Blog Archive

Contact Me

Name

Email

Message

Credits

កើត​ចាស់​ឈឺ​ស្លាប់​ជា​ទៀងទាត់
🌱🌳⛈️🏡🛌💤⛈️🌧️🌳

Hover Setting

slideup

កម្មវិធីសំខាន់ៗ ↘︎↘︎↘︎

Agile UX ទល់នឹង Lean UX៖ ការណែនាំអំពីភាពខុសគ្នា គុណសម្បត្តិ និងគុណវិបត្តិ

Apr23,2025
Agile UX Vs Lean UX: Differences, Pros & Cons Guide (2025)
Design Studio
បានធ្វើបច្ចុប្បន្នភាព៖ ថ្ងៃទី ២៦ ខែមីនា ឆ្នាំ ២០២៥
បានបោះពុម្ពផ្សាយ៖ ថ្ងៃទី ៣០ ខែមករា ឆ្នាំ ២០២៥

ភាពរហ័សរហួនមិនមែនកើតឡើងដោយឯកឯងទេ សម្រាប់ក្រុមអ្នកអភិវឌ្ឍន៍កម្មវិធី និងអ្នកជំនាញរចនាបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ (UX) ដែលធ្វើការរួមគ្នា។ នៅពេលទំហំក្រុមការងារកើនឡើង ការសហការនេះកាន់តែស្មុគស្មាញ។

ទាំង Agile UX និង Lean UX គឺជាវិធីសាស្រ្តរចនា (design methodologies) ដែលជួយក្រុ​មរចនា UX ក្នុងការសហការ ទំនាក់ទំនង និងបង្កើតថ្មីកាន់តែមានប្រសិទ្ធភាព។ ប៉ុន្តែ ពួកវាមិនដូចគ្នាទេ។

Agile UX ផ្ដល់អាទិភាពលើភាពបត់បែន និងការបន្សាំទៅនឹងតម្រូវការដែលផ្លាស់ប្តូរ តាមរយៈវដ្តនៃមតិកែលម្អបន្ត (continuous feedback loops) និងការធ្វើឡើងវិញ (iterations)។ ផ្ទុយទៅវិញ Lean UX សង្កត់ធ្ងន់លើការកាត់បន្ថយការខ្ជះខ្ជាយ (minimizing waste) និងការធ្វើឱ្យការសន្មត់មានសុពលភាពបានយ៉ាងឆាប់រហ័ស (quickly validating assumptions) ដោយបង្កើតផលិតផលដែលអាចដំណើរការបានអប្បបរមា (minimum viable product - MVP) និងប្រមូលមតិកែលម្អរហ័សពីអ្នកប្រើប្រាស់។

នេះគឺជាភាពខុសគ្នាសំខាន់ៗមួយចំនួនដែលបង្កឱ្យមានការជជែកវែកញែកអំពី Agile UX ទល់នឹង Lean UX ។

ភាពខុសគ្នាសំខាន់ៗរវាង Agile UX និង Lean UX

វិធីសាស្រ្ត (Approach)
  • Lean UX គឺជាវិធីសាស្រ្តអភិវឌ្ឍន៍ផលិតផល និងរចនាដែលមានជំហានកំណត់ច្បាស់លាស់។
  • Agile UX គឺមានលក្ខណៈជាទស្សនវិជ្ជាក្នុងការរចនាផលិតផល (product design philosophy) ច្រើនជាង។
ការផ្តោតសំខាន់ (Focus)
  • Lean UX ផ្តោតលើការកាត់បន្ថយការខ្ជះខ្ជាយ និងបង្កើនតម្លៃ ដោយចូលរួមសមាជិកក្រុមទាំងអស់ក្នុងដំណើរការសិក្សាជាបន្តបន្ទាប់ និងធ្វើឡើងវិញ (iterative, continuous learning process)។
  • Agile UX សង្កត់ធ្ងន់លើការរួមបញ្ចូលការអនុវត្ត UX ទៅក្នុងដំណើរការអភិវឌ្ឍន៍ Agile ដោយផ្តោតលើវដ្តនៃការធ្វើឡើងវិញ (iterative cycles) និងការសហការជាមួយអ្នកអភិវឌ្ឍន៍។
អាទិភាព (Priorities)
  • Lean UX ផ្តោតលើមតិកែលម្អដំបូង និងការបញ្ចេញផលិតផលបានលឿន។
  • Agile UX ផ្តល់អាទិភាពលើការធ្វើតេស្ត និងការស្រាវជ្រាវលើអ្នកប្រើប្រាស់។
ដំណើរការរចនា (Design Process)
  • Lean UX ផ្តោតលើការបង្កើតការយល់ដឹងរួមគ្នាអំពីបញ្ហា ការអភិវឌ្ឍគំរូដើម (prototypes) ពីដំបូង និងការធ្វើឡើងវិញជាបន្តបន្ទាប់ដោយផ្អែកលើមតិកែលម្អពីអ្នកប្រើប្រាស់។
  • Agile UX រួមបញ្ចូលការរចនាដែលផ្តោតលើអ្នកប្រើប្រាស់ (user-centered design) នៅក្នុងវដ្តការងារ Agile sprints ដែលការរចនាជាញឹកញាប់ត្រូវបានពិចារណាស្របគ្នាជាមួយការអភិវឌ្ឍន៍។
ក្របខ័ណ្ឌពេលវេលា (Timeframe)
  • Agile UX ធ្វើការក្រោមដែនកំណត់នៃ Agile sprints ដែលជាធម្មតាផ្តោតលើការផ្តល់នូវមុខងារជាក់លាក់សម្រាប់អ្នកប្រើប្រាស់ (user stories) និងលក្ខណៈពិសេសនៃការរចនា (design features) ក្នុងក្របខ័ណ្ឌពេលវេលាខ្លី។
  • Lean UX មានគោលបំណងសម្រាប់វដ្តរចនាបន្ថែមម្តងបន្តិចៗ និងរហ័ស (rapid, incremental design cycles) ហើយបន្សាំដោយផ្អែកលើការសិក្សាបន្ត។

នៅពេលនិយាយអំពី Agile UX ទល់នឹង Lean UX មានភាពខុសគ្នាដ៏ស្រទន់ផ្សេងទៀតជាច្រើនរវាងវិធីសាស្រ្តទាំងពីរ ដែលអ្នករចនា UX អ្នកស្រាវជ្រាវ UX អ្នកគ្រប់គ្រងផលិតផល និងស្ថាបនិកទាំងអស់ដែលប្រាថ្នាចង់ជោគជ័យគួរតែដឹង។

ភាពស្រដៀងគ្នារវាង Agile UX និង Lean UX

Agile UX និង Lean UX មានលក្ខណៈស្រដៀងគ្នាខ្លាំងណាស់ ព្រោះទាំងពីរមានមូលដ្ឋានគ្រឹះក្នុងការអភិវឌ្ឍន៍កម្មវិធី Agile (Agile software development)៖

