​ហាង​អនឡាញ​ដែល​ជំរុញ​ការ​លក់។

ធាតុ​គ្រឹះ​នៃ​ការ​រចនា​គេហទំព័រ E-commerce

ដូច្នេះ អ្នក​មាន​មូលដ្ឋាន​គ្រឹះ​សម្រាប់​ហាង​អនឡាញ​របស់​អ្នក​ហើយ – គឺ​ចក្ខុវិស័យ​ច្បាស់លាស់ និង​អតិថិជន​គោលដៅ។

ឥឡូវ​នេះ ចូរ​យើង​និយាយ​អំពី​ធាតុ​គ្រឹះ​ដែល​នឹង​ប្រែក្លាយ​ចក្ខុវិស័យ​នោះ​ឱ្យ​ក្លាយ​ជា​ការពិត៖

1. កំណត់​គោលដៅ​អាជីវកម្ម និង​អតិថិជន​គោលដៅ (Define the Business Goals and Target Audience)

ការ​រចនា​គេហទំព័រ E-commerce ចាប់ផ្តើម​ដោយ​ការ​កំណត់​គោលដៅ​អាជីវកម្ម និង​អតិថិជន​គោលដៅ​របស់​អ្នក។

  • គូស​បញ្ជាក់​យ៉ាង​ច្បាស់​ពី​អ្វី​ដែល​គេហទំព័រ e-commerce មាន​គោលបំណង​សម្រេច​បាន។
  • លើក​ឡើង​ពី​គោលដៅ​ជាក់លាក់ ដូចជា​ការ​បង្កើន​ការ​លក់ 4% ជា​រៀងរាល់​ខែ។
  • កំណត់​ក្រុម​ប្រជាសាស្រ្ត​ជាក់លាក់​ដែល​គេហទំព័រ​នឹង​បម្រើ។
  • យល់​ដឹង​ពី​ចំណូលចិត្ត​ទិញ​ទំនិញ​អនឡាញ និង​ឥរិយាបថ​របស់​ពួកគេ។

ហេតុអ្វី​វា​សំខាន់ (Why It is Important)

  • ការ​យល់​ដឹង​ច្បាស់​ពី​គោលដៅ​គម្រោង និង​តម្រូវការ​អតិថិជន នឹង​រៀបចំ​យុទ្ធសាស្ត្រ​រចនា​រួម​ក្នុង​ផ្លូវ​ត្រឹមត្រូវ។
  • គោលដៅ​ច្បាស់លាស់​ជួយ​កំណត់​ទិសដៅ​សម្រាប់​គម្រោង។

របៀប​ធ្វើ​វា (How to Do It)

  • ប្រើ​ការ​ស្ទង់មតិ ការ​សម្ភាសន៍ និង​ការ​វិភាគ (analytics) ដើម្បី​ប្រមូល​ការ​យល់ដឹង​អំពី​អតិថិជន​សក្តានុពល។
  • កំណត់​គោលដៅ SMART (ជាក់លាក់ វាស់វែង​បាន សម្រេច​បាន ពាក់ព័ន្ធ មាន​ពេលវេលា​កំណត់) សម្រាប់​គេហទំព័រ e-commerce របស់​អ្នក។
  • អភិវឌ្ឍ​ប្រវត្តិរូប​លម្អិត​នៃ​អតិថិជន​ដ៏​ល្អ​ ដើម្បី​ណែនាំ​ការ​សម្រេចចិត្ត​លើ​ការ​រចនា និង​ខ្លឹមសារ។

យក Wayfair ជា​ឧទាហរណ៍៖

  • នៅពេល​ពួកគេ​រចនា​គេហទំព័រ​របស់​ពួកគេ​ឡើងវិញ ពួកគេ​មិន​មែន​ធ្វើ​តាម​តែ​ការ​នឹកឃើញ​នោះ​ទេ។
  • ដំបូង ពួកគេ​កំណត់​អតិថិជន​ដ៏​ល្អ​របស់​ពួកគេ (ឧទាហរណ៍៖ អ្នក​ស្រឡាញ់​គ្រឿង​សង្ហារិម អ្នក​តុបតែង​ផ្ទះ)។
  • ពួកគេ​តម្រឹម​ផែនការ​រចនា​របស់​ពួកគេ​ជាមួយ​នឹង​គោលដៅ​អាជីវកម្ម​ច្បាស់លាស់។

2. ការ​ស្រាវជ្រាវ​អ្នក​ប្រើប្រាស់ (User Research)

បន្ទាប់​មក ប្រមូល​ការ​យល់ដឹង​អំពី​អតិថិជន​គោលដៅ​របស់​អ្នក ដើម្បី​យល់​ពី​ឥរិយាបថ និង​ចំណូលចិត្ត​របស់​ពួកគេ។

  • កំណត់​នូវ​អ្វី​ដែល​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ត្រូវការ​ ដើម្បី​មាន​អារម្មណ៍​ជឿជាក់ និង​ពេញចិត្ត​នៅពេល​ទិញ​ទំនិញ​អនឡាញ។

ហេតុអ្វី​វា​សំខាន់ (Why it is Important)

  • ការ​យល់​ដឹង​ពី​តម្រូវការ​អ្នក​ប្រើប្រាស់ ជំរុញ​ឱ្យ​មាន​ការ​ជ្រើសរើស​ការ​រចនា​ប្រកប​ដោយ​ប្រសិទ្ធភាព ដែល​បង្កើន​ភាព​ងាយស្រួល​ប្រើប្រាស់ (usability)។
  • ការ​កំណត់​ចំណុច​ឈឺចាប់ (pain points) ជួយ​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​ដែល​នាំ​ឱ្យ​អ្នក​ប្រើប្រាស់​បោះបង់​ចោល​រទេះ​ទំនិញ (abandon carts) របស់​ពួកគេ។
  • ការ​សម្រប​បទពិសោធន៍​ទិញ​ទំនិញ​ដោយ​ផ្អែក​លើ​ការ​យល់ដឹង​ពី​អ្នក​ប្រើប្រាស់ ជំរុញ​ឱ្យ​មាន​ការ​ចូលរួម​កាន់តែ​ច្រើន។

របៀប​ធ្វើ​វា (How to Do it)

  • ធ្វើ​ការ​ស្ទង់មតិ និង​សម្ភាសន៍ ដើម្បី​យល់​ដឹង​ដោយ​ផ្ទាល់​ពី​បទពិសោធន៍ និង​ការ​រំពឹង​ទុក​របស់​អ្នក​ប្រើប្រាស់។
  • សាកល្បង​គំរូ​ដើម (prototypes) ជាមួយ​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ពិត​ប្រាកដ ដើម្បី​ប្រមូល​មតិ​កែលម្អ​លើ​ធាតុ​រចនា និង​អន្តរកម្ម។
  • ប្រើ​ឧបករណ៍​វិភាគ (analytics tools) ដើម្បី​សង្កេត​មើល​ពី​របៀប​ដែល​អ្នក​ប្រើប្រាស់​រុករក​គេហទំព័រ។
  • កំណត់​ចំណុច​ដែល​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ចាកចេញ (drop-off points) ទាំងអស់។

យក Zappos ជា​ឧទាហរណ៍៖

  • វិធីសាស្រ្ត​រចនា​ដែល​មាន​រចនាសម្ព័ន្ធ និង​ផ្អែក​លើ​ការ​ស្រាវជ្រាវ​នេះ បាន​ផ្តល់​ឱ្យ Zappos នូវ​អត្ថប្រយោជន៍​ប្រកួតប្រជែង។
  • ក្រុម​រចនា Zappos ធ្វើ​ការ​ធ្វើតេស្ត​ភាព​ងាយស្រួល​ប្រើប្រាស់ (usability testing) ជា​ទៀងទាត់។
  • ពួកគេ​កែលម្អ​ការ​រចនា​គេហទំព័រ​របស់​ពួកគេ​ជា​ប្រចាំ ដោយ​ផ្អែក​លើ​អ្វី​ដែល​ការ​ធ្វើតេស្ត​បង្ហាញ។

3. ស្ថាបត្យកម្ម​ព័ត៌មាន និង​រចនាសម្ព័ន្ធ​គេហទំព័រ (Information Architecture and Site Structure)

បន្ទាប់​មក បញ្ជាក់​ឱ្យ​ច្បាស់​ពី​របៀប​ដែល​អ្នក​នឹង​រៀបចំ និង​ចាត់​ថ្នាក់​មាតិកា​នៅ​លើ​គេហទំព័រ e-commerce របស់​អ្នក។

  • អ្នក​ក៏​នឹង​ត្រូវ​កំណត់​រចនាសម្ព័ន្ធ​គេហទំព័រ (Site Structure) ផង​ដែរ ពោល​គឺ ឋានានុក្រម​នៃ​ទំព័រ​ដែល​ណែនាំ​អ្នក​ប្រើប្រាស់​តាម​រយៈ​បទពិសោធន៍​ទិញ​ទំនិញ។
  • គោលដៅ​គឺ​ដើម្បី​សម្រួល​ដល់​ការ​រុករក​ងាយស្រួល។

ហេតុអ្វី​វា​សំខាន់ (Why It is Important)

  • រចនាសម្ព័ន្ធ​ច្បាស់លាស់​ជួយ​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ស្វែងរក​ផលិតផល​បាន​លឿន បង្កើន​បទពិសោធន៍​អ្នក​ប្រើប្រាស់ (UX) រួម​របស់​ពួកគេ។
  • ប្លង់​ដែល​បាន​រៀបចំ​ជួយ​ការពារ​ភាព​ច្របូកច្របល់។
  • នៅពេល​អតិថិជន​អាច​កំណត់​ទីតាំង​ទំនិញ​បាន​យ៉ាង​ងាយស្រួល ពួកគេ​ទំនង​ជា​នឹង​បញ្ចប់​ការ​ទិញ​ច្រើន​ជាង។

របៀប​ធ្វើ​វា (How to Do it)

  • រៀបចំ​ផលិតផល​ទៅ​ជា​ប្រភេទ និង​ប្រភេទ​រង​ដែល​ងាយ​យល់ (ឧទាហរណ៍៖ ប្រភេទ​គ្រឿង​សង្ហារិម​ដូចជា សាឡុង ឬ​ចង្កៀង)។
  • រចនា​ម៉ឺនុយ (menu) ច្បាស់លាស់​ដែល​អនុញ្ញាត​ឱ្យ​អ្នក​ប្រើប្រាស់​រក​មើល​បាន​យ៉ាង​ងាយស្រួល ដោយ​មិន​មាន​អារម្មណ៍​លើសលប់ ដោយ​ធ្វើ​តាម​ការ​អនុវត្ត​ល្អ​បំផុត​សម្រាប់​ការ​រុករក​ក្នុង e-commerce (ecommerce navigation best practices)។
  • រួម​បញ្ចូល​មុខងារ​ស្វែងរក​ដ៏​រឹងមាំ​ដែល​ជួយ​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ស្វែងរក​ទំនិញ​ជាក់លាក់​បាន​យ៉ាង​ឆាប់រហ័ស។

West Elm ជា​គំរូ​នៃ​ស្ថាបត្យកម្ម​ព័ត៌មាន​ប្រកប​ដោយ​ប្រសិទ្ធភាព

  • គេហទំព័រ​របស់​ពួកគេ​មាន​ប្លង់​ច្បាស់លាស់ ដែល​ប្រភេទ​គ្រឿង​សង្ហារិម (ដូចជា សាឡុង) និង​ប្រភេទ​រង (ដូចជា sectionals) ត្រូវ​បាន​រៀបចំ​តាម​ឡូជីក។
  • ការ​រៀបចំ​ដ៏​ល្អិតល្អន់​នេះ​អនុញ្ញាត​ឱ្យ​អតិថិជន​ស្វែងរក​អ្វី​ដែល​ពួកគេ​ត្រូវការ​បាន​យ៉ាង​ឆាប់រហ័ស។

ដោយ​ការ​បង្កើត​ស្ថាបត្យកម្ម​ព័ត៌មាន និង​រចនាសម្ព័ន្ធ​គេហទំព័រ​ស្រដៀង​គ្នា​សម្រាប់​គេហទំព័រ e-commerce របស់​អ្នក អ្នក​ក៏​អាច​បង្កើត​បរិយាកាស​ទិញ​ទំនិញ​ឌីជីថល​ដែល​ងាយស្រួល​ប្រើប្រាស់​ផង​ដែរ។ នេះ​គឺ​ជា​អានុភាព​នៃ​ស្ថាបត្យកម្ម​ព័ត៌មាន​ដែល​បាន​រៀបចំ​ផែនការ​យ៉ាង​ល្អ​ក្នុង​ការ​រចនា​គេហទំព័រ E-commerce។

4. អន្តរផ្ទៃ​គេហទំព័រ (និង​អន្តរកម្ម​ទាំងអស់​នៅ​លើ​វា) (The Website Interface (and all the Interactions on it))

  • បន្ទាប់​មក បង្កើត​ប្លង់​ដែល​មើល​ឃើញ (visual layout) និង​ធាតុ​អន្តរកម្ម (interactive elements) នៃ​គេហទំព័រ e-commerce របស់​អ្នក។
  • ពិចារណា​គ្រប់​វិធី​ដែល​អ្នក​ប្រើប្រាស់​នឹង​ធ្វើ​អន្តរកម្ម​ជាមួយ UI (User Interface)។
  • នេះ​រួម​បញ្ចូល​ទាំង​អន្តរកម្ម​ខ្នាត​តូច (microinteractions) ទាំងអស់ ប៊ូតុង​អំពាវនាវ​ឱ្យ​ធ្វើ​សកម្មភាព (CTA buttons), ស្ថានភាព​ពេល​ដាក់​ទ្រនិច (hovers) និង​ការ​អូស (swipes)។

ហេតុអ្វី​វា​សំខាន់ (Why it is Important)

  • UI ដែល​រចនា​បាន​ល្អ​ទាក់ទាញ​អតិថិជន។
  • អន្តរកម្ម​ដែល​ទាក់ទាញ​ពេញ​មួយ​ដំណើរ​ទិញ​ទំនិញ អាច​ណែនាំ​អ្នក​ប្រើប្រាស់​បន្តិច​ម្តងៗ​ឆ្ពោះ​ទៅ​រក​ប៊ូតុង 'ទិញ'។
  • ប្លង់​ផលិតផល/សេវាកម្ម​ដែល​ច្បាស់លាស់ និង​រៀបចំ​បាន​ល្អ នឹង​ការពារ​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ពី​អារម្មណ៍​វង្វេង។

របៀប​ធ្វើ​វា (How to Do It)

  • បង្កើត​ទំព័រ​គេហទំព័រ​ជាមួយ​នឹង​ឋានានុក្រម​ដែល​មើល​ឃើញ (visual hierarchies) និង​រចនាសម្ព័ន្ធ​ព័ត៌មាន​ដែល​ច្បាស់លាស់ និង​សម​ហេតុផល។
  • បន្ថែម​រូបភាព​ផលិតផល​ច្បាស់ និង​លម្អិត​ទៅ​គ្រប់​ទំព័រ (ជា​ពិសេស​ទំព័រ​ដើម)។
  • បន្ថែម​មុខងារ​ពង្រីក (zoom) និង​មើល 360 ដឺក្រេ (360-degree views) ទៅ​គ្រប់​រូបថត​ផលិតផល។
  • ក្ដារ​ពណ៌ ពុម្ពអក្សរ និង​ធាតុ​រចនា​សំខាន់ៗ​ផ្សេង​ទៀត គួរតែ​ស្រប​តាម​អត្តសញ្ញាណ​ម៉ាក (brand identity) ដែល​មាន​ស្រាប់​របស់​អ្នក។
  • ធ្វើ​ឱ្យ​ប៊ូតុង​អំពាវនាវ​ឱ្យ​ធ្វើ​សកម្មភាព (Call-To-Action buttons) ទាំងអស់​លេចធ្លោ។

Anthropologie ជា​ឧទាហរណ៍​នៃ​ការ​រចនា​អន្តរផ្ទៃ​គេហទំព័រ e-commerce ដ៏​ល្អ​ឯក; ហាង​អនឡាញ​របស់​ពួកគេ​មាន៖