  • ទាំងពីរផ្តល់អាទិភាពលើការរក្សាភាពបត់បែន និងការឆ្លើយតបទៅនឹងការផ្លាស់ប្តូរក្នុងអំឡុងពេលដំណើរការរចនា ជាជាងជាប់គាំងក្នុងការរៀបចំឯកសារ ឬលទ្ធផលការងារ (deliverables) ដ៏ទូលំទូលាយ។
  • វិធីសាស្រ្តទាំងពីរគឺផ្តោតលើអ្នកប្រើប្រាស់ (user-centric) ជាចម្បង ហើយផ្តល់អាទិភាពលើតម្រូវការ និងបទពិសោធន៍របស់អ្នកប្រើប្រាស់ពេញមួយដំណើរការរចនា។
  • Agile និង Lean UX ខិតខំយ៉ាងសកម្មដើម្បីកាត់បន្ថយការបែងចែកព័ត៌មានដាច់ដោយឡែកពីគ្នា (information silos) នៅក្នុងក្រុម។
  • វិធីសាស្រ្តទាំងពីរលើកទឹកចិត្តឱ្យមានការប្រាស្រ័យទាក់ទងបើកចំហ និងការយល់ដឹងរួមគ្នារវាងសមាជិកទាំងអស់នៃក្រុមអភិវឌ្ឍន៍ផលិតផល។
  • ទាំងពីរដំណើរការក្នុងវដ្តនៃការធ្វើឡើងវិញ (iterative cycles) និងលើកកម្ពស់ការកែលម្អជាបន្តបន្ទាប់តាមរយៈការធ្វើតេស្ត និងការសម្រិតសម្រាំងជាប្រចាំ។
  • វិធីសាស្រ្តទាំងពីរធានាថាភាគីពាក់ព័ន្ធទាំងអស់ (stakeholders) ចូលរួមយ៉ាងសកម្មក្នុងដំណើរការអភិវឌ្ឍន៍ផលិតផល។

ភាពខុសគ្នាសំខាន់ៗរវាង Agile & Lean UX

ខណៈពេលដែល Agile UX និង Lean UX ចែករំលែកគោលការណ៍គ្រឹះ ពួកវាខុសគ្នានៅក្នុងអាទិភាព និងវិធីសាស្រ្តរបស់ពួកគេ។ ការយល់ដឹងពីភាពខុសគ្នាទាំងនេះអាចជួយក្រុមរចនា UX ជ្រើសរើសវិធីសាស្រ្តដែលសមស្របបំផុតនឹងតម្រូវការរបស់ពួកគេ៖

អាទិភាព (Priorities)
  • Agile UX ផ្តោតលើការធ្វើតេស្ត និងការស្រាវជ្រាវលើអ្នកប្រើប្រាស់ – វាសង្កត់ធ្ងន់លើការប្រមូលការយល់ដឹង (insights) ពីអ្នកប្រើប្រាស់ ដើម្បីជួយក្នុងការសម្រេចចិត្តលើការរចនា។
  • Lean UX ផ្តោតលើវដ្តនៃការរៀនសូត្រ (learning loops) តាមរយៈការអភិវឌ្ឍ MVPs – គោលដៅគឺដើម្បីធ្វើឱ្យការសន្មត់មានសុពលភាពបានលឿន។
វិធីសាស្រ្តចំពោះដំណើរការរចនា (Approach to Design Process)
  • Agile UX រួមបញ្ចូលការរចនាដែលផ្តោតលើអ្នកប្រើប្រាស់នៅក្នុង Agile sprints ដោយរួមបញ្ចូលកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងផ្នែករចនា និងអភិវឌ្ឍន៍។ នេះនាំឱ្យមានការធ្វើឡើងវិញញឹកញាប់ដោយផ្អែកលើមតិកែលម្អពីអ្នកប្រើប្រាស់។
  • Lean UX មានគោលបំណងបង្កើតការយល់ដឹងរួមគ្នាអំពីបញ្ហាពីដំបូង អភិវឌ្ឍគំរូដើមយ៉ាងឆាប់រហ័ស និងធ្វើឡើងវិញជាបន្តបន្ទាប់ដោយផ្អែកលើការយល់ដឹងពីអ្នកប្រើប្រាស់។
តួនាទីនៃគំរូដើម (Role of Prototyping)
  • នៅក្នុង Agile UX គំរូដើមវិវឌ្ឍន៍ស្របជាមួយនឹងផលិតផលក្នុងអំឡុងពេល sprints ដោយប្រែប្រួលទៅតាមការវិវត្តនៃការអភិវឌ្ឍន៍។
  • នៅក្នុង Lean UX ការបង្កើតគំរូដើមធ្វើឡើងពីដំបូង និងញឹកញាប់ ដោយផ្តោតបន្ថែមលើគំរូដែលមានភាពស្មោះត្រង់ទាប (low-fidelity models) ដើម្បីសាកល្បងគំនិតបានលឿន។
ការសហការរវាងក្រុម (Collaboration Between Teams)
  • Agile UX រួមបញ្ចូលការអនុវត្ត UX បន្តិចម្តងៗទៅក្នុងក្រុម Agile ដោយជំរុញការសហការជាចម្បងរវាងអ្នករចនា និងអ្នកអភិវឌ្ឍន៍ក្នុងអំឡុងពេល sprint នីមួយៗ។
  • Lean UX លើកទឹកចិត្តឱ្យមានការសហការឆ្លងមុខងារ (cross-functional collaboration) តាំងពីដំបូង ដោយចូលរួមសមាជិកក្រុមទាំងអស់ក្នុងដំណើរការរចនា។
វដ្តនៃមតិកែលម្អ (Feedback Loops)
  • Agile UX ពឹងផ្អែកលើមតិកែលម្អពីអ្នកប្រើប្រាស់ក្នុងអំឡុងពេលពិនិត្យ sprint (sprint reviews) ប៉ុន្តែអាចមិនតែងតែរួមបញ្ចូលមតិកែលម្អបន្តពេញមួយវដ្តនៃការអភិវឌ្ឍន៍។
  • Lean UX សង្កត់ធ្ងន់លើមតិកែលម្អដែលកំពុងបន្តពីអ្នកប្រើប្រាស់ និងភាគីពាក់ព័ន្ធ ដែលអនុញ្ញាតឱ្យមានការកែសម្រួលក្នុងពេលជាក់ស្តែង (real-time adjustments) ដើម្បីកែលម្អការរចនា។
ភាពបត់បែនក្នុងដំណើរការ (Flexibility in Process)
  • Agile UX ដំណើរការក្នុងវដ្ត sprint ដែលមានរចនាសម្ព័ន្ធ ដោយផ្តោតលើការបំពេញតាមកាលកំណត់ និងលទ្ធផលការងារ។
  • Lean UX ផ្តល់អាទិភាពលើភាពបត់បែន និងការបន្សាំ ដោយសង្កត់ធ្ងន់ខ្លាំងលើការពិសោធន៍ និងការធ្វើឱ្យគំនិតមានសុពលភាពរហ័ស។
ការរួមបញ្ចូលជាមួយការអភិវឌ្ឍន៍ (Integration with Development)
  • នៅក្នុង Agile UX ការរចនាត្រូវបានរួមបញ្ចូលទៅក្នុង Agile sprints ប៉ុន្តែអាចកំណត់ឥទ្ធិពលរបស់អ្នករចនាលើដំណើរការអភិវឌ្ឍន៍បើប្រៀបធៀបទៅនឹង Lean UX ។
  • Lean UX ជំរុញការសហការរវាងផ្នែករចនា និងអភិវឌ្ឍន៍តាំងពីថ្ងៃដំបូង ដោយធានាបាននូវការតម្រឹមទាំងស្រុងពេញមួយគម្រោង។
ការស្រាវជ្រាវលើអ្នកប្រើប្រាស់ (User Research)
  • Agile UX រួមបញ្ចូលការស្រាវជ្រាវលើអ្នកប្រើប្រាស់ ប៉ុន្តែអាចត្រូវបានកំណត់ដោយពេលវេលាកំណត់នៃ sprint ដែលកំណត់ថាតើការស្រាវជ្រាវប៉ុន្មានអាចត្រូវបានបញ្ចូលទៅក្នុងវដ្តនីមួយៗ។
  • Lean UX ផ្តោតសំខាន់ខ្លាំងលើការស្រាវជ្រាវ និងការធ្វើតេស្តលើអ្នកប្រើប្រាស់ ដោយប្រើប្រាស់ការរកឃើញដើម្បីជួយក្នុងការធ្វើឡើងវិញនីមួយៗនៃផលិតផល។
ក្របខ័ណ្ឌពេលវេលា និងល្បឿន (Timeframe and Pace)
  • Agile UX ធ្វើការក្នុងវដ្ត sprint ខ្លីៗ ដែលផ្តោតលើការផ្តល់នូវ user stories ឬ features ជាក់លាក់។
  • Lean UX មានគោលបំណងសម្រាប់វដ្តរចនាបន្ថែមម្តងបន្តិចៗ និងរហ័ស ដែលប្រែប្រួលដោយផ្អែកលើការរៀនសូត្របន្ត និងមតិកែលម្អពីអ្នកប្រើប្រាស់។
លទ្ធផលការងាររចនា (Design Deliverables)
  • Agile UX ផលិតលទ្ធផលការងារបែបប្រពៃណី ដូចជាឯកសាររចនា និងលក្ខណៈបច្ចេកទេសនៃ UI ដែលវិវត្តន៍បន្តិចម្តងៗជាមួយនឹងការអភិវឌ្ឍន៍។
  • Lean UX ផ្តោតលើការបង្កើតការយល់ដឹងរួមគ្នាតាមរយៈគំរូដើម ជាជាងឯកសារទូលំទូលាយ។