  • រូបភាព​បែប​ជីវិត (lifestyle imagery) ដ៏​ស្រស់​ស្អាត។
  • ការ​ពិពណ៌នា​ផលិតផល​លម្អិត។
  • ធាតុ​អន្តរកម្ម​ដែល​រចនា​បាន​ល្អ​មួយ​ចំនួន។

5. ការ​រចនា​ដែល​ឆ្លើយតប និង​ងាយស្រួល​ប្រើ​លើ​ទូរស័ព្ទ (Responsive and Mobile-Friendly Design)

  • វិធីសាស្រ្ត​រចនា​នេះ​នឹង​ធានា​ថា​ហាង​អនឡាញ​របស់​អ្នក​សម្រប​ខ្លួន​ទៅ​នឹង​ទំហំ​អេក្រង់ និង​ឧបករណ៍​ផ្សេងៗ។
  • អ្នក​ប្រើប្រាស់​ទូរស័ព្ទ​ចល័ត​មាន​ចំនួន % ដ៏​សំខាន់​នៃ​សហគមន៍​ទិញ​ទំនិញ​អនឡាញ​សកល។
  • ការ​បង្កើន​ប្រសិទ្ធភាព​បទពិសោធន៍​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ជា​ពិសេស​សម្រាប់​ពួកគេ គឺ​ជា​ទិដ្ឋភាព​សំខាន់​នៃ​ការ​រចនា​គេហទំព័រ E-commerce សម័យ​ទំនើប។

ហេតុអ្វី​វា​សំខាន់ (Why It is Important)

  • ការ​រចនា​ដែល​ងាយស្រួល​ប្រើ​លើ​ទូរស័ព្ទ​អនុញ្ញាត​ឱ្យ​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ទិញ​ទំនិញ​បាន​យ៉ាង​ងាយស្រួល​ពី​ទូរស័ព្ទ​របស់​ពួកគេ។
  • បទពិសោធន៍​រលូន និង​គ្មាន​ថ្នេរ​នៅ​លើ​ឧបករណ៍​ចល័ត លើក​ទឹកចិត្ត % ដ៏​ធំ​នៃ​មូលដ្ឋាន​អ្នក​ប្រើប្រាស់​របស់​អ្នក​ឱ្យ​ស្វែងយល់​បន្ថែម។
  • ការ​បង្កើន​ប្រសិទ្ធភាព​សម្រាប់​ទូរស័ព្ទ​ចល័ត អាច​នាំ​ឱ្យ​មាន​តួលេខ​ការ​លក់​ខ្ពស់​ជាង​មុន​ច្រើន។

របៀប​ធ្វើ​វា (How to Do It)

  • អនុវត្ត​ប្លង់​ក្រឡា​បត់បែន (flexible grid layout) ដែល​កែសម្រួល​ដោយ​ផ្អែក​លើ​ទំហំ​អេក្រង់។
  • ធ្វើ​ឱ្យ​ប្រាកដ​ថា​រូបភាព​ផ្ទុក​បាន​លឿន និង​បង្ហាញ​បាន​ត្រឹមត្រូវ​នៅ​លើ​គ្រប់​ឧបករណ៍ ដោយ​មិន​បាត់បង់​គុណភាព។
  • ធ្វើ​តេស្ត​គេហទំព័រ​របស់​អ្នក​ជា​ទៀងទាត់​លើ​ឧបករណ៍ និង​ទំហំ​អេក្រង់​ផ្សេងៗ ដើម្បី​កំណត់​អត្តសញ្ញាណ និង​ជួសជុល​បញ្ហា​ទុក​ជា​មុន។

Sephora ពូកែ​ខាង​បទពិសោធន៍​លើ​ទូរស័ព្ទ។ នៅ​លើ​គេហទំព័រ​របស់​ពួកគេ អ្នក​ប្រើប្រាស់​អាច៖

  • រក​មើល​ផលិតផល
  • អាន​ការ​វាយតម្លៃ (reviews)
  • បញ្ចប់​ការ​ទិញ
  • – និង​ច្រើន​ទៀត ហាក់​ដូច​ជា​ពួកគេ​កំពុង​ប្រើ​កម្មវិធី​ដើម (native app)។

6. ក្ដារ​ពណ៌ និង​ធីម (Color Palette and Theme)

  • ការ​ជ្រើសរើស​ពណ៌​នៅ​ទូទាំង​ហាង​អនឡាញ​របស់​អ្នក​នឹង​មាន​ឥទ្ធិពល​យ៉ាង​ខ្លាំង​ទៅ​លើ​សោភ័ណភាព​រួម​របស់​វា។
  • ធីម​ពណ៌​ដែល​អ្នក​ជ្រើសរើស​គួរតែ​ឆ្លុះ​បញ្ចាំង​ពី​រចនាប័ទ្ម​ដែល​មើល​ឃើញ (visual style) នៃ​ម៉ាក​របស់​អ្នក។

ហេតុអ្វី​វា​សំខាន់ (Why It is Important)

  • គ្រោង​ពណ៌​ដែល​ទាក់ទាញ​ ទាក់ទាញ​អតិថិជន និង​លើក​ទឹកចិត្ត​ពួកគេ​ឱ្យ​ស្វែងយល់​បន្ថែម។
  • ការ​ប្រើប្រាស់​ពណ៌ និង​ធីម​ស្រប​គ្នា ពង្រឹង​អត្តសញ្ញាណ​ម៉ាក។
  • ធីម​ដែល​រចនា​បាន​ល្អ បង្កើត​បរិយាកាស​ស្វាគមន៍​ដែល​ធ្វើ​ឱ្យ​ការ​ទិញ​ទំនិញ​រីករាយ។

របៀប​ធ្វើ​វា (How to Do It)

  • ជ្រើសរើស​ពណ៌​ដែល​បំពេញ​គ្នា (complementary colors) ដែល​ដំណើរការ​ល្អ​ជាមួយ​គ្នា។
  • ប្រើ​គ្រោង​ពណ៌​ដូច​គ្នា​នៅ​ទូទាំង​ទំព័រ​ទាំងអស់​សម្រាប់​បទពិសោធន៍​រួម​មួយ។
  • ប្រើ​ពណ៌​តាម​យុទ្ធសាស្ត្រ ដើម្បី​ដាស់​អារម្មណ៍​ជាក់លាក់​ពី​អ្នក​ប្រើប្រាស់។

ការ​រចនា​បែប​តិចតួច​និយម​ទាន់​សម័យ (minimalist chic) របស់ Glossier ជាមួយ​នឹង​ពណ៌​ pastel ទន់ៗ ឆ្លុះ​បញ្ចាំង​យ៉ាង​ល្អ​ឥតខ្ចោះ​នូវ​សំណើ​ម៉ាក​របស់​ពួកគេ – កន្លែង​ទិញ​ទំនិញ​ទំនើប​សម្រាប់​អ្នក​ស្រឡាញ់​ផលិតផល​ថែរក្សា​សម្រស់​ជំនាន់​ millennials។

7. រចនាប័ទ្ម និង​ទំហំ​ពុម្ពអក្សរ (Font Style and Size)

ពុម្ពអក្សរ ឬ typeface ដែល​ប្រើ​សម្រាប់​អត្ថបទ​នៅ​លើ​គេហទំព័រ​របស់​អ្នក​នឹង​ប៉ះពាល់​ដល់​ភាព​ងាយស្រួល​អាន (readability) និង​ការ​យល់​ឃើញ​ពី​ម៉ាក (brand perception)។

ពុម្ពអក្សរ​ច្បាស់លាស់ ងាយ​អាន ក៏​ជួយ​បង្កើន​ការ​រុករក និង​បទពិសោធន៍​អ្នក​ប្រើប្រាស់​រួម​ផង​ដែរ។

ហេតុអ្វី​វា​សំខាន់ (Why it is Important)

  • ពុម្ពអក្សរ​អាច​បង្ហាញ​ពី​ភាព​ជា​អាជីព ការ​ច្នៃប្រឌិត ឬ​ភាព​រួសរាយ​រាក់ទាក់។
  • ពុម្ពអក្សរ​ដែល​អ្នក​ជ្រើសរើស​នឹង​រៀបចំ​របៀប​ដែល​អ្នក​ប្រើប្រាស់​មើល​ឃើញ​ម៉ាក​របស់​អ្នក។

របៀប​ធ្វើ​វា (How to Do It)

  • ជ្រើសរើស​ពុម្ពអក្សរ​ដែល​ងាយស្រួល​អាន​នៅ​លើ​គ្រប់​ឧបករណ៍។
  • ជៀសវាង​រចនាប័ទ្ម​ពុម្ពអក្សរ​ដែល​តុបតែង​ហួសហេតុ។
  • ប្រើ​ការ​រួម​បញ្ចូល​គ្នា​នៃ​ពុម្ពអក្សរ serif និង sans-serif សម្រាប់​ភាព​ផ្ទុយ​គ្នា ខណៈ​ពេល​ដែល​រក្សា​តុល្យភាព​ដែល​មើល​ឃើញ។
  • ធានា​ថា​ទំហំ​ពុម្ពអក្សរ​ធំ​ល្មម​សម្រាប់​ការ​អាន​ប្រកប​ដោយ​ផាសុកភាព។
  • អត្ថបទ​មិន​គួរ​គ្របដណ្ដប់​លើ​ប្លង់​ទំព័រ​គេហទំព័រ​ឡើយ។

Everlane ធ្វើ​បាន​ត្រឹមត្រូវ​ផ្នែក typography ដោយ​ប្រើ​ការ​លាយ​បញ្ចូល​គ្នា​នៃ​ពុម្ពអក្សរ – ខ្លះ​មាន​ serif និង​ខ្លះ​គ្មាន – ធានា​ថា​អត្ថបទ​តែងតែ​ងាយស្រួល​មើល។

8. ការ​បញ្ចូល​ក្រាហ្វិក និង​ឡូហ្គោ​ម៉ាក (Inserting Branded Graphics and Logos)

  • គេហទំព័រ​របស់​អ្នក​ត្រូវ​តែ​មាន​រូបភាព និង​គំនូរ​ដែល​ទាក់ទាញ​ភ្នែក ដែល​ស្រប​តាម​សោភ័ណភាព​ម៉ាក​របស់​អ្នក។
  • វា​ក៏​ត្រូវ​តែ​បង្ហាញ​ឡូហ្គោ​របស់​ហាង​អ្នក – ដែល​ជា​តំណាង​ដែល​មើល​ឃើញ​ចម្បង​នៃ​ម៉ាក​របស់​អ្នក។

ហេតុអ្វី​វា​សំខាន់ (Why It is Important)

  • ការ​ប្រើប្រាស់​ធាតុ​ម៉ាក​ដោយ​ស៊ីសង្វាក់​គ្នា រួម​ចំណែក​ដល់​បទពិសោធន៍​ទិញ​ទំនិញ​ដែល​ងាយ​ចងចាំ​ជាង​មុន។
  • ក្រាហ្វិក និង​ឡូហ្គោ​ដែល​ទាក់ទាញ ធ្វើ​ឱ្យ​គេហទំព័រ​កាន់តែ​មាន​វិជ្ជាជីវៈ។

របៀប​ធ្វើ​វា (How to Do it)

  • បង្កើត​គោលការណ៍​ណែនាំ​សម្រាប់​ការ​ប្រើប្រាស់​ឡូហ្គោ ពណ៌ ពុម្ពអក្សរ និង​រូបភាព​នៅ​ទូទាំង​គេហទំព័រ។
  • ប្រើ​ធាតុ​ម៉ាក​តាម​យុទ្ធសាស្ត្រ ដើម្បី​ទាក់ទាញ​ចំណាប់​អារម្មណ៍​ទៅ​កាន់​ផ្នែក​សំខាន់ៗ​ដូចជា បឋមកថា (header), ទំព័រ​ផលិតផល និង​ការ​អំពាវនាវ​ឱ្យ​ធ្វើ​សកម្មភាព (calls to action)។
  • បង្កើន​ប្រសិទ្ធភាព​ក្រាហ្វិក និង​ឡូហ្គោ​ម៉ាក​សម្រាប់​ទំហំ​អេក្រង់ និង​ឧបករណ៍​ផ្សេងៗ។

Nike បញ្ចូល​ឡូហ្គោ swoosh ដ៏​ល្បីល្បាញ​របស់​ពួកគេ​យ៉ាង​មាន​ប្រសិទ្ធភាព​នៅ​ទូទាំង​គេហទំព័រ​របស់​ពួកគេ ដោយ​មិន​បន្សល់​ទុក​ការ​សង្ស័យ​អំពី​អត្តសញ្ញាណ​ម៉ាក​ឡើយ។

9. បង្កើន​ប្រសិទ្ធភាព​សម្រាប់​ដំណើរការ និង​ភាព​ងាយស្រួល​ប្រើប្រាស់ (Optimize for Performance and Accessibility)

  • ល្បឿន និង​ប្រសិទ្ធភាព​ដែល​គេហទំព័រ​ផ្ទុក និង​ដំណើរការ នឹង​ប៉ះពាល់​យ៉ាង​ខ្លាំង​ដល់​ដំណើរការ SEO របស់​វា។
  • គេហទំព័រ​ក៏​គួរតែ​អាច​ប្រើប្រាស់​បាន​សម្រាប់​អ្នក​មាន​ពិការភាព ឬ​បញ្ហា​ចក្ខុ។

ហេតុអ្វី​វា​សំខាន់ (Why it is Important)

  • គេហទំព័រ​ដែល​ផ្ទុក​លឿន សុវត្ថិភាព និង​ងាយស្រួល​ប្រើប្រាស់ ផ្តល់​នូវ​បទពិសោធន៍​ទិញ​ទំនិញ​ដែល 'គួរ​ឱ្យ​ចង់​ត្រឡប់​មក​វិញ'។
  • អ្នក​ប្រើប្រាស់​ទំនង​ជា​នឹង​បញ្ចប់​ការ​ទិញ​ច្រើន​ជាង​នៅ​លើ​គេហទំព័រ​ដែល​ដំណើរការ​ល្អ និង​រួម​បញ្ចូល (inclusive)។

របៀប​ធ្វើ​វា (How to Do it)

  • បង្ហាប់​ឯកសារ​មេឌៀ (media files) ដោយ​មិន​ប៉ះពាល់​គុណភាព ដើម្បី​កាត់បន្ថយ​ពេល​វេលា​ផ្ទុក។
  • ប្រើ​ការ​អ៊ិនគ្រីប SSL/TLS (SSL/TLS encryption) ដើម្បី​ការពារ​ព័ត៌មាន​អតិថិជន​ដែល​រសើប​ក្នុង​អំឡុង​ពេល​ទូទាត់​ប្រាក់។
  • អនុវត្ត​តាម​គោលការណ៍​ណែនាំ​ភាព​ងាយស្រួល​នៃ​មាតិកា​គេហទំព័រ (Web Content Accessibility Guidelines - WCAG)។

10. ការ​ធ្វើតេស្ត​ភាព​ងាយស្រួល​ប្រើប្រាស់ (Usability Testing)

នេះ​គឺ​ជា​ដំណើរការ​ដ៏​សំខាន់​បំផុត​នៃ​ការ​កែលម្អ​គេហទំព័រ​ជា​បន្តបន្ទាប់ ដោយ​ផ្អែក​លើ​លទ្ធផល​តេស្ត និង​ការ​បញ្ចូល​ពី​អតិថិជន។

ហេតុអ្វី​វា​សំខាន់ (Why It is Important)

  • ការ​ធ្វើតេស្ត​ភាព​ងាយស្រួល​ប្រើប្រាស់ ជួយ​កំណត់​ឱកាស​ដើម្បី​បង្កើន​បទពិសោធន៍​ទិញ​ទំនិញ។
  • ការ​ធ្វើ​ឡើងវិញ (Iterating) ដោយ​ផ្អែក​លើ​មតិ​កែលម្អ ធានា​ថា​គេហទំព័រ​នឹង​តែងតែ​រក្សា​ភាព​ពាក់ព័ន្ធ ទាក់ទាញ និង​បង្កើន​ប្រសិទ្ធភាព​ការ​បំប្លែង (conversion-optimized)។

របៀប​ធ្វើ​វា (How to Do it)