ហេតុអ្វីបានជាអ្នករចនា UX ត្រូវដឹងអំពី Agile និង Lean

ការរចនា UX បែបបុរាណបានស្លាប់បាត់ទៅហើយ។ Agile និង Lean UX គឺជាវិធីដែលអ្នករចនាជំនាញវិជ្ជាជីវៈធ្វើការសព្វថ្ងៃនេះ។

ការវិវត្តនៃការរចនា (The Evolution of Design)

  • ជាប្រវត្តិសាស្ត្រ អ្នករចនាបានចាត់ទុកការអភិវឌ្ឍន៍កម្មវិធីដូចជាការផលិតបែបប្រពៃណី។
  • ពួកគេបានរៀបចំផែនការយ៉ាងល្អិតល្អន់គ្រប់លម្អិតមុនពេលផលិត។
  • នេះនាំឱ្យមានលំហូរការងារដាច់ដោយឡែកពីគ្នា ដែលអ្នករចនា អ្នកអភិវឌ្ឍន៍ និងក្រុម QA ដំណើរការដោយឡែកពីគ្នា។
  • គំរូនេះបានកំណត់ការសហការ និងបណ្តាលឱ្យមានការចំណាយខ្ពស់នៅពេលមានកំហុសកើតឡើង។

សព្វថ្ងៃនេះ បរិបទបានផ្លាស់ប្តូរ៖

  • ការផលិតកម្មវិធីគឺបន្ត (continuous) ដោយសារអ៊ីនធឺណិត និងឧបករណ៍ចល័ត។
  • ឥឡូវនេះ ក្រុមហ៊ុនអាចផ្តល់ផលិតផលឌីជីថលក្នុងល្បឿនដែលមិនធ្លាប់មានពីមុនមក។
  • ពួកគេប្រើវិធីសាស្រ្តដូចជា "ការអភិវឌ្ឍន៍ Agile (Agile development)" និង "ការរួមបញ្ចូលជាបន្តបន្ទាប់ (continuous integration)" ដើម្បីកាត់បន្ថយពេលវេលាវដ្តរបស់ពួកគេយ៉ាងខ្លាំង។

ឧទាហរណ៍ Amazon បញ្ចេញកូដថ្មីរៀងរាល់វិនាទី។ វាធ្វើការកែប្រែឡើងវិញយ៉ាងរហ័សលើកូដរបស់ខ្លួន ដើម្បីឆ្លើយតបទៅនឹងមតិកែលម្អទីផ្សារ និងជំរុញការចូលរួមរបស់អតិថិជន។

វិធីសាស្រ្តនេះអនុញ្ញាតឱ្យក្រុមហ៊ុនរៀនសូត្រយ៉ាងឆាប់រហ័សអំពីតម្រូវការរបស់អតិថិជន និងបង្កើនការរំពឹងទុកសម្រាប់គុណភាពផលិតផល និងការឆ្លើយតប។

ដូច្នេះ ក្រុមដែលប្រើប្រាស់ការអនុវត្ត Agile (រួមទាំងក្រុមរចនា UX) អាចធ្វើការកែប្រែឡើងវិញ និងបង្កើតថ្មីបានលឿនជាងក្រុមដែលមិនប្រើ។ ពួកគេក៏អាចបំពេញតម្រូវការអ្នកប្រើប្រាស់កាន់តែមានប្រសិទ្ធភាព ដោយធ្វើឱ្យមតិកែលម្អរបស់ពួកគេក្លាយជាផ្នែកសំខាន់នៃលំហូរការងាររបស់ពួកគេ។

សារៈសំខាន់នៃ Agile (The Importance of Agile)

  • វិធីសាស្រ្តអភិវឌ្ឍន៍កម្មវិធី Agile សង្កត់ធ្ងន់លើភាពបត់បែន និងការសហការ។
  • វាអនុញ្ញាតឱ្យក្រុមធ្វើការក្នុងវដ្តខ្លីៗ (sprints)។
  • នេះជួយពួកគេបន្សាំទៅនឹងការផ្លាស់ប្តូរ និងរួមបញ្ចូលការយល់ដឹងពីអ្នកប្រើប្រាស់ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព។