  • ជ្រើសរើស​អ្នក​ចូលរួម​ដែល​ឆ្លុះ​បញ្ចាំង​ពី​អតិថិជន​គោលដៅ​របស់​អ្នក សម្រាប់​សេណារីយ៉ូ​តេស្ត​ជាក់ស្តែង។
  • រួម​បញ្ចូល​ការ​សង្កេត​អ្នក​ប្រើប្រាស់ ការ​សម្ភាសន៍ និង​ការ​វិភាគ (analytics)។
  • ទទួល​បាន​ការ​យល់ដឹង​គ្រប់​ជ្រុងជ្រោយ​អំពី​ដំណើរការ​របស់​គេហទំព័រ​ពី​ទិន្នន័យ។
  • បន្ត​វិភាគ​លទ្ធផល​តេស្ត ដើម្បី​កំណត់​ការ​កែលម្អ​ដែល​មាន​ផល​ប៉ះពាល់​ខ្ពស់។
  • អនុវត្ត​ពួក​វា​ឱ្យ​ទាន់​ពេល​វេលា។

ឧទាហរណ៍

Zappos ប្រមូល​មតិ​កែលម្អ​ពី​អតិថិជន​ជា​បន្តបន្ទាប់ និង​ធ្វើ​ការ​ធ្វើតេស្ត​ភាព​ងាយស្រួល​ប្រើប្រាស់ ដើម្បី​ធានា​ថា​គេហទំព័រ​របស់​ពួកគេ​ផ្តល់​នូវ​បទពិសោធន៍​ទិញ​ទំនិញ​រលូន និង​បង្កើន​ប្រសិទ្ធភាព។ វិធីសាស្រ្ត​ធ្វើ​ឡើងវិញ​នេះ​ជួយ​ពួកគេ​ឱ្យ​នាំ​មុខ​ការ​រំពឹង​ទុក​របស់​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ដែល​កំពុង​វិវត្ត និង​រក្សា​ជំហរ​របស់​ពួកគេ​ជា​ម៉ាក​ដែល​ផ្តោត​លើ​អតិថិជន។*

នៅពេល​អ្នក​មាន​គ្រឿងផ្សំ​ទាំងអស់​ហើយ វា​ដល់​ពេល​ដែល​ត្រូវ​ធ្វើ​ឱ្យ​ចក្ខុវិស័យ​រចនា​របស់​អ្នក​ក្លាយ​ជា​ការពិត​ហើយ!

ការ​នាំ​យក​ធាតុ​គ្រឹះ​មក​រួម​បញ្ចូល​គ្នា (Bringing the Building Blocks Together)

នេះ​គឺ​ជា​របៀប​ដែល​អ្នក​បញ្ចូល​ធាតុ​គ្រឹះ​នីមួយៗ​ដើម្បី​បង្កើត​គេហទំព័រ e-commerce លំដាប់​ពិភពលោក៖

  1. ចាប់ផ្តើម​ដោយ​គូស​បញ្ជាក់​យ៉ាង​ច្បាស់​ពី​គោលបំណង​របស់​គេហទំព័រ e-commerce។
  2. កំណត់​ក្រុម​ប្រជាសាស្រ្ត​ជាក់លាក់​ដែល​វា​នឹង​បម្រើ។
  3. ធ្វើ​ការ​ស្រាវជ្រាវ​ទីផ្សារ ដើម្បី​ប្រមូល​ការ​យល់ដឹង​អំពី​អតិថិជន​សក្តានុពល និង​កំណត់​គោលដៅ SMART សម្រាប់​គម្រោង។
  4. ប្រមូល​ការ​យល់ដឹង​ស៊ីជម្រៅ​អំពី​គោលដៅ។
  5. វាយតម្លៃ​រាល់​គេហទំព័រ e-commerce ផ្សេង​ទៀត​ដែល​ពួកគេ​ប្រើ។
  6. កំណត់​គ្រប់​ឱកាស​ដើម្បី​បង្កើន​បទពិសោធន៍​ទិញ​ទំនិញ។
  7. បង្កើត​គោលការណ៍​ណែនាំ​សម្រាប់​ការ​ប្រើប្រាស់​ឡូហ្គោ ពណ៌ ពុម្ពអក្សរ និង​រូបភាព​នៅ​ទូទាំង​គេហទំព័រ។
  8. រៀបចំ​ផលិតផល​ទៅ​ជា​ប្រភេទ និង​ប្រភេទ​រង​ដែល​ងាយ​យល់។
  9. រចនា​ម៉ឺនុយ​ច្បាស់លាស់ និង​រួម​បញ្ចូល​មុខងារ​ស្វែងរក​ដ៏​រឹងមាំ ដើម្បី​សម្រួល​ដល់​ការ​រុករក​ងាយស្រួល។
  10. ធានា​ថា​រចនាសម្ព័ន្ធ​គេហទំព័រ​ណែនាំ​អ្នក​ប្រើប្រាស់​តាម​ឡូជីក​តាម​រយៈ​ដំណើរ​ទិញ​ទំនិញ។
  11. បង្កើត​ទំព័រ​គេហទំព័រ​ជាមួយ​នឹង​ឋានានុក្រម​ដែល​មើល​ឃើញ​ច្បាស់លាស់ និង​រចនាសម្ព័ន្ធ​ព័ត៌មាន – ម្តង​មួយៗ។
  12. បន្ថែម​រូបភាព​ផលិតផល​ច្បាស់ និង​លម្អិត​ជាមួយ​នឹង​មុខងារ​អន្តរកម្ម​ដូចជា ការ​ពង្រីក (zoom) និង​ទិដ្ឋភាព 360 ដឺក្រេ។
  13. ក្ដារ​ពណ៌ ពុម្ពអក្សរ និង​ធាតុ​រចនា​របស់​ពួកគេ គួរតែ​ត្រូវ​គ្នា​នឹង​អត្តសញ្ញាណ​ម៉ាក​ដែល​មាន​ស្រាប់។
  14. ធ្វើ​ឱ្យ​ការ​អំពាវនាវ​ឱ្យ​ធ្វើ​សកម្មភាព (calls-to-action) លេចធ្លោ​ច្បាស់។
  15. អនុវត្ត​ប្លង់​ក្រឡា​បត់បែន
  16. ធ្វើ​តេស្ត​ភាព​ឆ្លើយតប (responsiveness) របស់​គេហទំព័រ​ជា​ទៀងទាត់​លើ​ឧបករណ៍​ជា​ច្រើន។
  17. ប្រើ​ពណ៌​តាម​យុទ្ធសាស្ត្រ ដើម្បី​ដាស់​រូបរាង និង​អារម្មណ៍​ជាក់លាក់​ពី​អ្នក​ប្រើប្រាស់។
  18. ប្រើ​ធាតុ​ម៉ាក​ដូចជា ឡូហ្គោ តាម​យុទ្ធសាស្ត្រ ដើម្បី​ទាក់ទាញ​ចំណាប់​អារម្មណ៍​ទៅ​កាន់​ផ្នែក​សំខាន់ៗ​ដូចជា បឋមកថា, ទំព័រ​ផលិតផល និង​ការ​អំពាវនាវ​ឱ្យ​ធ្វើ​សកម្មភាព។
  19. ជ្រើសរើស​ពុម្ពអក្សរ​ដែល​ងាយស្រួល​អាន ដែល​បង្ហាញ​ពី​បុគ្គលិកលក្ខណៈ​ម៉ាក​ដែល​ចង់​បាន។
  20. បង្ហាប់​ឯកសារ​មេឌៀ ដើម្បី​កាត់បន្ថយ​ពេល​វេលា​ផ្ទុក។
  21. ប្រើ​ការ​អ៊ិនគ្រីប SSL/TLS ដើម្បី​ការពារ​ព័ត៌មាន​អតិថិជន​ដែល​រសើប​ក្នុង​អំឡុង​ពេល​ទូទាត់​ប្រាក់។
  22. ធ្វើ​ការ​ធ្វើតេស្ត​ភាព​ងាយស្រួល​ប្រើប្រាស់​លើ​គំរូ​ដើម​នៃ​ការ​រចនា និង​គេហទំព័រ​ពិត​ប្រាកដ​ក្រោយ​ការ​ដាក់​ឱ្យ​ដំណើរការ។
  23. កុំ​ឈប់​កែសម្រួល​ការ​រចនា

បង្កើត​គេហទំព័រ e-commerce លំដាប់​ពិភពលោក ដោយ​ធ្វើ​តាម​វិធីសាស្រ្ត​ដែល​មាន​រចនាសម្ព័ន្ធ​នេះ និង​បញ្ចូល​ធាតុ​គ្រឹះ​នីមួយៗ​ប្រកប​ដោយ​ប្រសិទ្ធភាព។

ហេតុអ្វី​បាន​ជា​ការ​រចនា E-commerce សំខាន់ (Why E-Commerce Design Is Important)

ការ​លក់​អនឡាញ ប្រសិន​បើ​ចាត់​ទុក​ជា​ប្រទេស​ដាច់​ដោយ​ឡែក​មួយ វា​នឹង​ក្លាយ​ជា​សេដ្ឋកិច្ច​ធំ​ជាង​គេ​ទី​បី​របស់​ពិភពលោក បន្ទាប់​ពី​តែ​ចិន និង​សហរដ្ឋ​អាមេរិក៖

  • ការ​វិនិយោគ​លើ​គេហទំព័រ e-commerce ដែល​រចនា​បាន​ល្អ គឺ​មាន​សារៈសំខាន់​សម្រាប់​ការ​ដណ្តើម​យក​ចំណែក​នៃ​ទីផ្សារ​ទិញ​ទំនិញ​អនឡាញ​ដែល​កំពុង​រីក​ចម្រើន។
  • ដោយ​ការ​ផ្តល់​អាទិភាព​ដល់​ការ​រចនា​ដែល​ងាយស្រួល​ប្រើប្រាស់ ផ្តោត​លើ​ទូរស័ព្ទ​ចល័ត​មុន (mobile-first) និង​ផ្តោត​លើ​ការ​បំប្លែង (conversion-focused) អ្នក​បង្កើត​គេហទំព័រ​មួយ​ដែល​បំពេញ​តម្រូវការ​នៃ​យុគសម័យ​ថ្មី​នៃ​ការ​ទិញ​ទំនិញ។
  • គេហទំព័រ​របស់​អ្នក​បម្រើ​ជា​មុខមាត់​ឌីជីថល​នៃ​ហាង​អនឡាញ​របស់​អ្នក។
  • វា​បង្កើត​ចំណាប់​អារម្មណ៍​ដំបូង​លើ​អ្នក​ទិញ​ទំនិញ។
  • នៅ​ក្នុង​ទីផ្សារ​អនឡាញ​ដែល​មាន​មនុស្ស​ច្រើន ក្រុមហ៊ុន​នានា​កំពុង​ប្រើប្រាស់​ការ​រចនា​ជា​ឧបករណ៍​ចម្បង​របស់​ពួកគេ​ដើម្បី​ធ្វើ​ឱ្យ​ខ្លួន​ខុស​ប្លែក​ពី​គេ។
  • ប្រសិន​បើ​ហាង​អនឡាញ​របស់​អ្នក​រចនា​មិន​បាន​ល្អ និង​ពិបាក​ក្នុង​ការ​រុករក អ្នក​ទិញ​ទំនិញ​ជាង 80% នឹង​ចាកចេញ ហើយ​មិន​ត្រឡប់​មក​វិញ​ឡើយ។

ការ​វិនិយោគ​លើ​ការ​រចនា​គេហទំព័រ​ដែល​មាន​គុណភាព​ខ្ពស់ ដែល​ធ្វើ​ឱ្យ​វត្តមាន​ឌីជីថល​របស់​អ្នក​ខុស​ប្លែក​ពី​គេហទំព័រ​គំរូ (template websites) គឺ​ពិត​ជា​សម​នឹង​តម្លៃ​ណាស់!

ការ​រចនា​គេហទំព័រ E-commerce៖ ការ​អនុវត្ត​ល្អ​បំផុត (E-commerce Web Design: Best Practices)

យើង​មាន​គំនិត​ជា​មូលដ្ឋាន​អំពី​របៀប​ដែល​គេហទំព័រ E-commerce ត្រូវ​បាន​រចនា។ ឥឡូវ​នេះ ចូរ​យើង​ស្វែងយល់​ពី​ការ​អនុវត្ត​ល្អ​បំផុត​នៃ​ការ​រចនា​គេហទំព័រ E-commerce ដ៏​សំខាន់​បំផុត ដែល​លើក​កម្ពស់​ការ​រចនា​គេហទំព័រ E-commerce ពី 'ធម្មតា' ទៅ 'រក​លុយ​បាន'៖

1. ការ​រុករក​ដែល​រីករាយ មិន​មែន​ធ្វើ​ឱ្យ​ខកចិត្ត (Navigation that Delights, Not Frustrates)

ការ​រុករក​ដែល​ងាយ​យល់ (intuitive) និង​ងាយស្រួល​ប្រើប្រាស់​នៅ​ទូទាំង​គ្រប់​ឧបករណ៍ គឺ​ចាំបាច់​សម្រាប់​គេហទំព័រ e-commerce ដែល​ជោគជ័យ៖

  • រៀបចំ​ផលិតផល​ទៅ​ជា​ប្រភេទ​ច្បាស់លាស់ ដោយ​ផ្អែក​លើ​តម្រូវការ​អតិថិជន និង​ឥរិយាបថ​ទិញ​ទំនិញ។
  • ធានា​ថា​ប្រភេទ​ពេញ​និយម​អាច​ចូល​ដំណើរការ​បាន​យ៉ាង​ងាយស្រួល។
  • ផ្តល់​ផ្នែក 'ទិញ​តាម​ម៉ាក' (Shop by Brand) ដាច់​ដោយ​ឡែក ដើម្បី​បម្រើ​ដល់​អ្នក​ទិញ​ទំនិញ​ដែល​យល់​ដឹង​ពី​ម៉ាក។
  • អនុវត្ត​គន្លង​ដាន (breadcrumb trails) ដើម្បី​ជួយ​អ្នក​ប្រើប្រាស់​តាមដាន​ទីតាំង​របស់​ពួកគេ និង​រុករក​ត្រឡប់​ក្រោយ​បាន​យ៉ាង​ងាយស្រួល។
  • ធានា​ថា​ការ​រុករក​ងាយស្រួល​ប្រើ​ដោយ​មេដៃ (thumb-friendly) សម្រាប់​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ទូរស័ព្ទ​ចល័ត។

2. ការ​ស្វែងរក​ដែល​បំប្លែង (Search that Converts)

របារ​ស្វែងរក​ដ៏​មាន​អានុភាព គឺ​មាន​សារៈសំខាន់​សម្រាប់​គេហទំព័រ e-commerce ជា​ពិសេស​គេហទំព័រ​ដែល​មាន​កាតាឡុក​ផលិតផល​ទូលំទូលាយ៖

  • ផ្តល់​យោបល់​ផលិតផល និង​ពាក្យ​គន្លឹះ​ស្វែងរក​ពេញ​និយម នៅ​ពេល​អ្នក​ប្រើប្រាស់​វាយ​បញ្ចូល ដើម្បី​ណែនាំ​ពួកគេ​ប្រកប​ដោយ​ប្រសិទ្ធភាព។
  • អនុវត្ត​មុខងារ​ដែល​ចាប់​កំហុស​អក្ខរាវិរុទ្ធ (misspellings) ដើម្បី​ធានា​ថា​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ស្វែងរក​អ្វី​ដែល​ពួកគេ​ចង់​បាន។
  • អនុញ្ញាត​ឱ្យ​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ត្រង (filter) ការ​ស្វែងរក​តាម​លក្ខណៈ​វិនិច្ឆ័យ​ដូចជា ជួរ​តម្លៃ ទំហំ ឬ​ពណ៌ ដើម្បី​ទទួល​បាន​លទ្ធផល​លឿន​ជាង​មុន។
  • ធ្វើ​ឱ្យ​ដំណើរការ​ស្វែងរក​គ្មាន​ថ្នេរ ដើម្បី​បង្កើន​ការ​ពេញចិត្ត​របស់​អ្នក​ប្រើប្រាស់ និង​បង្កើន​ការ​បំប្លែង។

3. ត្រង​ចេញ​នូវ​សំឡេង​រំខាន (Filter Out the Noise)