សម្រាប់អ្នករចនា UX នេះមានន័យថា៖

  • អ្នករចនាអាចធ្វើការយ៉ាងជិតស្និទ្ធជាមួយអ្នកអភិវឌ្ឍន៍ និងអ្នកគ្រប់គ្រងផលិតផលពេញមួយដំណើរការ។
  • ពួកគេអាចបង្កើត និងសាកល្បងគំរូដើមបានយ៉ាងឆាប់រហ័ស ដែលអនុញ្ញាតឱ្យមានការកែសម្រួលភ្លាមៗដោយផ្អែកលើមតិកែលម្អ។
  • Agile លើកទឹកចិត្តឱ្យមានអន្តរកម្មជាប្រចាំជាមួយអ្នកប្រើប្រាស់ ដែលធានាថាការរចនារបស់ពួកគេតែងតែផ្តល់អាទិភាពដល់តម្រូវការរបស់ពួកគេ។

តួនាទីនៃ Lean (The Role of Lean)

ឧបសគ្គក្នុងការចូលក្នុងពិភពរចនាក៏បានធ្លាក់ចុះយ៉ាងខ្លាំងផងដែរ។

  • នរណាក៏ដោយដែលមានអ៊ីនធឺណិតអាចរចនា សរសេរកូដ និងដាក់ឱ្យដំណើរការសេវាកម្ម ដោយគ្មានការរឹតបន្តឹងនៃការផលិតជាក់ស្តែង។
  • វិធីសាស្រ្តប្រពៃណីដែលតម្រូវឱ្យមានការរៀបចំផែនការគ្រប់ជ្រុងជ្រោយមុនពេលអនុវត្ត លែងមានប្រសិទ្ធភាពទៀតហើយ។

នេះជាកន្លែងដែល Lean UX ចូលមក៖

  • Lean UX រួមបញ្ចូលការរចនាជាមួយការអភិវឌ្ឍន៍ Agile និងគោលការណ៍ Lean Startup ។
  • វាជំរុញការសហការឆ្លងកាត់សមាជិកទាំងអស់នៃក្រុមផលិតផល។
  • វាអនុញ្ញាតឱ្យក្រុមបង្កើនការរៀនសូត្រជាអតិបរមា និងបន្សាំជាបន្តបន្ទាប់ដោយផ្អែកលើមតិកែលម្អរបស់អតិថិជន។

នៅក្នុងបរិយាកាសថ្មីនេះ អ្នករចនា អ្នកគ្រប់គ្រងផលិតផល និងវិស្វករត្រូវតែធ្វើការយ៉ាងជិតស្និទ្ធជាមួយគ្នា។ សម្រាប់អ្នករចនា UX, Lean ផ្តល់អត្ថប្រយោជន៍ជាច្រើន៖

  • វាលើកកម្ពស់វប្បធម៌នៃការពិសោធន៍ និងការរៀនសូត្រ ដែលក្រុមអាចសម្រិតសម្រាំងការរចនារបស់ពួកគេដោយផ្អែកលើមតិកែលម្អពីអ្នកប្រើប្រាស់។
  • តាមរយៈការលុបបំបាត់ជំហានដែលមិនចាំបាច់ក្នុងដំណើរការរចនា ក្រុមអាចផ្តោតលើអ្វីដែលពិតជាសំខាន់ – ការបង្កើតបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់កាន់តែប្រសើរ។
  • Lean សង្កត់ធ្ងន់លើការយល់ដឹងពីតម្រូវការរបស់អតិថិជន និងការតម្រឹមកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងរចនាទៅតាមនោះ។
  • វាលើកទឹកចិត្តក្រុមឱ្យសម្រួលដំណើរការ និងផ្តល់អាទិភាពដល់សកម្មភាពដែលផ្តល់តម្លៃពិតប្រាកដដល់អតិថិជន។

ការពិតថ្មី (New Realities)

នៅក្នុងបរិយាកាសបច្ចុប្បន្ន ការអនុវត្តការរចនាបែបប្រពៃណីគឺមិនគ្រប់គ្រាន់ទេ។ អ្នករចនា UX ត្រូវតែទទួលយកគោលការណ៍ Agile និង Lean ដើម្បីរក្សាភាពពាក់ព័ន្ធ និងប្រសិទ្ធភាព។ នេះមានន័យថា៖

  • ចូលរួមក្នុងការសហការប្រចាំថ្ងៃជាមួយសមាជិកក្រុមឆ្លងជំនាញ។
  • ផ្តោតលើលទ្ធផលជាក់ស្តែង ជាជាងគ្រាន់តែលទ្ធផលការងារ។
  • ទទួលយកផ្នត់គំនិតនៃការរៀនសូត្រជាបន្តបន្ទាប់។

តាមរយៈការរួមបញ្ចូល Agile ឬ Lean (ឬទាំងពីរ) ទៅក្នុងលំហូរការងាររបស់ពួកគេ អ្នករចនា UX អាចបង្កើនឥទ្ធិពលរបស់ពួកគេលើដំណើរការអភិវឌ្ឍន៍ផលិតផល។

តើ Agile UX ជាអ្វី? (What is Agile UX?)

  • Agile UX តំណាងឱ្យការរួមបញ្ចូលគោលការណ៍អភិវឌ្ឍន៍កម្មវិធី Agile ជាមួយការរចនាបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ (UX)។
  • វិធីសាស្រ្តនេះបានលេចចេញជាការឆ្លើយតបទៅនឹងដែនកំណត់នៃវិធីសាស្រ្តអភិវឌ្ឍន៍កម្មវិធីបែបប្រពៃណី។
  • ការអភិវឌ្ឍន៍កម្មវិធីបែបប្រពៃណីពឹងផ្អែកលើដំណើរការរឹងមាំ និងតាមលំដាប់លំដោយ។
  • Agile UX លើកទឹកចិត្តឱ្យមានការសហការ និងភាពបត់បែន។
  • ក្នុងការធ្វើដូច្នេះ វាអនុញ្ញាតឱ្យក្រុមរចនាបង្កើតផលិតផលដែលផ្តោតលើអ្នកប្រើប្រាស់កាន់តែមានប្រសិទ្ធភាព។

មូលដ្ឋានគ្រឹះនៃ Agile (The Foundations of Agile)

វិធីសាស្រ្ត Agile ត្រូវបានចាក់ឫសក្នុង Agile Manifesto ដែលសង្កត់ធ្ងន់លើ៖

  • ការផ្តល់អាទិភាពដល់បុគ្គល និងអន្តរកម្ម លើដំណើរការ និងឧបករណ៍។
  • កម្មវិធីដែលដំណើរការ លើឯកសារទូលំទូលាយ។
  • ការសហការជាមួយអតិថិជន លើការចរចាកិច្ចសន្យា។
  • ការឆ្លើយតបទៅនឹងការផ្លាស់ប្តូរ ដោយធ្វើតាមផែនការ។