តម្រង (Filters) គឺ​ចាំបាច់​សម្រាប់​ហាង​ដែល​មាន​ផលិតផល​ច្រើន​ប្រភេទ; ពួក​វា​បម្រើ​ជា​មគ្គុទ្ទេសក៍​មាន​ប្រយោជន៍​សម្រាប់​អតិថិជន៖

  • ផ្តល់​តម្រង​ដោយ​ផ្អែក​លើ​លក្ខណៈ​វិនិច្ឆ័យ​ស្វែងរក​ទូទៅ ដើម្បី​សម្រួល​បទពិសោធន៍​ទិញ​ទំនិញ។
  • ច្បាស់លាស់ និង​សង្ខេប៖ រក្សា​ជម្រើស​តម្រង​ឱ្យ​ត្រង់ៗ ដើម្បី​ជៀសវាង​ការ​ធ្វើ​ឱ្យ​អ្នក​ប្រើប្រាស់​លើសលប់។
  • ធានា​ថា​លទ្ធផល​ស្វែងរក​ធ្វើ​បច្ចុប្បន្នភាព​តាម​ពេលវេលា​ជាក់ស្តែង នៅ​ពេល​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ជ្រើសរើស​ជម្រើស​តម្រង​ផ្សេងៗ។
  • ប្រើ​តម្រង​ដើម្បី​ដឹកនាំ​អតិថិជន​ឆ្ពោះ​ទៅ​រក​ផលិតផល​ដ៏​ល្អ​របស់​ពួកគេ​ប្រកប​ដោយ​ប្រសិទ្ធភាព។

4. កុំ​មើល​ស្រាល​បាត​កថា (Do Not Underestimate the Footer)

  • បាត​កថា (Footer) គឺ​ជា​កន្លែង​ដ៏​មាន​តម្លៃ​សម្រាប់​រក្សា​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ឱ្យ​ចូលរួម និង​ផ្តល់​ព័ត៌មាន​សំខាន់ៗ៖
  • រួម​បញ្ចូល​តំណ​ទៅ​កាន់​ប្រភេទ​ពេញ​និយម ទំព័រ​សេវា​អតិថិជន និង​បណ្តាញ​សង្គម​នៅ​ក្នុង​បាត​កថា។
  • គូស​បញ្ជាក់​ពី​ផលិតផល​លក់​ដាច់​បំផុត (bestsellers) ឬ​ទំនិញ​មាន​កំណត់ (limited-edition items) ដើម្បី​លើក​ទឹកចិត្ត​ដល់​ការ​ទិញ​នៅ​នាទី​ចុងក្រោយ។
  • បញ្ចប់​ផ្នែក​ទំព័រ​គេហទំព័រ​ដោយ​ការ​អំពាវនាវ​ឱ្យ​ធ្វើ​សកម្មភាព​ខ្លាំងៗ ដូចជា 'ទិញ​ឥឡូវ​នេះ' ឬ 'ស្វែងយល់​បន្ថែម'។

5. វីដេអូ​ផលិតផល (Product Videos)

វីដេអូ​ដែល​មាន​គុណភាព​ខ្ពស់​ដែល​បង្ហាញ​ពី​លក្ខណៈ​ពិសេស​របស់​ផលិតផល អាច​បង្កើន​ការ​បំប្លែង​យ៉ាង​ខ្លាំង៖

  • ទំព័រ​ផលិតផល​របស់ Apple មាន​ភាព​ល្បីល្បាញ​ដោយសារ​មាន​វីដេអូ​ដ៏​អស្ចារ្យ​ដែល​គូស​បញ្ជាក់​ពី​សមត្ថភាព​របស់ iPhone ចុងក្រោយ​បង្អស់។
  • រូបភាព​ទាំងនេះ​ទាក់ទាញ​អតិថិជន និង​ជួយ​លក់​ផលិតផល​អនឡាញ/ក្រៅ​បណ្ដាញ។
  • ដោយ​ការ​បញ្ចូល​វីដេអូ​ផលិតផល អ្នក​អាច​បង្ហាញ​ពី​អត្ថប្រយោជន៍​ទាំងអស់​នៃ​ផលិតផល​របស់​អ្នក​បាន​យ៉ាង​ទូលំទូលាយ។

6. ការ​ប្រៀបធៀប​ផលិតផល (Product Comparisons)

ការ​ផ្តល់​ជូន​នូវ​ឧបករណ៍​ប្រៀបធៀប (comparison tools) ផ្តល់​អំណាច​ដល់​អតិថិជន​ក្នុង​ការ​ធ្វើ​ការ​សម្រេចចិត្ត​ដែល​មាន​ព័ត៌មាន​ច្រើន​ជាង​មុន៖

  • បង្ហាញ​លក្ខណៈ​ពិសេស​សំខាន់ៗ ការ​វាយតម្លៃ (ratings), ការ​ត្រួត​ពិនិត្យ (reviews) និង​តម្លៃ​សម្រាប់​ផលិតផល​ផ្សេងៗ​គ្នា​ទន្ទឹម​គ្នា។
  • អនុញ្ញាត​ឱ្យ​អតិថិជន​វាយតម្លៃ​ជម្រើស​របស់​ពួកគេ​បាន​យ៉ាង​ងាយស្រួល ដោយ​ផ្អែក​លើ​លក្ខណៈ​វិនិច្ឆ័យ​ពាក់ព័ន្ធ។
  • ធ្វើ​ឱ្យ​ដំណើរការ​ទិញ​ទំនិញ​កាន់តែ​រលូន និង​ទាក់ទាញ​ជាង​មុន​ជាមួយ​នឹង​ឧបករណ៍​ប្រៀបធៀប​ងាយស្រួល​ប្រើ។

7. ការ​វាយតម្លៃ​ផលិតផល (Product Reviews)

ការ​វាយតម្លៃ​របស់​អតិថិជន (Customer reviews) និង​ចំណាត់ថ្នាក់ (ratings) បម្រើ​ជា​មាតិកា​ដែល​បង្កើត​ដោយ​អ្នក​ប្រើប្រាស់ (user-generated content) ដ៏​មាន​តម្លៃ; ពួក​វា​ក៏​អាច​ប៉ះពាល់​ដល់​ការ​សម្រេចចិត្ត​ទិញ និង​ជំរុញ​ការ​លក់​ផង​ដែរ៖

  • ការ​បង្ហាញ​ការ​វាយតម្លៃ ធ្វើ​ឱ្យ​អ្នក​ទិញ​ទំនិញ​ជឿជាក់​ថា​ផលិតផល​មួយ​បំពេញ​តម្រូវការ​របស់​ពួកគេ។
  • អនុញ្ញាត​ឱ្យ​មាន​ការ​វាយតម្លៃ​ជា​រូបថត និង​វីដេអូ ដើម្បី​បង្កើន​ភាព​ជឿជាក់​របស់​ផលិតផល​បន្ថែម​ទៀត។
  • អនុញ្ញាត​ឱ្យ​អតិថិជន​ចែករំលែក​ការ​វាយតម្លៃ​វិជ្ជមាន។

8. ផ្តល់​អាទិភាព​ដល់​ការ​រចនា​ដែល​ឆ្លើយតប (Prioritize Responsive Design)

  • ចរាចរណ៍​អ៊ីនធឺណិត​សរុប​ជាង 58% មក​ពី​ឧបករណ៍​ចល័ត។
  • Google ផ្តល់​អាទិភាព​ដល់​គេហទំព័រ E-commerce ដែល​ងាយស្រួល​ប្រើ​លើ​ទូរស័ព្ទ​ចល័ត​នៅ​ក្នុង​លទ្ធផល​ស្វែងរក។
  • អតិថិជន​ជិត 80% បាន​ធ្វើ​ការ​ទិញ​តាម​រយៈ​គេហទំព័រ​ទូរស័ព្ទ​ចល័ត​យ៉ាង​ហោច​ណាស់​ម្តង។
  • ត្រូវការ​ហេតុផល​បន្ថែម​ទៀត​ដើម្បី​ធ្វើ​ឱ្យ​ការ​រចនា​គេហទំព័រ E-commerce ដែល​ឆ្លើយតប​ជា​អាទិភាព​មែន​ទេ? បាទ យើង​ក៏​មិន​គិត​ដូច្នេះ​ដែរ។