គោលការណ៍ទាំងនេះកើតឡើងពីការមិនពេញចិត្តរួមគ្នាជាមួយនឹងរបៀបដែលគម្រោងកម្មវិធីបែបប្រពៃណីត្រូវបានផ្តល់ជាធម្មតា៖

  • វិធីសាស្រ្តប្រពៃណីជាញឹកញាប់ពាក់ព័ន្ធនឹងដំណាក់កាលដាច់ដោយឡែក – ការប្រមូលតម្រូវការ ការរចនា ការអភិវឌ្ឍន៍ និងការធ្វើតេស្ត។
  • ដំណាក់កាលនីមួយៗត្រូវដោះស្រាយដោយក្រុមឯកទេស។
  • វិធីសាស្រ្តបែងចែកដាច់ពីគ្នានេះនាំឱ្យមានការពន្យារពេល ការយល់ច្រឡំ និងកង្វះការឆ្លើយតបទៅនឹងតម្រូវការរបស់អ្នកប្រើប្រាស់។

ការផ្លាស់ប្តូរទៅកាន់ការសហការឆ្លងមុខងារ (The Shift to Cross-Functional Collaboration)

វិធីសាស្រ្ត Agile គាំទ្រក្រុមឆ្លងមុខងារដែលធ្វើការក្នុងពេលដំណាលគ្នា ជាជាងតាមលំដាប់លំដោយ។ ការផ្លាស់ប្តូរនេះអនុញ្ញាតឱ្យមាន៖

  • វដ្តមតិកែលម្អលឿនជាងមុន (Faster Feedback Loops): ដោយការចូលរួមពីអ្នករចនា អ្នកអភិវឌ្ឍន៍ និងភាគីពាក់ព័ន្ធពេញមួយដំណើរការ ក្រុមអាចប្រមូលមតិកែលម្អបានឆាប់ និងញឹកញាប់។
  • ការអភិវឌ្ឍន៍បែបធ្វើឡើងវិញ (Iterative Development): Agile លើកទឹកចិត្តឱ្យមានវដ្តអភិវឌ្ឍន៍ខ្លីៗ (sprints) ដែលអនុញ្ញាតឱ្យក្រុមចេញផ្សាយការអាប់ដេតបន្ថែម និងសម្រិតសម្រាំងផលិតផលដោយផ្អែកលើធាតុចូលពីអ្នកប្រើប្រាស់។
  • ភាពបន្សាំ (Adaptability): ក្រុមអាចបង្វែរទិសដៅបានយ៉ាងឆាប់រហ័ស ដើម្បីឆ្លើយតបទៅនឹងការផ្លាស់ប្តូរតម្រូវការ ឬលក្ខខណ្ឌទីផ្សារ។

គោលការណ៍សំខាន់ៗនៃ Agile UX (Key Principles of Agile UX)

  • ក្រុមផ្តោតលើការបង្កើតការរចនាដែលអាចដំណើរការបានអប្បបរមា (minimal viable design) ដែលផ្តល់ទិសដៅគ្រប់គ្រាន់ដើម្បីចាប់ផ្តើមការអភិវឌ្ឍន៍ ខណៈពេលដែលអនុញ្ញាតឱ្យមានការកែសម្រួលដោយផ្អែកលើការធ្វើតេស្តអ្នកប្រើប្រាស់។
  • អន្តរកម្មជាប្រចាំជាមួយអ្នកប្រើប្រាស់ជួយធានាថាផលិតផលនៅតែស្របតាមតម្រូវការរបស់ពួកគេ។
  • សង្កត់ធ្ងន់យ៉ាងខ្លាំងលើកិច្ចសហប្រតិបត្តិការជិតស្និទ្ធរវាងអ្នករចនា អ្នកអភិវឌ្ឍន៍ អ្នកគ្រប់គ្រងផលិតផល និងភាគីពាក់ព័ន្ធពេញមួយវដ្តជីវិតរបស់គម្រោង។
  • ក្រុមធ្វើតេស្តការរចនារបស់ពួកគេជាបន្តបន្ទាប់ជាមួយអ្នកប្រើប្រាស់ និងធ្វើឡើងវិញដោយផ្អែកលើមតិកែលម្អ។
  • វដ្តនេះជួយកំណត់បញ្ហាដែលអាចកើតមាននៅដើមដំណើរការ។

ការអនុវត្ត Agile UX ក្នុងការអនុវត្តជាក់ស្តែង (Implementing Agile UX in Practice)

Agile UX លើកកម្ពស់ការរចនាបែបវិវត្តន៍ (evolutionary design)៖

  • នេះមានន័យថា ជាជាងបញ្ចប់ការងាររចនាទាំងអស់ជាមុន ក្រុមបង្កើតចក្ខុវិស័យរចនាមូលដ្ឋានដែលវិវត្តតាមរយៈការធ្វើតេស្ត និងការសម្រិតសម្រាំងឡើងវិញ។
  • វិធីសាស្រ្តនេះអនុញ្ញាតឱ្យអ្នករចនាបន្សាំការងាររបស់ពួកគេដោយផ្អែកលើមតិកែលម្អពិតប្រាកដពីអ្នកប្រើប្រាស់ និងតម្រូវការដែលផ្លាស់ប្តូរ។

Agile UX ជាធម្មតាអនុវត្តតាមដំណើរការដែលមានរចនាសម្ព័ន្ធដែលរួមមានបួនដំណាក់កាលសំខាន់ៗ៖

  1. ការស្វែងរក និងការធ្វើផែនការ (Discovery and Planning): ក្រុមស្វែងរកតម្រូវការអ្នកប្រើប្រាស់ និងកំណត់គោលដៅគម្រោង។
  2. ការរចនា (Design): អ្នករចនាបង្កើត wireframes ឬគំរូដើមដំបូងដោយផ្អែកលើការយល់ដឹងដែលប្រមូលបានក្នុងអំឡុងពេលស្វែងរក។
  3. ការធ្វើតេស្ត (Testing): គំរូដើមត្រូវបានសាកល្បងជាមួយអ្នកប្រើប្រាស់ ដើម្បីប្រមូលមតិកែលម្អ និងកំណត់ផ្នែកដែលត្រូវកែលម្អ។
  4. ការដាក់ឱ្យដំណើរការ និងការធ្វើឡើងវិញ (Launch and Iteration): ផលិតផលត្រូវបានដាក់ឱ្យដំណើរការ តាមដានដោយការធ្វើឡើងវិញជាបន្តបន្ទាប់ដោយផ្អែកលើមតិកែលម្អពីអ្នកប្រើប្រាស់ និងម៉ែត្រវាស់ស្ទង់ដំណើរការ។