9. ការ​អំពាវនាវ​ឱ្យ​ធ្វើ​សកម្មភាព​ដែល​ទាក់ទាញ (Compelling Calls to Action - CTAs)

ការ​អំពាវនាវ​ឱ្យ​ធ្វើ​សកម្មភាព​តាម​យុទ្ធសាស្ត្រ ណែនាំ​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ឆ្ពោះ​ទៅ​រក​សកម្មភាព​ដែល​ចង់​បាន៖

  • ប្រើ​ភាសា​ដែល​ទាក់ទាញ​ក្នុង CTAs ដើម្បី​លើក​ទឹកចិត្ត​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ឱ្យ​បោះ​ជំហាន​បន្ទាប់។
  • ធានា​ថា CTAs អាច​មើល​ឃើញ និង​ចូល​ដំណើរការ​បាន​យ៉ាង​ងាយស្រួល​នៅ​ទូទាំង​ដំណើរ​ទិញ​ទំនិញ។
  • រួម​បញ្ចូល CTAs ជា​ច្រើន​ប្រភេទ​ដូចជា 'ទិញ​ឥឡូវ​នេះ', 'រក​មើល​ទំនិញ​មក​ដល់​ថ្មី' ឬ 'ចុះ​ឈ្មោះ​សម្រាប់​ការ​បញ្ចុះ​តម្លៃ'។

10. ប្រសិទ្ធភាព​ទំព័រ​ដើម (Homepage Efficiency)

  • រក្សា​ទំព័រ​ដើម (homepage) ឱ្យ​ស្អាត និង​ផ្តល់​ព័ត៌មាន ដើម្បី​ជៀសវាង​ការ​ធ្វើ​ឱ្យ​អ្នក​ទស្សនា​លើសលប់។
  • គូស​បញ្ជាក់​ពី​ផលិតផល​លក់​ដាច់​បំផុត ទំនិញ​មក​ដល់​ថ្មី និង​ការ​រុករក​ច្បាស់លាស់​ទៅ​កាន់​ប្រភេទ​ពាក់ព័ន្ធ។
  • ធានា​ថា​ព័ត៌មាន​សំខាន់ៗ​ដែល​ទាក់ទង​នឹង​ម៉ាក អាច​ចូល​ដំណើរការ​បាន​យ៉ាង​ងាយស្រួល​ដោយ​មិន​មាន​ភាព​រញ៉េរញ៉ៃ។

11. ការ​និទាន​រឿង​តាម​រយៈ​រូបភាព (Visual Storytelling)

ការ​និទាន​រឿង​តាម​រយៈ​រូបភាព ចាប់​យក​ចំណាប់​អារម្មណ៍​របស់​អ្នក​ប្រើប្រាស់ និង​ទាក់ទង​ពី​តម្លៃ​ម៉ាក៖

  • ប្រើ​រូបភាព​ច្បាស់ ដើម្បី​បង្ហាញ​ផលិតផល និង​បង្ហាញ​សារ​ម៉ាក​របស់​អ្នក​ប្រកប​ដោយ​ប្រសិទ្ធភាព។
  • ពិចារណា​ប្រើ​រូបភាព​ធំ (hero image) ដើម្បី​គូស​បញ្ជាក់​ផលិតផល​សំខាន់​មួយ​យ៉ាង​លេចធ្លោ​នៅ​លើ​ទំព័រ​ដើម។
  • បង្កើត​ផ្ទាំង​រូបភាព​រំកិល (carousel) ដើម្បី​បង្ហាញ​ប្រភេទ​ផលិតផល ឬ​ការ​ផ្សព្វផ្សាយ​ផ្សេងៗ។
  • ធ្វើ​បច្ចុប្បន្នភាព​រូបភាព​ជា​ទៀងទាត់ ដើម្បី​រក្សា​អ្នក​ទស្សនា​ដែល​ត្រឡប់​មក​វិញ​ឱ្យ​ចូលរួម និង​ចាប់​អារម្មណ៍។

ការ​និទាន​រឿង​តាម​រយៈ​រូបភាព គឺ​ជា​ការ​អនុវត្ត​ល្អ​បំផុត​មួយ​ក្នុង​ចំណោម​ការ​អនុវត្ត​ល្អ​បំផុត​នៃ E-commerce UX ដែល​មិន​សូវ​ត្រូវ​បាន​គេ​ឱ្យ​តម្លៃ។

12. ដំណើរការ​ទូទាត់​ប្រាក់​ដែល​សម្រួល (Streamlined Checkout)

ដំណើរការ​ទូទាត់​ប្រាក់​រលូន កាត់​បន្ថយ​ការ​បោះបង់​ចោល​រទេះ​ទំនិញ (cart abandonment)៖

  • ធ្វើ​ឱ្យ​ដំណើរការ​ទូទាត់​ប្រាក់​ងាយស្រួល​ស្វែងរក និង​រុករក​សម្រាប់​អ្នក​ប្រើប្រាស់។
  • ផ្តល់​ជូន​ការ​ទូទាត់​ក្នុង​នាម​ជា​ភ្ញៀវ (guest checkout) សម្រាប់​អ្នក​ទិញ​លើក​ដំបូង ដើម្បី​សម្រួល​បទពិសោធន៍។
  • មាន​គោលដៅ​ប្រហែល 8 ប្រអប់​ដែល​ស្នើសុំ​តែ​ព័ត៌មាន​ចាំបាច់ ដូចជា​ព័ត៌មាន​លម្អិត​អំពី​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន និង​ការ​ទូទាត់។
  • ប្រើ​សូចនាករ​វឌ្ឍនភាព (progress indicators) និង​សារ​កំហុស​ច្បាស់លាស់ ដើម្បី​រក្សា​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ឱ្យ​ទទួល​បាន​ព័ត៌មាន។
  • យក​ការ​បំផុស​គំនិត​ពី​ម៉ាក​ដូចជា Urban Outfitters – ពួកគេ​ប្រើ pop-up ការ​ទូទាត់​ក្នុង​នាម​ជា​ភ្ញៀវ​ដ៏​ងាយស្រួល។

សេចក្តីសន្និដ្ឋាន

ដោយ​ការ​អនុវត្ត​ការ​អនុវត្ត​ល្អ​បំផុត​ដែល​យើង​បាន​ពិភាក្សា អ្នក​អាច​បង្កើត​ហាង​អនឡាញ​ដែល​ផ្តោត​លើ​អ្នក​ប្រើប្រាស់ ដែល​បន្ត​កែលម្អ​តាម​ពេលវេលា៕

No comments

Post a Comment

៙ គោលការណ៍ក្នុងការផ្តល់យោបល់ ៖
1. យោបល់ត្រូវតែសរសេរជាភាសាខ្មែរ ពាក្យបច្ចេកទេសអាច​សរសេរជាភាសាអង់គ្លេស។
2. យោបល់មិនត្រូវលើសពី 1000 តួអក្សរឡើយ។ ការបំបែកយោបល់មិនត្រូវបានអនុញ្ញាតទេ។
3. យោបល់ដែលចាត់ទុកថាជា Spam ឬមានគោលបំណងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មតែមួយមុខ នឹងត្រូវលុប។
4. ការពិភាក្សាអំពីនយោបាយមិនត្រូវបានអនុញ្ញាតនៅលើគេហទំព័រនេះទេ។
5. ការចែករំលែកតំណភ្ជាប់ដែលពាក់ព័ន្ធត្រូវបានអនុញ្ញាត។ តំណភ្ជាប់និងតម្រងពាក្យ​ខ្លះ​ត្រូវ​បាន​ហាមឃាត់។
6. យោបល់ដែលរអ៊ូរទាំអំពីប្រធានបទនៃការបង្ហោះ ឬប្រភពរបស់វានឹងត្រូវលុប។
7. ការប្រើភាសាប្រមាថក្នុងយោបល់ ឬឈ្មោះអ្នកប្រើប្រាស់នឹងបណ្តាលឱ្យមានការហាមឃាត់។
8. ការវាយប្រហារ/ការបៀតបៀនដោយផ្ទាល់ នឹងបណ្តាលឱ្យមានការហាមឃាត់ភ្លាមៗ។
9. អ្នកសម្របសម្រួលអាចកែប្រែ/លុបយោបល់ដោយមិនចាំបាច់ជូនដំណឹង។