ដំណើរការវដ្តនេះអនុញ្ញាតឱ្យមានការស្វែងរក និងសម្រិតសម្រាំងផលិតផលជាបន្តបន្ទាប់ ដោយធានាថាផលិតផលចុងក្រោយបំពេញតម្រូវការអ្នកប្រើប្រាស់ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព។

ខណៈពេលដែលការផ្លាស់ប្តូរទៅវិធីសាស្រ្ត Agile UX អាចនឹងបង្កបញ្ហាប្រឈមដំបូងសម្រាប់ក្រុមរចនា – ដូចជាការបន្សាំទៅនឹងលំហូរការងារថ្មី ឬការសហការកាន់តែជិតស្និទ្ធជាមួយអ្នកអភិវឌ្ឍន៍ – ក្រុមភាគច្រើនយល់ឃើញថាពួកគេកាន់តែមានប្រសិទ្ធភាព និងប្រសិទ្ធផលតាមពេលវេលា។

តើ Lean UX ជាអ្វី? (What is Lean UX?)

Lean UX ត្រូវបានបង្កើតឡើងនៅលើគោលការណ៍សំខាន់ៗ និងសាលាគំនិតជាច្រើន៖

ការរចនាបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ (User Experience Design)
  • តាមខ្លឹមសាររបស់វា Lean UX ជាមូលដ្ឋានគឺនិយាយអំពីការរចនាបទពិសោធន៍អ្នកប្រើប្រាស់ (UX)។
  • វាទាញយកពីវិស័យកត្តាមនុស្ស (human factors) ការរចនាងាយស្រួលប្រើ (ergonomics) និងការរចនាផ្តោតលើមនុស្ស (human-centered design)។
  • ការផ្តោតសំខាន់ចម្បងនៃ UX គឺការយល់ដឹង និងដោះស្រាយតម្រូវការរបស់មនុស្ស – តម្រូវការរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ដែលធ្វើអន្តរកម្មជាមួយប្រព័ន្ធ។
  • ក្នុងរយៈពេលមួយទសវត្សរ៍កន្លងមកនេះ ការគិតបែបអ្នករចនា (design thinking) បានទទួលការចាប់អារម្មណ៍ជាវិធីសាស្រ្តសម្រាប់អនុវត្តគោលការណ៍រចនាផ្តោតលើមនុស្សទៅនឹងផលិតផល/សេវាកម្មឌីជីថល។
  • ការគិតបែបអ្នករចនាគឺជាវិន័យមួយដែលតម្រឹមតម្រូវការរបស់មនុស្សជាមួយនឹងលទ្ធភាពបច្ចេកវិទ្យា និងយុទ្ធសាស្ត្រអាជីវកម្មដែលអាចសម្រេចបាន។
  • ផ្នត់គំនិតសហការនេះគឺចាំបាច់សម្រាប់ Lean UX ព្រោះវាជំរុញវិធីសាស្រ្តរួម (holistic approach) ចំពោះការរចនាផលិតផលដែលផ្តល់អាទិភាពដល់តម្រូវការរបស់មនុស្ស។
ការអភិវឌ្ឍន៍កម្មវិធី Agile (Agile Software Development)
  • Lean UX ក៏រួមបញ្ចូលគោលការណ៍អភិវឌ្ឍន៍កម្មវិធី Agile ផងដែរ។
  • វិធីសាស្រ្ត Agile ត្រូវបានប្រើប្រាស់ដោយអ្នកអភិវឌ្ឍន៍អស់រយៈពេលជាច្រើនឆ្នាំ ដើម្បីបង្កើនពេលវេលាវដ្ត ជំរុញការរៀនសូត្រជាបន្តបន្ទាប់ និងផ្តល់តម្លៃដល់អតិថិជនជាប់លាប់។
  • ខណៈពេលដែល Agile អាចបង្ហាញបញ្ហាប្រឈមសម្រាប់អ្នករចនា – ដូចជាការបន្សាំទៅនឹងការធ្វើឡើងវិញយ៉ាងរហ័ស – គោលការណ៍សំខាន់ៗនៃ Agile ស្របគ្នាយ៉ាងល្អជាមួយ Lean UX៖
  • Lean UX ផ្តល់អាទិភាពលើការសហការ និងការសន្ទនា លើដំណើរការ និងឯកសាររឹងមាំ។ វាលើកទឹកចិត្តសមាជិកក្រុមចម្រុះឱ្យចែករំលែកគំនិតដោយសេរី សម្របសម្រួលការសម្រេចចិត្តរហ័ស។
  • ជំនួសឱ្យការជាប់គាំងក្នុងការពិភាក្សាទ្រឹស្តីអំពីដំណោះស្រាយ ក្រុមផ្តោតលើការផ្តល់កម្មវិធីដែលដំណើរការតាំងពីដំបូង។ នេះអនុញ្ញាតឱ្យមានការវាយតម្លៃលទ្ធភាពដំណើរការនៃការរចនាក្នុងពេលជាក់ស្តែង។
  • ការចូលរួមជាមួយមិត្តរួមក្រុម និងអតិថិជនជំរុញឱ្យមានការយល់ដឹងរួមគ្នាអំពីបញ្ហា និងដំណោះស្រាយ ដែលនាំឱ្យមានការធ្វើឡើងវិញលឿនជាងមុន។
  • Lean UX សន្មត់ថាការរចនាដំបូងទំនងជាមានកំហុស – គោលដៅរបស់វាគឺដើម្បីកំណត់កំហុសយ៉ាងឆាប់រហ័ស និងកែសម្រួលទៅតាមនោះដោយផ្អែកលើមតិកែលម្អពីអ្នកប្រើប្រាស់។
វិធីសាស្រ្ត Lean Startup (Lean Startup Methodology)
  • មូលដ្ឋានគ្រឹះចុងក្រោយនៃ Lean UX គឺវិធីសាស្រ្ត Lean Startup របស់ Eric Ries ដែលសង្កត់ធ្ងន់លើវដ្តមតិកែលម្អដែលគេស្គាល់ថា "បង្កើត-វាស់វែង-រៀនសូត្រ (build-measure-learn)"។
  • វិធីសាស្រ្តនេះកាត់បន្ថយហានិភ័យគម្រោងដោយលើកទឹកចិត្តក្រុមឱ្យបង្កើតផលិតផលដែលអាចដំណើរការបានអប្បបរមា (MVPs) យ៉ាងឆាប់រហ័ស។
  • នៅក្នុង Lean UX ការរចនានីមួយៗតំណាងឱ្យដំណោះស្រាយដែលបានស្នើឡើង ឬសម្មតិកម្មដែលត្រូវការការធ្វើឱ្យមានសុពលភាពតាមរយៈមតិកែលម្អពីអ្នកប្រើប្រាស់។
  • MVP អាចមិនមែនជាផលិតផលដែលដំណើរការពេញលេញទេ។ វាអាចជាការប៉ាន់ស្មានសាមញ្ញនៃបទពិសោធន៍ចុងក្រោយ។
  • គន្លឹះគឺត្រូវរៀនពីការធ្វើឡើងវិញនីមួយៗ និងសម្រិតសម្រាំងគំនិតដោយផ្អែកលើការយល់ដឹងពីពិភពពិត។

គោលការណ៍សំខាន់ៗនៃ Lean UX (Key Principles of Lean UX)

  • Lean UX មានគោលបំណងបង្ហាញពីធម្មជាតិពិតនៃផលិតផលកាន់តែឆាប់រហ័សតាមរយៈកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងសហការគ្នារវាងក្រុមឆ្លងមុខងារ។
  • វាសង្កត់ធ្ងន់លើការកសាងការយល់ដឹងរួមគ្នាអំពីអ្នកប្រើប្រាស់ តម្រូវការរបស់ពួកគេ ដំណោះស្រាយដែលបានស្នើឡើង និងម៉ែត្រវាស់ស្ទង់ភាពជោគជ័យក្នុងចំណោមសមាជិកក្រុម។
  • Lean UX ផ្តល់អាទិភាពលើការរៀនសូត្រជាបន្តបន្ទាប់ ដើម្បីជួយក្នុងការសម្រេចចិត្តរបស់ក្រុម និងបង្កើនការផ្តល់ផលិតផល និងសេវាកម្មតាមពេលវេលា។

ការអនុវត្ត Lean UX (Implementing Lean UX)

នេះគឺជាជំហានសំខាន់ៗសម្រាប់អនុវត្ត Lean UX ក្នុងគម្រោងរបស់អ្នក៖

  1. គូសផែនទីលំហូរតម្លៃ (Map out the value stream): កំណត់ជំហានដែលត្រូវការដើម្បីផ្តល់តម្លៃដល់អ្នកប្រើប្រាស់។
  2. លុបបំបាត់ការខ្ជះខ្ជាយ (Eliminate waste): វិភាគជំហាននីមួយៗ ដើម្បីកំណត់ផ្នែកនៃការខ្ជះខ្ជាយដែលអាចលុបបំបាត់ ឬសម្រួលបាន។
  3. ផ្តល់អំណាចដល់ក្រុម (Empower the team): លើកទឹកចិត្តឱ្យមានស្វ័យភាព ដោយអនុញ្ញាតឱ្យសមាជិកក្រុមទទួលខុសត្រូវលើការងាររបស់ពួកគេ និងចូលរួមចំណែកគំនិត។
  4. បង្កើតវប្បធម៌សហការ (Create a collaborative culture): បង្កើតបណ្តាញសម្រាប់ការពិភាក្សា និងវគ្គបំផុសគំនិតជាប្រចាំរវាងអ្នករចនា អ្នកអភិវឌ្ឍន៍ អ្នកគ្រប់គ្រងផលិតផល និងភាគីពាក់ព័ន្ធ។
  5. ធ្វើការស្រាវជ្រាវ (Conduct user research): ធ្វើការស្រាវជ្រាវលើអ្នកប្រើប្រាស់។
  6. បង្កើតបុគ្គលិកលក្ខណៈតំណាង (Create personas): អភិវឌ្ឍទម្រង់លម្អិតនៃអ្នកប្រើប្រាស់គោលដៅដោយផ្អែកលើលទ្ធផលស្រាវជ្រាវ។
  7. បង្កើតគំរូដើម និងធ្វើឡើងវិញ (Prototype and iterate): ទទួលយកការបង្កើតគំរូដើមរហ័ស និងការរចនាបែបធ្វើឡើងវិញ ដើម្បីសម្រិតសម្រាំងដំណោះស្រាយដោយផ្អែកលើមតិកែលម្អពីអ្នកប្រើប្រាស់។
  8. ធ្វើតេស្តពីដំបូង និងញឹកញាប់ (Test early and often): ចាប់ផ្តើមជាមួយគំរូដើមសាមញ្ញដែលចាប់យកលក្ខណៈពិសេសសំខាន់ៗ។ ធ្វើតេស្តភាពងាយស្រួលប្រើ (usability tests) ជាមួយអ្នកប្រើប្រាស់ពិតប្រាកដឱ្យបានឆាប់តាមដែលអាចធ្វើទៅបាន។
  9. អនុវត្តវដ្ត បង្កើត-វាស់វែង-រៀនសូត្រ (Implement the build-measure-learn loop): បង្កើត MVP វាស់វែងដំណើរការរបស់វាជាមួយអ្នកប្រើប្រាស់ និងរៀនសូត្រពីលទ្ធផល ដើម្បីជួយក្នុងការធ្វើឡើងវិញនាពេលអនាគត។
  10. ចងក្រងឯកសារការរៀនសូត្រ (Document learnings): រក្សាទុកកំណត់ត្រានៃមតិកែលម្អពីអ្នកប្រើប្រាស់ លទ្ធផលតេស្ត និងមេរៀនដែលបានរៀនពេញមួយគម្រោង។ ប្រើឯកសារនេះដើម្បីណែនាំការសម្រេចចិត្តនាពេលអនាគត និងបង្កើនចំណេះដឹងរបស់ក្រុម។

Lean UX រួមបញ្ចូលគោលការណ៍រចនា UX ជាមួយវិធីសាស្រ្ត Agile និងការអនុវត្ត Lean Startup ដើម្បីបង្កើតក្របខ័ណ្ឌថាមវន្តសម្រាប់ការអភិវឌ្ឍន៍ផលិតផល។

គុណសម្បត្តិ និងគុណវិបត្តិនៃវិធីសាស្រ្តនីមួយៗ (Pros and Cons of Each Approach)

ទាំង Agile UX និង Lean UX ផ្តល់នូវគុណសម្បត្តិជាច្រើនលើវិធីសាស្រ្តរចនាបែបប្រពៃណីចាស់។ ទាំងពីរក៏មានចំណុចខ្សោយរបស់វាដែរ។ នេះគឺជាការបំបែកគុណសម្បត្តិ និងគុណវិបត្តិនៃវិធីសាស្រ្តនីមួយៗ៖

គុណសម្បត្តិនៃ Agile UX (Pros of Agile UX)

  • ជំរុញការធ្វើការជាក្រុមក្នុងចំណោមម្ចាស់ផលិតផល (product owners) អ្នករចនា និងអ្នកអភិវឌ្ឍន៍។
  • បំបែកគម្រោងទៅជាផ្នែកតូចៗ ងាយស្រួលគ្រប់គ្រង។
  • មិនតម្រូវឱ្យមានកាលវិភាគតឹងរ៉ឹង ឬការបញ្ចប់ភារកិច្ចតាមលំដាប់លំដោយ ដែលជួយសន្សំសំចៃពេលវេលា និងធនធាន។
  • លក្ខណៈធ្វើឡើងវិញនៃ Agile ជួយក្រុម UX បង្កើតផលិតផលដែលស្របតាមតម្រូវការអ្នកប្រើប្រាស់កាន់តែប្រសើរ។

គុណវិបត្តិនៃ Agile UX (Cons of Agile UX)

  • ក្រុមដែលទើបនឹងចាប់ផ្តើមប្រើ Agile អាចជួបការលំបាកដំបូង។
  • អ្នករចនាដែលមានបទពិសោធន៍តិច ជាធម្មតាចូលចិត្តការត្រួតពិនិត្យពេញម៉ោង ជាជាងលក្ខណៈរៀបចំដោយខ្លួនឯង (self-organized) នៃ Agile ។
  • តម្លាភាពរបស់ Agile អាចប៉ះទង្គិចជាមួយគោលនយោបាយឯកសារទូលំទូលាយរបស់ក្រុមហ៊ុនធំៗ។
  • កំហុសដំបូងអាចក្លាយជាមានតម្លៃថ្លៃ ប្រសិនបើមិនបានចាប់បានទាន់ពេល ជាពិសេសបន្ទាប់ពីការធ្វើឡើងវិញញឹកញាប់។

គុណសម្បត្តិនៃ Lean UX (Pros of Lean UX)

  • បង្កើតវដ្តនៃ ការបង្កើតគំនិត -> រចនា -> បង្កើត -> រៀនសូត្រ (ideate -> design -> build -> learn) ដែលអនុញ្ញាតឱ្យមានការកែលម្អឥតឈប់ឈរ។
  • ផ្តល់អាទិភាពលើការបញ្ជូន MVPs ទៅក្នុងដៃអ្នកប្រើប្រាស់បានលឿន។
  • ការចូលរួមពីអ្នកប្រើប្រាស់តាំងពីដំបូងក្នុងដំណើរការជួយឱ្យទាំងក្រុម និងអ្នកប្រើប្រាស់យល់ពីផលិតផលកាន់តែច្បាស់។
  • ការធ្វើឡើងវិញរហ័ស តែងតែបង្កើនការរំពឹងទុករបស់អតិថិជនចំពោះគុណភាពរចនា។

គុណវិបត្តិនៃ Lean UX (Cons of Lean UX)

  • អាចពិបាកគ្រប់គ្រងក្នុងក្រុមធំៗ ដោយសារបញ្ហាប្រឈមផ្នែកសម្របសម្រួល។
  • ការសង្កត់ធ្ងន់លើការបង្កើតគំរូដើមរហ័ស អាចនាំឱ្យមានការស្រាវជ្រាវភាពងាយស្រួលប្រើមិនគ្រប់គ្រាន់។
  • បើគ្មានការស្រាវជ្រាវគ្រប់គ្រាន់ទេ ក្រុមអាចធ្វើការសន្មត់ដែលមិនបានសាកល្បងអំពីតម្រូវការអ្នកប្រើប្រាស់នៅដើមដំណើរការ។

សេចក្តីសន្និដ្ឋាន (Conclusion)

ការឈានទៅមុខលើសពីការជជែកវែកញែកអំពី Agile UX ទល់នឹង Lean UX និងការជ្រើសរើសយកមួយណា គឺអាស្រ័យលើតម្រូវការគម្រោងរបស់អ្នក៖

  • កំពុងអភិវឌ្ឍផលិតផលថ្មី? វិធីសាស្រ្តផ្តោតលើការស្រាវជ្រាវរបស់ Agile អាចជាជម្រើសល្អជាង។
  • កំពុងកែលម្អផលិតផលដែលមានស្រាប់? វិធីសាស្រ្តផ្តោតលើការធ្វើឡើងវិញ និងគំរូដើមរបស់ Lean អាចមានប្រសិទ្ធភាពជាង។

វាយតម្លៃថាតើក្រុមរបស់អ្នកពេញចិត្តវិធីសាស្រ្តមួយណា។ អ្នកមិនចាំបាច់ប្តេជ្ញាចិត្តចំពោះវិធីសាស្រ្តតែមួយជារៀងរហូតនោះទេ។ អនុវត្តវិធីសាស្រ្តផ្សេងគ្នាទៅគម្រោងនីមួយៗ អាស្រ័យលើតម្រូវការជាក់លាក់របស់វា។

ដរាបណាក្រុមរបស់អ្នកចៀសវាងពីវិធីសាស្រ្តរចនា UX បែបប្រពៃណី ហើយរៀនទាំងវិធីសាស្រ្តថ្មីៗ និងមានប្រសិទ្ធភាពជាងនេះទាំងពីរ អ្នកនឹងដើរលើផ្លូវត្រូវហើយ។

វិធីសាស្រ្តពីរនេះបង្កើនការផ្តោតសំខាន់របស់យើងលើអ្នកប្រើប្រាស់ និងផ្តល់អំណាចដល់អ្នករចនារបស់យើងឱ្យបន្សាំបានយ៉ាងឆាប់រហ័សនៅក្នុងបរិបទឌីជីថលដែលមានល្បឿនលឿន៕

No comments

Post a Comment

៙ គោលការណ៍ក្នុងការផ្តល់យោបល់ ៖
1. យោបល់ត្រូវតែសរសេរជាភាសាខ្មែរ ពាក្យបច្ចេកទេសអាច​សរសេរជាភាសាអង់គ្លេស។
2. យោបល់មិនត្រូវលើសពី 1000 តួអក្សរឡើយ។ ការបំបែកយោបល់មិនត្រូវបានអនុញ្ញាតទេ។
3. យោបល់ដែលចាត់ទុកថាជា Spam ឬមានគោលបំណងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្មតែមួយមុខ នឹងត្រូវលុប។
4. ការពិភាក្សាអំពីនយោបាយមិនត្រូវបានអនុញ្ញាតនៅលើគេហទំព័រនេះទេ។
5. ការចែករំលែកតំណភ្ជាប់ដែលពាក់ព័ន្ធត្រូវបានអនុញ្ញាត។ តំណភ្ជាប់និងតម្រងពាក្យ​ខ្លះ​ត្រូវ​បាន​ហាមឃាត់។
6. យោបល់ដែលរអ៊ូរទាំអំពីប្រធានបទនៃការបង្ហោះ ឬប្រភពរបស់វានឹងត្រូវលុប។
7. ការប្រើភាសាប្រមាថក្នុងយោបល់ ឬឈ្មោះអ្នកប្រើប្រាស់នឹងបណ្តាលឱ្យមានការហាមឃាត់។
8. ការវាយប្រហារ/ការបៀតបៀនដោយផ្ទាល់ នឹងបណ្តាលឱ្យមានការហាមឃាត់ភ្លាមៗ។
9. អ្នកសម្របសម្រួលអាចកែប្រែ/លុបយោបល់ដោយមិនចាំបាច់ជូនដំណឹង។